Gå til innhold

Linnea Myhre


PippiLa

Anbefalte innlegg

Gjest Gazpacho
På 19.1.2020 den 0.57, Sausedyret skrev:

Jeg er enig med deg og din tolkning. Det er ikke en mobbepodd. Tror ikke det handler noe om at de er usikre på egne meninger som det blir framstilt videre i tråden her, men rett og slett at det verken er hyggelig å sitte og høre på folk henge ut andre, og at det ikke er formålet med podden selv. Synes også det er masse annet i podden de tar opp som er fint enn bare rampelyset-trådene og det gir mer rom for å være mer bastant når det ikke bare handler om enkeltpersoner

OMG, jeg skriver da ikke at jeg vil de skal ha en mobbepod. Men at det er lov å stå for egne meninger ;) Det blir innmari diffust når de sier "ja det er jo kanskje litt unødvendig med hundre ballonger og fargekoordinerte gaveposer og cupcakes i småbarnsbursdager men alle må jo få lov til å gjøre som de vil". Det går fint an å si at det er en uting av profesjonelle påvirkere å fronte overforbruk fordi det skaper kjøpepress og ødelegger miljøet, siden disse to damene uansett sitter og bruker tid på å prate om det i podden. Man er da ingen mobber av den grunn :)

Endret av Gazpacho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sausedyret
3 timer siden, Gazpacho skrev:

OMG, jeg skriver da ikke at jeg vil de skal ha en mobbepod. Men at det er lov å stå for egne meninger ;) Det blir innmari diffust når de sier "ja det er jo kanskje litt unødvendig med hundre ballonger og fargekoordinerte gaveposer og cupcakes i småbarnsbursdager men alle må jo få lov til å gjøre som de vil". Det går fint an å si at det er en uting av profesjonelle påvirkere å fronte overforbruk fordi det skaper kjøpepress og ødelegger miljøet, siden disse to damene uansett sitter og bruker tid på å prate om det i podden. Man er da ingen mobber av den grunn :)

Jeg sa aldri at du verken ville ha en mobbepodd eller at man er en mobber for å kritisere andres forbruk. Det jeg mente var at det kanskje ikke er nok publikum som ønsker at de skal bruke en stor andel av poddtiden på å snakke om influenseres forbruk. Da kan jo folk like gjerne bare lese Kvinneguiden og bli med der. Dessuten er det retningslinjer på journalistikk og podd som de kanskje må følge. Siden personene de omtaler ikke er til stedet og dermed ikke kan komme med sin side av saken så er det begrenset hvor mye man kan få uttale seg om enkeltpersoner før det overstiger de etiske begrensningene som Vær Varsom-plakaten refererer til under presse, trykk, radio og TV. Man er ikke en mobber, men det går i strid med etiske retningslinjer som jeg synes er bra at de forholder seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gazpacho
3 timer siden, Sausedyret skrev:

Jeg sa aldri at du verken ville ha en mobbepodd eller at man er en mobber for å kritisere andres forbruk. Det jeg mente var at det kanskje ikke er nok publikum som ønsker at de skal bruke en stor andel av poddtiden på å snakke om influenseres forbruk. Da kan jo folk like gjerne bare lese Kvinneguiden og bli med der. Dessuten er det retningslinjer på journalistikk og podd som de kanskje må følge. Siden personene de omtaler ikke er til stedet og dermed ikke kan komme med sin side av saken så er det begrenset hvor mye man kan få uttale seg om enkeltpersoner før det overstiger de etiske begrensningene som Vær Varsom-plakaten refererer til under presse, trykk, radio og TV. Man er ikke en mobber, men det går i strid med etiske retningslinjer som jeg synes er bra at de forholder seg til. 

Det er da ikke i strid med etiske retningslinjer å si at det er forferdelig unødvendig med sånt meningsløst overforbruk som i tillegg påvirker titusenvis av følgere, når de først snakker om bloggernes barnebursdager. Jeg syns disse damene tar i bloggerne med nokså fislete pusehansker når de omtaler dem, det må være lov å si. Jeg skjønner jo at de snakker om andre emner 90 % av tiden, men likevel. Jeg hørte bare noen få episoder før jeg gikk over til Jan Thomas og Einar blir Venner 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gazpacho

@Sausedyret jeg er forresten helt enig med deg i at de ikke skal snakke stygt om andre i podden. Atle Antonsen snakket skikkelig, SKIKKELIG stygt om Morten Hegseth i podden sin og det syns jeg var veldig unødvendig. Men det er jo noe helt annet enn å kritisere overforbruk og kjøpehysteri på generell basis, med utgangspunkt i bursdagsbonanzaen hos en toppblogger.

