Gå til innhold

Jovialemammaer


Gjest BethD

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina

Danse med babyen når man ammer? De fleste vil vel ha det rolig når de spiser, uff.

Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, det er helt naturlig å uttale seg og svare når man blir rakket ned på og kritisert. Slik jeg oppfattet snappene fra Rikke der hun pumpet/ammet så var det at hun ville tøyse litt med hvordan den nye hverdagen var. Trutmunn og andre fakter la jeg ikke merke til, så det kan ikke ha vært SÅ ille. Og danse mems jeg ammet kunne godt ha skjedd her! Jeg har ammet ute, inne, på tur i sjal, mens jeg har tatt oppvasken/ryddet, på offentlige steder og hjemme på mitt eget soverom. Babyen koser seg alltid med maten. 

Det er noe litt usselt ved å rakke ned på kvinner som prøver å bruke humor og være litt gøyale i en travel hverdag. Og jeg skjønner ikke hvorfor man ved å være en offentlig person skal fortjene å motta usaklig dritt. Hva får dere ut av å være så utrivelige?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man utrivelig når man sier at kontoen har tapt seg?Er ikke det konstruktiv kritikk som antydes er greit å få?

At jeg opplever det slik og du opplever anderledes,burde være greit?

Jo,når man velger å være offentlig,må man tåle å få kritikk.

Å kalle KG den nye «jente-doen» sier mye om den som klarer å linke de to elementene sammen...Hvordan var den personen på jentedoen selv lurer jeg på?Var det henne man fryktet ville risse noe på veggen om seg?Var det henne som allierte seg med de jentene som mobbet verst,men utad var den uskyldige...?

Se heller på Kvinneguiden som en liten veileder.Får kanalen mye oppmerksomhet her,bør det gjøres noen grep...tenker jeg.

 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man eg ikke utrivelig når man sier at kontorn har tapt seg. Men man er utrivelig når man hakker på enkeltpersoner og sier ting som får andre til å bli lei seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Rot skrev:

Nei, man eg ikke utrivelig når man sier at kontorn har tapt seg. Men man er utrivelig når man hakker på enkeltpersoner og sier ting som får andre til å bli lei seg. 

Igjen så må man faktisk tåle at har man bestemt seg for å være offentlig person via snappkonto, insta eller blogg verden så må man faktisk tåle kritikk og hva som blir skrevet. Og ikke være hårsår på det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje på tide at alle «morsomme-på-bekostning-av-barna»-mødrene skjerper seg litt.

 https://www.tv2.no/nyheter/10535971/

«At barnet som syvåring ikke reagerer på slik offentliggjøring, utelukker ikke senere reaksjoner, f.eks. i ungdomstiden», skriver lagmannsretten i dommen.

Et sentralt spørsmål i saken er om det ligger innenfor foreldreansvaret å samtykke til slik publisering på barnets vegne, men retten avviser dette:

«At en forelder, som her, offentliggjør materiale av svært sensitiv og privat karakter om barnet på en, objektivt vurdert, utilbørlig måte faller utenfor rammen av det som naturlig omfattes av foreldreansvaret. Som påpekt av aktor vil barn i motsatt fall være uten beskyttelse mot utilbørlig offentliggjøring av private forhold fra foreldrenes side.»

 
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Litenoggod skrev:

Igjen så må man faktisk tåle at har man bestemt seg for å være offentlig person via snappkonto, insta eller blogg verden så må man faktisk tåle kritikk og hva som blir skrevet. Og ikke være hårsår på det. 

Men hva gir folk rett til å slenge dritt til offentlige personer? Må man være en drittsekk bare fordi offentlige personer må forvente å få kritikk? Jeg forstår ikke hvor det behovet for å rakke ned på andre kommer fra. 

Endret av Rot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm
1 time siden, Rot skrev:

Men hva gir folk rett til å slenge dritt til offentlige personer? Må man være en drittsekk bare fordi offentlige personer må forvente å få kritikk? Jeg forstår ikke hvor det behovet for å rakke ned på andre kommer fra. 

Kan du definere "dritt"? For en ting er å komme med kritikk, usaklig og berettiget, men dritt - det er noe eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er kjip oppførsel å si at folk er f.eks kvalme, sjøldiggere og en kjedelig person. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Litenoggod skrev:

Igjen så må man faktisk tåle at har man bestemt seg for å være offentlig person via snappkonto, insta eller blogg verden så må man faktisk tåle kritikk og hva som blir skrevet. Og ikke være hårsår på det. 

