Gå til innhold

Sommerhytta 2019


misssssnorway

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, jeg kan dokumentere at jeg ikke kjøpte og spiste en kilo smågodt i helga, men det gjør ikke det noe mindre sant.

Anonymkode: d4b0d...69d

Bevisbyrden må i så fall være på de som kommer med beskyldningene. Sånn er det alltid.

Anonymkode: d16c3...aa5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo nesten dumt å gjøre en skikkelig jobb når det ble sånn her da.. Hvis de som ikke vant må kjøpe hytta si for vanlig takst, blir det garantert myye dyrere for Emma og Jostein enn for Miriam og Alex f.eks.

Anonymkode: 3d3ab...7d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo nesten dumt å gjøre en skikkelig jobb når det ble sånn her da.. Hvis de som ikke vant må kjøpe hytta si for vanlig takst, blir det garantert myye dyrere for Emma og Jostein enn for Miriam og Alex f.eks.

Anonymkode: 3d3ab...7d1

Jeg håper inderlig alle deltagerne får tilbud om å kjøpe hytta til samme pris - under markedsverdi

Anonymkode: d16c3...aa5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg kan dokumentere at jeg ikke kjøpte og spiste en kilo smågodt i helga, men det gjør ikke det noe mindre sant.

Anonymkode: d4b0d...69d

Hva mener du egentlig med det? Det er ganske enkelt å finne ut om det er møbler eller interiørartikler som ikke har dokumentert opphav og mangler i bilagene (som de er pålagt å føre). I følge artikkelen er dette gjennomgått og alt stemmer.

Anonymkode: c20bc...fdc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg håper inderlig alle deltagerne får tilbud om å kjøpe hytta til samme pris - under markedsverdi

Anonymkode: d16c3...aa5

Helt enig, men tviler litt.

Anonymkode: 3d3ab...7d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sommerhytta" ble vel spilt inn i omtrent samme tidsperiode som  "Farmen" hvor det også foregikk  temmelig mye grums og fanteri i løpet av innspillingen. Finnes det i det hele tatt noen TV-seere som har noen tiltro til TV 2 eller Strix etter alt dette?? 

Tull og fjas teller jo tydeligvis veldig mye mer, enn kvaliteten på arbeidet og helhetsinntrykket. Dommerne har jo tydeligvis vist signaler underveis på hvilke deltakere de liker aller best. Hvem i all verden lar seg egentlig  imponere av "styling fra et ukeblad" i steden for ordentlig substans, og alt det tekniske arbeidet?       

Anonymkode: ceb0b...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er på et diskusjonsforum. Jeg har like stor rett til å uttrykke mine meninger, som du har, og hvis du har problemer med det, så er du ikke på rett plass. KK har også meldt seg på en offentlig konkurranse, og blir ikke referert til som privatpersoner. Her blir det kun diskutert ting som er pertinent for deres deltakelse i programmet. 
Hvilke av hyttene man liker best, har ingenting med diskusjonen å gjøre. Jeg har til og med ytret at personlig ville jeg valgt KK sin stil i mitt eget hjem. Men det kommer frem flere og flere bevis på at et av parene hadde flere uheldige koblinger og urettferdige fordeler, og det synes jeg absolutt er noe å stusse over. Det er det tydeligvis flere som synes, derfor er vi her og diskuterer det. Hvis du ikke takler det, burde du kanskje lage en tråd for gratulasjoner til KK, og diskusjon av hva dere likte best med hytten deres. Ikke vet jeg, men å bestemme hvem som får diskutere hva her inne, det kan du bare legge fra  deg.

Man kan jo egentlig snu det på hodet, og spørre hvorfor du hele tiden svarer det samme, i stedet for å ta inn detaljer rundt konkurransen som dukker opp? Er det fordi dine favoritter vant, så du kan ikke vurdere at konkurransen var en smule urettferdig?

Anonymkode: f8f3d...4a2

Jeg har ikke nektet deg og ytre dine meninger eller delta i diskusjonen. Jeg har bedt deg roe ned uthenging av dommere og vinnere.

Du spør hvorfor jeg svarer det samme, av den enkle grunn at jeg ikke finner noe kritikkverdig i å ha truffet Finn Schjøl under en middag for ti år siden. Like lite som det er kritikkverdig å benytte en stylist i sitt hjem. En stylist som du heller ikke møtte eller hilste på da stylisten hadde tilgang til leiligheten og du ikke var hjemme. Finner det heller ikke kritikkverdig om det ble benyttet noen pyntegjenstander fra hjemmet, da det var andre par som gjorde dette.

Men vil be deg og andre som diskuterer her ta en titt på intervjuet med KK på God morgen Norge idag. Der blir de spurt om disse beskyldningene. Skader vel ikke å få saken belyst fra deres side, eller?

