Gå til innhold

[Netflix] The Disappearance of Madeleine McCann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 2.4.2019 den 15.14, AnonymBruker skrev:

I følge podcasten har de samlet inn 4 millioner pund. Drøyt 40 millioner kroner. Når de startet innsamlingen av pengene så se de at de var fast bestemt på at det skulle være full åpenhet rundt hva pengene ble brukt til. Samtidig stifter de et LTD (samme som et AS) der det ikke er krav om full åpenhet om hva pengene går til. Hvis de hadde startet en charity (veldedig organisasjon) så hadde de måttet ha full åpenhet og kunne ikke ha brukt pengene på seg selv. Dette skjedde allerede i 2007. Like etter at Madeleine forsvant. I 2008 rapporterte de hva pengene så langt hadde blitt brukt til. Ca 13% hadde blitt brukt til å finne Maddie. Som er selskapets eneste oppgave. Alle år senere har de ikke rapportert hva pengene brukes til. I 2018 stod det ca 800 000 pund i selskapet. 3,2 millioner pund er altså borte. Hva de er brukt til vet bare foreldrene. (og andre som er involvert i selskapet)

Anonymkode: 299ed...882

Kanskje pengene er brukt til å bestikke evt personer i Portugal som var med på å fjerne liket? 

Anonymkode: 231d8...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, anno1 skrev:

Sånne kommentarer ødelegger hele saken. 

Gratulerer med din uttalelse, bilen hundene markerte på var første leiebil de hadde der. Den ble leid 25 dager ETTER Madeleine forsvant. 

Du tenker at en bruker på KG som sitter å skriver sin mening på et forum i Norge ødelegger saken for portugisisk og britisk politi? 🙄 

Og det forandrer jo ingenting..  de kan fortsatt ha brukt leiebilen til å frakte bort en død kropp 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, July 11, 2019 den 8.29, Mrs Robinson skrev:

Du tenker at en bruker på KG som sitter å skriver sin mening på et forum i Norge ødelegger saken for portugisisk og britisk politi? 🙄 

Og det forandrer jo ingenting..  de kan fortsatt ha brukt leiebilen til å frakte bort en død kropp 

Hvordan klarte foreldrene i så fall å gjemme liket av datteren i ukesvis - før de brukte denne leiebilen til å frakte liket vekk, uten at politi eller mediesirkuset klatte å oppdage hva foreldrene holdt på med? 

Anonymkode: 9f120...acf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarte foreldrene i så fall å gjemme liket av datteren i ukesvis - før de brukte denne leiebilen til å frakte liket vekk, uten at politi eller mediesirkuset klatte å oppdage hva foreldrene holdt på med? 

Anonymkode: 9f120...acf

Hjælp så personlig du tar det at jeg har andre meninger enn deg. 

Jeg var ikke der, ergo har jeg ikke alle svarene. De kan f.eks ha brukt fryser for å kjøle kroppen ned.

Det tok lang tid før politiet  i det hele tatt var inne på tanken om at det kunne være noe annet enn en forsvinningssak, så foreldrene var ikke hovedmistenkte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en dokumentar på Netflix for noen dager siden om bevis som ble manipulert av etterforskere. Var en sak om de samme hundene som markerte i maddie saken. De har visst vært lite pålitelige før også. 

Jeg heller mot foreldrene. Men beviset hundene kommer med, er ikke godt nok for meg. Da man aldri kan vite nøyaktig hva de reagerer på. 

Anonymkode: f3923...1e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva driver ekteparet mccann med nå? Noen som vet om de er tilbake i jobb?

Anonymkode: 20d93...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.3.2019 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Seriøst, noe piss fra "klarsynte" som Michael Winger??           

Han er vel avslørt som en bløffmaker for lenge siden...              

Anonymkode: 9f120...acf

Han har bidratt med å løse minst to drapssaker i Norge, hvor politiet ikke hadde greid det uten hans hjelp. Goggle han så kan du finne kilder selv.

Anonymkode: 20d93...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, July 16, 2019 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Han har bidratt med å løse minst to drapssaker i Norge, hvor politiet ikke hadde greid det uten hans hjelp. Goggle han så kan du finne kilder selv.

Anonymkode: 20d93...42f

Er det liksom MIN oppgave å finne kilder til DINE påstander??    

Anonymkode: 9f120...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det liksom MIN oppgave å finne kilder til DINE påstander??    

