Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Trodde folk som var fornøyd med seg selv ikke trengte den redigeringen….. men men, så feil kan man ta 😅 🤷🏻‍♀️
 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor bra den hårkuren hun reklamerer for er, men håret hennes så utrolig fettete ut etter hun vasket det, forstår ikke hvorfor hun er så fornøyd. Eller kanskje den skal spyles ut? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosasko skrev (22 minutter siden):

Trodde folk som var fornøyd med seg selv ikke trengte den redigeringen….. men men, så feil kan man ta 😅 🤷🏻‍♀️
 

Hun snakker med to tunger..uansett hva det gjelder🙄

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 time siden):

Juni-21:

-Personlig retusjerer jeg ikke mine bilder, jeg redigerer kun lys og kontraster, som for eksempel på disse bildene 😊👌 Dog skal jeg innrømme at jeg har falt for fristelsen til å redigere huden og gjøre tennene hvitere ved flere anledninger, men det er jo egentlig bare latterlig! 

Ja Helene, det ER latterlig.

 

https://www.instagram.com/p/CPqR1eUjJR4/

Er denne loven trådt i kraft? I såfall hvorfor var ikke reklamen for den «lilla» Twenty four jakka merket som redigert? 

Endret av Lill :)
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (19 minutter siden):

Er denne loven trådt i kraft? I såfall hvorfor var ikke reklamen for den «lilla» Twenty four jakka merket som redigert? 

Fordi ingen influencere gidder å følge loven 🤷🏼‍♀️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (1 time siden):

Juni-21:

-Personlig retusjerer jeg ikke mine bilder, jeg redigerer kun lys og kontraster, som for eksempel på disse bildene 😊👌 Dog skal jeg innrømme at jeg har falt for fristelsen til å redigere huden og gjøre tennene hvitere ved flere anledninger, men det er jo egentlig bare latterlig! 

Ja Helene, det ER latterlig.

 

https://www.instagram.com/p/CPqR1eUjJR4/

Så hun var klar over dette i juni, applauderte det men velger altså å hoppe over det selv når det passer seg slik? Helt i tråd med annet innhold som legges ut på IG. Kritikk av andre for manglende merking og  sterke synspunkter om eksponering av barn men møter seg selv i døren der. 

Endret av Lill :)
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det er mange influencere som fokuserer på hvordan feeden deres ser ut. Jeg husker AnneBrith tok til seg tipset fra en «IG-guru» og begynte å fokusere på dette. Anniken Jørgensen skrev også om dette nå, og hvordan dette fokuset ble for styrende. 

Jeg tror man blir litt miljøskadd og blind av å drive med IG på profesjonell basis og mister av syne hvordan det fremstår for de som konsumerer innholdet. Når man skroller, så vil jo bildene til HD skille seg mye ut, fordi hun bruker dette filteret, de færreste bruker jo tiden på å skrolle utelukkende på hennes profil. Når filteret i tillegg gir feil fargegjengivelse på produkter som hun reklamerer for, så virker dette bare enda mer uforståelig. Det foretrukne filteret endrer mye, og det er skuffende at HD ikke ser det selv. 
 

Tilføyelse: Mulig begrepet «filter» er feil? Lette gjennom for å finne innlegget der hun skrev om valget, men finner det ikke. Selv om lovverket bare gjelder retusj av reklame, så burde alle bilder merkes når det gjøres så store endringer som dette.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (1 time siden):

Det er mange influencere som fokuserer på hvordan feeden deres ser ut. Jeg husker AnneBrith tok til seg tipset fra en «IG-guru» og begynte å fokusere på dette. Anniken Jørgensen skrev også om dette nå, og hvordan dette fokuset ble for styrende. 