Samtidig så MÅ man ikke kommentere selv om man kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hoody skrev:

Samtidig så MÅ man ikke kommentere selv om man kan. 

Godt vi er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snusmumriken87
På 8.4.2019 den 10.35, Rikkehh skrev:

Jeg er så lei av å lese/høre spekulasjoner vedr. Karin. Det er dessverre slik at vi ikke kan fortelle følgerne våre alt - og spesielt ikke det som skjer i «kulissene». Det er ALLTID to sider av en sak! 

Beklageligvis kan vi ikke nå ut til alle - med alle, slik er det. Og når det gjelder gjester, så er det ei heller alltid like enkelt. Noen ganger er vi heldig med valget, andre ganger kan vi ha litt uflaks. Men dette er en hobby - ingen betalt jobb, så vi kan dessverre ikke legge altfor mye i det ☺️ 

Jeg nevner igjen - at det er helt frivillig å se det som blir lagt ut! Vi er også en gjeng forskjellige mennesker - akkurat som alle dere her inne. I og med dette er en HOBBY, hvor vi gir/og får inspirasjon, deler livet på godt og vondt, har gode samtaler, og får mye positiv energi - så har det seg slik at det ikke er en JOBB, hvor man legger sjela si i å ikke trå feil. Vi er fader meg bare mennesker, og mennesker feiler HELE tiden!

Hvorfor jage etter å være perfekt? 

Og jeg sier IGJEN: slutt å følg oss da, om det er så forferdelig det vi driver med at det må skrives om det her støtt! (Og dere som skriver at dere ikke følger oss lenger - dét er jo åpenbart at dere gjør da!! Når dere refererer til ting som blir lagt ut her inne......... virkelig!)

Flaut for deg som velger å være en offentlig person å skrive her inne med en gang det blir skrevet om deg. Slutt med det da vel hvis du ikke tåler det.  #drama 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snusmumriken87
På 8.4.2019 den 10.49, Miss.Wildfox skrev:

At det er flaut å se på når deltagere fra snapkontoer blande seg inn i debatten. Det er jo så ubetydelig kritikk - hvorfor bry seg? Stå for den dere er, det blir for dumt å komme hit med unnskyldninger og pekefingeren høyt hevet med oppfordring om å ti stille eller slutt å følge dere

Drit flaut. Kjenner jeg blir flau herfra til månen😂 Er det mulig. Nei dæven døtte.....

Endret av Snusmumriken87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snusmumriken87 skrev:

Drit flaut. Kjenner jeg blir flau herfra til månen😂 Er det mulig. Nei dæven døtte.....

Hvertfal når de skal forsvare sine handlinger bak «vi er bare mennesker» «kan ikke vi få by på oss selv» «jeg snakker på vegne av meg selv» ! 

Joda, by på DEG SELV. Men det er ganske mange andre måter man kan by på seg selv på. Synes faktisk Linn har kommet seg noe enormt på den fronten! Fått et annet syn på det mennesket faktisk. Så cred til hun for at hu tar til seg kritikken på en ordentlig måte. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning, personangrep og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Ja, hu driver jo støtt å legger ut mer eller mindre kryptiske utsagn om han mannen. Det har jo vært mange ganger siste mnd. Han dukker vel opp om en uke eller to

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blomstertapet skrev:

Ja, hu driver jo støtt å legger ut mer eller mindre kryptiske utsagn om han mannen. Det har jo vært mange ganger siste mnd. Han dukker vel opp om en uke eller to

Han dukket opp i går kveld så jeg. Er jo ikke første gang hu «kastet» han ut. Hu «kastet» han ut to uker før hu fødte og midt i jula

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Litenoggod skrev:

Han dukket opp i går kveld så jeg. Er jo ikke første gang hu «kastet» han ut. Hu «kastet» han ut to uker før hu fødte og midt i jula

Ja. Og så legger ut videoer av at hun synger om vanskelig kjærlighet, og sitater om å sitte på gjerdet å vente. Men trur ikke hun er den letteste å være sammen med. Men det er det ikke sikkert han er heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...