Endret av Gazpacho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gazpacho skrev:

OMG, jeg skriver da ikke at jeg vil de skal ha en mobbepod. Men at det er lov å stå for egne meninger ;) Det blir innmari diffust når de sier "ja det er jo kanskje litt unødvendig med hundre ballonger og fargekoordinerte gaveposer og cupcakes i småbarnsbursdager men alle må jo få lov til å gjøre som de vil". Det går fint an å si at det er en uting av profesjonelle påvirkere å fronte overforbruk fordi det skaper kjøpepress og ødelegger miljøet, siden disse to damene uansett sitter og bruker tid på å prate om det i podden. Man er da ingen mobber av den grunn :)

De har lagt seg på den linja de vil. De sier hva deres meninger er, men de har folkeskikk. 
Om det er en slik pod du vil ha foreslår jeg at noen her kan gå sammen og lage en som er kritisk til bloggere og influensere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.1.2020 den 13.26, Gazpacho skrev:

Jeg har akkurat begynt å høre på podcasten deres. Jeg syns den er ganske forvirrende, da de høres kliss like ut 🙈 Men bortsett fra det, så er det jo tidvis artig å høre på. Men jeg blir jo oppgitt når de mener det er helt greit at store influensere som Caroline Berg Eriksen skal få lov til å gjøre som de vil, f eks med fotballfruas digre bursdagsbonanzaer og evige fronting av ellevilt overforbruk. Altså, Caroline er profesjonell påvirker av andres vaner/holdninger og har 320 000 følgere på Instagram. At Linnea og venninnen ikke klarer å se at det medfølger et visst ansvar når man har mye makt - det er jo litt merkelig. Skjønner de virkelig ikke at store påvirkere påvirker følgermassen sin? Det er jo liksom jobben deres....... Men det handler kanskje om at Linnea er en del av det samme miljøet og dermed ikke vil sage av greina hun sitter på? Vil gjerne ha svar på dette i podcasten deres, Linnea! 😆

Halloen :) 

Stine her (Greier ikke skifte brukernavn, DM de som vet hvordan). Ville bare si at vi har svart deg i ukas epsiode :) 

PS. CBE har blokkert meg fra både insta og snap. 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når S og L leser opp innnlegg herfra i podden, gjør de det på en litt "off" bokmålsdialekt med litt moldevibber, og i det siste har jeg også selv flere ganger oppdaget at stemmen inne i hodet mitt leser innlegg på samme måte🤭 Flere som har begynt med det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Flisespikker skrev:

Når S og L leser opp innnlegg herfra i podden, gjør de det på en litt "off" bokmålsdialekt med litt moldevibber, og i det siste har jeg også selv flere ganger oppdaget at stemmen inne i hodet mitt leser innlegg på samme måte🤭 Flere som har begynt med det?

Hahaha ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
14 minutter siden, Kari-Anne88 skrev:

Halloen :) 

Stine her (Greier ikke skifte brukernavn, DM de som vet hvordan). Ville bare si at vi har svart deg i ukas epsiode :) 

PS. CBE har blokkert meg fra både insta og snap. 

 

Hvorfor har hun blokkert deg og ikke Linnea? Hvis det er tilfelle at dere faktisk snakker om sharenting og overforbruk så 👏🏻👏🏻 til dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sausedyret
På 20.1.2020 den 22.07, lillesnøfnugg skrev:

Hvorfor har hun blokkert deg og ikke Linnea? Hvis det er tilfelle at dere faktisk snakker om sharenting og overforbruk så 👏🏻👏🏻 til dere. 

Hun har blokkert Linnea. Det er bare å høre på tidligere episoder hvor hun nevner det, men at hun har flere kontoer så derfor hun kan fortsette å følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt å blokkere dem, da er man hårsår! De har jo virkelig ikke sagt noe som er slemt, mener iallfall jeg. 

OT: Når har Atle Antonsen snakket om Morten Hegseth i sin podcast?

