Gå til innhold

Sommerhytta 2019


misssssnorway

Anbefalte innlegg

Jeg får også en bi.smak av hele den spleis opplegget. Jeg ser at folk er skuffet over at Emma og Jostein ikke vant, men  dette  blir bare dumt. Jeg hadde veldig sansen for dem under programmet, men etter alt styret etterpå har fått meg til å endre mening om  dem. Dårlige tapere,  De hadde så stor tro på at de selv ville vinne, at de blir  sure da de ikke gjør det Koblingene de kommer med er en bare tull Verken Finn eller Aina hadde noen relasjon, med noen av dem. og at de lar andre betale hytten for seg viser en slett moral. 

De hadde en flott hytte. selv om alt ikke var like bra.  Badet var veldig bra, stue og kjøkken også. Soverommene og gang  synes jeg ikke var så bra, ikke uteområdet heller ,som manglet helhet.   KK  hadde  en veldig bra helhet  og en flott hytte og det meste var veldig bra De hadde også gjort et godt arbeid  Når  man ser på Instagram ser man at de har veldig mange som mener de fortjente å vinne, så det er nok delt hvem som var favoritten blant folk

Når det gjelder snekringen fikk Annette og Thor Erling også veldig mye skryt. På befaringen sa Lars noe om hvilken hytte han likte best, var mest sommer hytte. Han likte ikke spesielt den mørke stilen til KK. Emma og Jostein  hadde også mørkt kjøkken, noe  han tydeligvis ikke hadde så  sansen for Jeg tenker Annette og Thor Erling trakk det lengste strået, nettopp  fordi han likte deres stil bedre , Han skrøt masse av begge lagene under veis. Thor Erling fikk mange gode tilbakemeldinger på arbeidet.  For øvrig fikk også KK mye skryt av jobben de hadde gjort. 

..og når det gjelder rekkefølge  på utdelingen av de siste hammerne  var dette selvsagt  nøye planlagt, for å få opp spenningen. 

 

Anonymkode: 5d509...442

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får også en bi.smak av hele den spleis opplegget. Jeg ser at folk er skuffet over at Emma og Jostein ikke vant, men  dette  blir bare dumt. Jeg hadde veldig sansen for dem under programmet, men etter alt styret etterpå har fått meg til å endre mening om  dem. Dårlige tapere,  De hadde så stor tro på at de selv ville vinne, at de blir  sure da de ikke gjør det Koblingene de kommer med er en bare tull Verken Finn eller Aina hadde noen relasjon, med noen av dem. og at de lar andre betale hytten for seg viser en slett moral. 

De hadde en flott hytte. selv om alt ikke var like bra.  Badet var veldig bra, stue og kjøkken også. Soverommene og gang  synes jeg ikke var så bra, ikke uteområdet heller ,som manglet helhet.   KK  hadde  en veldig bra helhet  og en flott hytte og det meste var veldig bra De hadde også gjort et godt arbeid  Når  man ser på Instagram ser man at de har veldig mange som mener de fortjente å vinne, så det er nok delt hvem som var favoritten blant folk

Når det gjelder snekringen fikk Annette og Thor Erling også veldig mye skryt. På befaringen sa Lars noe om hvilken hytte han likte best, var mest sommer hytte. Han likte ikke spesielt den mørke stilen til KK. Emma og Jostein  hadde også mørkt kjøkken, noe  han tydeligvis ikke hadde så  sansen for Jeg tenker Annette og Thor Erling trakk det lengste strået, nettopp  fordi han likte deres stil bedre , Han skrøt masse av begge lagene under veis. Thor Erling fikk mange gode tilbakemeldinger på arbeidet.  For øvrig fikk også KK mye skryt av jobben de hadde gjort. 

..og når det gjelder rekkefølge  på utdelingen av de siste hammerne  var dette selvsagt  nøye planlagt, for å få opp spenningen. 

