Gå til innhold

Linnea Myhre


PippiLa

Anbefalte innlegg

Har veldig respekt for Linnea, men vet ikke helt hvorfor, haha. Kanskje fordi hun deler ganske mye om seg selv, men opplever ikke at det kommer av desperasjon etter oppmerksomhet?

Jeg liker også har meninger, Er ærlig om dem, men ikke tvinger dem på folk.

Får bare følelsen av at hun er «ekte». Ikke gjør seg til for kamera og sosiale medier

 

Endret av AneKS
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AneKS skrev:

Har veldig respekt for Linnea, men vet ikke helt hvorfor, haha. Kanskje fordi hun deler ganske mye om seg selv, men opplever ikke at det kommer av desperasjon etter oppmerksomhet?

Jeg liker også har meninger, Er ærlig om dem, men ikke tvinger dem på folk.
 

Mulig det kan komme av at hun ikke er en typisk "rosablogger" og skiller seg betraktelig ur fra mengden.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en merkelig dille på Linnéa - jeg vet ikke helt hvorfor... Jeg har ikke visst noe annet om henne enn at hun var (den første-ish) rosabloggeren her til lands, at hun har anoreksi og andre psykiske problemer og dermed har hun liksom falt helt utenfor min radar. 

Men så kom jeg tilfeldigvis borti Kvinneguidens venner, og fikk dilla på den. Og jo mer jeg hører på Linnéa jo mer merker jeg at hun og jeg er kliss like... hun sier høyt det jeg tenker om nesten alle mulige situasjoner, og jeg elsker hennes måte å kunne si meningene sine og stå for dem... 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gazpacho

Syns de utfyller hverandre godt i podcasten. Jeg har hørt en god del flere episoder nå og føler jeg har blitt bedre kjent med dem. Lo høyt når Linnéa påpekte at Lars Kristian Eriksen overredigerer bildene sine og at det ser ut som om om fjortenåring har redigert dem med all den blurringen. Hun treffer virkelig spikeren på hodet. Men musikken er vel pompøs mtp det lettbeinte innholdet altså 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Castor Troy skrev:

Savner tiden da hun blogget mye om undulaten sin og sjelden forlot leiligheten sin. 

Du savner tiden da hun sleit skikkelig? Det er spesielt.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Saph skrev:

Du savner tiden da hun sleit skikkelig? Det er spesielt.... 

Mener ikke det, men hun var et  friskt pust før, hun var genial og morsom, nå synes jeg ikke hun gir meg like mye lenger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Saph skrev:

Du savner tiden da hun sleit skikkelig? Det er spesielt.... 

Tenkte det samme!!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Teatrica skrev:

Jeg har ikke visst noe annet om henne enn at hun var (den første-ish) rosabloggeren her til lands

Hun har nok aldri vært en rosablogger, men blogger det var hun.

Jeg savner også bloggen (men ikke at hun var dårlig så klart). Linnéa kler det skriftlige mediet og innholdet var morsomt og litt sært. Fikk en interessant sniktitt i hennes liv. Kunne ønske hun fortsatt blogget (skriftlig) :( Evt. skrev biografier framfor halvt fiktive romaner.

Men jeg er kanskje likt gammeldags som fortsatt liker blogg framfor vlogg 🙂

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thie skrev:

Hun har nok aldri vært en rosablogger, men blogger det var hun.

Nei, der ser du hvor oppdatert jeg var på henne før 😂

Nå har jeg til og med kjøpt billett til LivePod'en deres ...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg trodde jeg skulle like podcasten deres, men etter å ha gitt den flere sjanser innser jeg at den ikke er noe for meg. 

Jeg synes samtalene og resonnementene er til tider overraskende barnslige på en måte. Og jeg føler Stine blir behandlet ganske dårlig. 

Poden har så vidt jeg en stor følgerskare, så mange er tydeligvis uenig med meg. Og det er bra, det hadde vært kjedelig om alle likte det samme. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at den gamle bloggen er avsluttet. Jeg hadde anoreksi da jeg leste bloggen hennes, og den var på en måte en inspirasjon for meg. Vi er like gamle, bodde i samme by, delte isolasjon og sykdom - delte i form av hadde begge. Absolutt ikke bra, og sånn sett er jeg glad bloggen er lagt ned. 

