Gå til innhold

Jovialemammaer


Gjest BethD

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, TyrkiskPepper skrev:

For de ble sagt og følgeren visste dette?

Hun sa det på snap, ja 🙄Hun ville ikke mer mer enn det kostet. Er ikke det bare rett? Jeez!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, TyrkiskPepper skrev:

Så utrolig rart hele opplegget😝

Det må du bare syns 😊Jeg syns det var fint gjort, og ser ikke noe galt i det. Men hver vår mening. God helg 👍🏽

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er litt rart å skulle starte spleis til noe slikt. Spesielt når en får den type undersøkelser kjapt om det er behov for det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TyrkiskPepper
5 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Syntes det er litt rart å skulle starte spleis til noe slikt. Spesielt når en får den type undersøkelser kjapt om det er behov for det. 

Takk, nettopp! Jeg har selv hatt kreft og det startet med en svulst så, syntes dette var bare snodig å var jo litt nysgjerrig på hele saken. Det var liksom ikke noe å starte en spleis på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linn ble vel henvist til offentlig MR-undersøkelse, men at det var så lang ventetid at hun heller ville ta det privat.

Dette med spleis har ikke jeg fått med meg, men en privat MR skal vel kun koste egenandel om legen henviser til en klinikk som har en avtale med det offentlige. Om Linn kun ønsket hjelp til å dekke denne undersøkelsen, så forstår jeg jo om de etter få timer stengte ned spleisen hvis de fikk inn nok. Dette vet jo jeg ikke. 

Om det er akutt eller ei, har vel ikke noe med saken å gjøre. Har selv hatt kuler i brystet, som jeg da valgte å få undersøkt privat fordi det gikk utover psyken min. De fant svulst, men var heldigvis godartet. 

Vet man at noe er galt, så vil man aller helst få det undersøkt så fort som mulig. Linn er nok en av de. Jeg forstår henne godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, The_marsmallowlady skrev:

Linn ble vel henvist til offentlig MR-undersøkelse, men at det var så lang ventetid at hun heller ville ta det privat.

Dette med spleis har ikke jeg fått med meg, men en privat MR skal vel kun koste egenandel om legen henviser til en klinikk som har en avtale med det offentlige. Om Linn kun ønsket hjelp til å dekke denne undersøkelsen, så forstår jeg jo om de etter få timer stengte ned spleisen hvis de fikk inn nok. Dette vet jo jeg ikke. 

Om det er akutt eller ei, har vel ikke noe med saken å gjøre. Har selv hatt kuler i brystet, som jeg da valgte å få undersøkt privat fordi det gikk utover psyken min. De fant svulst, men var heldigvis godartet. 

Vet man at noe er galt, så vil man aller helst få det undersøkt så fort som mulig. Linn er nok en av de. Jeg forstår henne godt. 

Egenandelen er vel maks 300kr. Hvis du vil kjøpe deg plass lengre frem i køen koster det vel ca. 3000kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Mari gravid da, synest kanskje det er ett litt rart valg og ta når man er så syk at man ikke kan jobbe og har to barn fra før. Spesielt når man er under arbeidsutprøving via nav og ikke vet om man får innvilget aap. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hollie321 skrev:

Da var Mari gravid da, synest kanskje det er ett litt rart valg og ta når man er så syk at man ikke kan jobbe og har to barn fra før. Spesielt når man er under arbeidsutprøving via nav og ikke vet om man får innvilget aap. 

Den kommentaren synes jeg du kunne spart deg for. Jeg har samma sykdommen som Mari og den er forskjellig hos personer, og i Mari sin situasjon er ikke frisør yrket noe særlig. Og hun har sagt at hu vil jobbe men pga sykdommen og at det er vanskelig å få jobb i en jobb fra 0800-1600. Og jeg synes det er faktisk en privat sak ovenfor Mari og mannen om det med sykdom og barn og aap. Synes Mari har forklart seg ordentlig om det i dag

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Litenoggod skrev:

Den kommentaren synes jeg du kunne spart deg for. Jeg har samma sykdommen som Mari og den er forskjellig hos personer, og i Mari sin situasjon er ikke frisør yrket noe særlig. Og hun har sagt at hu vil jobbe men pga sykdommen og at det er vanskelig å få jobb i en jobb fra 0800-1600. Og jeg synes det er faktisk en privat sak ovenfor Mari og mannen om det med sykdom og barn og aap. Synes Mari har forklart seg ordentlig om det i dag

Når man er så sliten hele tiden, er det da riktig å bringe enda ett barn til verden? Hun sier jo selv at enkelte dager er hun så sliten at hun bare må ligge i sengen hele dagen å hvile, å utifra hva jeg har sett på hennes egen snap så er det ikke reint sjelden.

