Gå til innhold

[Netflix] The Disappearance of Madeleine McCann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Det er ikke den eneste logiske forklaringen. 

Jeg kjøper mye heller teorien om at foreldrene ved et uhell har gitt barnet for mye sovemedisin, som dessverre har ført til dødsfall hos Maddie. Moren kunne da lett ha gjemt unna barnet (eks i bilen) før hun løp tilbake til middagen og varslet om at "hun er borte". 

Du har vel fått med deg at hundene markerte for lik i leiligheten og i leiebilen til familien? 

De leide bil tre uker (25 dager?) etter at hun forsvant. 

Anonymkode: 69c64...205

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krampus
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan forklarer du likmarkering på cuddle cat, Madeleines kosedyr? Og de små klærne? Og morens klær? Og liklukt langs førerdøren på bilen? 

Anonymkode: cbe9c...d67

Den markerte ikke lik-lukt. Kadaverhunden er også trent blodhund, den kan like gjerne ha markert på blodet som den andre blodhunden også markerte på. Og at et barn har fått blod på en leke er helt vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De leide bil tre uker (25 dager?) etter at hun forsvant. 

Anonymkode: 69c64...205

Og spor etter lik kan sitte igjen i 40 år.

Anonymkode: cbe9c...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, batcat skrev:

Den markerte ikke lik-lukt. Kadaverhunden er også trent blodhund, den kan like gjerne ha markert på blodet som den andre blodhunden også markerte på. Og at et barn har fått blod på en leke er helt vanlig. 

Jo, likhunden markerte KUN lik og den bjeffet der som kosebamsen lå. Blodhunden markerte kun blod. 

Anonymkode: cbe9c...d67

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, likhunden markerte KUN lik og den bjeffet der som kosebamsen lå. Blodhunden markerte kun blod. 

Anonymkode: cbe9c...d67

Nei. Eddie er trent til å markere på kadaver og blod. Keela markerer bare på blod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Og spor etter lik kan sitte igjen i 40 år.

 Anonymkode: cbe9c...d67

Har du egentlig noen kilder på dette ?     

Anonymkode: 9f120...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, hind skrev:

Si meg har du sett serien? Det kom jo fram at metoden som ble brukt med blod- og kadaverhunden var meget tvilsom og ikke beviste noe som helst. Foreldrene ble strøket fra listen over mistenkte. 

Har sett den to ganger allerede. Har også fulgt denne saken i årevis! 

 

Anonymkode: 88ff5...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og spor etter lik kan sitte igjen i 40 år.

Anonymkode: cbe9c...d67

Ja, jeg mente mest at de ikke hadde bil tilgjengelig for å skjule henne i den kvelden. Jeg synes sovemedisin virker så rart også, for om noen brukte det på barna sine og var på reise med andre med små barn, så tenker jeg naivt nok at sovemedisin hadde blitt nevnt, tipset om eller snakket om. 

Men synes det er helt utrolig om det finnes foreldre som er leger og gjør dette, for å få fred til å drikke vin og spise middag. Det er helt grusomt. 

Og utrolig vondt er det at Madeleine gråt kvelden før og spurte moren den dagen hun ble borte, hvorfor hun ikke kom til henne når hun gråt og ropte... Og likevel så gikk de fra barna neste kveld. 

Anonymkode: 69c64...205

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Og utrolig vondt er det at Madeleine gråt kvelden før og spurte moren den dagen hun ble borte, hvorfor hun ikke kom til henne når hun gråt og ropte... Og likevel så gikk de fra barna neste kveld. 

Anonymkode: 69c64...205

Jeg har barn selv, og har en ganske omfattende urte/grønnsakshage som er utenfor barnas vinduer. Jeg har hørt panikken i stemmene deres når jeg ikke har kommet umiddelbart men det har tatt noen minutter før jeg har svart dem. Selv 1-3.minutter hvor de tror at de er alene og forlatt, så blir de utrolig livredde. Kanskje det bare er mine som er engstelige, men... Jeg setter grensen ved egen hage og terrasse, med baby call. Skal kunne høre dem og om de står opp selv og vandrer rundt så skal de se oss/høre oss og lett få kontakt. 