Jeg syns lettbrusbloggen forsetter litt i samme bane: for all del ikke legg på deg, for all del ikke få i deg sukker.

Samtidig er hun er viktig stemme i flere debatter både når det gjelder deling av bilder av barn, men også kroppspress. 

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2020 den 22.52, Kari-Anne88 skrev:

Halloen :) 

Stine her (Greier ikke skifte brukernavn, DM de som vet hvordan). Ville bare si at vi har svart deg i ukas epsiode :) 

PS. CBE har blokkert meg fra både insta og snap. 

 

Du bytter brukernavn ved å skrive i tråden på ris og ros (ikke ris og ros rampelyset) 👊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt henne noen gang, men såg henne først på Skal vi danse. Der kom hun virkelig ut av skallet sitt og var helt bedårende. 

Men nå har jeg sett små glimt på Bloggerene og tenker at hun virker utrolig flat, liksom? En helt flat sinnsstemning, virker aldri helt glad. Og til å ha hatt (?) spisevegring så har hun veldig fokus på å vise hvor tynn hun er. En skjønn jente, men for meg fremstår hun ikke som frisk enda, dessverre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Halle-Palle skrev:

Jeg har ikke fulgt henne noen gang, men såg henne først på Skal vi danse. Der kom hun virkelig ut av skallet sitt og var helt bedårende. 

Men nå har jeg sett små glimt på Bloggerene og tenker at hun virker utrolig flat, liksom? En helt flat sinnsstemning, virker aldri helt glad. Og til å ha hatt (?) spisevegring så har hun veldig fokus på å vise hvor tynn hun er. En skjønn jente, men for meg fremstår hun ikke som frisk enda, dessverre. 

Men kjære deg. Hvorfor skal fokuset være på om hun er tynn eller feit, syk eller frisk? Hun har vel heller ikke sagt at hun er frisk fra sykdommen, snarere tvert om. Fortsatt ikke det som burde være i fokus. 

Personlig er jeg uenig med deg. Jeg synes Linnea blomstrer mer enn noen gang. Det ut som hun har funnet seg mer til rette i sitt eget liv, tar valg basert på hvem hun er og hva hun selv vil samt trives godt i forholdet med Sondre.

Stao no pao 🤠

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 20.56, Halle-Palle skrev:

Jeg har ikke fulgt henne noen gang, men såg henne først på Skal vi danse. Der kom hun virkelig ut av skallet sitt og var helt bedårende. 

Men nå har jeg sett små glimt på Bloggerene og tenker at hun virker utrolig flat, liksom? En helt flat sinnsstemning, virker aldri helt glad. Og til å ha hatt (?) spisevegring så har hun veldig fokus på å vise hvor tynn hun er. En skjønn jente, men for meg fremstår hun ikke som frisk enda, dessverre. 

Anoreksi er noe du har livet ut om du først har fått det. Du kan bli frisk igjen så klart, men tankemønstre er noe du konstant må kjempe med. Er stolt av Linnea som har kommet såpass langt som hun har. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein

Jeg er enig med de to siste her. Linnea har da aldri sagt at hun har blitt frisk fra anoreksi, og det er jo heller ikke noe man kan bli kvitt på samme måte som en halsbetennelse. Hun er et friskt pust og en viktig stemme i et overfladisk blogglandia. Jeg syns nok at hun (gjennom podden Kvinneguidens Venner) virker ganske selvopptatt og veldig fokusert på egen helse og eget tankemønster, men sånn blir man kanskje når man har slitt med psykisk sykdom halve livet, noe hun er åpen om. Hun fikk tross alt anoreksi som 14-åring.

Jeg er overhodet ikke enig med deg @Halle-Palle om at hun fokuserer masse på å vise fram kroppen sin. Jeg følger Linnea på Instagram og det er minimalt med kroppsfokus. Sjekk ut instagrammen til Caroline Berg Eriksen du, der er det pupper og rumpe flere ganger i uka innimellom alle småbarnsbildene.

