Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Ser det har blitt mye puppebilder igjen i det siste. Siste innspurt før hun slutter å amme? Mister jo en unnskyldning for disse puppebildene da. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner bare at jeg er så utrolig glad for at jeg ikke er influenser😅 Hadde ikke orket det, i alle fall ikke når mine vaner, kosthold, ++ er så vanvittig sammenfiltret med bedriften. Det er ganske normalt å snuble litt i en kostomleggingsfase, slite litt med å anlegge nye hverdagsrutiner for trening o.l., jeg gjør i alle fall det. Men det er ingen som står klar for å ta meg på det. Man skal ha høye krav til en bedrift! Merke reklame ordentlig, ha faglig belegg for salgspåstander, orientere godt nok om mulige bivirkninger/forbehold/risiko osv. Men å ha like høye krav til et menneske, da vil man før eller siden finne noe å ta en på, fordi mennesker snubler og dummer seg ut i blant. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (5 minutter siden):

Kjenner bare at jeg er så utrolig glad for at jeg ikke er influenser😅 Hadde ikke orket det, i alle fall ikke når mine vaner, kosthold, ++ er så vanvittig sammenfiltret med bedriften. Det er ganske normalt å snuble litt i en kostomleggingsfase, slite litt med å anlegge nye hverdagsrutiner for trening o.l., jeg gjør i alle fall det. Men det er ingen som står klar for å ta meg på det. Man skal ha høye krav til en bedrift! Merke reklame ordentlig, ha faglig belegg for salgspåstander, orientere godt nok om mulige bivirkninger/forbehold/risiko osv. Men å ha like høye krav til et menneske, da vil man før eller siden finne noe å ta en på, fordi mennesker snubler og dummer seg ut i blant. 

Jeg hadde heller ikke orker det. Det er derfor man må tåle en del når man gjør privatlivet til bedrift. Jeg sier ikke at man må tåle alt, men det er ikke nødvendigvis alle som tåler å sammenflette privatliv og bedrift og allikevel velger å gjøre det. Jeg har ikke spesielt høye krav til HD som menneske, og har anbefalt henne og logge av i hennes mest sårbare perioder, men nå er det slik at når privatlivet blir markedsført og solgt så blir krava høyere når det gjelder kritikk. Hun er ikke en stakkars dame som roter litt med kostholdet når hun markedsfører og selger det sammen med ubeviselige helsepåstander. Hadde ikke sistnevnte vært tilfelle hadde mange her vært mindre harde i sin kritikk. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pantoten said:

Kjenner bare at jeg er så utrolig glad for at jeg ikke er influenser😅 Hadde ikke orket det, i alle fall ikke når mine vaner, kosthold, ++ er så vanvittig sammenfiltret med bedriften. Det er ganske normalt å snuble litt i en kostomleggingsfase, slite litt med å anlegge nye hverdagsrutiner for trening o.l., jeg gjør i alle fall det. Men det er ingen som står klar for å ta meg på det. Man skal ha høye krav til en bedrift! Merke reklame ordentlig, ha faglig belegg for salgspåstander, orientere godt nok om mulige bivirkninger/forbehold/risiko osv. Men å ha like høye krav til et menneske, da vil man før eller siden finne noe å ta en på, fordi mennesker snubler og dummer seg ut i blant. 

Greia er jo at HD er ikke en privatperson som deler sine daglige tanker, treningsøkter og middagstips. Hun er blitt en ren bedrift, det kommer jo frem ganske ofte at 99% av innlegget er enten merket reklame eller snikreklame. Når hun har gått over til full bedrift så settes det de strenge kravene du refererer til! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (2 minutter siden):

Greia er jo at HD er ikke en privatperson som deler sine daglige tanker, treningsøkter og middagstips. Hun er blitt en ren bedrift, det kommer jo frem ganske ofte at 99% av innlegget er enten merket reklame eller snikreklame. Når hun har gått over til full bedrift så settes det de strenge kravene du refererer til! 