Anonymkode: 69c64...205

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg mente mest at de ikke hadde bil tilgjengelig for å skjule henne i den kvelden. Jeg synes sovemedisin virker så rart også, for om noen brukte det på barna sine og var på reise med andre med små barn, så tenker jeg naivt nok at sovemedisin hadde blitt nevnt, tipset om eller snakket om. 

Men synes det er helt utrolig om det finnes foreldre som er leger og gjør dette, for å få fred til å drikke vin og spise middag. Det er helt grusomt. 

Og utrolig vondt er det at Madeleine gråt kvelden før og spurte moren den dagen hun ble borte, hvorfor hun ikke kom til henne når hun gråt og ropte... Og likevel så gikk de fra barna neste kveld. 

Anonymkode: 69c64...205

Jeg hadde aldri klart å slappe av på en restaurant når barnet mitt sover i leiligheten et lite stykke unna. Jeg heller mest mot at de nettopp gav sovemedisin til barna for å forsikre seg om at de faktisk sov og dermed kan de slappe av på restaurant. Og derfor var tvillingene helt slått ut og våknet ikke mens rabalderet starter med masse folk på rommet. Eller når de ble forflyttet til en annen leilighet.. 

Anonymkode: ad77f...45e

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri klart å slappe av på en restaurant når barnet mitt sover i leiligheten et lite stykke unna. Jeg heller mest mot at de nettopp gav sovemedisin til barna for å forsikre seg om at de faktisk sov og dermed kan de slappe av på restaurant. Og derfor var tvillingene helt slått ut og våknet ikke mens rabalderet starter med masse folk på rommet. Eller når de ble forflyttet til en annen leilighet.. 

Anonymkode: ad77f...45e

👏🏼

Anonymkode: 0305c...426

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri klart å slappe av på en restaurant når barnet mitt sover i leiligheten et lite stykke unna. Jeg heller mest mot at de nettopp gav sovemedisin til barna for å forsikre seg om at de faktisk sov og dermed kan de slappe av på restaurant. Og derfor var tvillingene helt slått ut og våknet ikke mens rabalderet starter med masse folk på rommet. Eller når de ble forflyttet til en annen leilighet.. 

Anonymkode: ad77f...45e

Ja, og det gir heller ikke helt mening for meg at mor velger å løpe tilbake til restauranten uten tvillingene når hun visstnok oppdager at MAddie er borte. Enten tar du tvillingene under armen og løper, eller så hyler du ut for full hals ut vinduet sånn at noen hører ropet ditt om hjelp. 

 

Anonymkode: ad77f...45e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Det er ikke den eneste logiske forklaringen. 

Jeg kjøper mye heller teorien om at foreldrene ved et uhell har gitt barnet for mye sovemedisin, som dessverre har ført til dødsfall hos Maddie. Moren kunne da lett ha gjemt unna barnet (eks i bilen) før hun løp tilbake til middagen og varslet om at "hun er borte". 

Du har vel fått med deg at hundene markerte for lik i leiligheten og i leiebilen til familien? 

Det er jo helt usannsynlig at hun gjorde dette... Hvis hun hadde gitt barnet for mye medisin, kan du tenke deg hvor kaldhjertet hun måtte vært for å gjøre noe sånnt i øyeblikket hun innså datterens død? Og helt ærlig, hadde de hatt en bil, tror du ikke hun ville blitt funnet i løpet av ganske kort tid? Hvor og når skulle de kvittet seg med henne? Dette er jo helt på jordet spør du meg, og den aktuelle bilen ble ikke leid før en mnd etter hun forsvant. Så de må da ha klart å finne en plass å gjemme henne, fraktet henne dit og hentet henne for å la henne forsvinne "for alltid" med media etter seg.. Det er overhodet ikke logisk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, og det gir heller ikke helt mening for meg at mor velger å løpe tilbake til restauranten uten tvillingene når hun visstnok oppdager at MAddie er borte. Enten tar du tvillingene under armen og løper, eller så hyler du ut for full hals ut vinduet sånn at noen hører ropet ditt om hjelp. 

 

Anonymkode: ad77f...45e

Hva folk gjør i en krisesituasjon er ikke nødvendigvis det smarteste... Dette er noe alle vet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Har sett den to ganger allerede. Har også fulgt denne saken i årevis! 