 

Anonymkode: 5d509...442

Jeg har markert med fet skrift det jeg mener at ble feil i finalen. Lars sin oppgave var ikke å bedømme stil, men snekringen og der var Jostein overlegen selv om Thor-Erling også fikk skryt for listing. Mange, meg selv inkludert, ble veldig overrasket da Lars ga sin gullhammer til TE og A ettersom Jostein var den av deltakerene som helt klart hadde fått mest skryt av Lars gjennom hele sesongen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Jeg har markert med fet skrift det jeg mener at ble feil i finalen. Lars sin oppgave var ikke å bedømme stil, men snekringen og der var Jostein overlegen selv om Thor-Erling også fikk skryt for listing. Mange, meg selv inkludert, ble veldig overrasket da Lars ga sin gullhammer til TE og A ettersom Jostein var den av deltakerene som helt klart hadde fått mest skryt av Lars gjennom hele sesongen.

Oppgaven til dommerne er å gi gullhammer til hytta de synes er best. Lars vil naturligvis vektlegge håndverk tyngre fordi det er hans ekspertfelt, men det er aldri oppgitt at han skal begrense seg til å kun bedømme det, det virker som mange misforstår den biten. Jeg er enig med den du siterte om hva jeg tror om menigene til Lars. Jeg tror også f.eks det vinduet de satt inn trakk opp, det kommenterer han i finaleepisoden og er litt mer "innovativt" håndverk, noe jeg tror han verdsetter.

Anonymkode: c20bc...fdc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du virkelig ikke å nyansere her? Det handler om hva man velger å engasjere seg i. Det er jo litt merkelig å engasjere seg i og gi penger til noen som sannsynligvis ikke har pengeproblemer og lever et godt liv som deg og meg. Å ikke vinne en hytte regnes ikke som en krisesituasjon som fordrer at fremmede skal donere penger. Jeg forstår ikke hvordan denne «spleisen» skal hjelpe noen, det er jo bare misforstått «hjelp». Jeg håpet også at de skulle vinne, men sånn ble det ikke. Fair play eller ikke. Men om Emma og Jostein velger å ta imot pengene blir jeg faktisk uvel. Det er ikke greit.

Anonymkode: 66d6e...13c

Det tok meg mindre "engasjement" og tid å Vippse over noen kroner til far og datter enn det tar å kjøpe én av de fem kaffene på Narvesen som utgjør samme beløp (og som folk sløser på én uke), så mitt engasjement kan ikke tolkes å være særlig voldsomt. Ei heller mitt bidrag på 200NOK. Det var heller en symbolsk sum for å vise at jeg føler med dem og står på deres side. Jeg kunne også skrevet til Emma eller Jostein privat og støttet dem slik, men jeg unner de muligheten til å gjøre noe fint for pengene (tror ikke de får inn 3,5mill).

 

Jeg velger å bruke pengene mine som jeg vil. Selvfølgelig har de all rett til å ta imot pengene, alle vi som har gitt penger ønsker naturlig nok det.

Anonymkode: 835df...873

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke sløsing som diskuteres her. Med mindre du mener at det er sløseri å gi penger til hyttespleisen. Da er vi helt enig. Jeg mener bare at hvis man skal gi penger til en veldedig formål så finnes det mange langt bedre formål enn hyttespleisen. 

 

 

Anonymkode: 3285b...45e

Og det er jeg jo enig i, jeg har aldri påstått at hyttespleisen er verdens absolutt viktigste innsamling. 

Men å gjøre noe fint for noen andre trenger ikke å være så ille det heller. Og det ene utelukker ikke det andre.

Anonymkode: 835df...873

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er det at de bruker samme dommere gjennom hele sesongen, dette er uheldig da noen av de tydelig får favoritter tidlig i sesongen, noe som skinner i gjennom resten av sesongen. Det er vanskeligere for dem å være helt objektive, da det nok går mye på personlig sans for parene samt deres stil. Spesial Aina har det etter mitt syn, skint gjennom nærmest hele sesongen at hun tydelig er mest fan av KK. 

Jeg mener konseptet ville vært bedre om det var rullerende dommere, spesielt når premien er såpass verdifull.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tok meg mindre "engasjement" og tid å Vippse over noen kroner til far og datter enn det tar å kjøpe én av de fem kaffene på Narvesen som utgjør samme beløp (og som folk sløser på én uke), så mitt engasjement kan ikke tolkes å være særlig voldsomt. Ei heller mitt bidrag på 200NOK. Det var heller en symbolsk sum for å vise at jeg føler med dem og står på deres side. Jeg kunne også skrevet til Emma eller Jostein privat og støttet dem slik, men jeg unner de muligheten til å gjøre noe fint for pengene (tror ikke de får inn 3,5mill).

