Gå til innhold

Sommerhytta 2019


misssssnorway

Anbefalte innlegg

Føler at det var ganske opplagt at M og A skulle få seieren i går, kun for å lage det «spennende» og jevne ut antall hammere på alle. Synes absolutt ikke at de var flinkest denne uka! Det hørtes jo ut som på dommerne at de var mer begeistret for KK, men de lar M og A vinne bare «fordi». Personlig synes jeg at både KK, og Anette og Thor Erling sin var mye finere. 

Og hva er greia med at Finn påstar at de har jobbet så mye hardere enn resten? De har jo ikke det, alle har jo like utgangspunkt, det er jo ikke de andre sin skyld at Aleksander ikke er like handy som resten? 

Anonymkode: 4af39...342

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Vel, vi ser jo hvem som gjør størsteparten av jobben på det laget og hvem som prater bort tiden.

 

 Anonymkode: e86c3...ee2

Hver episode varer vel kanskje førti eller femti minutter, sånn cirka? Når man tar vekk alle de lange reklame-pausene, promotering av "Dette har skjedd tidligere" og alle de hundre og ørten "Dette skjer i neste episode" som kommer hele tiden. 

Så det virker litt merkelig å dømme en eller annen deltaker bare på bakgrunnav de korte glimtene man ser på TV... 

Anonymkode: ceb0b...540

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler at det var ganske opplagt at M og A skulle få seieren i går, kun for å lage det «spennende» og jevne ut antall hammere på alle. Synes absolutt ikke at de var flinkest denne uka! Det hørtes jo ut som på dommerne at de var mer begeistret for KK, men de lar M og A vinne bare «fordi». Personlig synes jeg at både KK, og Anette og Thor Erling sin var mye finere. 

Og hva er greia med at Finn påstar at de har jobbet så mye hardere enn resten? De har jo ikke det, alle har jo like utgangspunkt, det er jo ikke de andre sin skyld at Aleksander ikke er like handy som resten? 

Anonymkode: 4af39...342

Jeg syns det var helt greit at Miriam og Alex vant denne uka. Resultatet dems var fint, ikke noe voldsomt wow over det, men det syns jeg ingen hadde denne uka. Syns ikke KK var noe overlegen denne uka, og dermed liker jeg at dommerene ikke favoriserer dem. 

Jeg syns for øvrig Anette og Thor-Erling hadde finest inngangsparti og veranda denne uka, men de hadde jo bare såvidt svart på oppgaven. Med så mye puter og tekstiler trenger de mer plass til oppbevaring enn en liten vanntett pose. Jeg tror de tapte pga det.. 

Anonymkode: 3d7f5...310

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler at det var ganske opplagt at M og A skulle få seieren i går, kun for å lage det «spennende» og jevne ut antall hammere på alle. Synes absolutt ikke at de var flinkest denne uka! Det hørtes jo ut som på dommerne at de var mer begeistret for KK, men de lar M og A vinne bare «fordi». Personlig synes jeg at både KK, og Anette og Thor Erling sin var mye finere. 

Og hva er greia med at Finn påstar at de har jobbet så mye hardere enn resten? De har jo ikke det, alle har jo like utgangspunkt, det er jo ikke de andre sin skyld at Aleksander ikke er like handy som resten? 

Anonymkode: 4af39...342

Tror det stemmer ja.

KK har åpenbart teken på interiør og styling. De vinner nok dette, men det blir ikke mye TV hvis de allerede hadde vunnet pga antall gullhamre. Vi seere får heller følge med og se det etterhvert, men det vil skje at de vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KK har sin egen stil, den er virkelig ikke for alle. Svart, hvitt og stein er pent, men ikke spesielt sommerlig. Jeg synes alle de tre andre hyttene er mye koseligere en "designhytta" til KK. 

De minner meg om det paret fra en serie om oppussing av hus, ikke hytte. (Huset?) De fikk SÅ mye skryt av dommerne, og vant nesten alle konkurransene med sin særegne og upraktiske stil. De var første par ut av konkurransen i finalen, og deres hus ble heller ikke solgt etterpå. 

Anonymkode: 76582...3b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, nå syns jeg virkelig synd på Miriam. Hun burde fått fem gullhammere alene for all jobben hun gjør. At hun har tålmodighet og godtar Alexanders latskap forstår jeg ikke. 