 

Anonymkode: 88ff5...69d

Men du fikk ikke med deg det, eller vet du bedre enn ekspertene som mente denne bruken av blod- og kadaverhunder var useriøs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sacramone skrev:

Det er jo helt usannsynlig at hun gjorde dette... Hvis hun hadde gitt barnet for mye medisin, kan du tenke deg hvor kaldhjertet hun måtte vært for å gjøre noe sånnt i øyeblikket hun innså datterens død? Og helt ærlig, hadde de hatt en bil, tror du ikke hun ville blitt funnet i løpet av ganske kort tid? Hvor og når skulle de kvittet seg med henne? Dette er jo helt på jordet spør du meg, og den aktuelle bilen ble ikke leid før en mnd etter hun forsvant. Så de må da ha klart å finne en plass å gjemme henne, fraktet henne dit og hentet henne for å la henne forsvinne "for alltid" med media etter seg.. Det er overhodet ikke logisk.

To leger som har klart å gi datteren overdose - hvordan tror du jobbutsiktene ser ut for de? 

Hvorfor skulle hun bli funnet ila kort tid? Alle antok jo at hun var blitt kidnappet og jobbet ut fra den teorien 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Sacramone skrev:

Hva folk gjør i en krisesituasjon er ikke nødvendigvis det smarteste... Dette er noe alle vet.

Jeg velger og håper at jeg ville beskyttet mine andre barn for samme fare 

Anonymkode: ad77f...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sacramone skrev:

Hva folk gjør i en krisesituasjon er ikke nødvendigvis det smarteste... Dette er noe alle vet.

Helt sant. Folk kan gjøre de utroligste ting... selv fake sin datters kidnapping 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sacramone skrev:

Hva folk gjør i en krisesituasjon er ikke nødvendigvis det smarteste... Dette er noe alle vet.

Ja, jeg tenker det er lett å bli som en hodeløs kylling og gjøre rare, teite og også kanskje motstridende ting når man er i panikkmodus. 

Men - at hun umiddelbart hyler "they've taken her" synes jeg er rart. Jeg har flere ganger snudd meg og ikke sett barnet mitt hvor jeg tror det skulle være. Jeg har også våknet og sjekket barna og funnet en tom seng en natt. Det var et grusomt og horribelt langt minutt før jeg fant barnet sovende i sengen til sitt eldre søsken. Tankene som braste gjennom meg og reaksjonen var å rope på barnet, løpe gjennom stue og kjøkken, sjekke badet og deretter at ytterdøren fortsatt var låst og hele tiden hadde jeg i tankene de sakene om barn funnet ute langs veien i bleia.. Tanken på at noen skulle ta tatt barnet kom først etter at jeg holdt på å "lande" av adrenalinkicket.

Men første reaksjon var at barnet (da tre år) hadde våknet og gått avgårde eller gjemt seg. 

Anonymkode: 69c64...205

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenker det er lett å bli som en hodeløs kylling og gjøre rare, teite og også kanskje motstridende ting når man er i panikkmodus. 

Men - at hun umiddelbart hyler "they've taken her" synes jeg er rart. Jeg har flere ganger snudd meg og ikke sett barnet mitt hvor jeg tror det skulle være. Jeg har også våknet og sjekket barna og funnet en tom seng en natt. Det var et grusomt og horribelt langt minutt før jeg fant barnet sovende i sengen til sitt eldre søsken. Tankene som braste gjennom meg og reaksjonen var å rope på barnet, løpe gjennom stue og kjøkken, sjekke badet og deretter at ytterdøren fortsatt var låst og hele tiden hadde jeg i tankene de sakene om barn funnet ute langs veien i bleia.. Tanken på at noen skulle ta tatt barnet kom først etter at jeg holdt på å "lande" av adrenalinkicket.

Men første reaksjon var at barnet (da tre år) hadde våknet og gått avgårde eller gjemt seg. 

Anonymkode: 69c64...205

Denne kan jeg til dels være enig i. Men la oss si at hun faktisk er kidnappet, er det noe i deg som bare vet at noe alvorlig har skjedd? Jeg vet ikke, men i et fremmed land, vinduet er åpent, barnet er borte... Ja, jeg vet ikke.. Det er ikke bevis nok for at foreldrene skulle gjort noe mener jeg..

Endret av Sacramone
postet uten innhold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...