Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Hebi skrev (På 17.1.2022 den 9.54):

Samme med det nattlyset til barnet. Har vist den flere ganger å nå var den plutselig reklame. 

Hun  har brukt helgen på å drive med snikreklame, grooming og ikke merke reklame som allerede er inngått samarbeid med. 99 % av helgens innhold har vært reklame. Troverdigheten er lik null. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok dette med troverdighet er noe som ofte går igjen i denne tråden. Når HD sier at hun gikk på FUS/ keto i ett år før graviditeten så er det lett å se at er en overdrivelse hvis man har fulgt henne siden før dette. Hun legger ofte på litt ekstra når det gjelder reklame og da er det ikke rart noen tror hun overdriver når hun sier at det gikk 3000kr i godteri i måneden. Alt hun viser frem på story kommer også ut som reklame noen dager senere (babygrøt og babylampe den siste tiden, men også treningssko, produkter fra twistshakebaby og bara har hatt samme metode). Beviser er i tråden hvis du ønsker å bla tilbake. Manglende merking av pågående/ tidligere(?) samarbeid er også en gjenganger. Dette har vart lenge og skjedd for bl.a. Change, fitliving, bara, mimmis, twistshakebaby, grogro, Ellos, Lindex, FUS og egne opplegg. 

I tillegg til dette kommer ofte dårlige perioder frem i ettertid (dette kan jeg forstå for det er ikke alt som er like lett å dele), men det kommer ofte frem i forbehold med reklame. HD kan si at hun falt av FUS bussen i julen, men nå starter hun på nytt «meld deg på her» eller «kjøp mitt ketohefte her», litt etter at hun forteller at keto som hun startet med igjen for noen uker siden ikke gir henne søtsug. Hun kan også si at hun ikke har noen plager etter fødsel, men så har hun det allikevel etter flere måneder når hun blir sponset av hypopressivtrening. Hun reklamerte for en barnevogn for litt større barn mens hun fortsatt var gravid. 

Også vil jeg gjerne minne om at hun har hatt et annet kostholdsamarbeid som var så enkelt og hjalp med søtsug. Flexikost. Dette samarbeidet inngikk hun noen få måneder etter slankeoperasjonen. De var også en del av Beastmode pakken det året. 
Legger til en liten link i tillegg: https://www.helenedrage.no/2019/04/02/mat-pa-farten-2/

Legger også med en screenshot av blogginnlegg om godtesprekk og Flexikost. 

0F9E62E0-3432-4DC6-AEFF-61DAEBD681F0.jpeg
Og så kan jeg opplyse deg HD om at du ikke har fjernet bloggen din som du sa. Du har fjernet knappen dit, men du linker selv til den i «om meg». Vil du slette den så slett den, men hvis ikke bruker jeg den gjerne som bevis her. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når hun får betalt for det, så funker et kosthold hvor man kan spise hva man vil. Og når hun får betalt for det så er det å fjerne visse varer fra kostholdet ikke bra, for da blir sprekken større! Dette funker da veldig bra for henne! 
 

Nå får hun betalt for å fronte FUS, og da funker visst ikke det som er nevnt over lenger. For nå får hun betalt for å fronte et helt annet kosthold! 
 

skriver det igjen; er det rart det er vanskelig å tro på henne og reklamen hennes? Er også vanskelig å tro på oppdateringene ang kosthold osv.. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (38 minutter siden):

 

Dere ser vel den logiske bristen i at HD som er slankeoperert har overspist godteri for 3000kr i måneden, samtidig som hun har gått gravid og ammet i 1,6 år?? Det ville vært veldig uforsvarlig. I følge henne så har jo det ikke vært noe problem etter slankeoperasjonen, og alt er fint og flott. At man skal klare å spise så store mengder godteri som fortrenger annen type mat, mens kroppen er i krisemodus som både svangerskap og amming utgjør høres lite troverdig ut. I tillegg ville et slikt kosthold føre til medisinske tilstander som ville vært svært synlig. 

