Gå til innhold

[Netflix] The Disappearance of Madeleine McCann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke hvordan det går an å tro at det var foreldrene. Hvordan i alle dager skulle de ha rukket å skjule liket så til de grader godt på den lille tiden som gikk før leteaksjonen var i gang? Samtidig som de satt i tapasrestauranten og ble sett av alle? Var det en av vennene da, mener dere? Og hvordan skulle de i så fall ha rukket det? 

Jeg tror Kate McCanns eneste forbrytelse er at hun er tynn, pen, velutdannet og ikke viser såkalt kvinnelig svakhet. Det er det åpenbart mange som bare ikke kan tåle. Hadde hun vært en lubben og gråtende hjelpepleier hadde hun nok druknet i sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett hele serien, vet ikke hva jeg skal tro...

Men, jeg har jobbet som resepsjonist i noen år på Charterhotell i Spania, hovedsakelig på hotell med skandinaviske gjester. Noen ganger i året ble hotellet leid ut til britiske reiseselskap, britene starter å drikke øl rett etter frokosten, ungene gjør som de vil, på kveldene flyr barna deres rundt på hotellet og drikker rusbrus selv om de er maks 11 år, foreldrene krangler åpenlyst osv. En gang måtte vi sende et britisk barn på 5 år på sykehuset pga. det var ekstremt solbrent, sykehuset ba reiseselskapet melde foreldrene til barnevernet.

Så at britene gjør mye rart på tur er sikkert og visst, kan faktisk lett se for meg at de ser på det som helt normalt å gi små barn sovemedisin for å selv få fri.

 

Anonymkode: 6c1f5...1f6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett hele serien, vet ikke hva jeg skal tro...

Men, jeg har jobbet som resepsjonist i noen år på Charterhotell i Spania, hovedsakelig på hotell med skandinaviske gjester. Noen ganger i året ble hotellet leid ut til britiske reiseselskap, britene starter å drikke øl rett etter frokosten, ungene gjør som de vil, på kveldene flyr barna deres rundt på hotellet og drikker rusbrus selv om de er maks 11 år, foreldrene krangler åpenlyst osv. En gang måtte vi sende et britisk barn på 5 år på sykehuset pga. det var ekstremt solbrent, sykehuset ba reiseselskapet melde foreldrene til barnevernet.

Så at britene gjør mye rart på tur er sikkert og visst, kan faktisk lett se for meg at de ser på det som helt normalt å gi små barn sovemedisin for å selv få fri.

 

Anonymkode: 6c1f5...1f6

De sendte jo ungene på barneklubben og annet på dagtid mens de selv koste seg med hobbyer 

Anonymkode: 0305c...426

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Igjen - som foreldre som forteller sannheten burde hun da kunne svart på alle spørsmålene hun fikk av både portugisisk og britisk politi! 

https://www.google.no/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-6816327/amp/The-48-questions-Kate-McCann-didnt-answer-disappearance-daughter-Madeleine.html

En makaberhund markerte både i leiligheten og i bilen deres! De tar ikke feil! Madeleine døde nok i den leiligheten.

Sier ikke foreldrene drepte hun, men de skjuler noe! 

Anonymkode: 88ff5...69d

Makaberhund🤣🤣🤣

Hun svarte ikke fordi man ikke skal det uten advokat, alt kan og vil bli brukt mot deg.

Anonymkode: 43548...19d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan forklarer du likmarkering på cuddle cat, Madeleines kosedyr? Og de små klærne? Og morens klær? Og liklukt langs førerdøren på bilen? 

Anonymkode: cbe9c...d67

Det er en grunn til at dette ikke kan brukes i bevisføring alene. 

Anonymkode: 521ce...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hind skrev:

Jeg fatter ikke hvordan det går an å tro at det var foreldrene. Hvordan i alle dager skulle de ha rukket å skjule liket så til de grader godt på den lille tiden som gikk før leteaksjonen var i gang? Samtidig som de satt i tapasrestauranten og ble sett av alle? Var det en av vennene da, mener dere? Og hvordan skulle de i så fall ha rukket det? 

