Gå til innhold

[Netflix] The Disappearance of Madeleine McCann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret på dette er mest trolig, og mest tragisk... At hun ikke levde lenge etter at hun ble bortført. Om hun nå var i live når det skjedde. 

Anonymkode: 69c64...205

Det er en lite trolig teori. Hvorfor skal man anstrenge seg for å kidnappe et barn for deretter å ta det av dage? Nærmest helt usannsynlig med mindre det skjedde ved et uhell. Og da blir det bare spekulativt. 

 

Anonymkode: 299ed...882

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en lite trolig teori. Hvorfor skal man anstrenge seg for å kidnappe et barn for deretter å ta det av dage? Nærmest helt usannsynlig med mindre det skjedde ved et uhell. Og da blir det bare spekulativt. 

 

Anonymkode: 299ed...882

Når du skriver det sånn høres det ut som at bortføringer av barn omtrent aldri skjer. Det gjør jo det. Det som er spesielt med denne saken er at det skjedde med en hvit, vestlig jente fra ressurssterke foreldre. Jeg tror nok at hun ville vært verdt ganske mye penger for å være verdt risken med å ta, men at de som tok/kjøpte henne ikke kunne se for seg mediasirkuset som ble og at hun skulle bli så til de grader kjent omtrent over hele verden. Spesielt med tanke på den føflekken som gjør henne veldig lett gjenkjennelig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, netpuppy skrev:

Når du skriver det sånn høres det ut som at bortføringer av barn omtrent aldri skjer. Det gjør jo det. Det som er spesielt med denne saken er at det skjedde med en hvit, vestlig jente fra ressurssterke foreldre. Jeg tror nok at hun ville vært verdt ganske mye penger for å være verdt risken med å ta, men at de som tok/kjøpte henne ikke kunne se for seg mediasirkuset som ble og at hun skulle bli så til de grader kjent omtrent over hele verden. Spesielt med tanke på den føflekken som gjør henne veldig lett gjenkjennelig. 

Hvorfor høres det ut som bortføringer ikke skjer? Det klarer jeg ikke å se. Poenget mitt er at hensikten med å bortføre et barn er at vedkommende ønsker å beholde det. Ikke ta det av dage. 

Anonymkode: 299ed...882

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor høres det ut som bortføringer ikke skjer? Det klarer jeg ikke å se. Poenget mitt er at hensikten med å bortføre et barn er at vedkommende ønsker å beholde det. Ikke ta det av dage. 

Anonymkode: 299ed...882

Det er jeg enig i, men tipper at det at hun ble så ettersøkt som hun ble gjorde at de ikke turte å ha henne i live så veldig lenge. Eller så er hun i en kjeller et eller annet sted, eller i en gudsforlatt landsby, eller hvem vet? Verden har mange kroker. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, netpuppy skrev:

Det er jeg enig i, men tipper at det at hun ble så ettersøkt som hun ble gjorde at de ikke turte å ha henne i live så veldig lenge. Eller så er hun i en kjeller et eller annet sted, eller i en gudsforlatt landsby, eller hvem vet? Verden har mange kroker. 

Det er min tanke i dette!

Anonymkode: 44874...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på at hun ble bortført. Fordi: 

Bortført: ingen beviser, ingen indisier. På tross av 12 års etterforskning.

Døde i leiligheten: en rekke indisier som med ny DNA-tenknologi kan bli beviser. 

 

Anonymkode: 299ed...882

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ble foreldrene avhørt ordentlig? De fleste vil jo avsløre seg da man ikke husker alle småløgnene.

jeg tror at foreldrene er skyldige. 

Anonymkode: f9482...51f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I så fall: Hvordan klarte egentlig foreldrene å flytte og gjemme sin døde datter, uten at noen oppdaget dette? Det ble jo selvfølgelig litt av ett mediesirkus i tiden etterpå, og med både journalister og politi som trampet rundt overalt.    

