Gå til innhold

Sommerhytta 2019


misssssnorway

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å skalere ned økonomisk til Vinderen sier det meste om hvor mye cash de to gutta har. Vinderen er kanskje også litt mer praktisk mtp barn en leilighet på Tjuvholmen?

Anonymkode: 76582...3b7

Da regner jeg med at du har sjekket kontoene til de andre deltakerne i Sommerhytta også. Er det innenfor eller tjener de også for mye?

Hvor det er praktisk å bo med barn er vel foreldrenes anliggende og ikke ditt? Jeg bor i bygård med mitt lille barn, noe både samboer og jeg synes er helt greit. Men du mener kanskje vi snarest bør starte visnings runder å skaffe villa med hage?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Friday, May 31, 2019 den 20.02, AnonymBruker skrev:

 Deltagerne får tilbud om å kjøpe hytten "sin" til markedspris. 

 Anonymkode: e86c3...ee2

Hvor har du lest / hørt dette ?                   

Anonymkode: ceb0b...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Eh nei... Vinnerparet hadde både leilighet på Tjuvholmen og hus på Vinderen. Miriam og Aleksander kjøpte seg nettopp hus til over 7 mill. 

Anonymkode: 76582...3b7

Jeg skjønner ikke helt hvor M og A får pengene fra? M jobber på H&M, mens A har ingen utdanning utover vgs. Han jobber vel som konsulent? Ikke at utdanning er bestemmende, men 7 millioner er en svimlende sum med deres yrkesbakgrunn. 

Anonymkode: abf33...63e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvor M og A får pengene fra? M jobber på H&M, mens A har ingen utdanning utover vgs. Han jobber vel som konsulent? Ikke at utdanning er bestemmende, men 7 millioner er en svimlende sum med deres yrkesbakgrunn. 

Anonymkode: abf33...63e

Arv?

Anonymkode: 835df...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Oida skrev:

Da regner jeg med at du har sjekket kontoene til de andre deltakerne i Sommerhytta også. Er det innenfor eller tjener de også for mye?

Hvor det er praktisk å bo med barn er vel foreldrenes anliggende og ikke ditt? Jeg bor i bygård med mitt lille barn, noe både samboer og jeg synes er helt greit. Men du mener kanskje vi snarest bør starte visnings runder å skaffe villa med hage?

Minst ett av de andre parene har også over gjennomsnittet god råd. De kjøpte nylig hus for over 7 mill. 

Ja, jeg vil påstå at om man har penger til det, er det mer praktisk å bo i hus med hage en i bygård når man har barn. Jeg har gjort begge deler.

Anonymkode: 76582...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minst ett av de andre parene har også over gjennomsnittet god råd. De kjøpte nylig hus for over 7 mill. 

Ja, jeg vil påstå at om man har penger til det, er det mer praktisk å bo i hus med hage en i bygård når man har barn. Jeg har gjort begge deler.

Anonymkode: 76582...3b7

Å synse om deltakernes økonomi synes jeg ikke noe om. Det har ingenting med oppussing eller programmet å gjøre 

Hva og hvor det er praktisk å bo med barn er etter min mening individuelt. Du foretrekker hus med hage. Så langt i min og samboers fartstid som foreldre fungerer det helt fint å bo i bygård. Mulig vi endrer mening når vårt barn blir eldre, tiden vil vise.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.5.2019 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Jeg, som giver, vil at pengene skal bli brukt til det formålet jeg ga til, Emma og Jostein. Emma studerer, hun kan eventuelt slette studiegjelden sin. Det er et godt formål.

Problemet er ikke at E og J tapte på målstreken, men at de ikke tapte på redelig vis.

Det samme med KK. Problemet er ikke at de vant, men måten de vant på -med partiske dommere.

Anonymkode: 835df...873

Formålet var ikke ta Emma skal slette studiegjelden sin fordi hun ikke vant hytten.. Tror jeg skal melde meg på sommerhytten jeg og, så kanskje jeg kan få et familiemedlem til å starte en spleis om jeg ikke vinner. Så får jeg slettet studiegjelden. Godt formål altså.. 

Betal heller skolegangen til et barn som ikke har forutsetninger, da snakker vi godt formål. 

Anonymkode: 0eaa0...d00

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2019 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Å skalere ned økonomisk til Vinderen sier det meste om hvor mye cash de to gutta har. Vinderen er kanskje også litt mer praktisk mtp barn en leilighet på Tjuvholmen?

Anonymkode: 76582...3b7

Hvor mye penger KK har er ikke relevant. Miriam og Aleksander har nok penger de og, når de kjøper hus til 7mill! Fetterne som vant fjoråret hadde også mye penger. Du avsporer

Anonymkode: 0eaa0...d00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig tåpelig å si at det er mer barnevennlig å bo i hus enn leilighet og at det er et økonomisk spørsmål. Det er jo helt individuelt fra familie til familie hva man foretrekker. Jeg skal aldri flytte i hus og barna har det så bra. Det er utrolig fint og barnevennlig her vi bor, sentalt i Oslo. 

 

Men det er ikke det tråden handler om. Beklager at jeg bidrar til avsporing. Deltakernes økonomi har heller ingen betydning. Mine favoritter var Emma og Jostein og kk. Unnet virkelig kk seieren, men ble umiddelbart også lei meg for at e og j ikke vant hytta. Bidro til og med i spleisen (lot meg rive med) for tenkte det hadde vært moro om de kunne blitt hyttenaboer med kk. Det var før jeg leste kritikken. Nå synes jeg de har tapt ansikt og fremstår som dårlige tapere. 

Anonymkode: 7293e...729

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de byttet dører og lister i gangen til Emma og Jostein? Synes det var MYE finere da de var malt i samme farge som veggen.

Anonymkode: 8d112...11c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke rødfargen på badet tiø Anette og Thor-Erling, men den nye fargen er jo så tamnog kjedelig. Synes hele hytta så kjedelig ut etter endringene.

Anonymkode: 8d112...11c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanvittig stort det var i andre etasje hos Miriam og Alexander! Skjønner at hyttene måtte gjøres mer eller mindre totalt om, men inntrykket av hyttene jeg sitter igjen med nå er egentlig bare kjedelig. 

Anonymkode: 87856...a84

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må jo være noe feil med bildene på hytta til Alex og Miriam? Det står at det er uinnredet 2. etg, men bildene viser jo en kjempestor 2. etg med flere soverom! Og den trappa i gangen var jo ikke der under tv-sendingen? Må ha sneket seg inn feil bilder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med det soverommet til Alex og Miriam der de hadde snekret den barnesengen?

Anonymkode: abf33...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde med det soverommet til Alex og Miriam der de hadde snekret den barnesengen?

Anonymkode: abf33...63e

Det står jo beskrevet at hytta er totalt strippet innvendig og måtte bygges opp igjen på nytt, og da forsvant vel den også da. 

Anonymkode: 796d9...74b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ut som de har malt om det rosa soverommet til Emma og Jostein. Til rødt? Synes soverommet var så mye finere før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden ble det temmelig mye snakk om hva slags økonomi de forskjellige deltakerne har. 

Selvfølgelig helt bortkastet tid og plass. Dommerne kårer selvfølgelig ingen vinnere ettersom hvem som har best økonomi, eller hvem som har dårligst råd...                               

Anonymkode: ceb0b...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...