Gå til innhold

Sommerhytta 2019


misssssnorway

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om de som har spleiset også donerer penger til veldedige formål har ingen ting med saken å gjøre. Heller ikke hva tv2 bruker pengene sine på. 

Anonymkode: 3285b...45e

Ånei, så alt som har noe å si er at du mener at folk kan bruke pengene sine slik de vil, så lenge de ikke gir penger til Emma og Jostein? For de pengene skal gå til veldedighet? Kan du forklare hvordan du tenker? For du virker bare som en bitter KK-fan

Anonymkode: 87856...a84

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig du misser poenget? Holzweiler er såpass dyre klær at om man bruker dem til oppussing, er det to alternativer; de er tjukke i penger, eller de får sponset klærne. Evt en kombinasjon av begge. Har man råd til å ødelegge gensere til nesten 2000 kr stykket, da har man ganske god råd om man kjøper dem selv. 

Anonymkode: 76582...3b7

Hva så? Det står ikke noe i reglene om at man må være fattig for å delta👌🏻

Anonymkode: 66a38...d34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg må si at det gjør meg kvalm, at på i underkant av 2 døgn så har man samlet inn 300 000 kr til et par deltakere som ikke vant en reality konkurranse. Samtidig så ligger min søster på sykehuset for døden fordi det ikke finnes en kur for sykdommen og forskningen får altfor lite penger..

Anonymkode: 66a38...d34

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg må si at det gjør meg kvalm, at på i underkant av 2 døgn så har man samlet inn 300 000 kr til et par deltakere som ikke vant en reality konkurranse. Samtidig så ligger min søster på sykehuset for døden fordi det ikke finnes en kur for sykdommen og forskningen får altfor lite penger..

Anonymkode: 66a38...d34

Uff, så trist ❤️ Varme tanker til dere ❤️

Anonymkode: 76582...3b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg  lurer på om KK faktisk søkte selveller om de egentlig ble headhuntet direkte av TV2 / Strix.  

 Kanskje hele programmet egentlig burde ha skiftet navn til Hvem er flinkest til å kjøpe pynte-puter og annet unødvendig styling? 

Anonymkode: ceb0b...540

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, så trist ❤️ Varme tanker til dere ❤️

Anonymkode: 76582...3b7

Takk❤️

Anonymkode: 66a38...d34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ånei, så alt som har noe å si er at du mener at folk kan bruke pengene sine slik de vil, så lenge de ikke gir penger til Emma og Jostein? For de pengene skal gå til veldedighet? Kan du forklare hvordan du tenker? For du virker bare som en bitter KK-fan

Anonymkode: 87856...a84

Jeg vet ikke om du bare kverulerer eller om du ikke skjønner hva jeg mener. Men det er altså slik at ei krone brukt på hytte er ei krone som ikke kan brukes på underernærte barn. Feks. 

Anonymkode: 3285b...45e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg  lurer på om KK faktisk søkte selveller om de egentlig ble headhuntet direkte av TV2 / Strix.  

 Kanskje hele programmet egentlig burde ha skiftet navn til Hvem er flinkest til å kjøpe pynte-puter og annet unødvendig styling? 

Anonymkode: ceb0b...540

?? De var jo flinke med håndverket også. Fikk alltid masse skryt av Lars. 

Anonymkode: 4079d...237

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om du bare kverulerer eller om du ikke skjønner hva jeg mener. Men det er altså slik at ei krone brukt på hytte er ei krone som ikke kan brukes på underernærte barn. Feks. 

Anonymkode: 3285b...45e

Men det gjelder jo alt her i livet, forstår du ikke det? Hver krone du bruker på sjokolade kunne du donert bort. Hver krone TV2 brukte på Sommerhytta kunne de brukt på å bygge hus til uteliggere. Om folk vil gi til Emma og Jostein får det være opp til hver enkelt, og du kan jo fint legge bort den moraliseringen din. 

Anonymkode: 87856...a84

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 2019 skulle man tro alt er rettferdig og lovlig. Men i sommerhytta, farmen, mgp osv. Er det enda juks og fanteri.

boikott er det eneste som vil virke. Seerne må si fra at dette finne tvi oss ikke i lenger.

Anonymkode: 2fb10...cef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?? De var jo flinke med håndverket også. Fikk alltid masse skryt av Lars. 

Anonymkode: 4079d...237

De fikk desidert mest hjelp av fagfolk siden de vant (urettferdig) mange av konkurransene. De fikk hjelp til flislegging, gulvlegging, listing osv. Den ene ukeskonkurransen vant de pga bra håndtverk, når det var fagfolk som hadde gjort mesteparten av jobben. 