Er det da rettferdig for barna å tilføre enda ett barn som krever enda mer av foreldrene? Argumentet med at de ikke vet hvordan helsa deres er om noen år synest jeg ikke forsvarer det å få enda ett barn.

Jeg føler med henne angående sykdommen, jeg vet hvordan det er å være veldig sliten, og derfor får kjenner jeg min egen begrensning å stopper med to barn. For å være en god mamma må han ha energi, og overskudd, sånn hun har lagt frem sin sykdom ser det ikke ut til at hun har særlig mye av det. 

Jeg liker Mari veldig godt, har fulgt henne på snap lenge. Har ingen ting i mot henne, og tviler ikke på at hun er dårlig. Men man tenker jo sitt når man velger å bli planlagt gravid når helsa er på bånn. 

At det er en privat sak må man jo gjerne tenke, men når man velger å brette ut om dette selv (noe hun har gjort) må man regne med at folk lurer. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista litt respekten for en av de joviale mammaene når hun satt å uttalte seg som en ekspert på alvorlige tema hun ikke er noe fagperson på, med synsing og sansing. Skal du være en såkalt influencer bør du ta på riktig hatt til riktig tid. Det som var dumt med det er at det ble så påtatt, ønsker å være så klok, stor og viktig. Men det får motsatt effekt 🤷‍♀️ Har forøvrig ikke helt sansen for måten mennesket prøver å framstille seg selv på sin egen kanal heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2019 den 0.14, Hollie321 skrev:

Når man er så sliten hele tiden, er det da riktig å bringe enda ett barn til verden? Hun sier jo selv at enkelte dager er hun så sliten at hun bare må ligge i sengen hele dagen å hvile, å utifra hva jeg har sett på hennes egen snap så er det ikke reint sjelden.

Er det da rettferdig for barna å tilføre enda ett barn som krever enda mer av foreldrene? Argumentet med at de ikke vet hvordan helsa deres er om noen år synest jeg ikke forsvarer det å få enda ett barn.

Jeg føler med henne angående sykdommen, jeg vet hvordan det er å være veldig sliten, og derfor får kjenner jeg min egen begrensning å stopper med to barn. For å være en god mamma må han ha energi, og overskudd, sånn hun har lagt frem sin sykdom ser det ikke ut til at hun har særlig mye av det. 

Jeg liker Mari veldig godt, har fulgt henne på snap lenge. Har ingen ting i mot henne, og tviler ikke på at hun er dårlig. Men man tenker jo sitt når man velger å bli planlagt gravid når helsa er på bånn. 

At det er en privat sak må man jo gjerne tenke, men når man velger å brette ut om dette selv (noe hun har gjort) må man regne med at folk lurer. 

Helt enig i dette. Okei, så om helsa er værre om noen år så krever ikke barna noe mere? Hm.. merkelig argument Mari kom med der. Om noen år blir det; fritidsaktiviteter, lekser, kjøring hit og dit, venner på overnatting, tennårene, skolemøte, jentekrangler. Barn i barnehage og barseltid er bare barnemat iforhold. 

Synes også Mari gjør mye på impuls? Først selge hus, legger det ut (om jeg huker rett) for så og slette det fordi da skal dem ikke selge likevel, bytter stil A L T i stue/kjøkken. Kjøper seg campingvogn på sparket fordi noen i familien skulle bytte. Virker som alt må gjøres med en gang.. samtidig i all denne kjøpingen, endringen så klager hun på at de har lite penger... mulig det er sykdommen, aner ikke. Men bipolar er vel litt sånn, ettersom jeg har lest. Kan jo ikke klandre hun for det stakkars, men en unge i hennes tilstand etter hva jeg tolker på snap, er nok ikke det lureste... men det kan jo også vekke livsgnisten tilbake. Hvem vet. 

