Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Avimom skrev (1 time siden):

Før HD ble sponset av Grogro så var hennes kjøleskap fylt med babymat i klemmeposer fra ulike andre aktører, deriblant smoothieposer. Så den «jeg gir ikke min baby noe slikt» holdningen kan hun legge fra seg. 100% at om det ikke var for at hun ble sponset så hadde hun tatt en helt annen side av saken

Helt i tråd med markedsføringsstrategien til HD. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo få ting som er mer "komprimert sukker" enn tørket frukt, og det er ikke mye bedre å gi det enn andre ting med raffinert sukker. mengden sukker i tørket frukt er mye høyere enn i fersk frukt ifht vekten av varen, så det er to helt forskjellige ting. Hvis man skal rante om barns kosthold så bør man sette seg inn i ting. Barn skal begrense inntak av tørket frukt, især rosiner pga muggsopp som ofte forekommer i dette. Å anbefale å bytte inn matvarer som det er opplyst fra mange hold at man skal begrense inntaket av til barn vitner om hvor lite opplyst hun er, og at kostholdsråd bør man ikke ta fra en tilfeldig person på Internett uten kunnskap om det de ranter om!

Endret av Summeer
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel strengt tatt tro at det beste en forleder gjør for sitt barns fremtidige forhold til mat, er å få på plass et balansert, «uemosjonelt»forhold til det selv. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns oppriktig synd på HD, en influencer som til en hver tid lar seg influence av andre influencere og trender. Setter klare mål som hun sprekker på hver gang, og finner da andre nye trender som skal følges. 
Tidligere syns jeg det var positivt å følge henne, en som frontet noe som ikke var manisk og glanset, før hun mottok spons i bøtter og spann, og i tillegg belyste problematikken i form av «ikke merking av reklame/spons».

Nå syns jeg det hele begynner å bli litt krampaktig, barnet blir vist fram, tar i mot spons i bøtter og spann uten å merke, syting/klaging hver eneste dag. Promotering av strenge dietter/kosthold uten å klare å følge de selv. 
Jeg henger rett og slett ikke med på hva hun ønsker å formidle eller promotere mer.

Endret av Pustogpes
  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pustogpes said:

Jeg syns oppriktig synd på HD, en influencer som til en hver tid lar seg influence av andre influencere og trender. Setter klare mål som hun sprekker på hver gang, og finner da andre nye trender som skal følges. 
Tidligere syns jeg det var positivt å følge henne, en som frontet noe som ikke var manisk og glanset, før hun mottok spons i bøtter og spann, og i tillegg belyste problematikken i form av «ikke merking av reklame/spons».

Nå syns jeg det hele begynner å bli litt krampaktig, barnet blir vist fram, tar i mot spons i bøtter og spann uten å merke, syting/klaging hver eneste dag. Promotering strenge av dietter/kosthold uten å klare å følge de selv. 
Jeg henger rett og slett ikke med på hun ønsker å formidle eller promotere mer.

Ang spons; hun er blitt en eneste stor reklamekanal. Normale hverdagslige innlegg har blitt til snikreklame, for kort tid etter kommer reklame for produkter som er med i disse umerka hverdagsinnlegga! Jeg lurer også på denne troverdigheten igjen da, for hun har jo blitt sponsa av fitliving med utallige jakker osv! Klærne roses til tusen, men hun bruker de aldri! Hun bytter ytterklær etter hva som ble sponset sist og resten kvitter hun seg med ganske kjapt. Så hvor ekte er denne positiviteten av klærne siden hun kun bruker det i et par dager! Hvor mye klarer man å finne ut ila et par minutter/timer på? Hun sier jo bare det som står på nettsida om produktet? 
Samme med produkter til lille, hun sier ikke mer enn hva produsenten selv sier.. og er selvfølgelig kun sponsa mat som er best så lenge hun får spons. Er tiden ferdig med ene merkenavnet og et annet tilbyr så er det den nye sponsen som er best! 
Jeg irriterer meg grønn over at hun får betalt for denne falskheten! Og når sponsorene blir stilt spørsmål om måten hun promoterer på, så støtter de hennes falskhet fullt ut! 

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffende å se at barnet igjen opptrer på story, på daglig basis. Også i reklame.

Hva skjedde med at "Det føles feil å ha henne med i reklame, og framover vil vi ikke ha henne med i annonser".?

Er vel bare noen uker siden HD gikk ut med den konklusjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk HD å igjen henge seg på en annens «kampsak» igjen. Og barnet er igjen veldig tilstede både i hverdagsstory og reklameinnlegg. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (På 3.2.2022 den 12.17):

Og barnet er igjen veldig tilstede både i hverdagsstory og reklameinnlegg. 