Akkurat det sliter jeg med å skjønne også. Noen mener hun var død allerede før de gikk ut og spiste. Det var tross alt en drøss med unger foreldrene tok kikkerunde på på omgang, så vet ikke hvor nøye de så etter om det lå noen under dyna. huff. Men jeg synes er merkelig at moren ser Madeleine ikke er i sengen og går utifra at datteren har blitt kidnappet med en gang. Det første jeg hadde tenkt er at datteren min hadde våknet, blitt redd og gått ut for å lete etter meg. Døren var jo ulåst. Men det første hun gjør er å springe til vennene og rope at Madeleine er tatt. 

Og så synes jeg de første bloggpostene til faren, dagene etter kidnappingen, er ganske spesielle. Han skriver som om ingenting har hendt. Om at tvillingene elsker badebassenget osv. Alt familien gjør i detalj. Kanskje i sjokk, men det er ikke et ord om Madeleine. Han skriver om strategimøter ifh etterforskningen og alle reisene de gjør for å få kidnappingen ut i media. Men ikke et ord om følelsene og sjokket. Er vel den rasjonelle typen. Synes og det er spesielt å spille tennis dagen etter datteren din forsvinner. men ja, folk er forskjellige og takler vel sorg på ulik måte. Det er bare noe med de bloggpostene som gjorde at jeg fikk en uggen magefølelse, distansen i innleggene antagelig. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.3.2019 den 21.31, Vampyrina skrev:

Ja, den skal jeg se. Gleder meg 😃

Gleder deg? 😳ja Finn fram popcornet ,

Anonymkode: d5280...301

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gleder deg? 😳ja Finn fram popcornet ,

Anonymkode: d5280...301

Gleder meg i den forstand at jeg synes sånne serier er interessante. 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes serien var en smule langdryg, og de dvelte veldig lenge ved ethvert spor, sidespor og blindspor.

Når det er sagt så var nesten det mest engasjerende og interessante ved serien sidesporet om pedofile nettverk og den portugisiske gutten som forsvant. Man sitter virkelig igjen med spørsmålet om hvorfor i helvete man ikke klarer å stoppe disse, blir det satt nok ressurser på det eller bare driter vi i det når barnet ikke er blondt og blåøyd?

Angående Madeleine så blir man dratt veldig frem og tilbake, det er som om serien vil at vi skal konkludere med en ting det ene øyeblikket og så kommer de med masse indisier som peker på det motsatte i neste, og sånn går de frem og tilbake. 

Jeg startet å se serien overbevist om at foreldrene gjorde det, og det er jeg fremdeles. Det finnes ingen fysiske bevis for innbrudd eller at noen andre har vært i nærheten av det vinduet engang, Madeleine har forsvunnet uten at noen utenforstående har vært involvert. Barna fikk sovemedisin (tvillingene sov jo gjennom alt), Madeleine har dødd ved en ulykke og foreldrene har skjult det da de ville mistet både legelisens og de andre barna hvis de ikke gjorde det.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ubegripelig at de lar 3 små jenter sove alene i en leilighet på bakkenivå, i utkanten av komplekset/mot en vei, og med verandadøren ÅPEN!

Leger tror oftest de har full kontroll og de aller beste løsningene, høy intelligens og daglig omgang med mennesker som er på sitt aller svakeste(dvs syke) kan gjøre noe med personligheten.

Anonymkode: 8185b...91d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt ut en halv episode. Dette blir for langdrygt å følge med på. 

Anonymkode: 3e014...d64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også serien går veldig tregt fremover. Likte første episode der de gikk gjennom forløpet, men er nå på episode 3; og er liksom.. ikke kommet noe lengre..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde før jeg så serien at det var foreldrene og tror det fortsatt. Det er nok ikke så vanskelig som man tror å gjemme et lik om man virkelig går inn for det. 