Det er mye her som ikke er helt bra. De har tatt ideer som Aina har vært med på å utvikle og plassert i hytta. Feks gulv og fliser. Aina jubler og lar det fremstå som om de har funnet på noe nytt og revolusjonerende når hun kjenner godt til dette fra før. Bl.a fra deres eget hjem, som hun var i før konkurransen startet. Veggmaleriet på barnerommet var veldig fint. I programmet sa de at de ikke hadde prøvd det før, i ettertid viser det seg at de hadde testmalt det før innspillingen. De har framstilt seg selv som uvitende amatører og nybegynnere, men det viser seg at de designmessig har gjort alt sammen før. Ikke akkurat nytt og kreativt, slik som dommerne påstår. 

Om alle lagene hadde kunnet få hammer, er jeg sikker på at Finn sin hammer hadde gått til M og A. Han gråt omtrent hver gang han snakket med dem, og skrøt av dem. Lars sin hammer burde gått til J og E, da han primært skal bedømme håndtverket. At Aina sin gikk til KK er ok, da det er styling hun skal dømme. 

Det er en spesiell dynamikk mellom KK. De snakker til hverande som om den andre er et barn. Jeg har aldri sett voksne mennesker snakke sånn til hverandre. Om noen snakker sånn til meg, hadde jeg oppfattet det som nedlatende. 

Anonymkode: 76582...3b7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?? De var jo flinke med håndverket også. Fikk alltid masse skryt av Lars. 

Anonymkode: 4079d...237

De vant håndtverkerhjelp flere ganger, de fikk flere slike premier en de andre tre fikk til sammen. I småkonkurransene burde dommerne ikke visst hvem som lagde hva, for å hindre partisk dømming. 

Anonymkode: 76582...3b7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om du bare kverulerer eller om du ikke skjønner hva jeg mener. Men det er altså slik at ei krone brukt på hytte er ei krone som ikke kan brukes på underernærte barn. Feks. 

Anonymkode: 3285b...45e

Vedder på at du har kjøpt kaffe/te på Narvesen eller bensinstasjon før. Sikkert mer enn 5 stykker også, noe som er et vanvittig sløseri når du kan trakte kaffe hjemme. Disse 5 koppene med kaffe blir rundt 150,- tilsammen, og tilsvarer det folk har donert til Emma og Jostein...

Det blir for dumt å skrive at pengene kunne bli brukt på syke barn, det kunne alle verdens penger gjort også, men det er ikke slik det funker. Dessverre. Vi lever ikke i en perfekt verden.

Hilsen en som månedlig, med fasttrekk, donerer penger til Amnesty, Sjømannskirken, Redd barna, Frelsesarmeen OG som har donert et engangsbeløp til far og datter.

Anonymkode: 835df...873

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det gjelder jo alt her i livet, forstår du ikke det? Hver krone du bruker på sjokolade kunne du donert bort. Hver krone TV2 brukte på Sommerhytta kunne de brukt på å bygge hus til uteliggere. Om folk vil gi til Emma og Jostein får det være opp til hver enkelt, og du kan jo fint legge bort den moraliseringen din. 

Anonymkode: 87856...a84

Fornuftige mennesker må hele tiden vurdere hvordan deres penger best kan gjøre nytte for seg. Å spleise på ei hytte til et par realitydeltakere er etter mitt syn noe av det minst nyttige en kan bruke penger på. Kall det hva du vil, men fortell meg hvorfor du mener en spleis på hytte er nyttig for deg og / eller samfunnet. Og hvorfor det er et bedre formål enn f.eks forskning. Når man først skal vi bort penger så vil man vel at de skal gjøre mest mulig nytte for seg? 

Anonymkode: 3285b...45e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hilsen en som månedlig, med fasttrekk, donerer penger til Amnesty, Sjømannskirken, Redd barna, Frelsesarmeen OG som har donert et engangsbeløp til far og datter.

Anonymkode: 835df...873

Dette tyder for meg på at du ikke har et spesielt bevisst forhold til hvem du gir penger til. Når du nevner hyttespleisen i samme åndedrag som amnesty, sjømannskirken, redd barna og frelsesarmeen. 

Anonymkode: 3285b...45e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder jo de andre også. De tingene til Emma var ikke mye billig det heller. Man vet gjerne hva man vil ha, og da kan man kontakte folk på finn i flere uker frem i tiden også, de fleste er vel ganske medgjørlige om deltakerne forklarer situasjonen.

