Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Orly skrev (13 minutter siden):

Seriøst? Hjelpes altså! 

Jeg anbefaler deg å se "den beste dietten" på svensk tv. SPOILER, IKKE LES VIDERE HVIS DU IKKE VIL VITE HVEM SOM VINNER.

 

 

 

Det er livsmedelverket som gruser de andre diettene. Åja, det er akkurat den samme veilederen som helsedirektoratet sine matråd er tuftet på. Dere kan si hva dere vil, men her har dere faktisk feil. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tove15 skrev (3 minutter siden):

Jeg anbefaler deg å se "den beste dietten" på svensk tv. SPOILER, IKKE LES VIDERE HVIS DU IKKE VIL VITE HVEM SOM VINNER.

 

 

 

Det er livsmedelverket som gruser de andre diettene. Åja, det er akkurat den samme veilederen som helsedirektoratet sine matråd er tuftet på. Dere kan si hva dere vil, men her har dere faktisk feil. 

Den serien var faktisk ganske interessant. Den ligger på nrkTV

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove15 skrev (23 minutter siden):

Jeg anbefaler deg å se "den beste dietten" på svensk tv. SPOILER, IKKE LES VIDERE HVIS DU IKKE VIL VITE HVEM SOM VINNER.

 

 

 

Det er livsmedelverket som gruser de andre diettene. Åja, det er akkurat den samme veilederen som helsedirektoratet sine matråd er tuftet på. Dere kan si hva dere vil, men her har dere faktisk feil. 

Nei , det finnes ikke en diett som passer alle Og man må selv få finne det som fungerer . Veldig merkrlig å kritisere det

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (3 timer siden):

Så konstruktivt med brukere som aldri kommer med noen innspill til debatten, men som trekker frem to ugreie innlegg av mange gode for å vise frem hva som er standarden i tråden. 

Så konstruktivt med folk som aldri tåler at fok reagerer på det som blir skrevet av kritikerne 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 time siden):

Så konstruktivt med folk som aldri tåler at fok reagerer på det som blir skrevet av kritikerne 

Så konstruktivt med de som kun sitererer andres innlegg og så skriver dette, eller legger til en applaussmiley. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Caroline1986 said:

Jeg må bare korrigere litt her. Vi har blitt større ja, men forskerne vet ikke helt hvorfor. Imidlertid vet de noe, blant annet at sukkerinntaket har sunket med 27% siden 2000, at kosten vår har blitt mer kalorifattig enn i 1980, vi spiser mer fettfattig mat, og forbruket av frukt og grønt har doblet seg siden 1979. Vi spiser også mer kostfiber nå enn før.
 

Angående aktivitet viser forskning at selv om vi har mer stillesittende jobber enn før så beveger vi oss mer på fritiden. Ikke nok til å veie helt opp, men nesten.
 

Fedmespørsmålet er dermed mer komplekst enn slik du fremstiller det. Kilde: forskning.no

Njaa... Man VET ikke alt dette nei. Man har visse data som kan indikere det, men det er ikke akkurat skråsikre data. Det med sukkerinntak er nok relativt sikkert at har gått ned, men mengden ultraprosessert mat har skutt i været, og jeg er ganske sikker på at samlet kaloriinntak har gått opp siden åttitallet. Det er jo bare å snakke med folk om kosthold på åttitallet vs i dag. Det er mye mer snacks i hverdagskosten i dag, lørdagsgodt er byttet ut med helgegodt, flere har tilgang på bil og elsparkesykkel, yrkene våre blir mer og mer inaktive, økonomien vår tillater mer utskeielser, mer mat, mer kos. Alkoholkonsumet har skutt i været. Disse dataene greier ikke fange opp alt dette. Det er problemet med tidsserier, de er ofte ikke sammenlignbare over tid. 

Men det er komplekst, ja. Vi kan ikke skylde på fett og sukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (35 minutter siden):

Jepp! Trist å gå fra en inspirerende treningsblogg (for min del) til en blogg med sporadiske korte perioder med litt inspirasjon og resten syt og uheldige bilder (min mening)! 

Jeg savner også treningsfokuset 🙌🏻. HD har alltid vært en god inspirasjon til trening for alle uansett kropp. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 time siden):

Jeg savner også treningsfokuset 🙌🏻. HD har alltid vært en god inspirasjon til trening for alle uansett kropp. 

Ikke så lett med så mye treningsfokus med en baby....give her a break! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (5 minutter siden):

Ikke så lett med så mye treningsfokus med en baby....give her a break! 

Har ikke sagt hun må gjøre det nå. Jeg sier noe positivt om HD, jeg likte nisjen hun hadde for ikke lenge siden (trening) og håper det blir mer av det fremover. HD selv har ymtet frempå at det vil bli mer av det så helt urealistisk er det vel ikke. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (Akkurat nå):

Har ikke sagt hun må gjøre det nå. Jeg sier noe positivt om HD, jeg likte nisjen hun hadde for ikke lenge siden (trening) og håper det blir mer av det fremover. HD selv har ymtet frempå at det vil bli mer av det så helt urealistisk er det vel ikke. 