Åpenbart så vet du ikke hva du snakker om. Jeg ble selv gastric bypass operert i 2016,ble gravid i 2017. Gikk opp 20 kg i svangerskapet,ned 10 kg på kort tid etter fødsel. Har sakte men sikkert siden da lagt på meg mer og mer. Og det er mye pga at jeg har kjøpt godteri og dritt mat som jeg som slankeoperert ikke har godt av. Og da har kroppen desverre blitt vant til for mye godteri og bakst som ble min store last i slutten av graviditeten og i årene etterpå. Så det ER faktisk mulig. Operasjon er ingen magisk formel,men ett veldig bra hjelpemiddel om man klarer å holde seg til den livsstilen som trengs etter en operasjon. Man klarer fint å legge på seg igjen om man ikke passer på. Man blir ikke operert i hodet,så har man ikke det helt på plass så er det ufattelig lett å komme tilbake i gamle mønster desverre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (20 minutter siden):

Åpenbart så vet du ikke hva du snakker om. Jeg ble selv gastric bypass operert i 2016,ble gravid i 2017. Gikk opp 20 kg i svangerskapet,ned 10 kg på kort tid etter fødsel. Har sakte men sikkert siden da lagt på meg mer og mer. Og det er mye pga at jeg har kjøpt godteri og dritt mat som jeg som slankeoperert ikke har godt av. Og da har kroppen desverre blitt vant til for mye godteri og bakst som ble min store last i slutten av graviditeten og i årene etterpå. Så det ER faktisk mulig. Operasjon er ingen magisk formel,men ett veldig bra hjelpemiddel om man klarer å holde seg til den livsstilen som trengs etter en operasjon. Man klarer fint å legge på seg igjen om man ikke passer på. Man blir ikke operert i hodet,så har man ikke det helt på plass så er det ufattelig lett å komme tilbake i gamle mønster desverre. 

Og det er nettopp der helsevesenet feiler. Et kritere for å få operasjon er at man ikke har psykiske problemer, og helsesystemet forstår ikke at mange har en udiagnosert overspisingslidelse eller såpass forstyrret spisemønster at operasjon ikke vil virke i det lange løp. Dette bør sidestilles med psykiske problemer. Ellers er jeg enig med deg at det er fullt mulig å legge på seg, spesielt etter sleeve, hvis man hiver innpå kaloririke varer som krever lite for kroppen å fordøye (f.eks. godteri og chips). Når det er sagt så gir ikke dette HD mer troverdighet, hennes mønster i sosiale medier startet lenge før hun ble operert. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (8 minutter siden):

Og det er nettopp der helsevesenet feiler. Et kritere for å få operasjon er at man ikke har psykiske problemer, og helsesystemet forstår ikke at mange har en udiagnosert overspisingslidelse eller såpass forstyrret spisemønster at operasjon ikke vil virke i det lange løp. Dette bør sidestilles med psykiske problemer. Ellers er jeg enig med deg at det er fullt mulig å legge på seg, spesielt etter sleeve, hvis man hiver innpå kaloririke varer som krever lite for kroppen å fordøye (f.eks. godteri og chips). Når det er sagt så gir ikke dette HD mer troverdighet, hennes mønster i sosiale medier startet lenge før hun ble operert. 

Det er en grunn til at man må igjennom kurs og diverse før man får slankeoperasjon dekket igjennom det offentlige. Og da burde det uten tvil minst like viktig med tett oppfølgning i noen år etter en operasjon. Så nei,helsevesenet er ikke feilfri. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Sunfl0wer said:

Det er en grunn til at man må igjennom kurs og diverse før man får slankeoperasjon dekket igjennom det offentlige. Og da burde det uten tvil minst like viktig med tett oppfølgning i noen år etter en operasjon. Så nei,helsevesenet er ikke feilfri. 

Det burde også være veldig mye strengere på deltakelse på kurs, og sjekke hva folket får med seg. For husker hvordan hun latterliggjorde kurset, for hun hadde nemlig all kunnskap i orden og skulle klare dette så fint!  Og hvem feiler gang på gang mtp kosthold helt fra starten etter operasjon og i flere år etterpå? Manglende oppfølging etter op. har ikke all skyld, det er altfor lett å få operasjon også.. psykisk helse bør utredes mye mer før, samt luke ut de som ikke engang gidder å følge med på kursene som gis før

Endret av Lileep
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (3 minutter siden):

Det burde også være veldig mye strengere på deltakelse på kurs, og sjekke hva folket får med seg. For husker hvordan hun latterliggjorde kurset, for hun hadde nemlig all kunnskap i orden og skulle klare dette så fint!  Og hvem feiler gang på gang mtp kosthold helt fra starten etter operasjon og i flere år etterpå? Manglende oppfølging etter op. har ikke all skyld, det er altfor lett å få operasjon også.. psykisk helse bør utredes mye mer før, samt luke ut de som ikke engang gidder å følge med på kursene som gis før

Det er dette jeg mener. Kurs i forkant holder ikke, der er det bare å møte opp. Det bør egentlig til en ordentlig psykologisk utredning. Men oppfølgingen etterpå er ikke mye å skryte av den heller. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammarollen må da være nokså inntektsbringende for HD?