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SoftKitty said:

Spesielt å blokkere dem, da er man hårsår! De har jo virkelig ikke sagt noe som er slemt, mener iallfall jeg. 

OT: Når har Atle Antonsen snakket om Morten Hegseth i sin podcast?

 

Hvis du hører H&H sin pod fra 22. januar 2016 spiller de av lydklippet og snakker litt om det. Podden heter "Atle Antonsen-sinne og David "Bowling"".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gazpacho
På 20.1.2020 den 22.52, Kari-Anne88 skrev:

Halloen :) 

Stine her (Greier ikke skifte brukernavn, DM de som vet hvordan). Ville bare si at vi har svart deg i ukas epsiode :) 

PS. CBE har blokkert meg fra både insta og snap. 

 

Hei Stine, nå vet jeg hva du heter 😁

Takk for svar i podden. Jeg hadde kun hørt én episode før jeg la ut innlegget mitt, husker ikke hvilken episode det var dessverre annet enn at dere snakket kort om en barnebursdag i regi av CBE. Jeg syns dere var veldig forsiktige i kritikken deres der, men jeg må nok høre på fler episoder før jeg gjør meg opp en endelig mening 👍 Beklager at jeg konkluderte så fort, du har jo tydeligvis sunne meninger om overforbruk og barneeksponering siden dama har blokkert deg 😊 Jeg hørte forresten på den siste episoden deres hvor dere snakket om pod-musikken deres. Jeg syns nok at kirkeorgelmusikk og at dere spiller på dette med død og kirke siden Linnea i tillegg er utkledd som døden sjæl på bildet deres er litt heftig, selv om Kvinneguiden i følge mange er det mest fortapte stedet på jord 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gazpacho skrev:

Hei Stine, nå vet jeg hva du heter 😁

Takk for svar i podden. Jeg hadde kun hørt én episode før jeg la ut innlegget mitt, husker ikke hvilken episode det var dessverre annet enn at dere snakket kort om en barnebursdag i regi av CBE. Jeg syns dere var veldig forsiktige i kritikken deres der, men jeg må nok høre på fler episoder før jeg gjør meg opp en endelig mening 👍 Beklager at jeg konkluderte så fort, du har jo tydeligvis sunne meninger om overforbruk og barneeksponering siden dama har blokkert deg 😊 Jeg hørte forresten på den siste episoden deres hvor dere snakket om pod-musikken deres. Jeg syns nok at kirkeorgelmusikk og at dere spiller på dette med død og kirke siden Linnea i tillegg er utkledd som døden sjæl på bildet deres er litt heftig, selv om Kvinneguiden i følge mange er det mest fortapte stedet på jord 🙈

Hun out'et nok seg selv,fordi det tar under 1 minutt å lage ny bruker.

De har også selv sagt at de har flere kontoer her inne..

(med god grunn)

Endret av J..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gazpacho
56 minutter siden, J.. skrev:

Hun out'et nok seg selv,fordi det tar under 1 minutt å lage ny bruker.

De har også selv sagt at de har flere kontoer her inne..

(med god grunn)

Jeg skrev "nå vet jeg hva du heter" fordi i forrige innlegget mitt så omtalte jeg henne bare som "venninna", fordi jeg ikke visste det virkelige navnet hennes i podden. Var det jeg mente 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Er skikkelig fan av både podden og Linnea og Stine! De virker som kule jenter. Var ganske skuffa over at de ikke skulle kommer lengre nord på turneen sin!

Det finnes en youtuber som heter Steph-O-Sims som minner meg skikkelig om Linnea. Bare at hun er en del yngre, spiller masse The Sims og er koko-bananas med redigeringen sin. MEMES EVERYWHERE! Men.. samme kaotiske energi, liksom. Og så ligner de pittelitt - tror jeg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2020 den 13.44, LadyLemon skrev:

Er skikkelig fan av både podden og Linnea og Stine! De virker som kule jenter. Var ganske skuffa over at de ikke skulle kommer lengre nord på turneen sin!

Det finnes en youtuber som heter Steph-O-Sims som minner meg skikkelig om Linnea. Bare at hun er en del yngre, spiller masse The Sims og er koko-bananas med redigeringen sin. MEMES EVERYWHERE! Men.. samme kaotiske energi, liksom. Og så ligner de pittelitt - tror jeg?

Ligner ikke litt engang 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...