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, Tannbein skrev:

Jeg er enig med de to siste her. Linnea har da aldri sagt at hun har blitt frisk fra anoreksi, og det er jo heller ikke noe man kan bli kvitt på samme måte som en halsbetennelse. Hun er et friskt pust og en viktig stemme i et overfladisk blogglandia. Jeg syns nok at hun (gjennom podden Kvinneguidens Venner) virker ganske selvopptatt og veldig fokusert på egen helse og eget tankemønster, men sånn blir man kanskje når man har slitt med psykisk sykdom halve livet, noe hun er åpen om. Hun fikk tross alt anoreksi som 14-åring.

Jeg er overhodet ikke enig med deg @Halle-Palle om at hun fokuserer masse på å vise fram kroppen sin. Jeg følger Linnea på Instagram og det er minimalt med kroppsfokus. Sjekk ut instagrammen til Caroline Berg Eriksen du, der er det pupper og rumpe flere ganger i uka innimellom alle småbarnsbildene.

Jeg må si meg enig i dette.

Linnéa har vært fast å bestemt at fokuset ikke skal være på kroppen hennes eller at hun skal bruke kroppen på en usunn måte mot sine følgere. Dette er noe jeg mener at hun gjør et meget så god framstilling på. Har også reagert på hvordan hun framstiller helsen sin på podcasten. Nå har jeg følgt henne via IG og Bloggerne en stund så har jeg mer forståelse for hvorfor. Måten hun håndterer sin helse pga anoreksi vil jeg si er ganske bra. Hun er open å ærlig om det å legger ikke skjul at hun sliter litt når hun ikke får følgt rutinene sine. 

CBE har selv brekftet at hun slet med spiseforstyrrelse, imens mannen LK benektet på det. Men måten CBE la det fram på var rene blogg romantisering av det hele. Så folk ble mer sjokkert enn ha forståelse.

Tilbake til Linnéa. Når man går gjennom IG hennes så er det ikke syltynn og syk kropp som presses opp i kameraet man får sett. Hun er alltids tildekket og posere ganske så greit. Selv om man er frisk fra å se syk ut, så betyr det ikke at hjernen er det. Mønstret vil alltid domminere hvordan Linnéa tenker om mat. Derfor blir rutine ekstra ekstra viktig for henne. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2020 den 19.29, Castor Troy skrev:

Mener ikke det, men hun var et  friskt pust før, hun var genial og morsom, nå synes jeg ikke hun gir meg like mye lenger. 

Syns hun er veldig lik seg selv, jeg. Men jeg savner ikke den sinte bloggingen hvor hun var tydelig deprimert og miserabel. Vet at noen syns det var morsomt fordi hun var så.... Ja, negativ til alt. Syns ikke depresjon og det å være suicidal er noe morsomt. Liker henne slik hun er, og jeg blir glad av å følge henne nå, for hun virker lykkelig. Jeg håper hun er det! 

Digger også Linnèa fordi hun er EKTE. I tillegg bidrar hun ikke til skjønnhetspress eller kroppspress selv om hun er en nydelig og slank dame. Hun er klar over ansvaret hun har og hun vet hvordan hun skal opptre offentlig, samtidig som hun er seg selv. Liker denne dama så godt at jeg kan ikke få sagt det nok! 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
3 timer siden, Lirah skrev:

Syns hun er veldig lik seg selv, jeg. Men jeg savner ikke den sinte bloggingen hvor hun var tydelig deprimert og miserabel. Vet at noen syns det var morsomt fordi hun var så.... Ja, negativ til alt. Syns ikke depresjon og det å være suicidal er noe morsomt. Liker henne slik hun er, og jeg blir glad av å følge henne nå, for hun virker lykkelig. Jeg håper hun er det! 

Digger også Linnèa fordi hun er EKTE. I tillegg bidrar hun ikke til skjønnhetspress eller kroppspress selv om hun er en nydelig og slank dame. Hun er klar over ansvaret hun har og hun vet hvordan hun skal opptre offentlig, samtidig som hun er seg selv. Liker denne dama så godt at jeg kan ikke få sagt det nok! 

Jeg også digger Linnea. Noen ganger tenker jeg «vær mer positiv», men samtidig så elsker jeg at hun bare er seg selv uansett. Jeg var konstant negativ før og kan ofte kjenne meg igjen, og jeg synes det er tøft at hun orker å ofte si de kjipe, nyanserte og realistiske tingene selv om det ofte blir dårlig møtt. Friskt med en influencer som bare er helt naturlig og normal og ikke prøver for hardt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...