Jeg tror man blir litt miljøskadd og blind av å drive med IG på profesjonell basis og mister av syne hvordan det fremstår for de som konsumerer innholdet. Når man skroller, så vil jo bildene til HD skille seg mye ut, fordi hun bruker dette filteret, de færreste bruker jo tiden på å skrolle utelukkende på hennes profil. Når filteret i tillegg gir feil fargegjengivelse på produkter som hun reklamerer for, så virker dette bare enda mer uforståelig. Det foretrukne filteret endrer mye, og det er skuffende at HD ikke ser det selv. 
 

Tilføyelse: Mulig begrepet «filter» er feil? Lette gjennom for å finne innlegget der hun skrev om valget, men finner det ikke. Selv om lovverket bare gjelder retusj av reklame, så burde alle bilder merkes når det gjøres så store endringer som dette.

HD bruker en lightroom preset, mest sannsynlig en hun har kjøpt av andre. Det er ikke sikkert hun forstår graden av color grading hun tilføyer bildet. I tillegg kan man maskere og endre egenvalgte områder i lightroom som mest sannsynlig er årsaken til at øynene og tennene er så unaturlig hvite.

Sånn generelt er det hun bruker et dårlig preset for Instagram siden det passer dårlig til hud og ser rett og slett litt plastikk ut samtidig som det endrer farger såpass mye når 90% av innholdet i feeden er reklame. 

Jeg mener HD henger litt etter når det gjelder bildebruk. Hun bruker fortsatt mobilen og dårlig generell redigering, hun hadde tjent på å skaffe seg et ok kamera og lært å gjøre små justeringer på egenhånd. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, *blueberry* said:

HD bruker en lightroom preset, mest sannsynlig en hun har kjøpt av andre. Det er ikke sikkert hun forstår graden av color grading hun tilføyer bildet. I tillegg kan man maskere og endre egenvalgte områder i lightroom som mest sannsynlig er årsaken til at øynene og tennene er så unaturlig hvite.

Sånn generelt er det hun bruker et dårlig preset for Instagram siden det passer dårlig til hud og ser rett og slett litt plastikk ut samtidig som det endrer farger såpass mye når 90% av innholdet i feeden er reklame. 

Jeg mener HD henger litt etter når det gjelder bildebruk. Hun bruker fortsatt mobilen og dårlig generell redigering, hun hadde tjent på å skaffe seg et ok kamera og lært å gjøre små justeringer på egenhånd. 

Hun brukte jo flerfoldige tusen på kamera og utstyr rett etter de hadde tigget etter penger til Gaia.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (16 minutter siden):

Hun brukte jo flerfoldige tusen på kamera og utstyr rett etter de hadde tigget etter penger til Gaia.. 

Det var vel videokamera for YouTube kanalen, var det ikke? Der har det jo vært stille siden fødsel, og det forstår jeg. Det er i alle fall ikke noe kvalitetsbilder i feeden de siste årene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (30 minutter siden):

Hun brukte jo flerfoldige tusen på kamera og utstyr rett etter de hadde tigget etter penger til Gaia.. 

Ja, nytt kamera og telefon

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk at hun skriver om «store influensere som sniker seg unna» men hva med de små? Inkludert henne selv? 

B2C98DB9-40CB-4D56-87EA-0DCBCF1DFCDA.jpeg

Endret av Lill :)
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill :) skrev (1 time siden):

Ironisk at hun skriver om «store influensere som sniker seg unna» men hva med de små? Inkludert henne selv? 

B2C98DB9-40CB-4D56-87EA-0DCBCF1DFCDA.jpeg

Ja jeg har aldri sett et menneske tale så med to tunger som Helene gjør. Hun følget jo ikke det hun skriver. Jeg blir tom for ord. Dama mangler selvinnsikt. Vanskelig å forstå hvordan hodet hennes fungerer. Hun sier det ene og gjør det andre hele tiden. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

EtLiteTroll skrev (1 time siden):

Ja jeg har aldri sett et menneske tale så med to tunger som Helene gjør. Hun følget jo ikke det hun skriver. Jeg blir tom for ord. Dama mangler selvinnsikt. Vanskelig å forstå hvordan hodet hennes fungerer. Hun sier det ene og gjør det andre hele tiden. 

