Gå til innhold

Utlendinger passer best der de kommer fra.


Mia1781

Anbefalte innlegg

Integreringsproblemer, (tydelig i feks bydeler som Holmlia, Tøyen, Stovner i Oslo). Så mange innvandrere i kriminalomsorgen, fengseslssystemet, kvinnesynet mange sv de har, alle som går på Nav.. enkelte grupper får Mange barn, på tross av dårlig økonomi, og lever på staten. For ikke å snakke om omvendt rasisme. Mange innvandrere er rasister. Det er det ikke lov å snakke om i samfunnet, av en eller annen grunn. Er det flere som synes innvandrere passer bedre der de kommer fra? (Selvfølgelig forstår jeg at alle er forskjellige, jeg ser på samfunnets beste, i sin helhet).

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Du vet at for eksempel dansker og er utlendinger?

Ja. Mener fremmedkulturelle, som representerer de fleste i feks bydelene jeg nevner.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
6 minutter siden, Mia1781 skrev:

Integreringsproblemer, (tydelig i feks bydeler som Holmlia, Tøyen, Stovner i Oslo). Så mange innvandrere i kriminalomsorgen, fengseslssystemet, kvinnesynet mange sv de har, alle som går på Nav.. enkelte grupper får Mange barn, på tross av dårlig økonomi, og lever på staten. For ikke å snakke om omvendt rasisme. Mange innvandrere er rasister. Det er det ikke lov å snakke om i samfunnet, av en eller annen grunn. Er det flere som synes innvandrere passer bedre der de kommer fra? (Selvfølgelig forstår jeg at alle er forskjellige, jeg ser på samfunnets beste, i sin helhet).

Er tilbøyelig til å være enig med deg, men bildet er sammensatt. På den ene siden; godt integrert og gjerne velutdannet. Noen av dem også sekulære. Hadde gjerne hatt en sånn som nabo istedet for enkelte etnisk norske. 

På den andre siden: mange som er slik som det du beskriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Du vet at for eksempel dansker og er utlendinger?

Vil du si at dansker er overrepresente i statistikker over alle de samfunnsproblemene TS tar opp?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er enig i det du skriver. Ser på samfunnet, bydelene de etableres i, utfordringene der.. helt klart bra individer som bidrar også! Har bare opplevd litt mye integreringsproblemer på arbeidsplassen, og generelt sett. Kjenner jeg har fått litt nok...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mia1781 skrev:

Integreringsproblemer, (tydelig i feks bydeler som Holmlia, Tøyen, Stovner i Oslo). Så mange innvandrere i kriminalomsorgen, fengseslssystemet, kvinnesynet mange sv de har, alle som går på Nav.. enkelte grupper får Mange barn, på tross av dårlig økonomi, og lever på staten. For ikke å snakke om omvendt rasisme. Mange innvandrere er rasister. Det er det ikke lov å snakke om i samfunnet, av en eller annen grunn. Er det flere som synes innvandrere passer bedre der de kommer fra? (Selvfølgelig forstår jeg at alle er forskjellige, jeg ser på samfunnets beste, i sin helhet).

Har aldri skjønt rasistiske jenter. Det er selvfølgelig ille når det kommer fra menn også. Men damer? Synes det er ufeminint og lite omsorgsfullt med sneversynte damer.

omvendt rasisme er et tullebegrep. Rasisme er definert som : nedvurdering av en minioritet. Det er bare tull å hevde at en liten minioritet har tilstrekkelig makt til å kunne utsette nordmenn for rasisme. Til det er de ikke mange nok, de er faktisk veldig få (se statistikk). 

Det der du skriver at du forstår at alle er ulike, er bare bullshit for å få deg selv til å framstå snillere. Men innlegget ditt over det igjen er fullt av generaliseringer og det vitner om at du ikke har aksept for forskjeller. 

Best der de er? For et menneskesyn. 

