Gå til innhold

Utlendinger passer best der de kommer fra.


Mia1781

Anbefalte innlegg

Gjest Kebab9
4 minutter siden, Schmidt skrev:

"

7 minutter siden, Schmidt skrev:

"Between 3 and 2 million years ago, Homo spread throughout East Africa and to Southern Africa (Telanthropus capensis), but not yet to West Africa. Around 1.9 million years ago, Homo erectus migrated out of Africa via the Levantine corridor and Horn of Africa to Eurasia."

but not yet to West Africa. Around 1.9 million years ago, Homo erectus migrated out of Africa via the Levantine corridor and Horn of Africa to Eurasia."

Det er riktig at homo sapiens som art har eksistert i 2-3 millioner år. Jeg refererte til enda lenger tilbake i tid og kompleksitet som har dannet grunnmønstrene i menneskets anatomi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, JaVel skrev:

Men de du sikter til er ikke på gjennomreise i Norge, de er statsborgere i Norge, de bor her! Du kan absolutt ikke forvente at muslimer i Norge som er født her eller har bodd her i flere 10-år skal være servile på et diskusjonsforum! Dine egentlige holdninger kom veldig godt frem i denne aggressive kommentaren, " Du viser en arroganse og frekkhet mot holdninger i et land du innvandret til.". Hvem søren tror du at du er som tydeligvis krever underdanighet fra en annen her på forumet siden hun er innvandrer?? 

Jeg krever ikke underdanighet, det vil jeg ikke ha. Jeg sier at jeg tilpasser meg da jeg er på reise, skulle jeg bosatt meg i varmere strøk (som kan høres fristende ut egentlig), ville det vært minst like viktig å tilpasse meg. Men det er visst rasistisk å kreve at innvandrere skal tilpasse seg i Norge..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mia1781 said:

Integreringsproblemer, (tydelig i feks bydeler som Holmlia, Tøyen, Stovner i Oslo). Så mange innvandrere i kriminalomsorgen, fengseslssystemet, kvinnesynet mange sv de har, alle som går på Nav.. enkelte grupper får Mange barn, på tross av dårlig økonomi, og lever på staten. For ikke å snakke om omvendt rasisme. Mange innvandrere er rasister. Det er det ikke lov å snakke om i samfunnet, av en eller annen grunn. Er det flere som synes innvandrere passer bedre der de kommer fra? (Selvfølgelig forstår jeg at alle er forskjellige, jeg ser på samfunnets beste, i sin helhet).

Naturligvis passer innvandrere best der de kommer fra, akkurat som fisk passer best i vannet. Innvandring på skalaen de siste årene vitner om en slags massepsykose der folk innbiller seg at ønske om utskiftning er nobelt. Sannheten viser dessverre at innvandringen fører med seg mye elendighet, til en svært høy pris. Pengene som ha blitt kastet bort på dette prosjektet kunne reddet mange liv, istedenfor har vi fått mer vold, ran, voldtekter, narko, pengeutpressing, rasisme og drap. Som takk for belønningen blir vi kalt rasister av sutrete muslimer og rabiate venstreradikale. Om vi gir fra oss hele Norge, de blir aldri helt fornøyde.

Innvandring = FAIL.

Kanskje en grunn til at land flest verden over ikke ønsker det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jegern Puahate skrev:

Naturligvis passer innvandrere best der de kommer fra, akkurat som fisk passer best i vannet. Innvandring på skalaen de siste årene vitner om en slags massepsykose der folk innbiller seg at ønske om utskiftning er nobelt. Sannheten viser dessverre at innvandringen fører med seg mye elendighet, til en svært høy pris. Pengene som ha blitt kastet bort på dette prosjektet kunne reddet mange liv, istedenfor har vi fått mer vold, ran, voldtekter, narko, pengeutpressing, rasisme og drap. Som takk for belønningen blir vi kalt rasister av sutrete muslimer og rabiate venstreradikale. Om vi gir fra oss hele Norge, de blir aldri helt fornøyde.

Innvandring = FAIL.

Kanskje en grunn til at land flest verden over ikke ønsker det.

