Gå til innhold

Utlendinger passer best der de kommer fra.


Mia1781

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Hermine3011 skrev:

Og hvor mange jobber og skatter? Du vrir på tallene , istedenfor å ha fokus på at mange folk som ikke kan språket, faktisk TAR gode utdannelser.

36% jobber og skatter.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Hermine3011 said:

Det er ikke mulig å undertrykke en majoritet, så det resonnementet står og faller på sin egen urimelighet. Det vil heller ikke ha de samme undertrykkende konsekvenser.

Det er selvsagt noe mer komplisert å systematisk undertrykke en majoritet. Men rasisme handler ikke om majoritet og minoritet. Det handler om, per definisjon: prejudice, discrimination, or antagonism directed against someone of a different race based on the belief that one's own race is superior.

Altså en helt individuell ting. Man trenger hverken en gruppe eller en majoritet for å være rasistisk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "innvandrer" har fast jobb, mastergrad, det samme med min mann. Vi jobber, betaler skatt og bidrar positivt i samfunnet. Flesteparten av mine venner og naboer er nordmenn, men mange fra andre land også. 

Vi eier bolig og bor i et fint område der det bor forskjellige familier, i alle farger. Området er trygt og godt for våre barn. Det er ikke du eller dine likesinnede som skal avgjøre hvor "vi innvandrere" hører til. 

Og ja, rasisme går begge veier. Vet egentlig ikke hvor du vil med tråden? 

Jeg er innvandrer fra et ikke vestlig land, jeg er ikke rasist og jeg hører til hvor enn jeg vil. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

36% jobber og skatter.  

Hvor mange er i utdanningsposisjon og vil skatte i nærfremtid. MASSE! Du vet for lite til å diskutere desverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hermine3011 skrev:

Det er ikke mulig å undertrykke en majoritet, så det resonnementet står og faller på sin egen urimelighet. Det vil heller ikke ha de samme undertrykkende konsekvenser.

Ifølge dette ressonmentet kan da heller ikke en enkeltperson være rasistisk, fordi rasisme kun utføres på gruppenivå, majoritet - minoritet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, Hermine3011 skrev:

1. Oppsummert :Ta vare på våre egne. Ikke hjelp de som har det verre. (=egoisme)

2. Selvfølgelig. De står jo i fake annonser på Facebook, så da må det være sant...

3. Er du seriøs? Mener du at man skal holde seg i sin del av verden fordi man ikke tar opp d-vitamin så godt? Og SVARTE mennesker faktisk ...😂😂

4. Er det rart? De må lære språk, og de ansettes ikke av folk som deg pga at de har farge i fjeset

1. Hvordan foreslår du at vi, med en befolkning på litt over 5 millioner, skal hjelpe alle de milliardene menneskene som har det verre enn oss?

2. Jeg regner med du tuller? Du leser ikke nyheter antar jeg?

3. Vil du jeg skal si brune i stedet? Jeg har nemlig hørt at man ikke kan si neger lenger, men svart er innafor, så da bruker jeg det. Har hatt diskusjonen før og hvis man sier afrikanske mennesker så er det også feil, fordi Charlize Theron er fra Afrika. Men nei, svarte mennesker burde ikke holde seg i Afrika ene og alene fordi de ikke tar opp d-vitaminer så godt, det var et eksempel på hvordan og hvorfor vi er forskjellige. Likevel, det ville på sikt gitt ganske alvorlige mangler dersom man ikke kunne tilføre d-vitaminer på annen måte. Alle mennesker burde optimalt sett bli i sitt eget land/egen verdensdel. Dette for å opprettholde et rikt mangfold av kulturer og mennesker. 

4. Til å være i mot generaliseringer er du ganske flink til det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Hermine3011 skrev:

1. Oppsummert :Ta vare på våre egne. Ikke hjelp de som har det verre. (=egoisme)

2. Selvfølgelig. De står jo i fake annonser på Facebook, så da må det være sant...

3. Er du seriøs? Mener du at man skal holde seg i sin del av verden fordi man ikke tar opp d-vitamin så godt? Og SVARTE mennesker faktisk ...😂😂

4. Er det rart? De må lære språk, og de ansettes ikke av folk som deg pga at de har farge i fjeset

Nei, de ansettes ikke fordi de vil gå på nav, og har et rulleblad. Som feks en del i Holmlia og på Stovner. Det er den gruppen menn jeg mener.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lysestake skrev:

Jeg er "innvandrer" har fast jobb, mastergrad, det samme med min mann. Vi jobber, betaler skatt og bidrar positivt i samfunnet. Flesteparten av mine venner og naboer er nordmenn, men mange fra andre land også. 