Ja, nettopp. Som jeg skrev, man skal ha høye krav til bedrifter. Men det kan av mange oppfattes som (for) strengt når personen og bedriften er så sammenfiltret. For det er menneskelig å snuble og vi kjenner oss igjen i det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde heller ikke orker det. Det er derfor man må tåle en del når man gjør privatlivet til bedrift. Jeg sier ikke at man må tåle alt, men det er ikke nødvendigvis alle som tåler å sammenflette privatliv og bedrift og allikevel velger å gjøre det. Jeg har ikke spesielt høye krav til HD som menneske, og har anbefalt henne og logge av i hennes mest sårbare perioder, men nå er det slik at når privatlivet blir markedsført og solgt så blir krava høyere når det gjelder kritikk. Hun er ikke en stakkars dame som roter litt med kostholdet når hun markedsfører og selger det sammen med ubeviselige helsepåstander. Hadde ikke sistnevnte vært tilfelle hadde mange her vært mindre harde i sin kritikk. 

Ja, man bør nok ha god selvinnsikt og god evne til å holde ting adskilt inni eget hode. Og litt filter på hva som er lurt å dele og ikke ;) Jeg hadde ikke egnet meg, hadde nok hatt lett for å ta kritikk mot bedriften personlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pantoten skrev (41 minutter siden):

Kjenner bare at jeg er så utrolig glad for at jeg ikke er influenser😅 Hadde ikke orket det, i alle fall ikke når mine vaner, kosthold, ++ er så vanvittig sammenfiltret med bedriften. Det er ganske normalt å snuble litt i en kostomleggingsfase, slite litt med å anlegge nye hverdagsrutiner for trening o.l., jeg gjør i alle fall det. Men det er ingen som står klar for å ta meg på det. Man skal ha høye krav til en bedrift! Merke reklame ordentlig, ha faglig belegg for salgspåstander, orientere godt nok om mulige bivirkninger/forbehold/risiko osv. Men å ha like høye krav til et menneske, da vil man før eller siden finne noe å ta en på, fordi mennesker snubler og dummer seg ut i blant. 

Det er nettopp det som er salgstrikset hos influensere, de skal fremstå som mennesker ( venninner)  ikke som  kommersielle bedrifter. Da kan man trekke offerkortet, legge seg i fosterstilling, eller skrive en bok om kvinner som hetser andre kvinner hvis kritikken blir for heftig. I HD sitt tilfelle er det problematisk at alle knytninger til bedriften er kropp og størrelsen på den, samt ernæring, morsrollen og psykisk helse. Det gjør det jo til at kritikk omhandler den private HD. Selv om ingen har noe som helst forutsetning til å vite hva som faktisk foregår privat hos HD. Vi vet ikke om det spises lavkarbo, vi vet ikke om det trenes, vi aner ikke hvem denne personen er bak blogg/IG/.  Er enig med deg, men vil bare presisere dette. 

Endret av Lill :)
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (9 minutter siden):

Ja, man bør nok ha god selvinnsikt og god evne til å holde ting adskilt inni eget hode. Og litt filter på hva som er lurt å dele og ikke ;) Jeg hadde ikke egnet meg, hadde nok hatt lett for å ta kritikk mot bedriften personlig.

Ja, og jeg er helt enig med det du skrev i stad også. Ville bare poengtere at kritikken har noe for seg fordi hun selv har valgt å sammenflettet disse. Jeg kunne heller aldri vært influencer, jeg vet at jeg ikke hadde tålt det og ville aldri satt meg i den posisjonen. HD har selv sagt hun liker oppmerksomhet og at hun ikke bryr seg om kritikk hun ikke er enig med så da regner jeg med at hun vet hva hun driver med og kan tåle det. 

