Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

monstergospel skrev (8 timer siden):

Grunnen til at jeg skrev det er fordi hun reklamerer for dietter sånn ti ganger i året, er det ikke den ene så er det den andre. Og de fleste er vel såpass opplyst nå i 2022 at vi vet dietter ikke fungerer!

Hva med å legge diettene tilbake på 90/2000 tallet der de hører hjemme, og heller promotere enten et normalt variert kosthold, eller ingenting om mat, ikke ti forskjellige rigide slankekurer som er både problematisk og kan gi folk spiseforstyrrelser og vektproblemer resten av livet. 

Og hun fortjener ikke kreds for å ikke dele mat siste uken, fordi hun gjør det ikke fordi det er problematisk, men fordi hun har sprukket på dietten. Etter ti år kjenner vi henne såpass. Klart hun har mye å tenke på, og jeg skjønner meget godt om hun har sprukket! Det er jo det som er greia med diett, det er ikke en varig løsning.

Poenget mitt er ikke å "ta" HD for at hun sprekker på keto, poenget er at hun må slutte å dele dietter, hun er jo selv prakteksempelet på at det ikke fungerer!!! 

Jeg må si meg enig i dette også nå som du utdyper. Jeg tror ikke HD noensinne vil innse hvor problematisk det er og den eneste muligheten for at hun slutter å reklamere for det en dag vil nok være at det ikke lengre «fungerer». Den dagen er nok ikke nå, men den kommer. Til da håper jeg hun og følgerne hennes jobber med hodet slik at hun ikke bare hopper på den neste trenden og påvirker følgerne sine videre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke peiling på keto, men er det ikke lite smart å lasse på med så kaloritett mat når man vil ned i vekt? Det blomkålbrødet ser jo godt ut, men det er jo en kaloribombe😬 
Er det egentlig bra for kroppen med så fet mat?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke peiling på keto, men er det ikke lite smart å lasse på med så kaloritett mat når man vil ned i vekt? Det blomkålbrødet ser jo godt ut, men det er jo en kaloribombe😬 
Er det egentlig bra for kroppen med så fet mat?

Det strides om evt risikoer ved høy fettmengde i kostholdet (men det heller fortsatt mot moderasjon og sunne fettkilder), men overvekten av ernæringsforskning og fedmeforskning støtter et middelhavs spisemønster. Keto er i all hovedsak ikke anbefalt for friske mennesker uten oppfølging. Noen blir så mett av alt fettet at de havner i kaloriunderskudd, noen ikke. 
 

Ellers er denne studien interessant https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34578961/. Om keto og kroppskomposisjon. For selv om keto har vist seg effektiv for vektnedgang hos noen så er det visst vanskelig å beholde muskelmasse eller bli sterkere samtidig. Ikke så mye å rope hurra for. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syt, klag, sliten, fælt, tungt, slitsomt, men kjøp alt rælet jeg reklamerer for igjennom hele dagen. For det er skikkelig bra! Syt, klag osv. Se denne flotte kjolen! Syyyyt. Legg bort telefonen, dette blir for dumt Drage. 

  • Liker 32
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

monstergospel skrev (19 timer siden):

Grunnen til at jeg skrev det er fordi hun reklamerer for dietter sånn ti ganger i året, er det ikke den ene så er det den andre. Og de fleste er vel såpass opplyst nå i 2022 at vi vet dietter ikke fungerer!

Hva med å legge diettene tilbake på 90/2000 tallet der de hører hjemme, og heller promotere enten et normalt variert kosthold, eller ingenting om mat, ikke ti forskjellige rigide slankekurer som er både problematisk og kan gi folk spiseforstyrrelser og vektproblemer resten av livet. 

Og hun fortjener ikke kreds for å ikke dele mat siste uken, fordi hun gjør det ikke fordi det er problematisk, men fordi hun har sprukket på dietten. Etter ti år kjenner vi henne såpass. Klart hun har mye å tenke på, og jeg skjønner meget godt om hun har sprukket! Det er jo det som er greia med diett, det er ikke en varig løsning.

Poenget mitt er ikke å "ta" HD for at hun sprekker på keto, poenget er at hun må slutte å dele dietter, hun er jo selv prakteksempelet på at det ikke fungerer!!! 

Hvilke forskjellige dietter er det hun har reklamert med det siste året? Keto/FUS, og...?

