Gå til innhold

Jovialemammaer


Gjest BethD

Anbefalte innlegg

Gjest Såfii
54 minutter siden, Serra skrev:

Men kjære vene, hun ber oss jo nesten å være nysjerrige

Ber?? Klarer dere ikke å styre deres egen tankegang eller? Du klarer da vel selv og velge om du er nysgjerrig eller ikke!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller vel ingen rolle om folk er nysgjerrige, spør og graver. At hun velger å dele og utlevere er et valg hun tar, det blir for dumt å skylde på at hun deler for å tilfredsstille de som spør og graver. Ellers er det vel barnelærdom at å si A uten å si B kun genererer mer nysgjerrighet å mas. Orker man ikke så la vær å si noe i det hele. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
8 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Spiller vel ingen rolle om folk er nysgjerrige, spør og graver. At hun velger å dele og utlevere er et valg hun tar, det blir for dumt å skylde på at hun deler for å tilfredsstille de som spør og graver. Ellers er det vel barnelærdom at å si A uten å si B kun genererer mer nysgjerrighet å mas. Orker man ikke så la vær å si noe i det hele. 

De som er nysgjerrige, som spør og graver tar ett valg de også! 

Jeg følger henne jo jeg også og har jo fått med meg det som skjer i parforholdet dems. Men jeg er ikke nysgjerrig på hva som har skjedd! Jeg tenker at det får være dems greie. Det går på enkeltmenneskets holdninger, og hvordan man styrer seg selv og sin egen tankegang! (I forhold til å være nysgjerrigper) Enkelt og greit. 

Og når hun ikke vil utlevere hva som har skjedd pga barnas sikkerhet - DET skal man faktisk respektere! 

Hun orker vel at folk spør, men når det kommer så helvettes mye kritikk så er det jo ikke så rart at man får litt nok! Som sagt, så går dette begge veier. 

Endret av Såfii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Såfii skrev:

De som er nysgjerrige, som spør og graver tar ett valg de også! 

Jeg følger henne jo jeg også og har jo fått med meg det som skjer i parforholdet dems. Men jeg er ikke nysgjerrig på hva som har skjedd! Jeg tenker at det får være dems greie. Det går på enkeltmenneskets holdninger, og hvordan man styrer seg selv og sin egen tankegang! Enkelt og greit. 

Og når hun ikke vil utlevere hva som har skjedd pga barnas sikkerhet - DET skal man faktisk 

Hun orker vel at folk spør, men når det kommer så helvettes mye kritikk så er det jo ikke så rart at man får litt nok! Som sagt, så går dette begge veier. 

Helt enig, hun skylder oss jo ikke noe. Og som hun selv sier: Hadde hun delt alt hadde det vell blitt galt det også. Ser jo hvor mye pes Iselin får som deler "alt", så får Talla pes fordi hun ikke deler nok... Herregud... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Såfii skrev:

 

Og når hun ikke vil utlevere hva som har skjedd pga barnas sikkerhet - DET skal man faktisk respektere! 

 

Og derfor burde hun ikke delt noe i det hele tatt. Det er ikke noe for folk å vite- hva slags nytte har det?

Skulle hun i det hele tatt sagt noe hadde det holdt med «Vi har tatt en pause og bor fra hverandre.» 

Kan ikke skjønne hva nytten i å si at hun står i noe som er så jævlig at det er umenneskelig og at situasjonen er til skade for barnas sikkerhet derfor må hun gjøre alt for å beskytte. Det er way to much. 

Tviler på at så mange har vært nysgjerrige i utgangspunktet. Men at folk har blitt det etter tiradene hennes? Definitivt. Null sympati herfra da det er selvskapt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, dragonfly91 skrev:

Helt enig, hun skylder oss jo ikke noe. Og som hun selv sier: Hadde hun delt alt hadde det vell blitt galt det også. Ser jo hvor mye pes Iselin får som deler "alt", så får Talla pes fordi hun ikke deler nok... Herregud... 

Det er folk på snapp ifølge Talla som vil vite mer og er nysgjerrige. Det er ingen her på KG som vil vite mer om privatlivet. Herlighet- det er jo nettopp det hun får pes for - oversharing!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Litenoggod skrev:

Da trekker Rikke seg fra jm, en lang pause fra jm. Utrolig synd. 