Anonymkode: 4e510...4f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, hind skrev:

Jeg fatter ikke hvordan det går an å tro at det var foreldrene. Hvordan i alle dager skulle de ha rukket å skjule liket så til de grader godt på den lille tiden som gikk før leteaksjonen var i gang? Samtidig som de satt i tapasrestauranten og ble sett av alle? Var det en av vennene da, mener dere? Og hvordan skulle de i så fall ha rukket det? 

Jeg tror Kate McCanns eneste forbrytelse er at hun er tynn, pen, velutdannet og ikke viser såkalt kvinnelig svakhet. Det er det åpenbart mange som bare ikke kan tåle. Hadde hun vært en lubben og gråtende hjelpepleier hadde hun nok druknet i sympati.

Spiller vel ikke noen rolle hvordan utseende noen har når hunden markerte for liklukt og blodlukt i bagasjen og førersiden i bilen og på klærne til Kate. 

Anonymkode: 4e510...4f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sk "hobbyetterforsker" som elsker uløste krimgåter og jeg har spesiell interesse for sakene om D.B. Cooper, The Zodiac Killer, drapet av Olof Palme og sakene om JonBenet Ramsey og Madeleine McCann. I motsetning til majoriteten så tror jeg at foreldrene er uskyldige i forsvinningen av Madeleine McCann, jeg tror ikke at McCann kan ha hatt nok kjennskap og kunnskap om Algarve til og evt drepe, bortføre og kvitte seg med Madeleine i det området og "alle" lignende saker så er det folk som bor i rett i nærheten av åstedet og som er veldig godt kjent i områdene hvor sakene fant sted som er de skyldig(e), også er det ingen ting som tilsier at McCann skal være de skyldige. En sak som jeg har lært meg som "hobbyetterforsker" er at man ikke kan dra noen sluttkonklusjoner på indisier når det ikke finnes noen form av bevis.

Anonymkode: 99a61...c1e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en sk "hobbyetterforsker" som elsker uløste krimgåter og jeg har spesiell interesse for sakene om D.B. Cooper, The Zodiac Killer, drapet av Olof Palme og sakene om JonBenet Ramsey og Madeleine McCann. I motsetning til majoriteten så tror jeg at foreldrene er uskyldige i forsvinningen av Madeleine McCann, jeg tror ikke at McCann kan ha hatt nok kjennskap og kunnskap om Algarve til og evt drepe, bortføre og kvitte seg med Madeleine i det området og "alle" lignende saker så er det folk som bor i rett i nærheten av åstedet og som er veldig godt kjent i områdene hvor sakene fant sted som er de skyldig(e), også er det ingen ting som tilsier at McCann skal være de skyldige. En sak som jeg har lært meg som "hobbyetterforsker" er at man ikke kan dra noen sluttkonklusjoner på indisier når det ikke finnes noen form av bevis.

Anonymkode: 99a61...c1e

Interessant! Hva er din teori i denne saken?

Anonymkode: cbe9c...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant! Hva er din teori i denne saken?

Anonymkode: cbe9c...d67

Har ingen teori om Madeleine-saken siden det ikke finnes noen form av bevis som peker på noen mistenkte, og svært tynne indisier er ikke bevis. Men jeg er overbevist om at britiske turister som var på familieferie ikke hadde nok kunnskap om Algarve-området til og kunne skjule det eventuelle liket eller og utføre en lignende forsvinningssak, og i alle lignende saker uansett om det måtte være i Norge, Portugal, UK eller USA så utføres drap/forsvinningssaker av personer som er særdeles godt kjent i området hvor ugjerningene fant sted. Dessuten så er det ingen ting som tilsier at McCann skal ha hatt noe motiv for og drepe og/eller bortføre deres egen datter.