Ps. Du vet at de fleste innvandrere skatter, er lovlydige og har god utdannelse og jobb? Du visste kanskje ikke dette, siden du sannsynligvis får all info fra «ekte medier» med «ekte» statistikk.

vær så snill, bli kjent med noen. Jeg har mange «innvandrer»venner hvis du trenger tilgang. Men det blir vel fali’ det...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SupaWoman skrev:

Vil du si at dansker er overrepresente i statistikker over alle de samfunnsproblemene TS tar opp?

Nei, det er fremmedkulturelle fra feks Midtøsten og Afrika. Land med annen kultur og verdisyn, og som er overrepresentert i nevnte bydeler og kriminalsystemet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, isw skrev:

Jeg er i alle fall lei av at problemene rundt innvandring skal ties ihjel.

Uten innvandring; ingen overfallsvoldtekter, nesten ingen kriminelle gjenger, langt mindre sosialhjelp, langt mindre ran, langt mindre vold og våpen, langt mindre stoff, bedre kvinnesyn, osv. osv. 

Problemet er for meg at mange muslimer ligger 500 år bak Vesten i tid. Jeg synes ikke dette er helt forenelig med vestlige verdier.

Det er slike tanker jeg tenker..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hermine3011 skrev:

Har aldri skjønt rasistiske jenter. Det er selvfølgelig ille når det kommer fra menn også. Men damer? Synes det er ufeminint og lite omsorgsfullt med sneversynte damer.

omvendt rasisme er et tullebegrep. Rasisme er definert som : nedvurdering av en minioritet. Det er bare tull å hevde at en liten minioritet har tilstrekkelig makt til å kunne utsette nordmenn for rasisme. Til det er de ikke mange nok, de er faktisk veldig få (se statistikk). 

Det der du skriver at du forstår at alle er ulike, er bare bullshit for å få deg selv til å framstå snillere. Men innlegget ditt over det igjen er fullt av generaliseringer og det vitner om at du ikke har aksept for forskjeller. 

Best der de er? For et menneskesyn. 

Ps. Du vet at de fleste innvandrere skatter, er lovlydige og har god utdannelse og jobb? Du visste kanskje ikke dette, siden du sannsynligvis får all info fra «ekte medier» med «ekte» statistikk.

vær så snill, bli kjent med noen. Jeg har mange «innvandrer»venner hvis du trenger tilgang. Men det blir vel fali’ det...

66,6%.  Vil tro at vi kan få tallet betydelig opp. Legg merke til hvor stor prosentandel fra Norden det er som er sysselsatt i forhold til folk fra f.eks Afrika. 

https://www.ssb.no/innvregsys/

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

66,6%.  Vil tro at vi kan få tallet betydelig opp. Legg merke til hvor stor prosentandel fra Norden det er som er sysselsatt i forhold til folk fra f.eks Afrika. 

https://www.ssb.no/innvre

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

66,6%.  Vil tro at vi kan få tallet betydelig opp. Legg merke til hvor stor prosentandel fra Norden det er som er sysselsatt i forhold til folk fra f.eks Afrika. 

https://www.ssb.no/innvregsys/

gsys/

Man kan da virkelig ikke sammenlikne. Om du kommer til et nytt land og ikke kan språk, kan man virkelig ikke forvente den samme prosent sysselsetting med en gang. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
3 minutter siden, Hermine3011 skrev:

1. Har aldri skjønt rasistiske jenter. Det er selvfølgelig ille når det kommer fra menn også. Men damer? Synes det er ufeminint og lite omsorgsfullt med sneversynte damer.

2. omvendt rasisme er et tullebegrep. Rasisme er definert som : nedvurdering av en minioritet. Det er bare tull å hevde at en liten minioritet har tilstrekkelig makt til å kunne utsette nordmenn for rasisme. Til det er de ikke mange nok, de er faktisk veldig få (se statistikk). 

