Gå til innhold

Sommerhytta 2019


misssssnorway

Anbefalte innlegg

Lars skulle vært siste mann som delte ut hammeren, ikke første mann. For da ville den sannsynligvis ikke gått til Anette og Thor Erling siden de da allerede ville vært ute av kampen. Vet ikke om han da hadde valgt Emma og Jostein eller KK. Men har inntrykket av at han er mye mer uhildnet enn hva de to andre dommerne er. Særlig og etter det som har kommet frem rundt Aina og hennes bekjentskap med KK.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Oida skrev:

Jeg foreslår at du lager deg et brukernavn slikat det er enklere å la være å sitere deg om en er uenig. Du takler tydeligvis ikke saklig kritikk eller andres meninger.

Du, vaktbikkja, tror det er du som burde gi deg. Du er jo i strupen på alle som så mye som nevner KK med annet en lovprisning! Og det er utrolig morsomt at du ikke klarte å svare skikkelig på AB4a2 sine innlegg, så du prøvde å tie personen med anklager om uthenging!😂 Hersketeknikker ut av ørene! Tror du skal ta deg litt fri fra patruljeringen nå...

Anonymkode: 623ed...561

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, vaktbikkja, tror det er du som burde gi deg. Du er jo i strupen på alle som så mye som nevner KK med annet en lovprisning! Og det er utrolig morsomt at du ikke klarte å svare skikkelig på AB4a2 sine innlegg, så du prøvde å tie personen med anklager om uthenging!😂 Hersketeknikker ut av ørene! Tror du skal ta deg litt fri fra patruljeringen nå...

Anonymkode: 

Jeg har ikke gått i strupen på noen jeg. Var ikke klar over at det var ulovlig å være uenig med enkelte i denne tråden. Like lite som jeg visste at det var fasit på hva som er skikkelig eller dårlig svar på spørsmål.

Når det kommer til hersketeknikk, den utblåsningen du nå gå meg, hva er det? Men ingen fare, jeg takler det.

Endret av Oida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Påfugl skrev:

Som det er nevnt tidligere i tråden er det ikke slik at Finn bare kunne velge mellom de to aktuelle lagene. Dommerne har avgitt stemmene sine til produksjonen på forhånd, og rekkefølgen på utdelingen av hammere er tilpasset deretter for dramaturgisk effekt og for å kunne ta nødvendige opptak. Alle dommerne kan med andre ord gi hammeren til akkurat det laget de vil.

Grunnen til at jeg reagerte, er at det skjedde akkurat på samme måte forrige sesong. (Husker ikke fra sesong 1). Men tar man å ser disse to sammen, blir det litt ... ja det virker utad litt som om «nå står det absolutt mellom disse to, velg en av dem». Det er det hele :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Oida skrev:

Så du setter likhetstegn mellom en artikkel i en nettavis og diskusjoner på en facebookside? Jeg har ikke vært inne på den omtalte facebooksiden, men vil anta det er som i denne tråden, enkelte er såret og skuffet over at deres favoritter ikke vant hytten og tar ut skuffelsen i diskusjonen der.

For meg er ikke det å ha vært på en middag med et ukjent antall personer, hvor en av disse var Finn Schjøl, for ti år siden, tvilsomt. Like lite som at designeren stylet hjemmet til KK, uten å ha hatt noen kontakt med eller hilst, på dem. 

 

Er enig med deg. Hvorfor  skulle Finn Schjøl ha noe ønske om å favorittisere  noen han har hilst på engang for 10 år siden? Det blir for dumt. Det samme med Aina, hun har ikke hatt noen kontakt med dem , eller hilst på dem, så hvorfor ha noen interesse av å stemme på dem av den grunn. Hun er opptatt av design , og KK var langt bedre  enn de andre  på dette området, ikke noe merkelig med det ,og at også hun mente det. . Hadde hun ikke likt stilen deres, hadde de heller ikke fått hennes stemme, hvorfor skulle de det?  Hun skylder dem da ingenting  Jeg synes  også de hadde den stiligste hytten, men hadde ikke bli sur om noen av de andre vant. KK  var flinke med design, andre hadde sine fordeler med å ha mye erfaring  med snekring. ikke noe urettferdig  med det. 

Endret av Lana01
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som ellers i samfunnet., minoriteter vinner. 

Anonymkode: 6e033...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er som ellers i samfunnet., minoriteter vinner. 

Anonymkode: 6e033...7e7

Skal du virkelig dra homokortet? 

Anonymkode: 66a38...d34

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at kronerullingen går så bra for Emma og Jostein. Blir kvalm av at de føler seg berretiget til hytta 🤮

Anonymkode: d16c3...aa5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig kommentar fra KK til Jostein etter at de vant hytta; vi hadde aldri vunnet uten din hjelp! Og det stemmer, de var jo helt hjelpeløse de første ukene. Det lønner seg ikke alltid å være snill. 

Lurer også på hvordan det føles å vinne hytta uten at hyttenaboene gir en gullhammer.

Anonymkode: 76582...3b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkeligste av alt var at Lars ga sin hammer til Thor Erling og co, og dermed spolerte Jostein og Emma sine (fortjente) vinnersjanser. Hadde han gitt sin hammer til Jostein og co - som var overlegne på det tekniske hver eneste uke, så hadde det blitt likt mellom lagene og Emma og Jostein hadde vunnet pga nabohammeren. Men neeeida, den hammeren skulle visst TE og Anette få😳 Hadde absolutt unnet dem seieren også, ikke sånn å forstå- det virket bare så rigget det hele, veldig tilrettelagt for å sikre KK seieren🤔🤔

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for denne regelen: 

* Stemmesanking, innsamling av penger eller lignende. Dette gjelder også oppfordringer til å stemme i ulike konkurranser. Det er lov å poste en lenke til veldedige innsamlingsaksjoner (for eksempel TV-aksjonen eller Kreftforeningen) som skjer på eksterne sider der du eller dine nærmeste ikke er de begunstigede.

Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sokkesengene koster mellom 2000 og 5000 på Finn ser jeg. 

 

Med Emilie så ble det gjort litt ut av at hun kjøpte noen dyre ting innimellom. Men ser man på bildene av de ferdige hyttene så er det ikke vanskelig å se at det er mye mer dyrt interiør hos KK.

Anonymkode: 9c8d7...9a9

Jeg fant flere til en tusenlapp på Finn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, puffy123 skrev:

Jeg fant flere til en tusenlapp på Finn.

Har du link?

Anonymkode: 9c8d7...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, puffy123 skrev:

Jeg fant flere til en tusenlapp på Finn.

Av den typen de har er det en til 2500kr, og resten fra 3000kr og opp. De har hvit med utstyr.

Anonymkode: 9c8d7...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du link?

Anonymkode: 9c8d7...9a9

Jada 😊

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=143840409

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=148234311

 

Denne går faktisk for 800 ☺️

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=105593140

Og denne for 900 kr 🤪 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=148290608

 

Det er ikke en rådyr barneseng hvis man kjøper den brukt. Joda, den ligger ute for mange tusen til - men man kan også få den for 800 kr. Og sikkert en 500 lapp og ei flaske vin om den er slitt og trenger et par strøk maling.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av den typen de har er det en til 2500kr, og resten fra 3000kr og opp. De har hvit med utstyr.

Anonymkode: 9c8d7...9a9

Utstyrt? Du mener madrass som de fleste selger med brukt (de kjøper sikkert ny senere pgs faren for krybbedød, men kjekt å ha madrass for synd skyld). Stanga til å feste sengehimmelen koster 150 kr og sengehimmelen 350 kr. Du får de billigere brukt. Sengen kan også helt fint males hvit, og den hvite er ikke dyrere enn for eksempel varianten av kirsebærtre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spør meg selv hvem som i all verden får en stylist til å innrede hjemmet sitt ute å ha snakket med vedkommende på forhånd. Det gir jo ingen mening, overhodet! «Takk for at du tar jobben, slenger nøklene i postkassen, jeg, feel free!» :mynona:

Anonymkode: cfdc4...5e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel si at KK var smarte som fulgte en stil som er populær hos mange og hos dommerne - så var det jo selvsagt også en stil de likte selv. Deltagere burde jo ta hensyn til det mtp. hvilke dommere det er og hva de sier skal legges vekt på. 

Akkurat det at de kjente/har truffet så vidt / hatt besøk hjemme av  de 2 dommerne fra før vet jeg ikke om var så viktig MEN hvis de er kjente i "stylist/designtmiljøet" så vil det jo kanskje ha skaffet de fordeler underveis med at de fikk billigere varer som dette moseteppet. Hvis de har fått mange ting veldig billig eller gratis så vil de jo ha holdt seg innenfor budsjettet - men de har jo da hatt fordeler av at de kjenner mye folk som har stått for dette. 

Litt usikker på hva som egentlig står i konkurransereglene - om det er et helhetsinntrykk og dermed ikke så viktig med selve utførelsen.  Det burde feks. komme klarer frem om det håndverkermessige skal legges mer vekt OG det at et bad skal kunne brukes.    jeg synes ikke det er så veldig praktisk med trehåndtak på at bad som er et våtrom feks.- selv om det kanskje slår an designmessig. Synes også det at Jostein og Emma støpte betongvask og en ting til ble tillagt altfor liten vekt. 

Det har jeg fått med meg at man ikke skal ha for mye erfaring med snekker og annet håndverk - da burde det også være en tydelig klausul om at du ikke skal ha for mye stylingerfaring fra før - uten at jeg helt har fått med meg eksakt hva slags erfaring KK har i dette.  

Jo mer jeg tenker på det så var det også litt merksnodig at deltagerne ble slått ut underveis - stemte da dommerne etter dette eller bestemte de rekkefølgen stemmene ble gitt deretter. Uansett litt rart - alle burde kunne få stemme. 

Selve håndverket burde telle mer og dermed den stemmen komme til slutt av dommernes - og naboenes helt helt til slutt.  Har ikke sett de tidligere sesongene så vet ikke om dette er endret på foran denne sesongen. 

Må jo også tilføye at alle parene virket utrolig hyggelige og sympatiske- også KK - virker som om de har et solid og bra forhold. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame for Holzweiler i God morgen Norge også. Har Knut noe annet i skapet en Holzweiler, tro? Har ikke sett ham i noe annet. 

KK kunne kjøpt den hytta selv. De har hus på Vinderen, og solgte en leilighet på Tjuvholmen for å finansiere surrogat-forsøket. I tillegg har foreldrene en hytte like i nærheten. Slike konkurranser burde vært forbeholdt de som faktisk ikke har økonomi til å kjøpe egen hytte. 

Miriam og Aleksander kjøpte seg nettopp hus til over 7 mill, så de har det tydeligvis romslig økonomisk de også.

Anonymkode: 76582...3b7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du virkelig dra homokortet? 

Anonymkode: 66a38...d34

Homo, hudfarge, kan sikkert nevne flere om du har behov. 

Anonymkode: 6e033...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...