Og i alt dette oppstyret klarte foreldrene altså å skjule liket av datteren deres så godt at hun ALDRI har blitt funnet igjen... 

Anonymkode: 9f120...acf

Jeg tror Madeleine var død og fraktet bort FØR tapasmiddagen. Det var kun Gerry som faktisk så jenta i senga den kvelden. 

Det har jo også vært mye snakk om Gerrys blå tennisbag. 

Anonymkode: f9482...51f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Det har jo også vært mye snakk om Gerrys blå tennisbag. 

Anonymkode: f9482...51f

Ja, den har jeg også lurt på.. Hva sier de selv om den, tro?

Anonymkode: 84e78...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, netpuppy skrev:

Når du skriver det sånn høres det ut som at bortføringer av barn omtrent aldri skjer. Det gjør jo det. Det som er spesielt med denne saken er at det skjedde med en hvit, vestlig jente fra ressurssterke foreldre. Jeg tror nok at hun ville vært verdt ganske mye penger for å være verdt risken med å ta, men at de som tok/kjøpte henne ikke kunne se for seg mediasirkuset som ble og at hun skulle bli så til de grader kjent omtrent over hele verden. Spesielt med tanke på den føflekken som gjør henne veldig lett gjenkjennelig. 

Hun er nok brukt, tatt av dage og kastet. Brutalt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ble foreldrene avhørt ordentlig? De fleste vil jo avsløre seg da man ikke husker alle småløgnene.

jeg tror at foreldrene er skyldige. 

Anonymkode: f9482...51f

Moren fikk 48 spørsmål og svarte bare på et. Resten nektet hun å svare på. Foreldrene ville heller ikke være med på en rekonstruksjon. Kanskje fordi de ikke taklet det, men skurrer litt synes jeg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SupaWoman skrev:

Hun er nok brukt, tatt av dage og kastet. Brutalt.

Grusomt.

Anonymkode: 9d812...cf5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, miss spjåk skrev:

Moren fikk 48 spørsmål og svarte bare på et. Resten nektet hun å svare på. Foreldrene ville heller ikke være med på en rekonstruksjon. Kanskje fordi de ikke taklet det, men skurrer litt synes jeg. 

Det var vel pga hun ble avhørt uten advokat? Ikke lurt å svare uten advokat til stede 

Jeg tror foreldrene vet hva som skjedde. Og jeg holder en knapp på at de var medvirkende til datterens død. Ikke at de drepte henne med overlegg, men jeg tror hun og tvillingene fikk sovemedisin sånn at foreldrene skulle være sikre på at de ikke våknet sånn at de fikk spise og drikke i fred med vennene. Bare det at tvillingene sov seg igjennom det kaoset som oppsto sier sitt. Greit nok at barn kan ha gode sovehjerter, men ikke så gode. De våknet heller ikke da de ble flyttet til en annen leilighet etter noen timer der det var fullt kaos på det rommet de lå og sov på. 

Synes også det skurrer at de minste ikke ble sjekket før flere uker etterpå om de var neddopet hvis de mistenkte at en kidnapper hadde dopet ned alle ungene. Både foreldrene som er leger og politiet burde tenkt den tanken på et tidlig tidspunkt og sikret bevis på at barna var dopet. Men igjen; hvis det stemmer at foreldrene hadde gitt barna sovemedisin så ville det vært i deres interesse at det ikke kom frem at de hadde gjort det. 

På et punkt gikk det galt; enten feilberegnet de dosen og M fikk problemer med å puste, eller så sto hun opp igjen etter at foreldrene gikk ut, og i ørska så skjedde det ei ulykke. F.eks fall bak sofaen der hun ble skadet og døde som følge av skadene (kan slå seg hardt hvis man går med hodet først i marmorflisene som er på gulvene i typiske sydenland) eller at hun ramlet og hodet kom i en uheldig posisjon der luftveiene ble sperret og hun ble kvalt. 

