Gå til innhold

Sommerhytta 2019


misssssnorway

Anbefalte innlegg

På 12.3.2019 den 10.17, Jolanda skrev:

Helt enig. Det er jo ikke noe hyggelig og dra på hytta når det ser ut som boligfeltet hjemme. 

Jo det er det, dersom man bor i blokk. Eller leilighet. Eller i en by med trafikk og støy. Her har de åker, skog, gangavstand til sjøen og en diger hage!! Her kan de få ro og slappe av som man skal på hytta :) 

Anonymkode: 7839b...629

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke fatte at Miriam og Aleksander har noe erfaring med oppussing. De klarer jo ikke male engang. Det så jo ikke ut på soverommet dems,  og utvendig må de jo male den hytta fem-seks ganger for at det skal bli nok maling (som andre ellers ville brukt to strøk på). Også startet hele serien med "når vi pusset opp rekkehuset vårt". ??

Anonymkode: 3d7f5...310

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke fatte at Miriam og Aleksander har noe erfaring med oppussing. De klarer jo ikke male engang. Det så jo ikke ut på soverommet dems,  og utvendig må de jo male den hytta fem-seks ganger for at det skal bli nok maling (som andre ellers ville brukt to strøk på). Også startet hele serien med "når vi pusset opp rekkehuset vårt". ??

Anonymkode: 3d7f5...310

Det ble vel nevnt tidligere i uka at faren og broren (?) til Miriam er tømrere, så det spørs vel om de ikke fikk en del hjelp med den oppussinga 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Wilmus skrev:

Noen som vet om hvor mye erfaring med opppussing det er lov å ha for å delta? Samboer er byggingeniør og veldig handy, og jeg er interiørkonsulent, og vi er snart i mål med helrenovering av enebolig, der alt er gjort selv. Vi ser på programmet sammen, og føler vi hadde GRUSA de som er der nå😜 Det det hadde vært sjukt gøy å delta💪

Tviler på at dere hadde fått blitt med. Det er ikke alltid det er en fordel med den slags bakgrunn heller grunnet det stilles mye høyere krav til utførelse og kreativitet. Om du så tilsvarende serie "Huset" var det et par hvor han ene var byggingeniør, og de hadde den mest gjennomførte stilen og den slags, men var det første paret som tapte. Fordi de var så flinke var det ingen som heiet på dem ellers synes de fortjente å vinne. Folk liker rett og slett "underdogs"!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, misssssnorway skrev:

Tviler på at dere hadde fått blitt med. Det er ikke alltid det er en fordel med den slags bakgrunn heller grunnet det stilles mye høyere krav til utførelse og kreativitet. Om du så tilsvarende serie "Huset" var det et par hvor han ene var byggingeniør, og de hadde den mest gjennomførte stilen og den slags, men var det første paret som tapte. Fordi de var så flinke var det ingen som heiet på dem ellers synes de fortjente å vinne. Folk liker rett og slett "underdogs"!

På «huset» ble jo det ene paret favorisert av dommerne hele veien, og de ble etterhvert veldig høye på seg selv. Det var det som felte dem. Det var flere prosjekter der de ikke nødvendigvis var soleklart best, men så valgte dommerne dem allikevel, typ 9 av 10 ganger. 

Anonymkode: 3d7f5...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ærlig talt sjokkert over hvem som vant denne uken. Helt uenig med dommerene. Vinnerparet hadde ingen farger i hagen utover grønt og brunt, og det var heller ingen helhetlig innramming av hagen etter min mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AntiBullshit skrev:

Jeg ble ærlig talt sjokkert over hvem som vant denne uken. Helt uenig med dommerene. Vinnerparet hadde ingen farger i hagen utover grønt og brunt, og det var heller ingen helhetlig innramming av hagen etter min mening.

Helt enig. Synes gullhammeren denne gangen burde gått til Emma og Jostein...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AntiBullshit skrev:

Jeg ble ærlig talt sjokkert over hvem som vant denne uken. Helt uenig med dommerene. Vinnerparet hadde ingen farger i hagen utover grønt og brunt, og det var heller ingen helhetlig innramming av hagen etter min mening.

Nå kan det jo hende at kvalitet på malejobben(som jo er en stor jobb å få fint og dekkende) også hadde en avgjørende effekt for hvem som vant. Da hjelper det ikke å pepre masse store bed med fargerike hortensiaer å tro at seieren er i boks..*kremt* Veit sikkert hvem jeg sikter til. 😅

Anonymkode: 7923b...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan det jo hende at kvalitet på malejobben(som jo er en stor jobb å få fint og dekkende) også hadde en avgjørende effekt for hvem som vant. Da hjelper det ikke å pepre masse store bed med fargerike hortensiaer å tro at seieren er i boks..*kremt* Veit sikkert hvem jeg sikter til. 😅

Anonymkode: 7923b...44a

Enig i at arbeidet på hytta også skal telle, men hovedfokuset skulle være på hagen denne uken. Det ble også understreket av programleder og dommerene da vinneren skulle kåres av Finn osv. Synes KK med fordel kunne hatt flere fargerike blomster ettersom hytta har en såpass lite sommerlig farge. Jeg synes i likhet med @Vampyrina at Jostein og Emma hadde lagt mye mer flid i hagen, hvorpå Finn selv sa at han «ble helt forelsket». 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er et koselig program, men dette er første sesongen jeg ser. 

Hvordan kårer de en vinner, er det de med mest gullhamre til slutt, eller er det noe mer på slutten? Tenker hvis KK får en til hammer, er det jo nesten umulig for de parene som ikke har hammere å ta de igjen, og hvorfor skal de gidde å pusse opp en hytte de ikke vinner.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fortunatus skrev:

Synes dette er et koselig program, men dette er første sesongen jeg ser. 