Ja, det er riktig det du skriver. Jeg synes det er svært viktig å hjelpe i nærområdene, der hvor det er mulig, men for all del, stoppe masseinnvandringen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hermine3011 skrev:

Har aldri skjønt rasistiske jenter. Det er selvfølgelig ille når det kommer fra menn også. Men damer? Synes det er ufeminint og lite omsorgsfullt med sneversynte damer.

omvendt rasisme er et tullebegrep. Rasisme er definert som : nedvurdering av en minioritet. Det er bare tull å hevde at en liten minioritet har tilstrekkelig makt til å kunne utsette nordmenn for rasisme. Til det er de ikke mange nok, de er faktisk veldig få (se statistikk). 

Det der du skriver at du forstår at alle er ulike, er bare bullshit for å få deg selv til å framstå snillere. Men innlegget ditt over det igjen er fullt av generaliseringer og det vitner om at du ikke har aksept for forskjeller. 

Best der de er? For et menneskesyn. 

Ps. Du vet at de fleste innvandrere skatter, er lovlydige og har god utdannelse og jobb? Du visste kanskje ikke dette, siden du sannsynligvis får all info fra «ekte medier» med «ekte» statistikk.

vær så snill, bli kjent med noen. Jeg har mange «innvandrer»venner hvis du trenger tilgang. Men det blir vel fali’ det...

Jeg syns det er fint med damer som evner å se hvor Norge er på vei.

Definisjonen av hva som konstituerer rasisme er det vel litt ulike meninger om. Jeg bruker ikke begrepet omvendt rasisme, men hvis det tar meg en 30 minutters ensom-kvelds-spankulering i visse Oslo bydeler før jeg får tilrop/bråk p.g.a min hvite hudfarge og norske etnisitet, så ja :lol:.

Jeg reagerer mer på de som har et menneskesyn hvor det tydeligvis er helt greit å utslette egen nasjonalitet og påføre sine landsmenn lidelser, usikkerhet og utrygghet fordi de ikke evner å fri seg fra sin egen naivitet og "høyintellektuelle" liberalisme.

Det kunne ikke vært mer uinteressant og betydningsløst at de fleste innvandrere jobber, skatter osv. Hadde man hatt et system hvor det KUN var de som fikk være i Norge så hadde det jo ikke vært noe problem. Ført innvandringspolitikk  og Schengen utgjør det motsatte av et slikt system. Å beklager, men det at du har (3, 5, 10 ? ) flotte innvandrervenner veier ikke opp for de etnisk norske som har blitt drept, invalidisert, ranet, frastjålet, banket opp eller voldtatt av innvandrere. I min verden hadde det vært mer riktig at du ikke hadde hatt de 3,5,10 vennene dine (fordi de heller ikke hadde sluppet inn i landet) og at mine etnisk norske brødre og søstre hadde blitt u-drept, u-invalidisert, u-ranet, u-frastjålet, u-banket og u-voldtatt.

 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jane Doe86 skrev:

Jeg er så lei av å høre denne frasen. Hvorfor skal alltid Hvite hjelpe dem? Kan de ikke klare det selv? Er de fullstendig tilbakestående?

Tenker feks i fattige områder i Afrika, som ikke er rammet av krig. Med feks vindmøller, og tilgang til vann osv. Infrastruktur i samfunn som kan dra nytte er billigere og bedre enn en uendelig strøm av hovedsakelig menn, fra u-land, som vil bosette seg, og som gjør alt for å skaffe seg penger. Mens kvinner og barn blir igjen. Bedre å hjelpe samfunnene der. Det kunne vært givende, istedenfor den belastningen utlendingene er her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hermine3011 skrev:

Viser til mitt siste innlegg👆.

god natt.

Hva forsker du på? *nysgjerrig*

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jaggu mange konspirasjonsteoretikere. Kommer bare på solans utsagn: «det er fali det».

det må være slitsomt å være så sinte som dere. Hva gikk galt i barndommen? DET hadde vært et morsomt og spennende kvalitativt forskningsprosjekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du svarer ikke på hva du forsker på..., det er du som konspirerer. Du har ingen aning om vår barndom eller hverdag. Det handler heller ikke denne tråden om. Du sporer av, og klarer ikke forholde deg til fakta. statistisk sentralbyrå har informasjon om dette, som det er forsket på. Eller, det er bare tall og statistikk. Det kan ingen bestride. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mia1781 skrev:

Så du svarer ikke på hva du forsker på..., det er du som konspirerer. Du har ingen aning om vår barndom eller hverdag. Det handler heller ikke denne tråden om. Du sporer av, og klarer ikke forholde deg til fakta. statistisk sentralbyrå har informasjon om dette, som det er forsket på. Eller, det er bare tall og statistikk. Det kan ingen bestride. 

