Gå til innhold

Jovialemammaer


Gjest BethD

Anbefalte innlegg

Hva er det med hun som er snapper idag. Høres sykt sløv ut. Ser og høres ut som hun er sterkt medisinert. Slitsomt å høre på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Superbobla skrev:

Hva er det med hun som er snapper idag. Høres sykt sløv ut. Ser og høres ut som hun er sterkt medisinert. Slitsomt å høre på.

Hmm, klarer ikke helt se eller høre det du insinuerer her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun som har et navn alle utaler feil sier hun, husker ikke hva det var. Hun er ikke fast mener jeg. Sett henne gjestet flere kanaler og det gååår sååå treeeeigt. Superlang intro der hun prater til bildene.

Endret av Superbobla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Superbobla skrev:

Hun som har et navn alle utaler feil sier hun, husker ikke hva det var. Hun er ikke fast mener jeg. Sett henne gjestet flere kanaler og det gååår sååå treeeeigt. Superlang intro der hun prater til bildene.

Åja. Ja hopper alltid over henne selv, sykt kjedelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike... jeg har brukt unødvendig mye tid på å lese litt i denne tråden... makan til piss mange av dere kommer med.. spess mot talla... hva har hun gjort mot dere? Blir derw krenka av henne eller ikke liker det hun snapper. Så går det faktisk an å la være å se snappene hennes. Ingen er perfskt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mowepe skrev:

Steike... jeg har brukt unødvendig mye tid på å lese litt i denne tråden... makan til piss mange av dere kommer med.. spess mot talla... hva har hun gjort mot dere? Blir derw krenka av henne eller ikke liker det hun snapper. Så går det faktisk an å la være å se snappene hennes. Ingen er perfskt. 

Vi er nok bare uenige. Jeg tenker at når man går offentlig er det rom for at andre kan mene ting om det man ytrer. 

Fordi man er offentlig betyr ikke det at man har krav på å stå uimotsagt. 

Du sier at ingen er perfekt, og det er riktig, men feks Talla gir ofte inntrykk av at hun selv har fasiten på hvordan ting bør være. Da bør det ikke komme som noe sjokk at andre mener at de har svaret. Vil man møtes med forståelse, bør man gi det samme tilbake.  

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, EllaSays skrev:

Vi er nok bare uenige. Jeg tenker at når man går offentlig er det rom for at andre kan mene ting om det man ytrer. 

Fordi man er offentlig betyr ikke det at man har krav på å stå uimotsagt. 

Du sier at ingen er perfekt, og det er riktig, men feks Talla gir ofte inntrykk av at hun selv har fasiten på hvordan ting bør være. Da bør det ikke komme som noe sjokk at andre mener at de har svaret. Vil man møtes med forståelse, bør man gi det samme tilbake.  

 

Jada, jeg kan være enig i det. Men det virker som mange bare er ute etter å finne ting å rakke ned på. Syns bare det blir for dumt. Å mener man heller burde respektere hverandre og valgene vi tar. Går jo ikke an at alle er enig om alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mowepe skrev:

Steike... jeg har brukt unødvendig mye tid på å lese litt i denne tråden... makan til piss mange av dere kommer med.. spess mot talla... hva har hun gjort mot dere? Blir derw krenka av henne eller ikke liker det hun snapper. Så går det faktisk an å la være å se snappene hennes. Ingen er perfskt. 

Skriver man bøker får man anmeldelse og terningkast i avisen. Lager man film/serie får man anmeldelse og terningkast i avisen. Lager man podcast blir man rated med stjerner og kommentarer. Det samme med ulike tjenester; frisører, håndtverkere, kunstnere, butikker osv. Lanserer man produkter blir disse anmeldt. Støvsugere, klær, støvler, sko, potteplanter, sminke, møbler og lyspærer- kjøper du noe på nett ligger det subjektive meninger om produktet og score på produktet med stjernevurdering. Alle med en jobb offentlig og privat får jobben sin vurdert av leder og kolleger, og blir konfrontert på medarbeidersamtaler og samtaler ellers.
 