Tegn på depresjon som hun har hatt har vært perioder jeg har gitt henne en pause her inne, flere har også vist omsorg i sine uttalelser her i de periodene så mange har selvinnsikt nok til å stilne kritikken litt i veldig sårbare perioder, men man kan jo ikke stilne kritikken hvis personen bare er sårbar generelt. Da ligger ansvaret hos den som deler. Som du sier er det nok lurt å ha litt filter, men det ser ut til å være mangelvare i influencerbransjen generelt. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av kritikken hadde forstummet om hun merket reklame riktig, noe hun selv hevder hun er svært nøye med.

Og ikke minst, etterlevd det hun sa for en måned siden:

De har delt mer enn de hadde tenkt om barnet. HD: "Eksponering av barn handler om mer enn bilder". Barnet skulle ikke brukes mer i reklame.

Amming tenker jeg kommer inn under privatlivets fred for baby, det er eksponering, i tillegg fører alle ammebildene til spørsmål rundt amming i ketose. La barnet spise i fred, ungen trenger ikke 30 000 fremmede som ser på. Da faller også den kritikken bort. 

Hadde hun fulgt disse få prinsippene, hadde det ikke vært så mye igjen å kritisere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (15 minutter siden):

Det er nettopp det som er salgstrikset hos influensere, de skal fremstå som mennesker ( venninner)  ikke som  kommersielle bedrifter. Da kan man trekke offerkortet, legge seg i fosterstilling, eller skrive en bok om kvinner som hetser andre kvinner hvis kritikken blir for heftig. I HD sitt tilfelle er det problematisk at alle knytninger til bedriften er kropp og størrelsen på den, samt ernæring, morsrollen og psykisk helse. Det gjør det jo til at kritikk omhandler den private HD. Selv om ingen har noe som helst forutsetning til å vite hva som faktisk foregår privat hos HD. Vi vet ikke om det spises lavkarbo, vi vet ikke om det trenes, vi aner ikke hvem denne personen er bak blogg/IG/.  Er enig med deg, men vil bare presisere dette. 

Ja, det er jo virkelig ganske sensitive temaer også. Og veldig vanlige, så det berører mange av leserne. Hadde vært interessant å visst om det viste igjen i tallene de periodene det går "bra" og de periodene det går "dårlig" med kosthold, trening, slanking  osv. Er det vellykka keto som skaper mest engasjement, eller det å snuble og ryke på en sjokolade-binge?

*blueberry* skrev (8 minutter siden):

Ja, og jeg er helt enig med det du skrev i stad også. Ville bare poengtere at kritikken har noe for seg fordi hun selv har valgt å sammenflettet disse. Jeg kunne heller aldri vært influencer, jeg vet at jeg ikke hadde tålt det og ville aldri satt meg i den posisjonen. HD har selv sagt hun liker oppmerksomhet og at hun ikke bryr seg om kritikk hun ikke er enig med så da regner jeg med at hun vet hva hun driver med og kan tåle det. 

Tegn på depresjon som hun har hatt har vært perioder jeg har gitt henne en pause her inne, flere har også vist omsorg i sine uttalelser her i de periodene så mange har selvinnsikt nok til å stilne kritikken litt i veldig sårbare perioder, men man kan jo ikke stilne kritikken hvis personen bare er sårbar generelt. Da ligger ansvaret hos den som deler. Som du sier er det nok lurt å ha litt filter, men det ser ut til å være mangelvare i influencerbransjen generelt. 

Man må vel nesten bare stole på at folk vet hva de driver med, ja :) Og at de evner å trekke seg tilbake litt når det røyner på og går på helse og trivsel løs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo virkelig ganske sensitive temaer også. Og veldig vanlige, så det berører mange av leserne. Hadde vært interessant å visst om det viste igjen i tallene de periodene det går "bra" og de periodene det går "dårlig" med kosthold, trening, slanking  osv. Er det vellykka keto som skaper mest engasjement, eller det å snuble og ryke på en sjokolade-binge?

Man må vel nesten bare stole på at folk vet hva de driver med, ja :) Og at de evner å trekke seg tilbake litt når det røyner på og går på helse og trivsel løs.