Som flere nevner var den blå golfbagen borte og ble ikke gjort rede for. Og selv om blodhunden og likhunden ikke kunne brukes som bevis så var det godt trente hunder som faktisk markerte på både blod og lik flere plasser i leiligheten. Greit nok at det var ei utleieleilighet som mange har bodd i, men hvor mange gjester har på et tidligere tidspunkt dødd bak sofaen eller inni skapet? Vil tro at ledelsen har oversikt hvis noe sånt har forekommet på hotellet. 

Foreldrene har alt å tape hvis dette stemmer og de var årsaken til datterens død, selv om det var et uhell. De ville ha mistet posisjonene sine som leger og den høye posisjonen i samfunnet. Det ville nok også blitt stilt spørsmål om deres omsorgsevne for tvillingene. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sa at de begynte å bruke verandadøren fordi de ikke ville vekke barna. Hovedinngangen lagde så mye lyd når de åpnet den... Så da skulle man ikke tro barna pleide å sove så tungt?  

Og som påpekt over; Rart om det tidligere har ligget lik både bak sofaen og i skapet og i leiebilen. Var det gammelt hus eller relativt nybygd, tro? 

En av naboene rapporterte at Madeleine gråt og ropte dagen før, men kan det ha vært tvillingene? Og det kom visst et høyt skrik en kveld også.

Anonymkode: 84e78...5db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sa at de begynte å bruke verandadøren fordi de ikke ville vekke barna. Hovedinngangen lagde så mye lyd når de åpnet den... Så da skulle man ikke tro barna pleide å sove så tungt?  

Og som påpekt over; Rart om det tidligere har ligget lik både bak sofaen og i skapet og i leiebilen. Var det gammelt hus eller relativt nybygd, tro? 

En av naboene rapporterte at Madeleine gråt og ropte dagen før, men kan det ha vært tvillingene? Og det kom visst et høyt skrik en kveld også.

Anonymkode: 84e78...5db

Jeg får helt vondt av at de stakkars barna ble forlatt hver kveld mens foreldrene koste seg med venner. De har jo våknet og ropt etter moren sin. 

Jeg (som mange andre) tipper at foreldrene ikke ønsket at de skulle våkne igjen, og ga dem en høyere dose sovemedikamenter. Enten har da Madeleine dødd av dosen, evnt stått opp i ørska og skadet seg. Tvillingene våknet jo ikke av at leiligheten var full av folk. Foreldrene burde jo også ha reagert på dette dersom ungene vanligvis sov lett, og de selv ikke dopet dem ned. 

Skjønner ikke at noen er i tvil en gang. Og at foreldrene slapp unna er helt fryktelig. Men det er imponerende at de har klart å holde maska, selvom den maska er gjennomskuelig for de fleste. 

Anonymkode: f9482...51f

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Og som påpekt over; Rart om det tidligere har ligget lik både bak sofaen og i skapet og i leiebilen. Var det gammelt hus eller relativt nybygd, tro? 

 

Anonymkode: 84e78...5db

Leiligheten er fra 1988. Så sa kan det jo ha dødd folk der tidligere.

Artikkel fra 2008:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-1052055/Holiday-apartment-Madeleine-McCann-went-missing-goes-sale-250-000.html

Flat 5A at the Ocean Club holiday complex has two bedrooms, measures 90 metres squared and is 20 years old. It is 500 metres from the beach.

Anonymkode: 84e78...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg anbefaler podcasten Maddie. Der tar de opp mye av det som burde ha vært tatt opp i dokumentaren. Og gir en god forklaring på hvorfor foreldrene ser skyldige ut. 

Anonymkode: 299ed...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett kanskje 3 episoder av dokumentaren. Men det er allerede fra første episode ting som blir sagt av enkelte i dokumentaren som får meg til å reagere, pluss kroppsspråk, blikk og små rykninger i ansiktet.