Er det så viktig for deg å vite hva jeg jobber med hver dag? Ønsker deg en god dag.

dumt av meg å komme med usakligheter. Skulle ha holdt meg for god til det. Men seriøst: prøv å bli kjent med noen. Det hjelper!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man er skeptisk til mye innvandring, trenger man ikke være en sint person. Det handler om en samfunnsretning man mener er feil, og at så mange innvandrere kommer til landet, er en veldig dårlig løsning fordi det byr på alt for mye problemer og kriminalitet. At det finnes bedre løsninger. Feks hjelp til selvhjelp i områder i u-land. Ikke at noen kommer hit, og belaster samfunnet her. De (ofte menn) kunne vært i nærområdene, og heller fått hjelp til å få et bedre og mer velfungerende samfunn der de kommer fra. Stilt opp for kvinner og barn der de kommer fra. Kjempet for landet sitt, og familiene der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Jeg syns det er fint med damer som evner å se hvor Norge er på vei.

Definisjonen av hva som konstituerer rasisme er det vel litt ulike meninger om. Jeg bruker ikke begrepet omvendt rasisme, men hvis det tar meg en 30 minutters ensom-kvelds-spankulering i visse Oslo bydeler før jeg får tilrop/bråk p.g.a min hvite hudfarge og norske etnisitet, så ja :lol:.

Jeg reagerer mer på de som har et menneskesyn hvor det tydeligvis er helt greit å utslette egen nasjonalitet og påføre sine landsmenn lidelser, usikkerhet og utrygghet fordi de ikke evner å fri seg fra sin egen naivitet og "høyintellektuelle" liberalisme.

Det kunne ikke vært mer uinteressant og betydningsløst at de fleste innvandrere jobber, skatter osv. Hadde man hatt et system hvor det KUN var de som fikk være i Norge så hadde det jo ikke vært noe problem. Ført innvandringspolitikk  og Schengen utgjør det motsatte av et slikt system. Å beklager, men det at du har (3, 5, 10 ? ) flotte innvandrervenner veier ikke opp for de etnisk norske som har blitt drept, invalidisert, ranet, frastjålet, banket opp eller voldtatt av innvandrere. I min verden hadde det vært mer riktig at du ikke hadde hatt de 3,5,10 vennene dine (fordi de heller ikke hadde sluppet inn i landet) og at mine etnisk norske brødre og søstre hadde blitt u-drept, u-invalidisert, u-ranet, u-frastjålet, u-banket og u-voldtatt.

 

 

Dette svaret er så bra at det er vanskelig å svare på det. Selv for Hermine3011 som poster villig i vei fra forskerstillingen sin i dag.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hermine3011 skrev:

Er det så viktig for deg å vite hva jeg jobber med hver dag? Ønsker deg en god dag.

dumt av meg å komme med usakligheter. Skulle ha holdt meg for god til det. Men seriøst: prøv å bli kjent med noen. Det hjelper!

Ikke meningen å grave. Bare litt nysgjerrig på innenfor hvilket fagfelt du forsker på. Trenger jo ikke være veldig konkret.

Du virker som en veldig intelligent person. Men reagerte litt på at du støttet dine synspunkt utifra personlige erfaringer. At du kjenner folk med fremmedkulturell bakgrunn som virkelig har lykkes som bidragsytere i det norske samfunnet.

Forskning baserer jo seg på faktatall. Og når feks faktatallene sier at halvparten av innvandrere etter 25 år i Norge er på trygd. At kun en av tre av den første bølgen av innvandrere fra Pakistan og Tyrkia er i jobb - resten mottar uføretrygd (I den norske kontrollgruppen i samme alder er 2 av 3 i jobb). Bare halvparten av somaliske menn er i jobb syv år etter at de kom til Norge. Tallene for kvinnene er mye høyere. Nesten alle innvandrergrupper opplever en nedgang i sysselsettingen etter 10-15 år i Norge. Mønsteret repeteres for dem som kom etterpå i forbindelse med familiegjenforening.

