Gå til innhold

Linnea Myhre

PippiLa

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, parmanoia skrev:

Misjonen finnes som podkast. Men det er maaange episoder, så jeg kan dessverre ikke si i hvilke episoder de tar frem tråder fra kg, for det er ikke hver gang. 

takk for svar:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.8.2019 den 15.12, parmanoia skrev:

Mye morsommere når Johan Golden og  Atle Antonsen leser poster fra kvinneguiden.  Da ler jeg meg fillete! 

Kan også anbefale et av showene til Bård Tufte som ble sendt på NRK der han harselerer med kg. Utrolig morsomt!!!! Den gamle faren min nektet å tro det var reelt. :fnise: 

Har akkurat hørt siste podden og også episoden der hun er gjest hos Else Kåss. Problemet er jo at hun ikke har skjønt kg. Hun skjønner ikke tulletrådene og hun skjønner ikke cbe-tråden (eller andre bloggertråder). Mulig det er alder og mulig hun demonstrerer krenkgenerasjonens problemer. Som del av ironigenerasjonen (snart femti!) har kg vært en kilde til humor og også alvor siden 2004 ellet noe sånt. Og - jeg elsket den gamle bloggen hennes. Den var dritbra, og jeg elsket dystopien. 

Så Linnea, du skulle vært mer på kg før. Da var det gøy. Og du må henge mer på KG nå for å få skikkelig materiale. Det er kjedelig at du har kuppet ideen, for ideen er god og kilde til daglig, herlig sarkastisk pod, men du tar det for alvorlig, dessverre. 

Btw, digger Linnea og synes den første boken hennes var meget lesverdig. Men podcasten er ikke bra. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Kan også anbefale et av showene til Bård Tufte som ble sendt på NRK der han harselerer med kg. Utrolig morsomt!!!! Den gamle faren min nektet å tro det var reelt. :fnise: 

Hva heter programmet? Må sjekkes ut! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, parmanoia skrev:

Hva heter programmet? Må sjekkes ut! 

Jeg husker ikke helt. Mulig det var Mann, 44? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg husker ikke helt. Mulig det var Mann, 44? 

Tror det begynte som "Mann 42", så endret det seg i takt med alderen hans? Jeg så det på TV, tror det var NrK eller TVNorge.

Men KG-opplegget var veldig morsomt! Husker det var folk på KG som trodde han hadde funnet på ting selv! Som erfaren KG'er kjente jeg igjen de fleste brukernavnene på trådene han harselerte med 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alice123 skrev:

Tror det begynte som "Mann 42", så endret det seg i takt med alderen hans? Jeg så det på TV, tror det var NrK eller TVNorge.

Men KG-opplegget var veldig morsomt! Husker det var folk på KG som trodde han hadde funnet på ting selv! Som erfaren KG'er kjente jeg igjen de fleste brukernavnene på trådene han harselerte med 😛

Nå demrer det litt mer... 

Det var utrolig artig. :fnise: Jeg kjente også igjen brukernavn. 

meeen, jeg tror det jeg mener var et stand-up-show som ble filmet (Latter?) og lagt ut? Eller? Fader, kjedelig med denne manglende hukommelsen. Mulig han har tullet med kg på Brille også? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Nå demrer det litt mer... 

Det var utrolig artig. :fnise: Jeg kjente også igjen brukernavn. 

meeen, jeg tror det jeg mener var et stand-up-show som ble filmet (Latter?) og lagt ut? Eller? Fader, kjedelig med denne manglende hukommelsen. Mulig han har tullet med kg på Brille også? 

Ja, stand up showet ble filmet og sendt på TV, det var sånn jeg så det. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Alice123 said:

Ligger promo-video ute på TVNorges Facebook-side så var nok TVNorge som viste showet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på premieren til teaterstykket basert på den første boken hennes igår. Evig søndag, 

Utrolig sterkt! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Hørte på  podcast med Linnea og Else Kåss, Linnea snakker om fotballfrue tråden og at den utelukkende er sladder. I tillegg så kommer hun med eksempel fra tråden som overhodet ikke henger på greip. Kjente at det minner om noen som  snur kappa etter vinden. Ikke greit.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig sytete, bare spoler over. Blir i dårlig humør av å se på. Men det gjelder vel egentlig alle i denne serien live. Best å bare bla gjennom noen bilder og annet uinteressant utleverende babbel og få sin guilty pleasur av at man selv ikke hadde klart å utlevert seg sånn, men ser underholdning i av at heldigvis gjør andre det, så man kan ha noe å le av. FF bla med sine overredigerte bilder. Har sett henne en del ganger og hun ligner ikke i kropp eller ansikt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Gøy at Linnea, som er så glad i fugler, er sammen med en Lerke ❤️🐦

Endret av Korpsnerden
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg har alltid likt Linnea, synes bloggen hennes var rågod. Jeg har ikke lest den de siste årene. Jeg syntes hun var smart, tørrvittig og ikke minst veldig reflektert. Jeg likte henne også i Camp Kulinaris. Ser bare et par minutter på bloggerne her og det.