Det der du skriver at du forstår at alle er ulike, er bare bullshit for å få deg selv til å framstå snillere. Men innlegget ditt over det igjen er fullt av generaliseringer og det vitner om at du ikke har aksept for forskjeller. 

3. Best der de er? For et menneskesyn. 

4. Ps. Du vet at de fleste innvandrere skatter, er lovlydige og har god utdannelse og jobb? Du visste kanskje ikke dette, siden du sannsynligvis får all info fra «ekte medier» med «ekte» statistikk.

vær så snill, bli kjent med noen. Jeg har mange «innvandrer»venner hvis du trenger tilgang. Men det blir vel fali’ det...

1. Denne var ny, det er første gang jeg har hørt dette, men det er fint du innrømmer at kvinner i større grad er styrt av følelser fremfor fakta enn det menn er. Enkelte kvinner derimot klarer å se de enorme negative konsekvensene av innvandring fra ikke-vestlige land. Hvorfor er det utenkelig og grusomt at kvinner er mot innvandring og uttrykker skepsis mot mulitkultur og globalisme?

2. Rasisme har ingenting med minoriteter å gjøre. Skal du først begynne på den stien der så er hvite faktisk en minoritet i verdenssammenheng. Rasisme er å hevde at noen raser er mer verdt enn andre, at noen mennesker, med bakgrunn i deres hudfarge er overlegen andre. Ellers kan du lese mer her: https://snl.no/rasisme

3. Alle mennesker har det best der de originalt kommer fra. Det er ikke uten grunn at lyse mennesker holder til i nord, mens mørke holder til i Afrika.

4. Når du snakker om innvandrere som helhet, ja. Da er arbeidsinnvandrere fra den vestlige verden også inkludert. Om du bryter det ned på land og områder så ser du veldig enkelt hvilke grupper som er problemgrupper og hvilke som kanskje faktisk bidrar mer enn den gjengse nordmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp! 

3 minutter siden, SupaWoman skrev:

66,6%.  Vil tro at vi kan få tallet betydelig opp. Legg merke til hvor stor prosentandel fra Norden det er som er sysselsatt i forhold til folk fra f.eks Afrika. 

https://www.ssb.no/innvregsys/

Så fint med litt fakta inn i debatten! Mange går bare på nav, og er kriminelle. Sånn er det rett og slett. Og det må det være lov å si, når skatten betales!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mia1781 skrev:

Det er slike tanker jeg tenker..

Jepp. Ut med dem, så står du igjen med bare de snille pedofile, voldtekter foretatt av bekjente og familievold bak lukkede dører . Her er det bare gode folk vettu...😂😂😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosetelys skrev:

1. Denne var ny, det er første gang jeg har hørt dette, men det er fint du innrømmer at kvinner i større grad er styrt av følelser fremfor fakta enn det menn er. Enkelte kvinner derimot klarer å se de enorme negative konsekvensene av innvandring fra ikke-vestlige land. Hvorfor er det utenkelig og grusomt at kvinner er mot innvandring og uttrykker skepsis mot mulitkultur og globalisme?

2. Rasisme har ingenting med minoriteter å gjøre. Skal du først begynne på den stien der så er hvite faktisk en minoritet i verdenssammenheng. Rasisme er å hevde at noen raser er mer verdt enn andre, at noen mennesker, med bakgrunn i deres hudfarge er overlegen andre. Ellers kan du lese mer her: https://snl.no/rasisme

3. Alle mennesker har det best der de originalt kommer fra. Det er ikke uten grunn at lyse mennesker holder til i nord, mens mørke holder til i Afrika.

4. Når du snakker om innvandrere som helhet, ja. Da er arbeidsinnvandrere fra den vestlige verden også inkludert. Om du bryter det ned på land og områder så ser du veldig enkelt hvilke grupper som er problemgrupper og hvilke som kanskje faktisk bidrar mer enn den gjengse nordmann.

