Gå til innhold

[Netflix] The Disappearance of Madeleine McCann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal du se? Tror du serien bringer noe nytt på banen? 

Har sett noen klipp fra før, men aner ikke hva jeg tror eller skal tro om saken. Men synes det er grusomt. 

Og en liten del av meg blir litt sprø av tanken på at vi aldri kommer til å få vite hva som skjedde og hvor hun er. Men tenk så utrolig om de hadde funnet henne i voksen alder.. 

Anonymkode: 69c64...205

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett dokumentarer tidligere og gleder meg til å se denne! 

 

Har tidligere tenkt at foreldrene vet mer enn de utgir seg å gjøre. Så blir spennende om denne setter ett nytt lys på saken! 

 

Anonymkode: f3923...1e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å se, de vurderte å bruke en kveld/nattbarnehage... Og hadde ungene parkert i 'bamseklubb' hele dagen, hver dag?! Forstår jeg det riktig. Det høres helt vilt ut med så mange barn under 4 år. 

Trodde man tilbrakte litt tid sammen på ferie. Det er jo helt på siden av saken, men synes det virker så rart. 

Anonymkode: 69c64...205

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sett første episoden. Synes fortsatt det er helt kokko å la ungene ligge alene i leiligheten og selv gå på restaurant, uansett om det er i nærheten. Men, det virker som det er helt normalt for engelskmenn...

Anonymkode: 6c1f5...1f6

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nei, jeg tviler på at jeg skal følge med på dette... 

 Blir folk virkelig ikke lei av å gnage på denne saken ?                   

Anonymkode: 9f120...acf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter og ser episode 2 nå, og har tidligere trodd på teorien at foreldrene vet mer. Meeen.. når jeg ser på nå så får jeg et annet inntrykk igjen.. at og gå fra dem sovende rett ved der de spiste var noe alle gjorde..fordi dette stedet var ansett såpass trygt osv.. det er mye som gjør at jeg nå tenker at mine første antagelser kanskje har vært feil. Men det er det som gjør dette til en bra serie så langt. At den belyser flere sider 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens nå er jeg på episode 4 og meningene mine snus andre veien igjen.. SÅ frustrerende denne saken er. Hvis bare denne jenta kunne dukket opp, i live eller ei..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Har begynt å se, de vurderte å bruke en kveld/nattbarnehage... Og hadde ungene parkert i 'bamseklubb' hele dagen, hver dag?! Forstår jeg det riktig. Det høres helt vilt ut med så mange barn under 4 år. 

Trodde man tilbrakte litt tid sammen på ferie. Det er jo helt på siden av saken, men synes det virker så rart. 

Anonymkode: 69c64...205

Tre små barn og foreldre i full jobb gjør nok at man vil mer enn å bare tilbringe tid i lag som familie på ferier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael Winger så på denne saken, og han mener det kan være mafia involvert. Han sier det var en mann som tok henne som ble beordret å drepe henne fordi han var blitt sett. Dette var på vei mot grensa til Portugal, og og flere har visst sett en mann med en jente i pysjamas på det aktuelle ruta og tidspunktet, men de var redd for å stå frem fordi mafiaens lange arm var langt inne i politiet. Det kan jo forklare hvorfor politiet var så opptatt av å beskylde foreldrene for det. Dessverre har han tatt ned videoen, den var veldig interessant.

Anonymkode: d07a1...ca6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker virkelig ikke det paret. Etter å ha sett serien er jeg 100% sikker på at de er involvert. 

 

Her snakker vi om to foreldre som har klart å manipulere alt som kan krype og gå av høyt profilerte til sin sak.

 

Tror desverre vi aldri vil se Madeleine igjen! 

Anonymkode: 64f76...129

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett serien, så dette skriver jeg med alle mulige forbehold. Men altså: hvis det er foreldrene du viser til, så synes heller ikke jeg at de virket særlig sympatiske, men det er nå engang slik at det ikke er sjarmen som avgjør om noen skyldige eller ikke. 

True crime-sjangeren har lett for å være veldig biased, etter min mening. Det er historiefortelling. Det tas side hele veien. De fleste utelater viktige fakta hvis det kolliderer med den historien de ønsker å fortelle. 

Anonymkode: b2b63...ada

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Michael Winger så på denne saken, og han mener det kan være mafia involvert. Han sier det var en mann som tok henne som ble beordret å drepe henne fordi han var blitt sett. Dette var på vei mot grensa til Portugal, og og flere har visst sett en mann med en jente i pysjamas på det aktuelle ruta og tidspunktet, men de var redd for å stå frem fordi mafiaens lange arm var langt inne i politiet. Det kan jo forklare hvorfor politiet var så opptatt av å beskylde foreldrene for det. Dessverre har han tatt ned videoen, den var veldig interessant.

Anonymkode: d07a1...ca6

Seriøst, noe piss fra "klarsynte" som Michael Winger??           

Han er vel avslørt som en bløffmaker for lenge siden...              

Anonymkode: 9f120...acf

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser også på denne. Er kommet til ep 4. 

Ble så langt mest frustrert over å høre om den portugisiske gutten som ble savnet like etter. Mora reiste til Genève stakkar og så ham på overgrepsbilder det var gjort beslag i. Men gutten fant de aldri. Hvorfor kunne de ikke finne ham? 

Anonymkode: f9648...bb5

  • Liker 20
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Michael Winger så på denne saken, og han mener det kan være mafia involvert. Han sier det var en mann som tok henne som ble beordret å drepe henne fordi han var blitt sett. Dette var på vei mot grensa til Portugal, og og flere har visst sett en mann med en jente i pysjamas på det aktuelle ruta og tidspunktet, men de var redd for å stå frem fordi mafiaens lange arm var langt inne i politiet. Det kan jo forklare hvorfor politiet var så opptatt av å beskylde foreldrene for det. Dessverre har han tatt ned videoen, den var veldig interessant.

Anonymkode: d07a1...ca6

Dersom «klarsynte» skal dra inn i tråden eller en hvilken som helst uløst krimgåte så mister de fleste interessen. Kan vi unngå å dra inn overtro, men holde oss til serien? 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt og se på den nå. Er på episode 2 foreløpig. Jeg har en følelse av at det kan bli litt langtekkelig; skjønner ikke hvordan de skal dra dette ut 13 episoder. Det kunne nok holdt med en time eller to.

Men det kan jo hende det er noen detaljer jeg ikke har fått med meg, som gjør at den trenger såpass mange episoder. Jeg er spent på om det avsløres noe spesielt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke jeg orker å se den. Så en på drøy en på YouTube, men jeg aner ikke hvor seriøs den er. Man finner sannheten for alt på YouTube. 

Anonymkode: 3e014...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt noe om at hun kan ha druknet? Langt fra havet?

Anonymkode: de13d...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...