Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lill :) skrev (3 timer siden):

Ikke bare snikreklame for Beastmode og Keto i samme innlegg,  men også for fitliving på story. 

E5820371-0270-454B-AC68-E2D18864913B.png

60D2FDF9-68F6-4F98-9B14-198CBA66345F.png

Nå måtte jeg google merking og influencere og første treffet jeg fikk er dette:

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

Det står rett ut ang. «giveaways» og det står enkelt forklart om egenreklame.

Dette er ikke unikt for HD, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke merkes når reglene faktisk er ganske lette å forstå.

Det må jo være fordi man ikke blir tatt?

 

 

 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elandrir skrev (8 minutter siden):

Nå måtte jeg google merking og influencere og første treffet jeg fikk er dette:

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

Det står rett ut ang. «giveaways» og det står enkelt forklart om egenreklame.

Dette er ikke unikt for HD, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke merkes når reglene faktisk er ganske lette å forstå.

Det må jo være fordi man ikke blir tatt?

 

 

 

 

Ja, FT gjør ikke noe med det. Men ikke bare er det lovbrudd men også unndragelse av skatt. All spons skattelegges. Der betyr at manglende merking er shady på flere måter. I tillegg vil det til syvende og sist ramme samfunnet med manglende skatteinntekter, når alle influensere holder på slik. Det ville vært i alle sin  interesse at FT hadde slått hardt ned på det. Det er skatter og avgifter fra alle som gjør samfunnsmodellen vår funker. 

3618312A-114D-4459-BC9A-181B437E72CC.png

389BC27C-06C3-4530-8529-8289A36093D4.png

Endret av Lill :)
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 minutt siden):

Ja, FT gjør ikke noe med det. Men ikke bare er det lovbrudd men også unndragelse av skatt. All spons skattelegges. Der betyr at manglende merking er shady på flere måter. I tillegg vil det til syvende og sist ramme samfunnet med manglende skatteinntekter, når alle influensere holder på slik. Det ville vært i alle sin  interesse at FT hadde slått hardt ned på det. 

3618312A-114D-4459-BC9A-181B437E72CC.png

389BC27C-06C3-4530-8529-8289A36093D4.png

Absolutt! Og om FT ikke gjør noe når det meldes fra, så må man kanskje begynne å melde fra til Skatteetaten. Selv om det for min del sitter langt inne😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra all reklame/spons med mindreårig skal det skattes av det også. 

 

407156AF-2BB5-4217-87A0-7DD9BD1EC2B0.jpeg

Endret av Lill :)
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsom fokus på før - etter - med tag «ketolife». Et kosthold som altså ble fulgt et drøyt halvår og etter operasjon og i tett samarbeid og kurs i regi av Frisk uten sukker. Helt greit å dele hva man måtte ønske, til og med «pynte på sannheten» osv, men ikke når noe selges for egen vinning.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, cerruti said:

Voldsom fokus på før - etter - med tag «ketolife». Et kosthold som altså ble fulgt et drøyt halvår og etter operasjon og i tett samarbeid og kurs i regi av Frisk uten sukker. Helt greit å dele hva man måtte ønske, til og med «pynte på sannheten» osv, men ikke når noe selges for egen vinning.

Hun er veldig på å påpeke at hun ikke gjør endringer i livet for å gå ned i vekt, det er bare en «bivirkning» men hvert eneste innlegg er tagget med weightlossjourney osv osv! Merkelig det der. Hadde ikke new_lifestyle_journey vært mer passende? Hun gjør selvfølgelig det hun vil, men så var det dette med troverdighet, sannhet og pynte på ting da.. som går igjen hele tiden.. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill :) skrev (17 minutter siden):

Er snapchat kanalen privat?

Står offentlig profil som jeg ser … 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (18 minutter siden):

Er snapchat kanalen privat?

Den er offentlig, men blir ikke mye brukt. Hun var mer aktiv på snap for noen år tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD merker ikke innlegg om blomkålbrød som egenreklame, selv om dette er fra hennes Ketohefte hun tar betalt for. I følge FT skal HVERT innlegg merkes! Sløvt og ganske så grovt fra HD sin side.

A440949D-334B-4880-B944-64E72AF93811.png

988A8BDB-60F5-493E-A39D-DEC93A4D53DA.png

857A90D7-23C6-4B4C-994A-FF7A639AED59.jpeg

Endret av Lill :)
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

261010 skrev (1 time siden):

Nå skal de tydeligvis flytte innen en uke. Ref drage sin story på instagram.

Så bra de fikk noe med en gang. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rubella skrev (11 minutter siden):

Blomkål          brød 

Blomkål                       risen

 Hun har ikke helt dreisen på særskriving nei..

(Oppskrift på: kjøttdeig  bomber. Barnet har:  vampyr  tenner og plastikk  leker😂)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må være skikkelig stress å plutselig skulle flytte på en uke, håper de har funnet en hyggelig leilighet/hus. Men dette er jo en av risikoene med å ikke eie eget selvsagt. Håper det ordner seg for dem!

Endret av Kløvereng
Skrivefeil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløvereng skrev (19 minutter siden):

Det må være skikkelig stress å plutselig skulle flytte på en uke, håper de har funnet en hyggelig leilighet/hus. Men dette er jo en av risikoene med å ikke eie eget selvsagt. Håper det ordner seg for dem!

Klar det har ordnet seg, det er fint sted og et godt tilbud i følge henne selv på IG story. Det er jo bra for alle parter.

Endret av Lill :)
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni-21:

-Personlig retusjerer jeg ikke mine bilder, jeg redigerer kun lys og kontraster, som for eksempel på disse bildene 😊👌 Dog skal jeg innrømme at jeg har falt for fristelsen til å redigere huden og gjøre tennene hvitere ved flere anledninger, men det er jo egentlig bare latterlig! 

Ja Helene, det ER latterlig.

 

https://www.instagram.com/p/CPqR1eUjJR4/

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...