I tillegg er denne moraliseringen over andres handlinger , mens man selv ikke klarer å holde den standarden man åpenbart setter for andre lite tillitsvekkende. Man er ikke fritatt verken merking av reklame, kritikk for ulogisk markedsføring, eller bruk av barn i kommersielle sammenhenger selv om man er en "liten influenser". Det er fortsatt et samfunnsproblem og kritikkverdig, og i hennes tilfelle vil jeg påstå at det er minst like ille som at de store influenserne gjør slike handlinger. HD har et STORT markedsføringsfortrinn som ikke de store influenserne har, og det er så til de grader betingelsesløs  lojalitet og tillit fra følgerne sine. Slik ABD hadde i sin tid. Med så mye tillit og lojalitet fører det med seg et stort ansvar også. Det er fraværende på enkelte områder. Anbefaler denne  Influenserne opererer i en lukrativ gråsone - adressa.no (midtnorskdebatt.no)

Paradokset er at jo mer influenserne skjuler reklamen, jo mer virkningsfull ser den ut til å være på oss forbrukere. I takt med influensernes gråsonereklamer øker deres popularitet. Ifølge tall fra Mediebyråforeningen er influenserne den gruppen som vokser hurtigst i reklamemarkedet med en økning på 129,5 prosent fra i fjor. Det er Forbrukertilsynets oppgave å regulere influenserne. Det finnes eksempler på bøteleggelser. Men eksemplene er fortsatt få og det finnes et hav av eksempler på at svært mange lovbrudd passerer. Mens vi venter på kvassere klør fra Forbrukertilsynet, kan vi oppfordre forbrukerne til å ta saken i egne hender. I Danmark hevder professor i markedsføring fra Odense at kritiske forbrukere har begynt å gjennomskue influensernes personlige anbefalinger som ren og kjær reklame. Jeg håper vi ikke er så langt unna. Vær klar over at influenseren er på jobb og tjener penger på valgene du tar når du velger å kjøpe et produkt de reklamerer for. Det oppleves kanskje som veldig personlig og privat. Men husk – influenseren er ikke venninnen din. De prøver å selge deg noe. I mellomtiden må jeg oppfordre til å se nøye etter når du er på sosiale medier, om innlegget er reklame, eller ikke. Så gjenstår det å se hvor lenge hjemme-alene-festen får fortsette. (tekst hentet fra artikkelen).

Endret av Lill :)
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtLiteTroll skrev (12 minutter siden):

Ja jeg har aldri sett et menneske tale så med to tunger som Helene gjør. Hun følget jo ikke det hun skriver. Jeg blir tom for ord. Dama mangler selvinnsikt. Vanskelig å forstå hvordan hodet hennes fungerer. Hun sier det ene og gjør det andre hele tiden. 

Og når det er normalen,  da finnes det ikke troverdighet i det hele tatt..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil gi ros til Helene Drage som tar affære etter å ha observert hund og barnet over tid. Veldig bra av dem! Altfor mange som tenker at det sikkert går bra eller at hunden må lære å leve med barnet. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (11 minutter siden):

Jeg vil gi ros til Helene Drage som tar affære etter å ha observert hund og barnet over tid. Veldig bra av dem! Altfor mange som tenker at det sikkert går bra eller at hunden må lære å leve med barnet. 

Eller at det går så langt at hunden ender opp med å bli avlivet. Så er uten tvil det beste valget for alle,selv om det nok er helt forferdelig valg! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra hun sender hunden tilbake til oppdretter. Desverre er ikke livet med barn passende for alle hunder. Særlig om de aldri sett et barn før, og plutselig står det i stua. Noen hunder reagerer på barn, selv om de aldri har hatt noen vond erfaring. Kjempe viktig å la unghund/valp omgås barn selv om du ikke har barn selv. Forstår godt det gjør vondt for Helene å miste et av sine firbeinte øyenstener, men hun gjør det rette. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...