Ja, KK var mine favoritter med far og datter som en god nummer to. Om noen av de andre parene hadde vunnet hadde jeg ikke sutret over pappaen som var for godt til snekring og flislegging. Eller paret med alle barna, hvor han var dyktig håndverker og hun har pappa som er/var gartner. For å ikke glemme tømrer kompisen som ved flere anledninger hjalp det yngste paret. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å skjønne at KK vant. Folk sier det var så upersonlig stil, men det er jo stilen de trives med og dermed personlig for de. Dessuten så blir det ikke mer personlig enn et helt veggmalerie malt av den ene deltakeren.. 

De kunne heller ikke forutse og bestemme hvem som skulle vinne fra starten, for de kan ikke styre konkurransene og hvem som vinner de. Pluss at de faktisk er tre dommere, Lars hadde ikke gått med på å bli overkjørt hver eneste uke om han var så misfornøyd med arbeidet til KK. Han sa jo på siste inspeksjon igår at de ikke hadde mye å ta av og han skrøt av snekkerarbeidet deres. 

Anonymkode: 66a38...d34

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å vinne Sommerhytta må paret være 2 menn kan det virke som. 

Jeg har ingen tillit til at realitykonkurranser skjer på rettferdige premisser. Det handler først og fremst om å lage tv som selger reklame. Ikke å dele ut premier rettferdig. 

Så enkelt er det faktisk. 

Det som er pinlig for TV2 er at de for andre gang er tatt med buksa på anklene. Og det har de skjønt. Derfor skal de nå ha en "upartisk" dommer til å vurdere konkurransene. Jau-jau. :)

 

 

Anonymkode: 3285b...45e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For å vinne Sommerhytta må paret være 2 menn kan det virke som.

Anonymkode: 3285b...45e

Første sesong vant et ungt studentpar (jente og gutt).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gledelig latt KK innrede hjemme hos meg! 

 

Meeen, her er vi litt iver gjennomsnittet interessert i interiør, og vi har ved flere anledninger snakket om hvor dyre ting KK innreder med, og lurt på hvordan de har fått til det. Vi har vel kommet frem til at de måtte ha lov til å bruke av egen lommebok utover det de fikk som budsjett av tv2... men når jeg leste artikkelen med de påstandene som kommer frem der så gikk det opp et lys for meg ja. For KK har mye dyrere interiør enn resten. 

 

Bare den babysengen de har koster nesten 4 000kr. Vasen de har på bordet koster rundt 1000kr, luftballongene de har på barnerommet koster ca 1000kr, moseveggen koster flere 1000 osv osv... de har MYE dyrt interiør. Sannsynligheten for at de har alle disse tingene på Finn.no akkurat når de trengte det er liten (siden jeg selv stadig søker på  samme og lignende ting på Finn)

Anonymkode: 9c8d7...9a9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når de 3 andre hyttene legges ut for salg? 

Anonymkode: 6e033...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gledelig latt KK innrede hjemme hos meg! 

 

Meeen, her er vi litt iver gjennomsnittet interessert i interiør, og vi har ved flere anledninger snakket om hvor dyre ting KK innreder med, og lurt på hvordan de har fått til det. Vi har vel kommet frem til at de måtte ha lov til å bruke av egen lommebok utover det de fikk som budsjett av tv2... men når jeg leste artikkelen med de påstandene som kommer frem der så gikk det opp et lys for meg ja. For KK har mye dyrere interiør enn resten. 

 

Bare den babysengen de har koster nesten 4 000kr. Vasen de har på bordet koster rundt 1000kr, luftballongene de har på barnerommet koster ca 1000kr, moseveggen koster flere 1000 osv osv... de har MYE dyrt interiør. Sannsynligheten for at de har alle disse tingene på Finn.no akkurat når de trengte det er liten (siden jeg selv stadig søker på  samme og lignende ting på Finn)

Anonymkode: 9c8d7...9a9

..jo, og for ikke å snakke om alle putene og tekstilene de har i lin, saueskinn, gulvteppene osv. Til sammen koster det mange 1000kr. 

Anonymkode: 9c8d7...9a9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gledelig latt KK innrede hjemme hos meg! 

 

Meeen, her er vi litt iver gjennomsnittet interessert i interiør, og vi har ved flere anledninger snakket om hvor dyre ting KK innreder med, og lurt på hvordan de har fått til det. Vi har vel kommet frem til at de måtte ha lov til å bruke av egen lommebok utover det de fikk som budsjett av tv2... men når jeg leste artikkelen med de påstandene som kommer frem der så gikk det opp et lys for meg ja. For KK har mye dyrere interiør enn resten. 

