Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

"Det går fint å dele tanker rundt mammalivet uten å ha henne med."

Nei, det ser faktisk ikke ut som du får til det, Helene Drage. Ser ut som vi er tilbake der barnet brukes i reklame, og som “årsaken” til at livet er dritt.

Det er faktisk helt normalt at barn blir syke, og at det blir lite nattesøvn. Det er også helt normalt at man selv blir syk av og til, også når man har små barn.

Siste døgns story kan vel oppsummeres slik:

"Vært oppe i natt med syk baby. Baby har smittet meg. Kaste opp. Vondt. Baby ser på tv. Tror jeg skal kaste opp, men nyser. Ingen lekkasje, takket være @hypopressivtreningnorge. Kaste opp. Hater å kaste opp😅. Baby med bok".

(Kan forresten ikke fri meg for tanken på hva følgere med ALVORLIG syke barn må føle hvis de leser dette. Eller alvorlig syke mødre med små barn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Finlay said:

"Det går fint å dele tanker rundt mammalivet uten å ha henne med."

Nei, det ser faktisk ikke ut som du får til det, Helene Drage. Ser ut som vi er tilbake der barnet brukes i reklame, og som “årsaken” til at livet er dritt.

Det er faktisk helt normalt at barn blir syke, og at det blir lite nattesøvn. Det er også helt normalt at man selv blir syk av og til, også når man har små barn.

Siste døgns story kan vel oppsummeres slik:

"Vært oppe i natt med syk baby. Baby har smittet meg. Kaste opp. Vondt. Baby ser på tv. Tror jeg skal kaste opp, men nyser. Ingen lekkasje, takket være @hypopressivtreningnorge. Kaste opp. Hater å kaste opp😅. Baby med bok".

(Kan forresten ikke fri meg for tanken på hva følgere med ALVORLIG syke barn må føle hvis de leser dette. Eller alvorlig syke mødre med små barn.)

Uten graviditeten og barn hadde hun ikke hatt inntekt lenger.. det er iallefall blitt veldig tydelig! Hun er blitt en mester i å bruke barnet til å tjene penger, håper hun setter av disse pengene på egen konto til barnet. Er jo ikke HD selv som tjener inn gryna, derav ikke hennes penger! Da tenker jeg på inntektene på innlegga hvor barnet er med! 
 

 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste var når hun mente de levde under fattigdomsgrensen (var i forbindelse med spleise  og at de ikke hadde 30.000 oppspart) 

Du lever ikke under fattigdomsgrensen når du bruker penger på falske vipper, falske negler, voksing, frisør 1 gang pr mnd, snop til kr 3000 i mnd og drikker 2 liter pepsi hver dag(dette har hun sagt i ett intervju). Og ekstreme mengder sminke og klær. 

Forrige gang de måtte flytte så poengterte hun med at "ikke alle ønsker å eie". De mente at de heller ville bruke pengene på ting de ønsket seg enn å betale ned penger på lån....

Vet ikkje om hun snakket om dette i podcast eller om det var på bloggen. Men husker det så godt 🙈 siden det var så barnslig tankegang...

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvasierdu skrev (12 minutter siden):

siden det var så barnslig tankegang...

Nå har vel «Dragen» vist umoden oppførsel og tankegang i mange år og  enda intet nytt under solen 😅

Prinsessekroner, unicorntøfler og you name it, snart må hun dele det med datra 😆

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvasierdu skrev (55 minutter siden):

Det verste var når hun mente de levde under fattigdomsgrensen (var i forbindelse med spleise  og at de ikke hadde 30.000 oppspart) 

Du lever ikke under fattigdomsgrensen når du bruker penger på falske vipper, falske negler, voksing, frisør 1 gang pr mnd, snop til kr 3000 i mnd og drikker 2 liter pepsi hver dag(dette har hun sagt i ett intervju). Og ekstreme mengder sminke og klær. 

Forrige gang de måtte flytte så poengterte hun med at "ikke alle ønsker å eie". De mente at de heller ville bruke pengene på ting de ønsket seg enn å betale ned penger på lån....

Vet ikkje om hun snakket om dette i podcast eller om det var på bloggen. Men husker det så godt 🙈 siden det var så barnslig tankegang...

 

Hæ? Har hun påstått at hun og mannen har levd under fattigdomsgrensen? 