Selve feeden ser jo forsåvidt stueren ut, uten reklame med barn. I story derimot… så det er et merkelig, litt “skjult” opplegg det der😄 

Åpenbart at familieforøkelsen gir penger i kassa, og at griskheten overvinner prinsippene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (9 minutter siden):

Selve feeden ser jo forsåvidt stueren ut, uten reklame med barn. I story derimot… så det er et merkelig, litt “skjult” opplegg det der😄 

Åpenbart at familieforøkelsen gir penger i kassa, og at griskheten overvinner prinsippene.

Det er det som er så irriterende med SoMe i dag. Alt som er uetisk havner på story og forsvinner innen 24 timer slik at kritikken virker overdreven. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare fortsetter de å bruke eget barn i reklame, men de merker ikke reklamen heller. Jeg syns det er ille at HD faktisk velger å amme og spiser KETO, og bruker ammingen som reklamestunt.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til klagesang. Aldri er noe fint eller hyggelig, alt er bare dritt alltid. Så utrolig barnslig å si at 2022 kan dra et visst sted og at jo før det er over, jo bedre?! Selv om det har vært litt ”motgang” i begynnelsen av året, betyr ikke det at hele året blir dritt. Lurer helt alvorlig på hvordan hun er en inspirasjon på noen som helst måte.

  • Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jolanda skrev (2 timer siden):

Makan til klagesang. Aldri er noe fint eller hyggelig, alt er bare dritt alltid. Så utrolig barnslig å si at 2022 kan dra et visst sted og at jo før det er over, jo bedre?! Selv om det har vært litt ”motgang” i begynnelsen av året, betyr ikke det at hele året blir dritt. Lurer helt alvorlig på hvordan hun er en inspirasjon på noen som helst måte.

At 99 % reklame (merket og umerket) inspirerer kan jeg ikke forstå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (2 timer siden):

Makan til klagesang. Aldri er noe fint eller hyggelig, alt er bare dritt alltid. Så utrolig barnslig å si at 2022 kan dra et visst sted og at jo før det er over, jo bedre?! Selv om det har vært litt ”motgang” i begynnelsen av året, betyr ikke det at hele året blir dritt. Lurer helt alvorlig på hvordan hun er en inspirasjon på noen som helst måte.

Ja! Det er nesten en kunst å være så gjennomført negativ.

Året 2022 er allerede stemplet som dritt. Det hjelper ikke å legge på "😂", men passer forsåvidt til de passiv-aggressive statusene hun poster.

Hun inspirerer ikke meg lenger i hvert fall. Følger mest fordi jeg synes hun er....spesiell. Har aldri opplevd et menneske med en mer bekmørk holdning til absolutt alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (Akkurat nå):

Ja! Det er nesten en kunst å være så gjennomført negativ.

Året 2022 er allerede stemplet som dritt. Det hjelper ikke å legge på "😂", men passer forsåvidt til de passiv-aggressive statusene hun poster.

Hun inspirerer ikke meg lenger i hvert fall. Følger mest fordi jeg synes hun er....spesiell. Har aldri opplevd et menneske med en mer bekmørk holdning til absolutt alt....

Ja, hun kunne nok ha hatt godt av en litt mer positiv innstilling eller litt filter. Negativitet ispedd reklame er ikke så inspirerende å følge. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 hours ago, cerruti said:

Ingen lekkasjer(om det har vært noen) etter 3 uker med den treningen… Yeah right…

Til hennes forsvar så kan det bli en stor forbedring på kun 3 uker med riktig trening! Om det er tilfelle her er vel heller tvilsomt mtp hennes troverdighet.. hun er jo kjent for «kopier og lim inn» metoden

Endret av Lileep
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de vært fornuftige så hadde de spart penger, særlig da Helene hadde 2- 3 jobber samtidig, så hadde de jo sluppet den uforutsigbarheten med å måtte flytte. Men hun bruker heller alle pengene på hud, hår, negler, klær, tights, kamerautstyr, sminke, voksing og you name it. 

Kan ikke klage når man har satt seg i den situasjonen selv. De brukte til og med penger på å pusse opp i leiligheten som de leier 💸

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (1 time siden):

Hadde de vært fornuftige så hadde de spart penger, særlig da Helene hadde 2- 3 jobber samtidig, så hadde de jo sluppet den uforutsigbarheten med å måtte flytte. Men hun bruker heller alle pengene på hud, hår, negler, klær, tights, kamerautstyr, sminke, voksing og you name it. 

Kan ikke klage når man har satt seg i den situasjonen selv. De brukte til og med penger på å pusse opp i leiligheten som de leier 💸

Jepp, og så må de ut å tigge penger på spleis hvis hunden blir syk, fordi alt er brukt opp på unødvendig tull 🤷

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nødvendig å dele lesestund med barnet for titusenvis av fremmede? Synes hun ikke det er problematisk overhodet med så mye barn i monitor? Hvorfor ikke fokusere 100% på barnet i stede for å sitte med mobilen fremme i alle slags situasjoner. 

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...