 

Bare den babysengen de har koster nesten 4 000kr. Vasen de har på bordet koster rundt 1000kr, luftballongene de har på barnerommet koster ca 1000kr, moseveggen koster flere 1000 osv osv... de har MYE dyrt interiør. Sannsynligheten for at de har alle disse tingene på Finn.no akkurat når de trengte det er liten (siden jeg selv stadig søker på  samme og lignende ting på Finn)

Anonymkode: 9c8d7...9a9

Den Stokke-sengen ligger jo overalt til salgs.. Man får den kastet etter seg om man vil. 

Anonymkode: 66a38...d34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den Stokke-sengen ligger jo overalt til salgs.. Man får den kastet etter seg om man vil. 

Anonymkode: 66a38...d34

Ja stokkesengen ja, men ikke mye av det andre. Den koster uansett ganske mye. Folk som selger merketinteriør på Finn er griske.

Anonymkode: 9c8d7...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Oida skrev:

Jeg har ikke nektet deg og ytre dine meninger eller delta i diskusjonen. Jeg har bedt deg roe ned uthenging av dommere og vinnere. 

«Nå må du gi deg» var beskjeden jeg fikk.

Ingen har hengt ut hverken KK eller dommerne. Men de har selvvalgt satt seg i en offentlig situasjon, og er derfor temaet i diskusjonen av denne situasjonen. Du kan ikke kategorisere noe som uthenging, bare fordi du er uenig med den du diskuterer med. Ingen av opplysningene vi har diskutert er av hemmelig eller diskriminerende karakter, de er pertinente for situasjonen, og alle her inne klarer å diskutere de uten å videre dra inn privatlivet til deltakerne. Dersom du ikke klarer å være uenig uten å anklage folk, får du heller la være å diskutere.

Anonymkode: f8f3d...4a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gledelig latt KK innrede hjemme hos meg! 

 

Meeen, her er vi litt iver gjennomsnittet interessert i interiør, og vi har ved flere anledninger snakket om hvor dyre ting KK innreder med, og lurt på hvordan de har fått til det. Vi har vel kommet frem til at de måtte ha lov til å bruke av egen lommebok utover det de fikk som budsjett av tv2... men når jeg leste artikkelen med de påstandene som kommer frem der så gikk det opp et lys for meg ja. For KK har mye dyrere interiør enn resten. 

 

Bare den babysengen de har koster nesten 4 000kr. Vasen de har på bordet koster rundt 1000kr, luftballongene de har på barnerommet koster ca 1000kr, moseveggen koster flere 1000 osv osv... de har MYE dyrt interiør. Sannsynligheten for at de har alle disse tingene på Finn.no akkurat når de trengte det er liten (siden jeg selv stadig søker på  samme og lignende ting på Finn)

Anonymkode: 9c8d7...9a9

Babysengen fra Stokke ble kjøpt på Finn, det ble vist i en av episodene. Utover det skal jeg ikke begi meg ut på spekulasjoner om hva og hvor ting er kjøpt.

Når det er sagt var ikke KK alene om å ha dyr smak. Datteren i nabohytten hadde store utfordringer med budsjettet. Blant annet knaggene i gangen koster 1000,- pr stk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oida skrev:

Babysengen fra Stokke ble kjøpt på Finn, det ble vist i en av episodene. Utover det skal jeg ikke begi meg ut på spekulasjoner om hva og hvor ting er kjøpt.

Når det er sagt var ikke KK alene om å ha dyr smak. Datteren i nabohytten hadde store utfordringer med budsjettet. Blant annet knaggene i gangen koster 1000,- pr stk.

Sokkesengene koster mellom 2000 og 5000 på Finn ser jeg. 

 

Med Emilie så ble det gjort litt ut av at hun kjøpte noen dyre ting innimellom. Men ser man på bildene av de ferdige hyttene så er det ikke vanskelig å se at det er mye mer dyrt interiør hos KK.

Anonymkode: 9c8d7...9a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede snakket om at det er flere deltagere som har tatt med ting hjemmefra, så hvis KK har gjort det er de ikke i en særposisjon.

Anonymkode: d16c3...aa5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Nå må du gi deg» var beskjeden jeg fikk.

Ingen har hengt ut hverken KK eller dommerne. Men de har selvvalgt satt seg i en offentlig situasjon, og er derfor temaet i diskusjonen av denne situasjonen. Du kan ikke kategorisere noe som uthenging, bare fordi du er uenig med den du diskuterer med. Ingen av opplysningene vi har diskutert er av hemmelig eller diskriminerende karakter, de er pertinente for situasjonen, og alle her inne klarer å diskutere de uten å videre dra inn privatlivet til deltakerne. Dersom du ikke klarer å være uenig uten å anklage folk, får du heller la være å diskutere.

Anonymkode: f8f3d...4a2

Jeg foreslår at du lager deg et brukernavn slikat det er enklere å la være å sitere deg om en er uenig. Du takler tydeligvis ikke saklig kritikk eller andres meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...