Jeg levde en periode under fattigdomsgrensen, og jeg kan love deg at jeg ikke hadde råd til at det der. Tror jeg tok meg råd til frisør en gang i året, alt det andre du ramser opp kunne jeg bare glemme.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvasierdu skrev (2 timer siden):

Det verste var når hun mente de levde under fattigdomsgrensen (var i forbindelse med spleise  og at de ikke hadde 30.000 oppspart) 

Du lever ikke under fattigdomsgrensen når du bruker penger på falske vipper, falske negler, voksing, frisør 1 gang pr mnd, snop til kr 3000 i mnd og drikker 2 liter pepsi hver dag(dette har hun sagt i ett intervju). Og ekstreme mengder sminke og klær. 

Forrige gang de måtte flytte så poengterte hun med at "ikke alle ønsker å eie". De mente at de heller ville bruke pengene på ting de ønsket seg enn å betale ned penger på lån....

Vet ikkje om hun snakket om dette i podcast eller om det var på bloggen. Men husker det så godt 🙈 siden det var så barnslig tankegang...

 

Jeg reagerer veldig på at hun fronter at keto gjør at hun sparer 3000 kr måneden på å ikke kjøpe godteri. Er ikke Keto kostholdet hennes veldig dyrt? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sier at hun har vert oppe hele natten og kastet opp… Men hun som har mini mage med nesten ingen innhold kan vel ikke det? Hun får det vel bak? 🤔 i følge venninen min som har samme operasjon kan ikke hun kaste opp når det er spysyke i hus. 
Så da må jo drage utvidet magesekken til normalen igjen? 🤷🏻‍♀️

Endret av Rosasko
Feil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosasko skrev (24 minutter siden):

Hun sier at hun har vert oppe hele natten og kastet opp… Men hun som har mini mage med nesten ingen innhold kan vel ikke det? Hun får det vel bak? 🤔 i følge venninen min som har samme operasjon kan ikke hun kaste opp når det er spysyke i hus. 
Så da må jo drage utvidet magesekken til normalen igjen? 🤷🏻‍♀️

Det finnes noen som fortsatt kan kaste opp, men det er ikke heldig for de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (24 minutter siden):

Det finnes noen som fortsatt kan kaste opp, men det er ikke heldig for de

Men hva kaster dei opp i flere timer som Helene gjor, når magesekken ikke har innhold? 🤷🏻‍♀️ 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (6 timer siden):

Siste døgns story kan vel oppsummeres slik:

"Vært oppe i natt med syk baby. Baby har smittet meg. Kaste opp. Vondt. Baby ser på tv. Tror jeg skal kaste opp, men nyser. Ingen lekkasje, takket være @hypopressivtreningnorge. Kaste opp. Hater å kaste opp😅. Baby med bok".

(Kan forresten ikke fri meg for tanken på hva følgere med ALVORLIG syke barn må føle hvis de leser dette. Eller alvorlig syke mødre med små barn.)

Og hva med forldre som har mistet barna sine tenker når folk med ALVORLIG syke barn klager på at ting er tøft. Det er lov å klage når man har det dritt uavhengig av om andre har det verre! 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosasko skrev (8 minutter siden):

Men hva kaster dei opp i flere timer som Helene gjor, når magesekken ikke har innhold? 🤷🏻‍♀️ 

Magesyre? Jeg har vært matforgiftet og hatt omgangssyke og kaster fortsatt opp dag 2 og 3 uten å ha spist noenting. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (6 timer siden):

*snipp*

(Kan forresten ikke fri meg for tanken på hva følgere med ALVORLIG syke barn må føle hvis de leser dette. Eller alvorlig syke mødre med små barn.)

Vet du hva. Det det er noe av det mest irriterende jeg hører/leser! Man kan faktisk føle på å være sliten/lei med syke barn selv om det finnes andre som har ALVORLIGE syke barn. Man må ikke måle seg med alle andre hele tiden, og selv om det finnes millioner av mennesker som har sitt å stri med, så kan hvermannsen klage på sine plager.

Hvor går grensen egt for hvem som får klage? Hvor sykt barn må man ha?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosasko skrev (46 minutter siden):

Men hva kaster dei opp i flere timer som Helene gjor, når magesekken ikke har innhold? 🤷🏻‍♀️ 

Syre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvasierdu skrev (5 timer siden):

Det verste var når hun mente de levde under fattigdomsgrensen (var i forbindelse med spleise  og at de ikke hadde 30.000 oppspart) 

Du lever ikke under fattigdomsgrensen når du bruker penger på falske vipper, falske negler, voksing, frisør 1 gang pr mnd, snop til kr 3000 i mnd og drikker 2 liter pepsi hver dag(dette har hun sagt i ett intervju). Og ekstreme mengder sminke og klær. 