Personlig tror jeg det er sistnevnte. Det finnes mange stabile ketokontoer for de som kun ønsker seg inspirasjon. Hos HD er det jo ofte gjenkjennbare temaer som engasjerer, og da må man faktisk tåle mer enn om man har en ren inspirasjonskonto. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pantoten her ser du jo forskjellen i likes på et rent inspirasjonsinnlegg og et «sukkerstopp» innlegg med medfølgende «jeg har masse unnskyldninger». Ingen tvil om hvor engasjementet er størst. Begge mangler forsåvidt merking selv om de er en del av historien bak promoteringen av kosthold.

Innlegget sammen med godteskuffen har også over 600 likes.

80542F2A-9D4A-4E84-8B38-A97B62FCEA9C.jpeg

CD2CB79A-8586-4B23-8D27-08D592EF4E9B.jpeg

Endret av *blueberry*
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (2 minutter siden):

@Pantoten her ser du jo forskjellen i likes på et rent inspirasjonsinnlegg og et «sukkerstopp» innlegg med medfølgende «jeg har masse unnskyldninger». Ingen tvil om hvor engasjementet er størst. Begge mangler forsåvidt merking selv om de er en del av historien bak promoteringen av kosthold.

80542F2A-9D4A-4E84-8B38-A97B62FCEA9C.jpeg

CD2CB79A-8586-4B23-8D27-08D592EF4E9B.jpeg

Oi, det var betydelig forskjell ja😳 Er det fra samme periode? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (54 minutter siden):

Nei.. jeg legger til din oppfordring til å lese det ene svaret, med at motsvar til det innlegget bør også leses like mange ganger! 
Tydelig eksempel at mye blir lest på verst tenkelige måte! Det var ingenting negativt i det jeg skrev, heller ikke rettet mot deg som person! 

Det er din mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (9 minutter siden):

Oi, det var betydelig forskjell ja😳 Er det fra samme periode? 

28.12 og 13.01 så det vil jeg si ja 😊. Godteskuffen (la ikke ut bildet) er fra 21.12. Gårsdagens positive ketoinnlegg om hvor enkelt det er har 200 likes. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel til før jeg gir meg. Dette må jo være et av hennes mest engasjerende innlegg, og gjennkjennbart for mange. Privatliv selger, men det kommer også med konsekvenser fordi kritikken blir jo noe personlig, det kommer man ikke utenom. 

HD har kanskje færre følgere enn flere store influencere, men hun har større engasjement enn flere og det er sistnevnte som teller. 

6B7299AC-9882-45C1-8806-FA30A70D02C2.jpeg

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og der kommer før og etter som uten bakgrunnskunnskap lett kan forstås som suksess med planen som selges - og ikke slankeoperasjon. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (16 minutter siden):

Og der kommer før og etter som uten bakgrunnskunnskap lett kan forstås som suksess med planen som selges - og ikke slankeoperasjon. 

Kritikkverdig, hun nevner ikke slankeoperasjonen i hashtaggene engang..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronni skrev (27 minutter siden):

Kritikkverdig, hun nevner ikke slankeoperasjonen i hashtaggene engang..

Dette bildet er fra 2018 og har blitt brukt  flere ganger for å sammenligne vektnedgang. Det er jo innafor, men ikke når hun skal reklamerer for FUS eller Keto. Bildet har ikke noe sammenheng med dette kostholdet så det er rett og slett villedende. Det er ikke redelig eller en ryddig måte å promotere hverken Keto eller FUS. Hverken hashtag eller tekst opplyser om at denne vektnedgangen faktisk skyldes slankeoperasjon. 

CDA04D88-AA46-4775-8C7F-0689043CFC53.jpeg

Endret av Lill :)
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det etterbildet viser jo heller ikke virkeligheten. Pga klær, vinkler osv så ser hun jo helt normalvektig på det etteebildet og uansett hvor flink hun har vært å slanke seg så ser hun ikke ut som hun prøver å få fram her.

Skal vi tenke ren vekt og KUN det så er hun fremdeles i kategorien overvektig.

Syns og det bør nevnes at hun har tatt slankeoperasjon.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...