Hun bruker -som CBE så vakkert sa det- ikke barn i reklame, men det faktum at hun har barn. (Uten sammenligning forøvrig) Og det er visst ikke grenser for hvor mye det faktumet skal brukes heller. På bare fire dager reklameres det for aktivitetsbord, barnemat, projector og klær. 

Ingen tvil om at dette barnet brukes for å tjene penger, uten bakhodebilder som ikke lenger er greit. Nå er hender og føtter, uten bakhode, greit.

Nesten så man lurer på hvordan hun fikk det til å gå rundt før hun fikk barn😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Åpenbart så vet du ikke hva du snakker om. Jeg ble selv gastric bypass operert i 2016,ble gravid i 2017. Gikk opp 20 kg i svangerskapet,ned 10 kg på kort tid etter fødsel. Har sakte men sikkert siden da lagt på meg mer og mer. Og det er mye pga at jeg har kjøpt godteri og dritt mat som jeg som slankeoperert ikke har godt av. Og da har kroppen desverre blitt vant til for mye godteri og bakst som ble min store last i slutten av graviditeten og i årene etterpå. Så det ER faktisk mulig. Operasjon er ingen magisk formel,men ett veldig bra hjelpemiddel om man klarer å holde seg til den livsstilen som trengs etter en operasjon. Man klarer fint å legge på seg igjen om man ikke passer på. Man blir ikke operert i hodet,så har man ikke det helt på plass så er det ufattelig lett å komme tilbake i gamle mønster desverre. 

Så du har lagt på deg som slankeoperert med bare inntak av godteri og bakst, eller var det i tillegg til annen mat? Og hvordan er det fysisk mulig hvis ikke magesekken utvider seg igjen? Tviler ikke på historien din, men dette er virkelig viktig informasjon ovenfor andre slankeopere/som ønsker å operere seg. Slik informasjon finner man ikke på HD sine kanaler. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (40 minutter siden):

Mammarollen må da være nokså inntektsbringende for HD?

Hun bruker -som CBE så vakkert sa det- ikke barn i reklame, men det faktum at hun har barn. (Uten sammenligning forøvrig) Og det er visst ikke grenser for hvor mye det faktumet skal brukes heller. På bare fire dager reklameres det for aktivitetsbord, barnemat, projector og klær. 

Ingen tvil om at dette barnet brukes for å tjene penger, uten bakhodebilder som ikke lenger er greit. Nå er hender og føtter, uten bakhode, greit.

Nesten så man lurer på hvordan hun fikk det til å gå rundt før hun fikk barn😄

Godt eksempel på at kart og terreng ikke stemmer overens. Bildet under er fra 09.1.22. Denne gåstolen er fra Mimmis. et tidligere samarbeid. 

3A652284-D129-43DD-A36F-2A35F40554EE.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 minutter siden):

Godt eksempel på at kart og terreng ikke stemmer overens. Bildet under er fra 09.1.22. Denne gåstolen er fra Mimmis. et tidligere samarbeid. 

3A652284-D129-43DD-A36F-2A35F40554EE.jpeg

3 forskjellige bilder i story nå som burde vært merket. Nameit, ketokosthold og barnemat. På under 24 timer. 

2CD38492-3911-4483-B281-D464EA784C72.jpeg

36EE8AEC-7037-4D19-8176-1EC0A1FD12ED.jpeg

A31D31CF-32BF-41AD-8058-3EC180FA56F4.jpeg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 time siden):

Og det er nettopp der helsevesenet feiler. Et kritere for å få operasjon er at man ikke har psykiske problemer, og helsesystemet forstår ikke at mange har en udiagnosert overspisingslidelse eller såpass forstyrret spisemønster at operasjon ikke vil virke i det lange løp. Dette bør sidestilles med psykiske problemer. Ellers er jeg enig med deg at det er fullt mulig å legge på seg, spesielt etter sleeve, hvis man hiver innpå kaloririke varer som krever lite for kroppen å fordøye (f.eks. godteri og chips). Når det er sagt så gir ikke dette HD mer troverdighet, hennes mønster i sosiale medier startet lenge før hun ble operert. 

I tillegg så ER overspisingslidelse en psykisk sykdom, og er helt enig. Det er den vanligste spiseforstyrrelsen, og ALTFOR mange er ikke diagnostisert og aner egentlig ikke selv at det er en reell spiseforstyrrelse en gang… Store mørketall…

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill :) skrev (15 minutter siden):

Så du har lagt på deg som slankeoperert med bare inntak av godteri og bakst, eller var det i tillegg til annen mat? Og hvordan er det fysisk mulig hvis ikke magesekken utvider seg igjen? Tviler ikke på historien din, men dette er virkelig viktig informasjon ovenfor andre slankeopere/som ønsker å operere seg. Slik informasjon finner man ikke på HD sine kanaler. 