En veldig forenklet artikkel om disse tallene kan du lese her: https://www.aftenposten.no/norge/i/GaQlx/Innvandrere-etter-25-ar-i-landet-Halvparten-pa-trygd

Dette er en rapport utarbeidet av forskerne Bratsberg, Røed og Raaum. Og den eneste seriøse forskningen som er gjort på dette området det siste tiåret. Forøvrig gjort for frisch uio, hvor alle data som er benyttet stammer fra ssb, nav og skattedirektoratet.

Jeg kjenner selv mange med fremmedkulturell bakgrunn som er fantastiske bidragsytere til det norske samfunnet. Og da er det selvfølgelig lett å la seg bli farget av disse erfaringene. Men statistikkene og tallene lyver ikke. 

Samtidig er det viktig å ikke tenke svart hvitt. Feks når det gjelder innvandrere fra Sri Lanka, Chile og Bosnia så er tallene helt motsatte. Hvor de i enkelte tilfeller kommer bedre ut av det enn etniske nordmenn.

Så hva er svaret på dette? Jeg mener vi har en for generøs velferdsstat. Hvorfor velger en innvandrer fra Sri Lanka  å gjøre mer egeninnsats enn en fra Somalia? Svaret på det er at vi har et velferdssystem (som før baserte seg mye på tillit) som er for generøst. Det rett og slett inngir til misbruk. Og kommer man fra en kultur som bygger opp om dette går det galt avsted. 

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Jr.Garcon said:

Jeg syns det er fint med damer som evner å se hvor Norge er på vei.

Definisjonen av hva som konstituerer rasisme er det vel litt ulike meninger om. Jeg bruker ikke begrepet omvendt rasisme, men hvis det tar meg en 30 minutters ensom-kvelds-spankulering i visse Oslo bydeler før jeg får tilrop/bråk p.g.a min hvite hudfarge og norske etnisitet, så ja :lol:.

Jeg reagerer mer på de som har et menneskesyn hvor det tydeligvis er helt greit å utslette egen nasjonalitet og påføre sine landsmenn lidelser, usikkerhet og utrygghet fordi de ikke evner å fri seg fra sin egen naivitet og "høyintellektuelle" liberalisme.

Det kunne ikke vært mer uinteressant og betydningsløst at de fleste innvandrere jobber, skatter osv. Hadde man hatt et system hvor det KUN var de som fikk være i Norge så hadde det jo ikke vært noe problem. Ført innvandringspolitikk  og Schengen utgjør det motsatte av et slikt system. Å beklager, men det at du har (3, 5, 10 ? ) flotte innvandrervenner veier ikke opp for de etnisk norske som har blitt drept, invalidisert, ranet, frastjålet, banket opp eller voldtatt av innvandrere. I min verden hadde det vært mer riktig at du ikke hadde hatt de 3,5,10 vennene dine (fordi de heller ikke hadde sluppet inn i landet) og at mine etnisk norske brødre og søstre hadde blitt u-drept, u-invalidisert, u-ranet, u-frastjålet, u-banket og u-voldtatt.

Jeg synes derimot ikke det innlegget er noe bra? Er vel egentlig bare vanlig vas? Største feilen er at du antar at om det var ingen innvandrere i Norge, så ville Norge vært fri for alt kriminalitet, og visse Oslo-områder vært totalt problemfrie. Og den antagelsen er totalt feil. Og det vet vi jo også, både nå og historisk, før innvandring kom. Og hvis man først snakker om Oslo, det ville uansett eksistert problemutsatte områder - og det ville vært samme områder som nå. Det er jo også grunner til det, og det er historisk. https://www.norgeshistorie.no/velferdsstat-og-vestvending/artikler/1840-oslo-far-drabantbyer.html 

Når du bygger hele innlegget ditt på en antagelse som er grunnlegende feil, så blir alt resten du skriver irrelevant, og altså bare vas. Men det er tydelig at den type demagogi funker på mange, for ikke alle klarer å se helt logisk og matematisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hermine3011 skrev:

Det er ikke mulig å undertrykke en majoritet, så det resonnementet står og faller på sin egen urimelighet. Det vil heller ikke ha de samme undertrykkende konsekvenser.