Og det er jo ingen her som vet om hun følger Keto nå eller ikke. Hun flytter på en ukes varsel, hun har vel ikke så mye tid til å "blogge" maten, hun har jo stort sett hatt sånne "titte innom"-stories denne uken. Mens mat-poster tar jo lenger tid å lage som regel. Synes det er dumt å bastant skulle si at hun sprekker når hun ikke har sagt selv at hun har det, det er bare en antakelse basert på synsing. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD har åpenbart kronisk vanskeligheter med å merke reklame riktig. Pakker inn snikreklame for Twist Shake baby i et innlegg om den «flotte dusjen». 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Lill :) said:

HD har åpenbart kronisk vanskeligheter med å merke reklame riktig. Pakker inn snikreklame for Twist Shake baby i et innlegg om den «flotte dusjen». 

La også merke til det, og tenkte mitt. Hadde vært mer naturlig å enten merke som reklame, eller snu balja med logoen skjult. Så dette er nesten garantert gjort med vilje! Sleipe dama

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (På 27.1.2022 den 16.11):

Har lyst til å gi henne kred for merking av reklame. Jeg har valgt å ikke handle fra Ellos, basert på den ræva merkingen både hun og Aurora Hoff har praktisert. Men det åpenbart blitt mye bedre merking om dagen hos HD.

 

 

Lill :) skrev (4 timer siden):

HD har åpenbart kronisk vanskeligheter med å merke reklame riktig. Pakker inn snikreklame for Twist Shake baby i et innlegg om den «flotte dusjen». 

Det at hun (i dine øyne) var god på merking av reklame, varte ikke akkurat så veldig lenge 😅

Jeg syns det har vært mye snikreklame og umerket reklame hos henne lenge. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (16 timer siden):

 

Det at hun (i dine øyne) var god på merking av reklame, varte ikke akkurat så veldig lenge 😅

Jeg syns det har vært mye snikreklame og umerket reklame hos henne lenge. 

Ja, det er mye av det. Man ser det godt i feeden hennes på IG. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg sliter litt med å skjønne det siste innlegget til HD. Hvem er det som kaster godteri etter barnet sitt? Synes hysteriet går andre veien jeg. Er ikke måte på hvor sunt alt skal være i dag. (Og nei, jeg er ikke krenka!)

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sally-Go-Round said:

Jeg må si jeg sliter litt med å skjønne det siste innlegget til HD. Hvem er det som kaster godteri etter barnet sitt? Synes hysteriet går andre veien jeg. Er ikke måte på hvor sunt alt skal være i dag. (Og nei, jeg er ikke krenka!)

Helt enig med deg! Hvis hun har inntrykk av at flertallet av foreldre idag kaster godteri etter barna så har hun misforstått noe! Det finnes selvsagt unntak, det gjelder alt. Men måten hun legger det frem på tyder på at hun mener det er vanlig å gi store mengder godteri/sukker til barn fra tidlig alder! Det er aldri noen mellomting hos henne, helt svart hvitt. Det går i hennes øyne ikke an å ha et sunt forhold til mengde sukker som gis til barnet! Hvis man først skal snakke om hva som er sunt, så vil jeg påstå det totale fraværet at sukker osv er usunt, da mest psykisk! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ranten om klemmeposer med frukt til barn. Om hvor usunt det er i forhold til sukkerinnhold. Er det noe jeg ikke forstår? Jeg sjekka næringsinnholdet på en slik pose, og det er mindre karbohydrater av sukkerarter i klemmeposen enn i disse grøtposene hun brenner for! Hvorfor er den ene så mye verre enn den andre? Dette klarer hun ikke å formidle.. begge posene innholdet frukt osv. Det hun klarer å formidle er at i klemmeposene kokes frukten slik at sukkeret blir igjen.. men hva betyr det? Skal hun først snakke ned noe i den grad hun gjør, så bør hun i det minste vise kunnskap og forklare mer hva som gjør den ene bedre enn den andre! For jeg skjønner helt ærlig ikke forskjellen mellom produktet hun slakter og produktet hun fullroser

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forstod jeg det som at de ikke vil gi lørdagsgodt til barnet, og at det må ungen bare godta fordi folk er forskjellige? Hun er så vanvittig bastant. Det erforsåvidt lett å holde igjen på sukker i de fire første årene, men så begynner barna å ville være som alle andre. Jævla sykt å overføre nevrosene sine til barna. 

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lizard skrev (1 minutt siden):

Og forstod jeg det som at de ikke vil gi lørdagsgodt til barnet, og at det må ungen bare godta fordi folk er forskjellige? Hun er så vanvittig bastant. Det erforsåvidt lett å holde igjen på sukker i de fire første årene, men så begynner barna å ville være som alle andre. Jævla sykt å overføre nevrosene sine til barna. 