Vi eier bolig og bor i et fint område der det bor forskjellige familier, i alle farger. Området er trygt og godt for våre barn. Det er ikke du eller dine likesinnede som skal avgjøre hvor "vi innvandrere" hører til. 

Og ja, rasisme går begge veier. Vet egentlig ikke hvor du vil med tråden? 

Jeg er innvandrer fra et ikke vestlig land, jeg er ikke rasist og jeg hører til hvor enn jeg vil. 

 

Skjønner ikke at du orker å gå inn hit. Her skriver folk at svarte bør holde seg i sin del av verden pga mangel på d-vitamin hos svarte, innvandrere bare voldtar etc etc etc.

du skal ha mye kred for å orke. Det er forsket på at de med størst fordommer mot innvandring har lavest IQ. Desverre viste det seg å stemme i denne tråden.

stå på, er bra du markerer deg. Det er veldig viktig i kampen mot dumhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hermine3011 skrev:

Hvor mange er i utdanningsposisjon og vil skatte i nærfremtid. MASSE! Du vet for lite til å diskutere desverre.

Etter 7 år bør vel de fleste i arbeidsfør alder har greid å få seg en jobb. Ihvertfall med den tilretteleggingen som finnes om man ønsker å jobbe i Norge.  7 år i utdannelse....tipper de færreste av de har tenkt å bli leger.   Tror ikke det blir særlig spennende å følge disse statistikkene inn i fremtiden...dessverre...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at innvandrere bidrar! Men ikke de fleste. Jeg kjenner flere som klarer seg utmerket, men ikke de fleste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke være blind og naiv, men man skal heller ikke drive med grove generaliseringer ala " Alle nordmenn er alkoholikere, norske kvinner og menn finner seg mye partnere hver helg,etc etc" Ja det stemmer at noen nordmenn er alkoholikere og det stemmer også at noen nordmenn finner seg en ny partner hver helg, men er det slik at dette stemmer for et flertall av den norske befolkning? Nei! Hvis man er muslim i Norge, så er man kvinneundertrykkende, man gidder ikke å jobbe, muslimske menn er totalt crazy og voldtar over en lav sko. Er det et flertall som oppfører seg slik? Nei! Så hvorfor disse generaliseringene? Tenk å være en vanlig muslim i Norge som stadig får slengt slike generaliseringer etter seg, det må være utrolig slitsomt og nedbrytende. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rosetelys skrev:

1. Hvordan foreslår du at vi, med en befolkning på litt over 5 millioner, skal hjelpe alle de milliardene menneskene som har det verre enn oss?

2. Jeg regner med du tuller? Du leser ikke nyheter antar jeg?

3. Vil du jeg skal si brune i stedet? Jeg har nemlig hørt at man ikke kan si neger lenger, men svart er innafor, så da bruker jeg det. Har hatt diskusjonen før og hvis man sier afrikanske mennesker så er det også feil, fordi Charlize Theron er fra Afrika. Men nei, svarte mennesker burde ikke holde seg i Afrika ene og alene fordi de ikke tar opp d-vitaminer så godt, det var et eksempel på hvordan og hvorfor vi er forskjellige. Likevel, det ville på sikt gitt ganske alvorlige mangler dersom man ikke kunne tilføre d-vitaminer på annen måte. Alle mennesker burde optimalt sett bli i sitt eget land/egen verdensdel. Dette for å opprettholde et rikt mangfold av kulturer og mennesker. 

4. Til å være i mot generaliseringer er du ganske flink til det selv.

1. Nei, la oss slutte å hjelpe. God ide........ Det har aldri vært meningen å hjelpe 5 milliarder. Hvorfor: det er ikke 5 milliarder hjelpetrengende i verden. Hvor ble det av barnehagelærdommen din?

2. Jeg er forsker, så jo da, jeg kan lese. Men leser sjeldent fake artikler på Facebook.

3. Må le nå...hører du hva du selv sier? Mener du at man skal bli i sin verdensdel med krig, handel med barn, mangel på mat og vann? 

Og det med b-vitamin var dumt. Bare dumt!!