Det er mange historiske eksempler på at en majoritet har blitt undertrykket av en minoritet. F.eks Bahrain, Syria, Irak under Saddam Hussein, det mauriske Iberia, Danelagen, tyrkifiseringen av Bysants, og diverse tilfeller under kolonitiden og den arabiske ekspansjonen i Nord-Afrika.

En minoritet kan være en majoritet overlegen organisatorisk og som våpenmakt. En majoritet kan i realiteten ha en veldig løs sammensetning med lav grad av solidaritet innad. Da kan de være sårbare for en mer aggressiv minoritet som er langt mer sammensveiset, med sterk solidaritet og sosial kontroll innad for å holde orden i rekkene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, RedFox81 skrev:

Jeg synes derimot ikke det innlegget er noe bra? Er vel egentlig bare vanlig vas? Største feilen er at du antar at om det var ingen innvandrere i Norge, så ville Norge vært fri for alt kriminalitet, og visse Oslo-områder vært totalt problemfrie. Og den antagelsen er totalt feil. Og det vet vi jo også, både nå og historisk, før innvandring kom. Og hvis man først snakker om Oslo, det ville uansett eksistert problemutsatte områder - og det ville vært samme områder som nå. Det er jo også grunner til det, og det er historisk. https://www.norgeshistorie.no/velferdsstat-og-vestvending/artikler/1840-oslo-far-drabantbyer.html 

Når du bygger hele innlegget ditt på en antagelse som er grunnlegende feil, så blir alt resten du skriver irrelevant, og altså bare vas. Men det er tydelig at den type demagogi funker på mange, for ikke alle klarer å se helt logisk og matematisk. 

Dette!!👆💪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Kebab9 skrev:

Grunnstrukturen er fortsatt den samme. Din benbygning er ikke noe annerledes fra noen andre, heller ikke hjernen din. 

Utseendemessig har man kanskje forskjellig pigment i huden, for det har vært fordelaktig i det aktuelle miljøet individet har vokst opp i. Det at et trekk har mer makt enn et annet, er i all hovedsak et idag et produkt av kultur. I en evolusjonist verden, ville det bare handlet om å overleve. Den "sterkeste" vinner! :)

Våre forfedre har eksistert i 6 millioner år. Tusen år med utvikling, er bare et lavt prosent.

Akkurat som pigmentering varierer innen menneskeheten, er det også variasjoner i benbygningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Jane Doe86 skrev:

Jeg er så lei av å høre denne frasen. Hvorfor skal alltid Hvite hjelpe dem? Kan de ikke klare det selv? Er de fullstendig tilbakestående?

Ser man bort fra det humanitære aspektet, er vi jo ikke selvforsynte her i Norge. Å hjelpe andre, kan også være til hjelp for en selv. Naturkatastrofer, som f.eks den destruktive syklonen som nylig rammet det sørøstlige Afrika, kan få negative konsekvenser her i Norge i form av stans av handelen med området som er rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mia1781 skrev:

Integreringsproblemer, (tydelig i feks bydeler som Holmlia, Tøyen, Stovner i Oslo). Så mange innvandrere i kriminalomsorgen, fengseslssystemet, kvinnesynet mange sv de har, alle som går på Nav.. enkelte grupper får Mange barn, på tross av dårlig økonomi, og lever på staten. For ikke å snakke om omvendt rasisme. Mange innvandrere er rasister. Det er det ikke lov å snakke om i samfunnet, av en eller annen grunn. Er det flere som synes innvandrere passer bedre der de kommer fra? (Selvfølgelig forstår jeg at alle er forskjellige, jeg ser på samfunnets beste, i sin helhet).

Noen innvandrere passer absolutt best der de er fra. Andre tilpasser seg utmerket godt og har ingen problemer med å skli rett inn i samfunnet.

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gamle Smukka skrev:

Dette svaret er så bra at det er vanskelig å svare på det. Selv for Hermine3011 som poster villig i vei fra forskerstillingen sin i dag.

Har ferie idag. Men takk for at du bryr deg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...