Flott skrevet!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rosetelys
4 minutter siden, Hermine3011 skrev:

Jepp. Ut med dem, så står du igjen med bare de snille pedofile, voldtekter foretatt av bekjente og familievold bak lukkede dører . Her er det bare gode folk vettu...😂😂😂

Det er vel ingen som har påstått at vi bare har gode folk i Norge? 
Det faktum at vi har kriminelle mennesker i Norge er vel ikke et argument for å ta til oss enda flere kriminelle? Det argumentet har jeg aldri skjønt.

"Jammen.. norske menn voldtar også." Altså... Ja, så da må vi ta inn enda fler så vi kan få enda fler voldtekter? 

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hermine3011 skrev:

Jepp. Ut med dem, så står du igjen med bare de snille pedofile, voldtekter foretatt av bekjente og familievold bak lukkede dører . Her er det bare gode folk vettu...😂😂😂

Nå vet jeg ikke hvilke kretser du ferdes i, ..., men jeg snakker om samfunnet, bydeler og samfunnsutfordringene ift innvandring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rosetelys skrev:

Det er vel ingen som har påstått at vi bare har gode folk i Norge? 
Det faktum at vi har kriminelle mennesker i Norge er vel ikke et argument for å ta til oss enda flere kriminelle? Det argumentet har jeg aldri skjønt.

"Jammen.. vi har jo norske menn voldtar også." Altså... Ja, så da må vi ta inn enda fler så vi kan få enda fler voldtekter? 

Helt enig. Man blir stemplet som rasist, når man snakker om realiteten. Man får slengt i fleisen at nordmenn også kan være kriminelle. Ja, det kan vi, og vi har derfor ikke behov for flere voldtekter og gjengkriminalitet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosetelys skrev:

1. Denne var ny, det er første gang jeg har hørt dette, men det er fint du innrømmer at kvinner i større grad er styrt av følelser fremfor fakta enn det menn er. Enkelte kvinner derimot klarer å se de enorme negative konsekvensene av innvandring fra ikke-vestlige land. Hvorfor er det utenkelig og grusomt at kvinner er mot innvandring og uttrykker skepsis mot mulitkultur og globalisme?

2. Rasisme har ingenting med minoriteter å gjøre. Skal du først begynne på den stien der så er hvite faktisk en minoritet i verdenssammenheng. Rasisme er å hevde at noen raser er mer verdt enn andre, at noen mennesker, med bakgrunn i deres hudfarge er overlegen andre. Ellers kan du lese mer her: https://snl.no/rasisme

3. Alle mennesker har det best der de originalt kommer fra. Det er ikke uten grunn at lyse mennesker holder til i nord, mens mørke holder til i Afrika.

4. Når du snakker om innvandrere som helhet, ja. Da er arbeidsinnvandrere fra den vestlige verden også inkludert. Om du bryter det ned på land og områder så ser du veldig enkelt hvilke grupper som er problemgrupper og hvilke som kanskje faktisk bidrar mer enn den gjengse nordmann.

1. Det har å gjøre med forskning på menneskets hjerne. Kvinner har større tilbøyelighet til å vise omsorg og ta vare på.

2. Rasisme har med maktundertrykning å gjøre. En majoritet er derfor mindre lite utsatt, da sannsynligheten for at minioritet vil klare å undertrykke majoritet er forsvinnende liten. På historisk basis har vi mange eksempler: jødene, slavene... trenger ingen link for å forstå rasisme. Har mange venner som opplever det på kroppen hver eneste dag.

3. Tuller du? Du har ikke tenkt på at det er klimaet som over generasjoner endrer hudfarger da? Dette tenkte du ikke nok igjennom.

4. Du bor ikke i Oslo antagelig. Her yter innvandrer og nordmenn i en vekselsvis prosess. Innvandrere er advokater, leger, tannleger, butikkeiere.... 

blir oppgitt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...