Foreldrene kan ha ting de ønsket å skjule, ja, men de behøver ikke å stå bak forsvinningen eller evt drap/uhell dersom datteren er død. Barna kan ha blitt gitt sovemidler allerede på klubben, i tillegg til at de kan ha blitt gitt sovemidler av foreldrene. 

Datteren og tvillingene kan ha blitt misbrukt allerede kvelden før av en av foreldrenes venner eller noen fra barneklubben (de samme som spiste ute sammen) 

En mann som besøkte sin mor ( som er fastboende) i området, kommer i dokumentaren med merkelige og vage forklaringer på sin rolle som vitne og hvordan han frivillig påtok seg en rolle som tolk for M sine foreldre/venner/andre turister overfor politiet. Det er en perfekt måte å hindre viktige detajer i vitneforklaringer til politiet. Hvor mange ville vel stusset på den hjelpsomme portugiseren som tilfeldig er hos sin eldre mor på besøk, og som tilfeldigvis snakker godt nok engelsk til å kunne bistå både vitner, naboer og politiet? Det er også vanlig at kriminelle gjemmer seg i mengden for å ha oversikt over etterforskningen.

Samme mann dro med andre frivillige i egen bil nord for området på frivillig leting. Ifølge han var det også et godt stykke nordover. Hvorfor akkurat nord? Og hvorfor så langt unna? Er det mulig at han kan ha gjemt M i moren sitt hus, og deretter i egen bil for så å dra på frivillig leteaksjon (og hvem var de andre frivillige?) for å skjule et lik? Eller som et ledd i å overbringe M til noen andre?

For jeg tror ikke at M er død. Noe sier meg at hun lever men er fanget fortsatt.

Anonymkode: 1a779...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leiligheten er fra 1988. Så sa kan det jo ha dødd folk der tidligere.

Artikkel fra 2008:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-1052055/Holiday-apartment-Madeleine-McCann-went-missing-goes-sale-250-000.html

Flat 5A at the Ocean Club holiday complex has two bedrooms, measures 90 metres squared and is 20 years old. It is 500 metres from the beach.

Anonymkode: 84e78...5db

Ja, og det er jo veldig sannsynlig at de døde inni i skapet. Og at det også har dødd noen i bagasjerommet på leiebilen. 

Anonymkode: db920...d9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

En mann som besøkte sin mor ( som er fastboende) i området, kommer i dokumentaren med merkelige og vage forklaringer på sin rolle som vitne og hvordan han frivillig påtok seg en rolle som tolk for M sine foreldre/venner/andre turister overfor politiet. Det er en perfekt måte å hindre viktige detajer i vitneforklaringer til politiet. Hvor mange ville vel stusset på den hjelpsomme portugiseren som tilfeldig er hos sin eldre mor på besøk, og som tilfeldigvis snakker godt nok engelsk til å kunne bistå både vitner, naboer og politiet? Det er også vanlig at kriminelle gjemmer seg i mengden for å ha oversikt over etterforskningen.

Samme mann dro med andre frivillige i egen bil nord for området på frivillig leting. Ifølge han var det også et godt stykke nordover. Hvorfor akkurat nord? Og hvorfor så langt unna? Er det mulig at han kan ha gjemt M i moren sitt hus, og deretter i egen bil for så å dra på frivillig leteaksjon (og hvem var de andre frivillige?) for å skjule et lik? Eller som et ledd i å overbringe M til noen andre?

For jeg tror ikke at M er død. Noe sier meg at hun lever men er fanget fortsatt.

Anonymkode: 1a779...57e

Robert Murat er ikke portugiser. Han er brite. Og han var ikke på besøk i portugal han bor i Praia da Luz. Ellers vil jeg anbefale deg å se hele dokumentaren før du gjør deg opp en mening. Mye av det du lurer på blir tatt opp og besvart. Robert Murat blir for eksempel sjekket ut av saken. 

Anonymkode: 299ed...882

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...