4. Det kan hende. Med ondt skal ondt fordrives.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå

Det er bare å erkjenne at mye av innvandringen til Norge er et tapsprosjekt rent økonomisk. Henviser her bl.a. til Brochmann-utvalget som har omtalt innvandring og konsekvenser i sin rapport. Men, det er jo andre årsaker enn rent økonomiske som ligger til grunn for at vi tar i mot mennesker fra ikke-vestlige land. 

Tenker at noe innvandring er bra. Men, slik som det er i enkelte bydeler i Oslo så snakker vi ikke lenger om noe. Om få år er ikke innvandrere fra ikke-vestlige land lenger en minioritet her i byen. 

I hvert fall viktig å ikke se på tilstrømmingen med skylapper, og være føre var i forhold til hvilke utfordringer dette genererer for landet er viktig. 

Vi må tørre å ta debatten om kriminalitet, religion, heldekkende plagg, norskkunnskaper, trygdeordninger, integrering, barneoppdragelse m.m i forhold til mange nye kulturer som etablerer seg i Norge. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, SupaWoman skrev:

Etter 7 år bør vel de fleste i arbeidsfør alder har greid å få seg en jobb. Ihvertfall med den tilretteleggingen som finnes om man ønsker å jobbe i Norge.  7 år i utdannelse....tipper de færreste av de har tenkt å bli leger.   Tror ikke det blir særlig spennende å følge disse statistikkene inn i fremtiden...dessverre...

Har du vært rundt på høyskolene og universitet ? Det er utrolig mange innvandrer på legestudier etc.

men... vil man ikke høre, så vil man ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rosetelys skrev:

svarte mennesker burde ikke holde seg i Afrika ene og alene fordi de ikke tar opp d-vitaminer så godt, det var et eksempel på hvordan og hvorfor vi er forskjellige. Likevel, det ville på sikt gitt ganske alvorlige mangler dersom man ikke kunne tilføre d-vitaminer på annen måte.

Jeg er hvit,men hver vinter må jeg ta D-vitamin for ikke å få D-vitamin mangel,betyr det at jeg egentlig ikke bør bo i Norge? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JaVel skrev:

Jeg er hvit,men hver vinter må jeg ta D-vitamin for ikke å få D-vitamin mangel,betyr det at jeg egentlig ikke bør bo i Norge? 

Ja, det er det hun sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Hermine3011 said:

1. Nei, la oss slutte å hjelpe. God ide........ Det har aldri vært meningen å hjelpe 5 milliarder. Hvorfor: det er ikke 5 milliarder hjelpetrengende i verden. Hvor ble det av barnehagelærdommen din?

2. Jeg er forsker, så jo da, jeg kan lese. Men leser sjeldent fake artikler på Facebook.

3. Må le nå...hører du hva du selv sier? Mener du at man skal bli i sin verdensdel med krig, handel med barn, mangel på mat og vann? 

Og det med b-vitamin var dumt. Bare dumt!!

4. Det kan hende. Med ondt skal ondt fordrives.

Du påstår å være forsker, men kan ikke lese at han skrev 5 millioner?

 

1 minutt siden, Hermine3011 said:

Har du vært rundt på høyskolene og universitet ? Det er utrolig mange innvandrer på legestudier etc.

men... vil man ikke høre, så vil man ikke. 

En forsker som ikke forstår grunnleggende gjennomsnitt? Innvandrere er overrepresentert i kriminalitet og arbeidsløshet. Hva har dette å gjøre med enkeltpersoner her og der som tar nytte av vårt fantastiske utdanningsystem?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mia1781 skrev:

Flott at innvandrere bidrar! Men ikke de fleste. Jeg kjenner flere som klarer seg utmerket, men ikke de fleste.

Nei, du kan ikke kjenne noen- og like noen. Da hadde du skjønt hvilke negative konsekvenser innlegget ditt fører med seg. Du har selvfølgelig ikke hørt om utenforskap... Google det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hermine3011 skrev:

Har du vært rundt på høyskolene og universitet ? Det er utrolig mange innvandrer på legestudier etc.

men... vil man ikke høre, så vil man ikke. 

De flest ennvandrere blir ikke leger. For noe tøv! Og når man får så mange goder i et fremmed land, bør man være ydmyk nok til å kunne høre på fakta. Innvandrere har så langt ikke vært en gave til samfunnet, bestående av leger, advokater og andre samfunnstopper!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor jeg har bidratt i tråden egentlig, ender aldri godt med slike diskusjoner.

God natt fra en muslim utlending, som må stå opp i morgen tidlig for å JOBBE.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...