Bloggere/influensere/youtubere, snapchattere som tjener massevis av penger på kanalene sine- de skal vi la ligge? Der er det fritt fram uten at innholdet og tjenestene skal kunne diskuteres og «anmeldes» for sitt innhold? Nei, unnskyld meg. At de blander egen person og familie inn i virksomheten sin og blir krenket ryggraden av når ikke alle priser det de gjør får være deres problem, det er endel av pakka. Det gjelder for alle! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talla og f er jo for perfekte derfor kan de ikke bo sammen lol ;) men idag er en viktig dag på joviale. Talla skal nemlig snakke om sykdommen hennes ( som hun nekter å ta medisiner mot) kjenner flere som sliter med denne sykdommen så idag må hun passe på å komme med riktig fakta. For det er nettopp det man må passe på når man er en snapper, man må passe på å snakke sant. Forteller man for mange løgner så glemmer man selv hva man en gang har sakt. Og det føler jeg hun gjør med dette. For de som har sykdommen eller kjenner den ,vet at det ikke fungere slik som hun sier. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegserdeg
4 timer siden, Lolland78 skrev:

Talla og f er jo for perfekte derfor kan de ikke bo sammen lol ;) men idag er en viktig dag på joviale. Talla skal nemlig snakke om sykdommen hennes ( som hun nekter å ta medisiner mot) kjenner flere som sliter med denne sykdommen så idag må hun passe på å komme med riktig fakta. For det er nettopp det man må passe på når man er en snapper, man må passe på å snakke sant. Forteller man for mange løgner så glemmer man selv hva man en gang har sakt. Og det føler jeg hun gjør med dette. For de som har sykdommen eller kjenner den ,vet at det ikke fungere slik som hun sier. 

Amen! For mange løgner så glemmer mange av dagens snappere, hva de har faktisk sagt tidligere og tåler ikke at vi seere har en diskusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skuffet. Trodde hun ønsket at vi skulle stille spørsmål og hun skulle svare på det. Men hun virket bare irritert og logget ut. Jeg fikk ikke noe svar på spørsmålet mitt 😕 hun begynner å irritere meg igrunn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Jegserdeg skrev:

Amen! For mange løgner så glemmer mange av dagens snappere, hva de har faktisk sagt tidligere og tåler ikke at vi seere har en diskusjon!

Hva mener dere ikke stemmer med Tallas historie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Adeno lager ikke sammevoksninger ( adenomyose finnes kun i livmorveggene og ikke utenfor ) 

2. Har man alvorlig tilfelle av adeno som hun sier så klarer man ikke å holde det tempoet hun gjør uansett om hun ville. Adeno smerter slår deg ut og gjør deg utmattet.

3. Adeno kan kun mistenkes på ultralyd. Får å få en konkret diagnose på det , så må man ta vevsprøver etter at livmoren er fjernet. Mr gir ett mye mer konkret svar enn ultralyd. 

4.ytterst sjeldent at adeno gir 3uker med smerte i mnd da det kun er aktivt under menstruasjon. Endometriose derimot behøver ikke å følge syklusen og kan derfor gi store smerten i lengre perioder.

5. Hun sier hun har hatt 8 operasjoner. Hvis hun hadde hatt alle disse operasjonene pga adeno og smerter så er det merkelig hun ikke har blitt satt på andre medisiner som kan lindre smertene av adeno. Procren , zoladex er de medisinene som blir gitt til adeno plager. Da kommer man i overgangsalderen, mister menstruasjonen og adenovevet er ikke lenger aktivt. 

6. Man må ikke søke om å fjerne livmor om man hadde hatt alle disse operasjonene og hadde hatt alvorlig tilfelle av adeno. Hun nevnte på siden egen snapp at hun skulle søke om fjerning av livmor. 

Dette er noe av det jeg stusser på. For hvis du kjenner noen som er veldig plaget av adeno eller endo så vet man at disse smertene er uutholdelig og man klarer ikke å fly rundt dagen lang. Kanskje hodet klarer det, men kroppen klarer det ikke. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2020 den 12.34, Lolland78 skrev:

Talla og f er jo for perfekte derfor kan de ikke bo sammen lol ;) men idag er en viktig dag på joviale. Talla skal nemlig snakke om sykdommen hennes ( som hun nekter å ta medisiner mot) kjenner flere som sliter med denne sykdommen så idag må hun passe på å komme med riktig fakta. For det er nettopp det man må passe på når man er en snapper, man må passe på å snakke sant. Forteller man for mange løgner så glemmer man selv hva man en gang har sakt. Og det føler jeg hun gjør med dette. For de som har sykdommen eller kjenner den ,vet at det ikke fungere slik som hun sier. 