Forrige gang de måtte flytte så poengterte hun med at "ikke alle ønsker å eie". De mente at de heller ville bruke pengene på ting de ønsket seg enn å betale ned penger på lån....

Vet ikkje om hun snakket om dette i podcast eller om det var på bloggen. Men husker det så godt 🙈 siden det var så barnslig tankegang...

 

Fattigdomsgrensen er om du har under en viss inntekt inn i året, så jo man kan være under fattigdomsgrensen selv om de bruker penger på andre ting enn deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (16 minutter siden):

Vet du hva. Det det er noe av det mest irriterende jeg hører/leser! Man kan faktisk føle på å være sliten/lei med syke barn selv om det finnes andre som har ALVORLIGE syke barn. Man må ikke måle seg med alle andre hele tiden, og selv om det finnes millioner av mennesker som har sitt å stri med, så kan hvermannsen klage på sine plager.

Hvor går grensen egt for hvem som får klage? Hvor sykt barn må man ha?

Helt enig.  Det sier også de med syke barn !

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (40 minutter siden):

Man må ikke måle seg med alle andre hele tiden, og selv om det finnes millioner av mennesker som har sitt å stri med, så kan hvermannsen klage på sine plager.

Hvermannsen står ikke på torget og roper ut at de har omgangssyke til alle som vil høre😄

HD er ikke hvermannsen, men en influencer. En det etter eget utsagn skal være inspirerende å følge. Hva vil hun med denne offentlige messingen om eget oppkast, annet enn å få sympati?

Kanskje det hadde holdt å tydd til familie og venner? Man kommer dessverre ikke unna omgangssyke når man har barn😅

Det handler ikke om bare denne posten om sykt barn og egen sykdom. Det er den OFFENTLIGE, massive klagingen, og den gjennomførte negativiteten over lang tid jeg reagerer på. Som dessverre også involverer barnet.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om man synes det er mye negativt og lite inspirasjon , er det vel bare å avfølge og finne noen andre som inspirerer mer? Istedenfor å følge noen og klage på det som legges ut. Jeg hadde hvertfall funnet noen andre da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosasko skrev (2 timer siden):

Hun sier at hun har vert oppe hele natten og kastet opp… Men hun som har mini mage med nesten ingen innhold kan vel ikke det? Hun får det vel bak? 🤔 i følge venninen min som har samme operasjon kan ikke hun kaste opp når det er spysyke i hus. 
Så da må jo drage utvidet magesekken til normalen igjen? 🤷🏻‍♀️

Om trykket blir stort nok, kan man spy. Det som kommer opp kan være det som man nettopp har spist, det som er på tur nedover i spiserøret. Man kaster ikke opp syre, minimagen har ikke magesyre. Når der ikke er noe å kaste opp, så «tørrbrekker» man seg, kommer kanskje litt slim bare.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (2 timer siden):

Magesyre? Jeg har vært matforgiftet og hatt omgangssyke og kaster fortsatt opp dag 2 og 3 uten å ha spist noenting. 

 

Orly skrev (1 time siden):

Syre 

 

EtFo skrev (50 minutter siden):

Om trykket blir stort nok, kan man spy. Det som kommer opp kan være det som man nettopp har spist, det som er på tur nedover i spiserøret. Man kaster ikke opp syre, minimagen har ikke magesyre. Når der ikke er noe å kaste opp, så «tørrbrekker» man seg, kommer kanskje litt slim bare.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (2 timer siden):

Vet du hva. Det det er noe av det mest irriterende jeg hører/leser! Man kan faktisk føle på å være sliten/lei med syke barn selv om det finnes andre som har ALVORLIGE syke barn. Man må ikke måle seg med alle andre hele tiden, og selv om det finnes millioner av mennesker som har sitt å stri med, så kan hvermannsen klage på sine plager.

Hvor går grensen egt for hvem som får klage? Hvor sykt barn må man ha?

HD er ikke hvermansen, hun tjener penger ved å dra inn mindreårig gjennom historier og dagligdagse anekdoter ispedd reklame. Det er stor forskjell. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...