Enda en kamel hun kommer til å måtte svelge om noen år. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lileep said:

Denne ranten om klemmeposer med frukt til barn. Om hvor usunt det er i forhold til sukkerinnhold. Er det noe jeg ikke forstår? Jeg sjekka næringsinnholdet på en slik pose, og det er mindre karbohydrater av sukkerarter i klemmeposen enn i disse grøtposene hun brenner for! Hvorfor er den ene så mye verre enn den andre? Dette klarer hun ikke å formidle.. begge posene innholdet frukt osv. Det hun klarer å formidle er at i klemmeposene kokes frukten slik at sukkeret blir igjen.. men hva betyr det? Skal hun først snakke ned noe i den grad hun gjør, så bør hun i det minste vise kunnskap og forklare mer hva som gjør den ene bedre enn den andre! For jeg skjønner helt ærlig ikke forskjellen mellom produktet hun slakter og produktet hun fullroser

Forskjellen er vel mengden av andre næringsstoffer (vitaminer, mineraler, protein, fett). Alt kokes bort i de vanlige smoothieposene. 

Men enig i at hun ikke får poengtert det. Det er jo også en ganske gammel debatt, syns hun (også her) sparker inn litt åpne dører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Albbas said:

Forskjellen er vel mengden av andre næringsstoffer (vitaminer, mineraler, protein, fett). Alt kokes bort i de vanlige smoothieposene. 

Men enig i at hun ikke får poengtert det. Det er jo også en ganske gammel debatt, syns hun (også her) sparker inn litt åpne dører. 

Hun er fryktelig dårlig til å formidle. Ang vitaminer, Smoothie fra Ellas Kitchn inneholder mindre sukker enn GroGro grøten, inneholder vitamin A D og C mot grogro som ikke inneholder noen. Begge inneholder like mye kostfiber. GroGro inneholder mer protein. GroGro inneholder også en del mer fett
 

Dette er grunnen til at jeg ikke klarer å forstå hvorfor smoothien er verstingen her

Endret av Lileep
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun av alle burde vel forstå at det er mer enn at foreldrene propper i ungene godteri som gjør de overvektige.

Hvorfor dele noe om dette i det hele tatt? Hvor kommer behovet om å dele dette fra? 

Alle med barn vet at det er hyggelig å ta en bolle på cafe, en is på stranda og en popcorn på kino osv. Nei, her bes det om et trøblete forhold til mat… Det fins dessuten ikke noen mellomting på det kostholdet hun promoterer - der er banan, brød, gulrot osv fyfy. Så lurer på hvordan hun skal balansere dette. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
Lillemor1982 skrev (28 minutter siden):

Synes det er litt komisk at hun bruker arvingen 🤭 Høres ut som om de sitter svært godt i det og at det er mye å arve etter dem... noe det vel ikke er 🤭 Fnis

Ah, enda godt vi har denne tråden som kan holde influencerne oppe til etisk høye standarder ved å *sjekke* skrive slemme ting om deres private økonomiske situasjon

Veldig bra :) :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (1 minutt siden):

Hun er fryktelig dårlig til å formidle. Ang vitaminer, Smoothie fra Ellas Kitchn inneholder mindre sukker enn GroGro grøten, inneholder vitamin A D og C mot grogro som ikke inneholder noen. Begge inneholder like mye kostfiber. GroGro inneholder mer protein. 
 

Dette er grunnen til at jeg ikke klarer å forstå hvorfor smoothien er verstingen her

Grogro er kaldpresset. Det gjør at vannløselige vitaminer ikke forsvinner via koking. Sukkerinnhold derimot er det samme, og disse klemmeposene generelt er mindre sunne enn hel frukt most med gaffel. Se noen av studiene hvor Marit Kolby viser hvordan cellestrukturen forandrer seg med blending vs most med gaffel. Disse klemmeposene bør være sånn en gang i blant i farten, ikke fordi de skal være sunne. 

 

Lileep skrev (1 time siden):

Helt enig med deg! Hvis hun har inntrykk av at flertallet av foreldre idag kaster godteri etter barna så har hun misforstått noe! Det finnes selvsagt unntak, det gjelder alt. Men måten hun legger det frem på tyder på at hun mener det er vanlig å gi store mengder godteri/sukker til barn fra tidlig alder! Det er aldri noen mellomting hos henne, helt svart hvitt. Det går i hennes øyne ikke an å ha et sunt forhold til mengde sukker som gis til barnet! Hvis man først skal snakke om hva som er sunt, så vil jeg påstå det totale fraværet at sukker osv er usunt, da mest psykisk! 

Det kommer vel an på hvem man har rundt seg. Jeg kjenner flere som introduserte barna for søtsaker og kaker altfor tidlig (før ett år) og også mange som bruker det som forhandling. Jeg tenker det er noe av det HD prøver å unngå/ forebygge og det er bare positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...