Jeg har hatt sykdomen i snart 20 år, å det hun snakker om stemmer veldig godt overnse med min sykdom/mitt sykdomsbilde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lolland78 skrev:

1. Adeno lager ikke sammevoksninger ( adenomyose finnes kun i livmorveggene og ikke utenfor ) 

2. Har man alvorlig tilfelle av adeno som hun sier så klarer man ikke å holde det tempoet hun gjør uansett om hun ville. Adeno smerter slår deg ut og gjør deg utmattet.

3. Adeno kan kun mistenkes på ultralyd. Får å få en konkret diagnose på det , så må man ta vevsprøver etter at livmoren er fjernet. Mr gir ett mye mer konkret svar enn ultralyd. 

4.ytterst sjeldent at adeno gir 3uker med smerte i mnd da det kun er aktivt under menstruasjon. Endometriose derimot behøver ikke å følge syklusen og kan derfor gi store smerten i lengre perioder.

5. Hun sier hun har hatt 8 operasjoner. Hvis hun hadde hatt alle disse operasjonene pga adeno og smerter så er det merkelig hun ikke har blitt satt på andre medisiner som kan lindre smertene av adeno. Procren , zoladex er de medisinene som blir gitt til adeno plager. Da kommer man i overgangsalderen, mister menstruasjonen og adenovevet er ikke lenger aktivt. 

6. Man må ikke søke om å fjerne livmor om man hadde hatt alle disse operasjonene og hadde hatt alvorlig tilfelle av adeno. Hun nevnte på siden egen snapp at hun skulle søke om fjerning av livmor. 

Dette er noe av det jeg stusser på. For hvis du kjenner noen som er veldig plaget av adeno eller endo så vet man at disse smertene er uutholdelig og man klarer ikke å fly rundt dagen lang. Kanskje hodet klarer det, men kroppen klarer det ikke. 

1. Hun var vel ærlig på det at hun ventet svar på vevsprøver for endometriose også, å da er sammenvokstringene helt normale.

2  Hun har hele tiden vært ærlig på at hun ikke ønsker ta medisiner/smertelindrende osv, hun har fått tilbud om det men vil ikke på grunn av at hun er redd for avhengighet. Tenker hun har sine grunner til å ta det valget. 

Hun reduserer smertene en del med å holde seg unna mye gluten og laktose, samme gjør jeg.

3/4. Viser til svar på punkt 1.

5. Viser til svar på punkt 2.

Men overgangsalder er ikke noen garanti "medisin" på endometriose. For mange er kunstig overgangsalder ett helvete og de ønsker å unngå det. 

6. Hun mener nok ikke søke om fjerning på den måten du tenker. Hun blir henvist til operasjon av sin gyn. Legen hennes anbefaler det å da har hun bestemt seg for å gjennomføre det. Å da må gyn søke henne inn til operasjon.

Smertene kan ikke sammenlignes fra person til person, alle har det forskjellig og lærer seg å takkle/tåle smertene forskjellig. 

Å misstro og så tvil rundt hennes på denne måten syns jeg er simpelt, OM du virkelig kjenner flere som sliter med dette vet du også at sykdom/smerter/utmattelse osv er forskjellig fra person til person. 

Talla er heldig som er selvstendig næringsdrivende og kan legge opp arbeidsdagene sine etter helsen. Hun vet selv best hvor på syklusen si hun har de beste og de dårligste dagene, å kan da legge opp arbeidsmengde ut fra det. 

Talla sprer faktisk veldig mye god informasjon rundt dette å hjelper mange med det at hun deler, for mange er kvinnesykdommer tabubelagt. De som hjelper til å fjerne det tabuet bør løftes opp, ikle trykkes ned av bedrevitere.

Endret av Flettfrid
Rettet skeivefeil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lolland78 skrev:

Ble skuffet. Trodde hun ønsket at vi skulle stille spørsmål og hun skulle svare på det. Men hun virket bare irritert og logget ut. Jeg fikk ikke noe svar på spørsmålet mitt 😕 hun begynner å irritere meg igrunn. 

Kanskje hun har gjennomskuet deg og ikke ønsker svare deg. 

Du ble medlem her 27.des, har skrevet 7-8 kommentarer her på forumet. Alle i denne debatte og utelukkende om Talla og de er alle negative/nedsettende. Tilfeldig??!

Neppe!!

Endret av Flettfrid
Rettet skeivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...