Anonymkode: e86c3...ee2

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye feil som Miriam og Alex gjør med den hytten, så må jo den hytten miste enormt mye av verdien når den skal selges 😱 masse som må gjøres på nytt igjen. Reagerer og på hvor liten respekt de har for ting. Som fks bilen som de fyller full av sand... 

 

Anonymkode: 62e4c...97c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke den rødfargen til Anett og Thor-Erling sitt bad var fint i det hele tatt! Hadde vært mye finere med en dus blå eller grønn farge, men er vel smak og behag. Synes bare den ble litt for hard/mørk til en sommerhytte. 

Stakkars stakkars Miriam som må være som en mor ovenfor Alexander! Han er som en unge med udiagnosert ADHD (virkelig satt på spissen) som lager mer arbeid for henne fremfor å bidra til ukesoppdragene. Trodde nesten dagens "vri" skulle være dommerene som kastet de ut av konkurransen pga. den sjukt dårlige sparkeljobben! Men de er vel valgt ut for å skape tv!:bond:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir utrolig mye jobb å få av all den fugemassen og få det fint etterpå. Nesten så det er lettere å flise på nytt.

Anonymkode: 45756...f5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir utrolig mye jobb å få av all den fugemassen og få det fint etterpå. Nesten så det er lettere å flise på nytt.

Anonymkode: 45756...f5f

Kan ikke skjønne at Miriam og Aleksander droppet nattesøvnen for det badet de endte opp med. Det var jo fugemasse overalt. De snakker hele tiden om hvor lite de sover og hvor mye de arbeider, men de kommer jo alltid dårligst ut. Hvis du er oppe hele natta for å ferdigstille badet så burde man i det minste få fjernet overflødig fug.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alex ikke skjønner at slurv og «lette» løsninger faktisk ikke lønner seg i lengden.. de går jo på den samme smellen hver gang. Lykke til med å få solgt deres hytte i ettertid 🙄

Anonymkode: 62e4c...97c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på alle sesonger av sommerhytta, men er en ting jeg har biti meg merke til i de 3 sesongene som har vært. Og det er at på ukes konkurransene og utdeling av gullhammer har Aina ukritisk alltid rost det paret som er homfilt, og til og med gitt seieren til det homofile laget også når de ikke har innfridd.

Jeg har ingenting imot homofile, men kun noen som gjorde meg oppmerksom på det når jeg så på forrige sesong. Og jeg får veldig inntrykk av at Aina faktisk ukritisk har som vane å favorittisere det paret som er homofilt. 

Gjentar igjen, har ønsker ikke en debatt om homofili, legning har ingenting med saken egentlig. Det jeg mer reagerer på er at det kan virke ut som Aina er litt for partisk. Noe som ikke er greit når det er en konkurranse, da skal man ikke sympatisere men bedømme den jobben som faktisk gjøres.

 Noen andre som har merket dette? 

Anonymkode: c8e9d...016

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett på alle sesonger av sommerhytta, men er en ting jeg har biti meg merke til i de 3 sesongene som har vært. Og det er at på ukes konkurransene og utdeling av gullhammer har Aina ukritisk alltid rost det paret som er homfilt, og til og med gitt seieren til det homofile laget også når de ikke har innfridd.

Jeg har ingenting imot homofile, men kun noen som gjorde meg oppmerksom på det når jeg så på forrige sesong. Og jeg får veldig inntrykk av at Aina faktisk ukritisk har som vane å favorittisere det paret som er homofilt. 

Gjentar igjen, har ønsker ikke en debatt om homofili, legning har ingenting med saken egentlig. Det jeg mer reagerer på er at det kan virke ut som Aina er litt for partisk. Noe som ikke er greit når det er en konkurranse, da skal man ikke sympatisere men bedømme den jobben som faktisk gjøres.

 Noen andre som har merket dette? 

Anonymkode: c8e9d...016

Sesong 2 var det ingen homofile med... sesong 1 var det et homofilt par, og det eneste de kan sies å ha til felles med årets homofile par er vel at de var veldig gode på estetikk, interiør og helhet. Og det er vel ikke akkurat overraskende at dette er noe interiøreksperten er opptatt av. Du får tro hva du vil om grunnen til at Aina liker K&K, men stilmessig og rent interiørfaglig er de ganske overlegne. 