 

At folk skal donere flere hundre tusen til de andre deltakerne er bare latterlig. Og enda jeg likte E, J, T-E og A godt så har de falt litt i mine øyne når de villig tar imot penger fra gale fans.. 

Anonymkode: 66a38...d34

Jeg mener ikke at noen spesifikke har gjort dette, men at det er mulig (for alle) å jukse om man vil det. Jeg har sett i et intervju av Emma og Miriam (tror jeg det var) som sier at alle deltagere fikk lov til å ta med ting hjemmefra, uten at de sa noe om hva (sofa eller kleshenger, liksom?). 

Når det gjelder materialer og blomster til hagen ser det ut til at alle må velge noe fra utvalgte leverandører. Hvorfor er det f.eks ikke slik at alle deltagerne får 5000kr å handle for på utvalgte butikker/loppemarkeder? Da har alle samme muligheten, og de får likevel valgt ting som passer sin stil. Men når det gjelder møbler og styling står de såpass fritt nå at det ikke er rart at flere reagerer. Steinene i hagen til KK koster nok langt mer enn de ville fått på budsjett, og de utgjør jo en viktig del av deres uttrykk. 

Oppgaven hvor parene skulle skape noe av bildeler viser til mer kreativitet, fordi alle har likt utgangspunkt av materialer. 

Forøvrig enig i spleisinga. Ser det er opprettet spleis til A og TE også. Jeg unner alle parene hytta si, men de har meldt seg på en konkurranse hvor utfallet kunne være at de jobbet gratis for en hytte de ikke fikk, så jeg syns ikke "synd" på de.

Anonymkode: e86c3...ee2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Forøvrig enig i spleisinga. Ser det er opprettet spleis til A og TE også. Jeg unner alle parene hytta si, men de har meldt seg på en konkurranse hvor utfallet kunne være at de jobbet gratis for en hytte de ikke fikk, så jeg syns ikke "synd" på de.

Anonymkode: e86c3...ee2

Da mangler det bare en spleis til paret som kom sist og en spleis på båt til paret som vant så er idiotien komplett. 

Anonymkode: 3285b...45e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette tyder for meg på at du ikke har et spesielt bevisst forhold til hvem du gir penger til. Når du nevner hyttespleisen i samme åndedrag som amnesty, sjømannskirken, redd barna og frelsesarmeen. 

Anonymkode: 3285b...45e

Og du tenker gjennom hvert eneste øre du bruker?? Aldri kjøpt noe unyttig? Ikke godteri, brus, chips, øl på byen, spist ut, kino, bil, gave til venninner, kjøpt klær du ikke trenger, kjøpt nye sko før de famle er oppbrukt, osv osv. 

Særlig.

Anonymkode: 835df...873

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og du tenker gjennom hvert eneste øre du bruker?? Aldri kjøpt noe unyttig? Ikke godteri, brus, chips, øl på byen, spist ut, kino, bil, gave til venninner, kjøpt klær du ikke trenger, kjøpt nye sko før de famle er oppbrukt, osv osv. 

Særlig.

Anonymkode: 835df...873

Nå er det ikke sløsing som diskuteres her. Med mindre du mener at det er sløseri å gi penger til hyttespleisen. Da er vi helt enig. Jeg mener bare at hvis man skal gi penger til en veldedig formål så finnes det mange langt bedre formål enn hyttespleisen. 

 

 

Anonymkode: 3285b...45e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tenker gjennom hvert eneste øre du bruker?? Aldri kjøpt noe unyttig? Ikke godteri, brus, chips, øl på byen, spist ut, kino, bil, gave til venninner, kjøpt klær du ikke trenger, kjøpt nye sko før de famle er oppbrukt, osv osv. 

Særlig.

Anonymkode: 835df...873

Klarer du virkelig ikke å nyansere her? Det handler om hva man velger å engasjere seg i. Det er jo litt merkelig å engasjere seg i og gi penger til noen som sannsynligvis ikke har pengeproblemer og lever et godt liv som deg og meg. Å ikke vinne en hytte regnes ikke som en krisesituasjon som fordrer at fremmede skal donere penger. Jeg forstår ikke hvordan denne «spleisen» skal hjelpe noen, det er jo bare misforstått «hjelp». Jeg håpet også at de skulle vinne, men sånn ble det ikke. Fair play eller ikke. Men om Emma og Jostein velger å ta imot pengene blir jeg faktisk uvel. Det er ikke greit.

Anonymkode: 66d6e...13c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...