Hun gjør det når hun er klar. Så er ikke vits å påpeke at man savner hennes treningsfokus. Det er ikke ett press mødre trenger på seg og man så hva som skjedde når hun startet altfor tidlig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sunfl0wer said:

Hun gjør det når hun er klar. Så er ikke vits å påpeke at man savner hennes treningsfokus. Det er ikke ett press mødre trenger på seg og man så hva som skjedde når hun startet altfor tidlig. 

Har du i det heletatt fulgt henne over tid? Jeg har ikke eksakt tall, men det er flere ganger siden fødselen at hun har sagt at NÅ starter trening og kostholdregimet igjen.. full forståelse for at det er vanskelig, men når man gang på gang hinter til at trening skal i fokus igjen så må det være lov å si at det er kjedelig det ikke skjer! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (6 minutter siden):

Hun gjør det når hun er klar. Så er ikke vits å påpeke at man savner hennes treningsfokus. Det er ikke ett press mødre trenger på seg og man så hva som skjedde når hun startet altfor tidlig. 

Ingen legger press på henne. Hun selv har sagt det kommer mer av det og hun spør jevnlig hva vi vil se på hennes kanaler. Du har kanskje vanskelig for å se det, men dette er ros. Det er faktisk noe vi liker med henne som influencer og hvor hun har bidrar til manges treningsglede. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (1 minutt siden):

Har du i det heletatt fulgt henne over tid? Jeg har ikke eksakt tall, men det er flere ganger siden fødselen at hun har sagt at NÅ starter trening og kostholdregimet igjen.. full forståelse for at det er vanskelig, men når man gang på gang hinter til at trening skal i fokus igjen så må det være lov å si at det er kjedelig det ikke skjer! 

Ja,men da sliter hun åpenbart med motivasjonen! Tror det er mer kjedelig for henne som ikke klarer å komme i gang! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Sunfl0wer said:

Ja,men da sliter hun åpenbart med motivasjonen! Tror det er mer kjedelig for henne som ikke klarer å komme i gang! 

Ja har vel ikke sagt noe om hva som kan være grunnen.. jeg sier jeg savner inspirasjonen ! Er du som drar inn grunner og begynner å diskuterer det! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 time siden):

Jeg savner også treningsfokuset 🙌🏻. HD har alltid vært en god inspirasjon til trening for alle uansett kropp. 

Hva slags treningsinnhold posta hun før? Posta hun økter og øvelser? For det hadde vært gøy og nyttig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (1 minutt siden):

Hva slags treningsinnhold posta hun før? Posta hun økter og øvelser? For det hadde vært gøy og nyttig :)

Ja, det var mye av både styrke hjemme og på gymmen, intervaller, hoop og pole. Hun postet ofte modifikasjoner som jeg synes var veldig nyttig 😁.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*blueberry* skrev (Akkurat nå):

Ja, det var mye av både styrke hjemme og på gymmen, intervaller, hoop og pole. Hun postet ofte modifikasjoner som jeg synes var veldig nyttig 😁.

Det høres bra ut! Det er jo mange flinke treningsfolk på insta, det er ikke det. Men de fleste er laaangt over mitt nivå😅 Og det følger sjeldent med tips til tilpasning føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sunfl0wer said:

Nei,jeg svarer på ting som blir skrevet. Det er du som sier at det er kjedelig å følge henne siden hun ikke trener når hun sier at hun skal gjøre det. Da prøver jeg å gi noen perspektiv på at det er ikke de som følger henne det er synd på. Er hun så kjedelig og umotiverende å følge med på,så slutt å gjør det. Er ikke værre enn det🙂 

Du velger tydeligvis å lese det jeg skriver på en mest mulig feil og negativ måte! Å få mitt synspunkt på at hun var mer inspirerende før, og at det er kjedelig hun ikke er like inspirerende nå når innholdet er endret, til å bli noe negativt og at jeg syns synd på meg selv er ganske utrolig! Og selvfølgelig den klassiske; stopp å følg henne da vel! 
 

Det er faktisk en ganske positiv ting å si at hun var inspirerende før, det betyr jo at hun fikk formidlet sine ting på en god måte osv osv! Og det er ikke negativt å si at dette nå mangler. Det som blir negativt og noe jeg ikke vil, er å dra frem grunner og diskutere det! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (10 minutter siden):

Det høres bra ut! Det er jo mange flinke treningsfolk på insta, det er ikke det. Men de fleste er laaangt over mitt nivå😅 Og det følger sjeldent med tips til tilpasning føler jeg.

Ja, det var derfor jeg begynte å følge henne. De veldig trente blir ikke inspirerende for meg, det blir for vanskelig. På et tidspunkt delte hun opp kanalene så hun hadde en egen for trening (PT dragen tror jeg den het), men det ble nok for mye å sjonglere de to siden sistnevnte ble borte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pantoten said:

Det høres bra ut! Det er jo mange flinke treningsfolk på insta, det er ikke det. Men de fleste er laaangt over mitt nivå😅 Og det følger sjeldent med tips til tilpasning føler jeg.

Hun var inspirerende for meg fordi jeg er i samme situasjon som henne! Som du sier, mange treningsfolk men når nivået er så høyt så blir jeg bare demotivert. HD sitt opplegg var tilpasset det normale menneske som ville trene fordi det er gøy. Det er iallefall det jeg oppfattet det som! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...