Har vel kanskje innsett galskapen hun var en del av. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
5 timer siden, Superjanne skrev:

Må si at når mine var små satt jeg konstant på dolokket og passet på når de badet. Jeg var overhysterisk da, hadde også pustealarm i senga til de begge frem til de var 4 år. 

Men folk er forskjellige, hun forklarte idag at det var jo kun 3 meter fra sofaen der toåringen satt, og det er ikke mye vann i en sånn liten balje. Babygym skal ligge på gulvet, det er jeg også enig i.

Men kjære vene, som sagt folk er forskjellige. Og jeg er sikker på at Talla hadde full kontroll.

 

.....

Men btw her en dag var det ekkelt bilde som Rikke hadde lagt ut, med babyen i en treeske med pynt rundt. Fikk krybbedødvibber jeg : / , og btw, en baby er ikke pynt, men et levende menneske. Jeg hadde lyst å skrive dette til henne men tenkte at å nevne ordet krybbedød ikke egnet seg.

Barnet hadde god tid på å tømme en skuff, så oversyn kunne hun ikke ha hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
24 minutter siden, Keikolina skrev:

Barnet hadde god tid på å tømme en skuff, så oversyn kunne hun ikke ha hatt.

Ja, for det tar jo så fryktelig lang tid og ta ut en obpakke og libressepakka. Seriøst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, dragonfly91 skrev:

Helt enig, hun skylder oss jo ikke noe. Og som hun selv sier: Hadde hun delt alt hadde det vell blitt galt det også. Ser jo hvor mye pes Iselin får som deler "alt", så får Talla pes fordi hun ikke deler nok... Herregud... 

Ja det er riktig. Derfor burde man etter min mening ta et GODT veloverveid valg om hva slags "profil" man ønsker å vise i SOME. Når man først har begynt den personlige veien så er det vanskelig når ting oppstår på privaten. Ikke kan hun late som ingenting, ikke kan hun si noe særlig om det. Det er jo litt håpløst. Noe hun IVERTFALL burde droppe er antydninger og si "A og ikke B". Uff...glad jeg ikke lever et sånt liv. Hadde aldri taklet det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina
11 minutter siden, Såfii skrev:

Ja, for det tar jo så fryktelig lang tid og ta ut en obpakke og libressepakka. Seriøst? 

Ja, hun hadde tydeligvis vært i en skuff. Sykt å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Keikolina skrev:

Ja, hun hadde tydeligvis vært i en skuff. Sykt å se.

Sykt å se faktisk....

😂😂😎🤕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
2 minutter siden, Flettfrid skrev:

Sykt å se faktisk....

😂😂😎🤕

Fint du finner det morsomt med uvørne mødre 😀 Håper jeg gjorde dagen din bedre 😉

 

Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Såfii
1 time siden, Keikolina skrev:

Ja, hun hadde tydeligvis vært i en skuff. Sykt å se.

Ja det er helt sinnsykt å tenke på at en 2 åring klarer og dra ut en skuff!! Tenk at hun har så god grovmotorikk som klarer det?! Det er helt utrolig 👏🏼 

Seriøst, bare dropp det. Dere henger dere opp i filleting og drar det helt ut av kontekst. Rart at dere ikke ser det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Såfii skrev:

Ja det er helt sinnsykt å tenke på at en 2 åring klarer og dra ut en skuff!! Tenk at hun har så god grovmotorikk som klarer det?! Det er helt utrolig 👏🏼 

Seriøst, bare dropp det. Dere henger dere opp i filleting og drar det helt ut av kontekst. Rart at dere ikke ser det selv. 

Du tar ikke poenget i den diskusjonen i det hele tatt. Fascinerende å se egentlig. Det er ingen filleting å sette barna sine i en potensiell fare altså. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Du tar ikke poenget i den diskusjonen i det hele tatt. Fascinerende å se egentlig. Det er ingen filleting å sette barna sine i en potensiell fare altså. 

Det er som to parallelle diskusjoner 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
17 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Du tar ikke poenget i den diskusjonen i det hele tatt. Fascinerende å se egentlig. Det er ingen filleting å sette barna sine i en potensiell fare altså. 

Poeng? Hva er målet deres med disse såkalte poengene dere fremstillinger? Hvorfor MÅ dere snakke med hverandre om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...