Jeg ble veldig skuffet av podcasten hennes. Jeg oppfatter henne her som en helt annen person og kommer ikke til å høre på flere episoder. Jeg har bare hørt på 3 av episodene, men de ga alle det samme inntrykket. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2019 den 8.10, Ellevill skrev:

Jeg har alltid likt Linnea, synes bloggen hennes var rågod. Jeg har ikke lest den de siste årene. Jeg syntes hun var smart, tørrvittig og ikke minst veldig reflektert. Jeg likte henne også i Camp Kulinaris. Ser bare et par minutter på bloggerne her og det.

Jeg ble veldig skuffet av podcasten hennes. Jeg oppfatter henne her som en helt annen person og kommer ikke til å høre på flere episoder. Jeg har bare hørt på 3 av episodene, men de ga alle det samme inntrykket. 

Men jeg skjønner ikke helt jeg da. Hun begynte jo å skrive denne bloggen for evigheter siden, og hun skriver jo ikke aktivt på den lenger... og man får forskjellige inntrykk hvis man leser en blogg eller hører på en podcast. Og uansett, man forandrer seg endel på en 10 års tid. På podcasten diskuterer de jo forskjellige temaer som er her inne.. Hun snakker jo om sine egne erfaringer også, og om hun kanskje mente en ting for 10 år siden, er det ikke sikkert det stemmer i dag. Og som du sier, du har hørt 3 episoder... det er 40 til.. Jeg liker Linnea veldig godt, og jeg kjenner meg igjen i henne veldig ofte. Hun er jo ikke en annen person, men hun har vel kanskje forandret seg litt da, siden hun skrev aktivt på bloggen. Det er vel helt normalt å forandre seg litt fra man er 20 til man er 30. Jeg syns hun både er reflektert og god til uttrykke seg. Du skal selvfølgelig få lov til å ha denne meningen, men man må tenke på at folk kan forandre seg, mene ulike ting uten at det er feil. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
24 minutter siden, Hu der skrev:

Men jeg skjønner ikke helt jeg da. Hun begynte jo å skrive denne bloggen for evigheter siden, og hun skriver jo ikke aktivt på den lenger... og man får forskjellige inntrykk hvis man leser en blogg eller hører på en podcast. Og uansett, man forandrer seg endel på en 10 års tid. På podcasten diskuterer de jo forskjellige temaer som er her inne.. Hun snakker jo om sine egne erfaringer også, og om hun kanskje mente en ting for 10 år siden, er det ikke sikkert det stemmer i dag. Og som du sier, du har hørt 3 episoder... det er 40 til.. Jeg liker Linnea veldig godt, og jeg kjenner meg igjen i henne veldig ofte. Hun er jo ikke en annen person, men hun har vel kanskje forandret seg litt da, siden hun skrev aktivt på bloggen. Det er vel helt normalt å forandre seg litt fra man er 20 til man er 30. Jeg syns hun både er reflektert og god til uttrykke seg. Du skal selvfølgelig få lov til å ha denne meningen, men man må tenke på at folk kan forandre seg, mene ulike ting uten at det er feil. 

Men hun blogger vel igjen? "Brusbloggen" eller hva den heter... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Men hun blogger vel igjen? "Brusbloggen" eller hva den heter... 

Jo,men jeg gikk ut ifra den gamle bloggen hvor hun kanskje var mer «personlig».. jeg blir bare oppgitt når jeg hører at hun har  blitt kjedelig og likte henne bedre før. For all del, alle kan mene hva de vil. Jeg går litt i forsvar når det gjelder henne, fordi jeg kjenner meg så godt igjen i henne. Folk forandrer seg, utvikler seg, kan forandre meninger, oppførsel osv.. Linnea var også åpen om at hun slet veldig psykisk når hun skrev på den gamle bloggen, og selvfølgelig blir ting og tang kanskje sagt eller formulert på en måte som man kanskje ikke har behov for når man blir eldre og mer erfaren. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hu der skrev:

Jo,men jeg gikk ut ifra den gamle bloggen hvor hun kanskje var mer «personlig».. jeg blir bare oppgitt når jeg hører at hun har  blitt kjedelig og likte henne bedre før. For all del, alle kan mene hva de vil. Jeg går litt i forsvar når det gjelder henne, fordi jeg kjenner meg så godt igjen i henne. Folk forandrer seg, utvikler seg, kan forandre meninger, oppførsel osv.. Linnea var også åpen om at hun slet veldig psykisk når hun skrev på den gamle bloggen, og selvfølgelig blir ting og tang kanskje sagt eller formulert på en måte som man kanskje ikke har behov for når man blir eldre og mer erfaren. 

Kjenner ikke til den nye bloggen hennes, men jeg har en haug med stalljenter i alderen 16-20 år som er helt frelst på den Brusbloggen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en vesentlig forskjell på å uttrykke seg gjennom en blogg (enveis kommunikasjon/monolog, bildebruk, osv) sammenliknet med en podcast som en deler sammen med en annen person og som har bestemte temaer. Tror de aller fleste ville dannet seg ett bestemt bilde basert på noen sin blogg som ikke ville stemt 100 prosent overens med det bilde en ville dannet seg om en feks bare hadde hørt podcast uten å ha lest blogg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...