Hvordan kårer de en vinner, er det de med mest gullhamre til slutt, eller er det noe mer på slutten? Tenker hvis KK får en til hammer, er det jo nesten umulig for de parene som ikke har hammere å ta de igjen, og hvorfor skal de gidde å pusse opp en hytte de ikke vinner.. 

Det er de med flest gullhammere til slutt, men så skal både dommere og hyttenaboer dele ut gullhammere etter at hyttene er ferdige. Også lurer jeg på om hyttenaboenes hammer teller dobbelt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lalaB skrev:

Det er de med flest gullhammere til slutt, men så skal både dommere og hyttenaboer dele ut gullhammere etter at hyttene er ferdige. Også lurer jeg på om hyttenaboenes hammer teller dobbelt opp. 

Ok! Da skjønner jeg mer hvorfor hyttenaboene hele tiden skal se resultater. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er merkelig er de som reiser fra barna sine og blir borte i 10 uker (minus helg, siden det virker som at de er hjemme i helgene) fordi mamma og pappa kanskje skal vinne en hytte! En ting er hvis en av foreldrene er med (sånn som søstrene i fjor), men når begge er med synes jeg det er egoistisk. 

Har ingen klare favoritter i år, men de jeg liker minst er Miriam og Alexander. Og det er egentlig kun pga. Alexander. 

Begynner også å bli lei av at KK hele tiden må poengtere at de skal vinne hytta. Jada, vi har fått med oss at dere skal vinne 😑

Anonymkode: 58d1d...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg synes er merkelig er de som reiser fra barna sine og blir borte i 10 uker (minus helg, siden det virker som at de er hjemme i helgene) fordi mamma og pappa kanskje skal vinne en hytte! En ting er hvis en av foreldrene er med (sånn som søstrene i fjor), men når begge er med synes jeg det er egoistisk. 

Har ingen klare favoritter i år, men de jeg liker minst er Miriam og Alexander. Og det er egentlig kun pga. Alexander. 

Begynner også å bli lei av at KK hele tiden må poengtere at de skal vinne hytta. Jada, vi har fått med oss at dere skal vinne 😑

Anonymkode: 58d1d...5b3

Dette er mine og dine barn, så barna har en annen mamma og pappa også. De er også så store at de tåler at foreldrene er borte litt. Store deler av dagen ellers er de jo på jobb og skole uansett. Dessuten bor dette paret bare 15 min unna, så de reiser nok hjemom innimellom vil jeg tro.

Anonymkode: e86c3...ee2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, lalaB skrev:

Det er de med flest gullhammere til slutt, men så skal både dommere og hyttenaboer dele ut gullhammere etter at hyttene er ferdige. Også lurer jeg på om hyttenaboenes hammer teller dobbelt opp. 

Så hvis det er 10 uker, så blir det vel 10 sånne "gull-hammer" fra dommerne, pluss EN sånn greie fra nabolaget helt til slutt. 

11 stykker til sammen altså. Men dersom ett lag vinner temnelig mange ukesoppdrag underveis, så blir det vel mer eller mindre håpløst for de andre....    

Anonymkode: ceb0b...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis det er 10 uker, så blir det vel 10 sånne "gull-hammer" fra dommerne, pluss EN sånn greie fra nabolaget helt til slutt. 

11 stykker til sammen altså. Men dersom ett lag vinner temnelig mange ukesoppdrag underveis, så blir det vel mer eller mindre håpløst for de andre....    

Anonymkode: ceb0b...540

Dommerene deler ut hver sin gullhammer i finalen, altså gir de først èn hver uke i ti uker, pluss at de gir hver sin etter at de har vurdert totalten. Og så kommer hyttenaboenes, som teller dobbelt hvis det er likt mellom to par. Dvs at etter ti uker, er det fortsatt fire-fem hammere som skal deles ut. (Sånn var det iallfall i fjor).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er mine og dine barn, så barna har en annen mamma og pappa også. De er også så store at de tåler at foreldrene er borte litt. Store deler av dagen ellers er de jo på jobb og skole uansett. Dessuten bor dette paret bare 15 min unna, så de reiser nok hjemom innimellom vil jeg tro.

Anonymkode: e86c3...ee2

Var ikke i hovedsak de jeg tenkte på, men Miriam og Alex som har ei jente på 3(?) år. 

Anonymkode: 58d1d...5b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg synes er merkelig er de som reiser fra barna sine og blir borte i 10 uker (minus helg, siden det virker som at de er hjemme i helgene) fordi mamma og pappa kanskje skal vinne en hytte! En ting er hvis en av foreldrene er med (sånn som søstrene i fjor), men når begge er med synes jeg det er egoistisk. 

Har ingen klare favoritter i år, men de jeg liker minst er Miriam og Alexander. Og det er egentlig kun pga. Alexander. 

Begynner også å bli lei av at KK hele tiden må poengtere at de skal vinne hytta. Jada, vi har fått med oss at dere skal vinne 😑

Anonymkode: 58d1d...5b3

De holder vel ikke faktisk på i 10 uker? Dette er jo TV...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bttb skrev:

De holder vel ikke faktisk på i 10 uker? Dette er jo TV...

 Jo, de gjør det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, bttb skrev:

De holder vel ikke faktisk på i 10 uker? Dette er jo TV...

Jo, det gjør de. Tror du de pusser opp ei hel hytte på noen uker bare?

Anonymkode: f1efd...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...