Anonymkode: 99a61...c1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen teori om Madeleine-saken siden det ikke finnes noen form av bevis som peker på noen mistenkte, og svært tynne indisier er ikke bevis. Men jeg er overbevist om at britiske turister som var på familieferie ikke hadde nok kunnskap om Algarve-området til og kunne skjule det eventuelle liket eller og utføre en lignende forsvinningssak, og i alle lignende saker uansett om det måtte være i Norge, Portugal, UK eller USA så utføres drap/forsvinningssaker av personer som er særdeles godt kjent i området hvor ugjerningene fant sted. Dessuten så er det ingen ting som tilsier at McCann skal ha hatt noe motiv for og drepe og/eller bortføre deres egen datter.

Anonymkode: 99a61...c1e

Men Sherlock hobby-Holmes, den rådende teorien er da heller ikke at de har bortført eller begått overlagt drap på sin datter, men at hennes død var en ulykke som (direkte eller indirekte) følge av at de hadde gitt henne sovemedisin. Og de hadde verdens sterkeste motiv for å skjule denne ulykken, nemlig at de hadde to andre barn de ville beholde, samt karrièrer og livet sitt på generell basis.

Som etterforsker så må du også klare å presentere en alternativ teori som er mer plausibel. Noe skjedde jo, at det ikke er direkte beviser for noe betyr ikke at ingenting har skjedd med Madeleine. Hun er jo borte.

Og du som snakker så mye om statistikk og lignende saker, i de fleste kriminalsaker av denne typen er jo gjerningsmannen blant kjente og nære. Man trenger forøvrig heller ikke veldig mye lokalkunnskap for å finne sjøen langs Algarvekysten.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cuntzilla skrev:

Men Sherlock hobby-Holmes, den rådende teorien er da heller ikke at de har bortført eller begått overlagt drap på sin datter, men at hennes død var en ulykke som (direkte eller indirekte) følge av at de hadde gitt henne sovemedisin. Og de hadde verdens sterkeste motiv for å skjule denne ulykken, nemlig at de hadde to andre barn de ville beholde, samt karrièrer og livet sitt på generell basis.

Som etterforsker så må du også klare å presentere en alternativ teori som er mer plausibel. Noe skjedde jo, at det ikke er direkte beviser for noe betyr ikke at ingenting har skjedd med Madeleine. Hun er jo borte.

Og du som snakker så mye om statistikk og lignende saker, i de fleste kriminalsaker av denne typen er jo gjerningsmannen blant kjente og nære. Man trenger forøvrig heller ikke veldig mye lokalkunnskap for å finne sjøen langs Algarvekysten.

En trenger ikke å være noen hobby Sherlock Holmes for og være interessert av uløste krimgåter, men jeg kommer ikke med egne konspirasjonsteorier eller indisier og drar en sluttkonklusjon etter og ha sett en doku. I mange tilfeller av uløste saker så har man tllgang til politiarkivene på nett og da får man litt mer innblikk om hvordan politiet/etterforskerne jobber i drap og/eller forsvinningssaker enn hva man gjør av TV/media. Jeg tar ingen dokumentarer/serier om drap/forsvinningssaker seriøst.

Teorien om at McCann skal ha gitt Madeleine for mye sovemedisin og at hun siden døde som følge av overdose og at foreldrene siden bortførte/skjulte liket på en såpass effektiv måte i et område hvor de var relativt ukjente er like sannsynlig som at et UFO landa på hotelltaket og at en Alien kidnappet Madeleine og bortførte hun til planet X. Hvis du studerer forskjellige løste drap/forsvinningssaker fra A til B gjennom politiarkiver eller kommuniserer med etterforskerne av forskjellige saker så vil du fort finne utav at i 99,9% av tilfellene så ble ugjerningene utført av lokale personer som er veldig, veldig godt kjent i det områdene hvor drapet/bortføringen fant sted. Hvordan tror du at McCann kan ha klart og kvitte seg med Madeleine ved og kaste liket i sjøen langs Algarve kysten? du ser dykkere søkte daglig etter Madeleine både i sjøen og i innsjøer i Algarve området bare dager etter at hun ble meldt savnet og de dykket etter henne så lenge som til september 2008 uten og finne et eneste spor. Og tilslutt, personlige teorier og indisier er ikke bevis.

Anonymkode: 99a61...c1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...