Anonymkode: 208d3...d3b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, nå syns jeg virkelig synd på Miriam. Hun burde fått fem gullhammere alene for all jobben hun gjør. At hun har tålmodighet og godtar Alexanders latskap forstår jeg ikke. 

Anonymkode: e86c3...ee2

Stakkars jente.

Men ser hun ikke at Aleksander ikke gjør noe av det tunge eller kjedelige arbeidet? Hva er greia mellom dem? Og hvordan kan han synes at det han gjør mot sin gravide kjæreste er ok!? Latsabb. Utrolig synd med den fugen, Miriam så de skulle vaske av. Men ikke noe stress for Aleks å gjøre feil når Miriam fikser alt...

Liker uteområdet til KK. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sesong 2 var det ingen homofile med... sesong 1 var det et homofilt par, og det eneste de kan sies å ha til felles med årets homofile par er vel at de var veldig gode på estetikk, interiør og helhet. Og det er vel ikke akkurat overraskende at dette er noe interiøreksperten er opptatt av. Du får tro hva du vil om grunnen til at Aina liker K&K, men stilmessig og rent interiørfaglig er de ganske overlegne. 

Anonymkode: 208d3...d3b

Vel der er jeg uenig. Synes hytta til K&K er upersonlig, ikke noe hjemmekoselig.

Greit nok at det skal være stilig, men noe blir ikke stiling bare fordi alt males sort, de har jo ingen kontraster eller noe som bryter med alt det sorte.

Virkelig ikke en hytte jeg ville hatt, ser jo trist og dystert ut når alt må være sort.

Så der er vi nok enige om å være uenige :)  Er ikke automatisk overlegne på stol eller interiør bare fordi man er homofil, eller gjør noe spesielt utenfor normalen, som å male alt sort.

Anonymkode: c8e9d...016

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel der er jeg uenig. Synes hytta til K&K er upersonlig, ikke noe hjemmekoselig.

Greit nok at det skal være stilig, men noe blir ikke stiling bare fordi alt males sort, de har jo ingen kontraster eller noe som bryter med alt det sorte.

Virkelig ikke en hytte jeg ville hatt, ser jo trist og dystert ut når alt må være sort.

Så der er vi nok enige om å være uenige :)  Er ikke automatisk overlegne på stol eller interiør bare fordi man er homofil, eller gjør noe spesielt utenfor normalen, som å male alt sort.

Anonymkode: c8e9d...016

1. Jeg sa ikke at hytta deres er personlig og hjemmekoselig, jeg sa at den er stilmessig og interiørfaglig bedre enn de andre hyttene. Det betyr selvfølgelig ikke at alle liker hytta deres best, men det betyr at det er naturlig at en interiørekspert gjør det.

2. De har mange elementer som bryter med det sorte. Sirkelformen som går igjen, kvister og andre naturelementer som går igjen...

3. Jeg har ikke sagt at noen automatisk er overlegen på stil fordi de er homofile. Jeg sa bare at KK er det.

Anonymkode: 208d3...d3b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Miriam og Aleksander som hadde «pusset opp rekkehuset», burde ha selvinnsikt nok til å forstå at et slikt program og konsept ikke er noe for dem. Hvordan kan de tro at de har en sjans til å vinne med så lite kunnskap, ferdigheter og vilje til å legge ned innsats også i det som ikke er like gøy. 

Jeg syns ikke synd på Miriam, hun burde stilt mye større krav til Aleksander. Men når hun godtar at han dilter rundt med det han syns er gøy, mens hun står igjen alene med drittjobben, så syns jeg ærlig talt ikke synd på henne. 

Anonymkode: 3d7f5...310

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vant gullhammeren denne uka?? Canal digital har hengt i 2 timer på opptakssiden, så fpr ikke sett siste 4-5 min......

Anonymkode: c57fb...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vant gullhammeren denne uka?? Canal digital har hengt i 2 timer på opptakssiden, så fpr ikke sett siste 4-5 min......

Anonymkode: c57fb...e40

Ekspertene ble ikke enige så det ble to gullhammere. Knut og Kjartan, og Annette og Thor Erling.

Anonymkode: 45756...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekspertene ble ikke enige så det ble to gullhammere. Knut og Kjartan, og Annette og Thor Erling.

Anonymkode: 45756...f5f

Okei..... Tja, min mening om det er vel ikke helt den samme som ekspertene da men.... Uansett - takk for svar :)

Anonymkode: c57fb...e40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...