Blir jo uansett spennende og følge videre. Synes jenta virker snill, og søt. Må også få sagt det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Blomstertapet skrev:

Mista litt respekten for en av de joviale mammaene når hun satt å uttalte seg som en ekspert på alvorlige tema hun ikke er noe fagperson på, med synsing og sansing. Skal du være en såkalt influencer bør du ta på riktig hatt til riktig tid. Det som var dumt med det er at det ble så påtatt, ønsker å være så klok, stor og viktig. Men det får motsatt effekt 🤷‍♀️ Har forøvrig ikke helt sansen for måten mennesket prøver å framstille seg selv på sin egen kanal heller.

Hvem var dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym1990. skrev:

Hvem var dette? 

 

6 timer siden, Monna1234 skrev:

Sikkert Iselin🙂

 

Rikke.. Iselin går jo utdanning og har litt peiling på det hun uttaler seg om. Det andre her var snakk om psykisk helse. Når du sitter å påstår noe så er det sikkert snakk om egne erfaringer, det er greit men da må man presisere det også. Ikke snakk så generelt at man høres ut som en selvutnevnt ekspert. Greit å gi råd men enten si at man ikke er noe ekspert eller henvis noen andre til en som er det.. 

Mulig jeg bare reagerte sterkere på det da jeg synes dama er for mye. Måtte slutte å følge kanalen hennes.. 🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.9.2019 den 9.39, TyrkiskPepper skrev:

Hvorfor dekket ikke Helse Norge dette? Kunne ikke hvert så ille, siden hun ikke ble henvist direkte??

Helse norge dekker ikke noe som helst 😂 Er du heldig kan du få refundert noe fra Helfo, men det er heller tvilsomt ved et MR. Går du på en privatklinikk for å ta MR uten ventetid, så må du betale alt selv. Dessverre er det ventetid på både sykehus og f.eks Aleris, hvis du har henvisning fra fastlegen. Med mindre det er akutt og en er innlagt på sykehus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Blomstertapet skrev:

 

 

Rikke.. Iselin går jo utdanning og har litt peiling på det hun uttaler seg om. Det andre her var snakk om psykisk helse. Når du sitter å påstår noe så er det sikkert snakk om egne erfaringer, det er greit men da må man presisere det også. Ikke snakk så generelt at man høres ut som en selvutnevnt ekspert. Greit å gi råd men enten si at man ikke er noe ekspert eller henvis noen andre til en som er det.. 

Mulig jeg bare reagerte sterkere på det da jeg synes dama er for mye. Måtte slutte å følge kanalen hennes.. 🤷‍♀️

Opps....unnskyld, har sluttet å følge henne selv, så fikk ikke med meg det, så var bare en vill gjetting😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Blomstertapet skrev:

 

 

Rikke.. Iselin går jo utdanning og har litt peiling på det hun uttaler seg om. Det andre her var snakk om psykisk helse. Når du sitter å påstår noe så er det sikkert snakk om egne erfaringer, det er greit men da må man presisere det også. Ikke snakk så generelt at man høres ut som en selvutnevnt ekspert. Greit å gi råd men enten si at man ikke er noe ekspert eller henvis noen andre til en som er det.. 

Mulig jeg bare reagerte sterkere på det da jeg synes dama er for mye. Måtte slutte å følge kanalen hennes.. 🤷‍♀️

Tenker du på da hun snakket om avhengighet??Om det er det så syns jeg hun fikk det fram på en veldig fin måte. Hun snakket bare om egne erfaringer og tanker rundt det. Hvis vi tenker på samme snapdag da. Veldig viktig tema hun tok opp og, syns jeg.. Det er jo faktisk et problem mange har. Virker som om alt disse damene gjør er galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemy44
På 4.10.2019 den 13.29, Hollie321 skrev:

Da var Mari gravid da, synest kanskje det er ett litt rart valg og ta når man er så syk at man ikke kan jobbe og har to barn fra før. Spesielt når man er under arbeidsutprøving via nav og ikke vet om man får innvilget aap. 

Ta dere sammen for faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...