Bare erstatt måltider med godteri og kanelboller eller spis høykarbo eller høykalori mat over noen år så er det faktisk lett. Klarer ikke å spise store mengder,men når man bare spiser dritt så trenger man ikke å overspise hvert eneste måltid. Så derfor hjalp det å gå på keto en periode før jeg gikk over på moderat lavkarbo. Da har jeg ikke det suget etter søppelmat 🙂  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingi198 skrev (3 minutter siden):

I tillegg så ER overspisingslidelse en psykisk sykdom, og er helt enig. Det er den vanligste spiseforstyrrelsen, og ALTFOR mange er ikke diagnostisert og aner egentlig ikke selv at det er en reell spiseforstyrrelse en gang… Store mørketall…

Ja, det er helt grusomt. Det er faktisk verdens mest vanlige spiseforstyrrelse, over dobbelt så stor prosent som de andre tilsammen (og antatte store mørketall i tillegg). Vi har få helhetlige behandlingstilbud, det er vel kun ett sted du kan legges inn (evje) og generelt blir det ikke tatt på alvor slik som anoreksi/ bulimi/ ednos. At HD sier hun har denne spiseforstyrrelsen sier noe om at hun ikke burde vært en kandidat for operasjon. Hun burde heller ikke promotere dietter fordi hun blir et forbilde for de med samme diagnose og spiseforstyrrede mennesker skal unngå restriktivitet og dietter. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 minutt siden):

Bare erstatt måltider med godteri og kanelboller eller spis høykarbo eller høykalori mat over noen år så er det faktisk lett. Klarer ikke å spise store mengder,men når man bare spiser dritt så trenger man ikke å overspise hvert eneste måltid. Så derfor hjalp det å gå på keto en periode før jeg gikk over på moderat lavkarbo. Da har jeg ikke det suget etter søppelmat 🙂  

Det som ikke er logisk er at man kan innta godteri for 3000kr i måneden, når magevolumet ikke tilsvarer volumet til en som ikke er slankeoperert. Det ville i praksis bety at HD hadde lagt på seg noe voldsomt de siste 1,6 årene, og det har hun ikke. Så enten er det en overdrivelse eller en løgn, for å brukes i markedsføring. Og hvis det er tilfelle så er det fryktelig ugreit. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lill :) skrev (1 minutt siden):

Det som ikke er logisk er at man kan innta godteri for 3000kr i måneden, når magevolumet ikke tilsvarer volumet til en som ikke er slankeoperert. Det ville i praksis bety at HD hadde lagt på seg noe voldsomt de siste 1,6 årene, og det har hun ikke. Så enten er det en overdrivelse eller en løgn, for å brukes i markedsføring. Og hvis det er tilfelle så er det fryktelig ugreit. 

Er jo logisk. Er dyrt for godteri hvis man eks drar på butikken hver dag og spiser det gjennom hele dagen,hver dag. Drit dyrt for brus og sukkerdrikker. Dyrt for bakst osv. Men de er 2 stk i huset så han har sikkert bidratt i den prisen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 minutter siden):

Det som ikke er logisk er at man kan innta godteri for 3000kr i måneden, når magevolumet ikke tilsvarer volumet til en som ikke er slankeoperert. Det ville i praksis bety at HD hadde lagt på seg noe voldsomt de siste 1,6 årene, og det har hun ikke. Så enten er det en overdrivelse eller en løgn, for å brukes i markedsføring. Og hvis det er tilfelle så er det fryktelig ugreit. 

Nå har hun jo vært av og på keto så det kan hende hun har kjøpt inn så mye, men kastet en del hver gang hun skal restarte på keto igjen 🤷🏼‍♀️. De er jo også en husstand på 2 personer så de har sikkert felles matkostnader og spiser litt hver. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (33 minutter siden):

Er jo logisk. Er dyrt for godteri hvis man eks drar på butikken hver dag og spiser det gjennom hele dagen,hver dag. Drit dyrt for brus og sukkerdrikker. Dyrt for bakst osv. Men de er 2 stk i huset så han har sikkert bidratt i den prisen.

Ja, da må man opplyse om det da! Slik det fremstår er det HD som har brukt 3000kr i godteri alene. Folk er da ikke tankeleser eller skjønner at hun mener ikke det hun skiver. Skal man først markedsføre noe så er vel tydelighet viktig.

 

 

B887E378-23D7-4C16-BE10-8A63E0615BA0.jpeg

8BACAD54-09D4-4994-A0E6-12B20E65BC47.jpeg

Endret av Lill :)
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...