Anonymkode: 9f120...acf

Tar 2 sek å skrive Michael Winger på Google. Da får du opp flere saker om han, og kan lese det du selv vil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig keen på å se denne type serier der det ikke finnes løsning...bare spekulasjoner.
Samme med Orderud serien....bra men blir jo nesten bare spekulasjoner.
 

Anonymkode: a6832...782

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 9.55, AnonymBruker skrev:

Er det liksom MIN oppgave å finne kilder til DINE påstander??    

Anonymkode: 9f120...acf

Jepp! Dette er ingen akademisk oppgave, når begynnte kvinneguiden å ligne på en eksamensoppgave?? Kilder, kilder, kilder. Dersom du ikke tror meg/bryr deg så dropper du det. Dersom du er interessert så tar det deg som en annen skriver, to sekunder å Google navnet. Jeg vet ikke hvilke saker du vil lese eller hvor mye du vil lese så derfor kan du velge selv! Fantastisk ikke sant??

Anonymkode: 20d93...42f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 10.37, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarte foreldrene i så fall å gjemme liket av datteren i ukesvis - før de brukte denne leiebilen til å frakte liket vekk, uten at politi eller mediesirkuset klatte å oppdage hva foreldrene holdt på med? 

Anonymkode: 9f120...acf

Det får du svar på hvis du hører podcasten. 

Anonymkode: 299ed...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 9.55, AnonymBruker skrev:

Er det liksom MIN oppgave å finne kilder til DINE påstander??    

Anonymkode: 9f120...acf

Tråden her handler ikke om Michael Winger og er du over 18 år er det nok ikke så altfor vanskelig for deg å bruke dine google-evner. Gidder ikke diskutere Winger når du likevel avfeier det som piss helt fra starten av, selv om du helt klart tydeligvis ikke vet særlig mye om ham. Hvis ikke hadde du ikke spurt etter kilder. Jeg tenker mitt om folk som avskriver noe som piss når de samtidig vet lite om samme temaet. Da har personen allerede gjort seg opp en mening og det er lite fruktbart og fortsette videre. 

Anonymkode: 2b4ee...3c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg ser denne serien nå, og har tenkt litt på at *hvis* ekteparet på en eller annen måte står bak, handlet i panikk og gjorde noen vanvittige valg i dagene som fulgte, så har dette løgnspindelvevet på sett og vis fanget dem for resten av livet. De er nødt til å spille med, stå fram som de evig fortvilte foreldre, "lete" etter Maddie helt til de selv ligger i graven. 

Er det psykologisk sett mulig å hjernevaske seg selv? Slik at hvis du gjentar noe mange nok ganger og manisk tviholder på din versjon, blir det til slutt "sant" for en selv?

Anonymkode: 06092...4da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser denne serien nå, og har tenkt litt på at *hvis* ekteparet på en eller annen måte står bak, handlet i panikk og gjorde noen vanvittige valg i dagene som fulgte, så har dette løgnspindelvevet på sett og vis fanget dem for resten av livet. De er nødt til å spille med, stå fram som de evig fortvilte foreldre, "lete" etter Maddie helt til de selv ligger i graven. 

Er det psykologisk sett mulig å hjernevaske seg selv? Slik at hvis du gjentar noe mange nok ganger og manisk tviholder på din versjon, blir det til slutt "sant" for en selv?

Anonymkode: 06092...4da

Interessant teori. Jeg har tenkt det samme om moren faktisk. Tror det er mulig. Man ser det jo i alt fra sekter til mødre som greier å overbevise seg selv om at et barn deres som forteller om seksuelt misbruk lyver og fortsetter å være sammen med barnefar. Selv om alle tegn og varselslamper er der. 

At begge to greier det er mer tvilsomt. Kanskje om begge greier å rettferdiggjøre handlingene sine da det skjedde. Om det var et dødsfall som skjedde da maddie snublet rundt alene i leiligheten, svimmel på disse sovepillene det har vært mye snakk om. Da går det vel an å overbevise seg selv om at de ikke direkte hadde skyld i dødsfallet. Det var hun selv som falt. De gjorde bare det beste for å unngå at tvillingene ble tatt av barnevernet e.l. Noe slikt. Men tror det skal mye til for at begge greier å stå løpet ut på den måten? Ser for meg at moren kan ha greid det. Uansett hvordan det skjedde.  

Anonymkode: 2b4ee...3c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...