 

Jeg velger å bruke pengene mine som jeg vil. Selvfølgelig har de all rett til å ta imot pengene, alle vi som har gitt penger ønsker naturlig nok det.

Anonymkode: 835df...873

Dette er en konkurranse og det kåres vinnere. Dette må taperne godta, ellers blir det som da en var liten og var med på leker på 17. mai, der alle fikk hver sin appelsin i premie. En får være så uenig i resultatet som en bare vil, men en vinner er en vinner. Det må folk godta.

Anonymkode: 7b313...060

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fornuftige mennesker må hele tiden vurdere hvordan deres penger best kan gjøre nytte for seg. Å spleise på ei hytte til et par realitydeltakere er etter mitt syn noe av det minst nyttige en kan bruke penger på. Kall det hva du vil, men fortell meg hvorfor du mener en spleis på hytte er nyttig for deg og / eller samfunnet. Og hvorfor det er et bedre formål enn f.eks forskning. Når man først skal vi bort penger så vil man vel at de skal gjøre mest mulig nytte for seg? 

Anonymkode: 3285b...45e

Hva i alle dager har du med hva folk bruker pengene sine på? Det må da være opp til enhver hva man bruker penger på. 

Nei, jeg har ikke gitt noe til spleis, men jeg blander meg ikke oppi hva andre bruker pengene sine på. 

Anonymkode: 6e033...7e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager har du med hva folk bruker pengene sine på? Det må da være opp til enhver hva man bruker penger på. 

Nei, jeg har ikke gitt noe til spleis, men jeg blander meg ikke oppi hva andre bruker pengene sine på. 

Anonymkode: 6e033...7e7

Nå er dette et diskusjonsforum. Der man legger frem egne argumenter, synspunkter og perspektiver på et tema eller en sak. Hvis man ikke ønsker å måtte argumentere for egne standpunkter så må man unngå å poste dem her. 

Anonymkode: 3285b...45e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig att alle de tre parene som ikke vant, er missfornøyde med utfallet.

De som kom på 3-4 har vell ikke noe å vinne på å drive med urettferdige beskyldninger.

Her er noen ugler i mosen

Anonymkode: de3ae...1bb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriteriene for vinneren burde vært mer objektive. Det er klart at når det er jevnt og det kunnet vippet i begge retninger, så kan det oppleves urettferdig at noen vinner en premie til flere millioner mens andre vinner ingenting, når det kunne vært motsatt med noen andre i dommerpanelet, altfor tilfeldig og en klar svakhet med denne konkurransen :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Når man kan vinne selv om man ikke har gjort det beste tekniske arbeidet burde jo seere kunne stemt også. Mer fair enn disse dommerne som kanskje hadde hikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerhytta 2019 har vært god underholdning. Og det har vært et utrolig engasjement i etterkant. Jeg er imponert. Skrev dette før saken tok helt av: https://hverdagshelt1.no/2019/05/sommerhytta-2019/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden personlig smak og stil har så mye å si i slike konkurranser, burde det i min mening vært nye dommere hvert år. Stilen til vinnerne i fjor og i år, er litt for lik til at dommernes personlige interiørsmak ikke fremstår som tunga på vektskålen i vinneravgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får også en bi.smak av hele den spleis opplegget. Jeg ser at folk er skuffet over at Emma og Jostein ikke vant, men  dette  blir bare dumt. Jeg hadde veldig sansen for dem under programmet, men etter alt styret etterpå har fått meg til å endre mening om  dem. Dårlige tapere,  De hadde så stor tro på at de selv ville vinne, at de blir  sure da de ikke gjør det Koblingene de kommer med er en bare tull Verken Finn eller Aina hadde noen relasjon, med noen av dem. og at de lar andre betale hytten for seg viser en slett moral. 

De hadde en flott hytte. selv om alt ikke var like bra.  Badet var veldig bra, stue og kjøkken også. Soverommene og gang  synes jeg ikke var så bra, ikke uteområdet heller ,som manglet helhet.   KK  hadde  en veldig bra helhet  og en flott hytte og det meste var veldig bra De hadde også gjort et godt arbeid  Når  man ser på Instagram ser man at de har veldig mange som mener de fortjente å vinne, så det er nok delt hvem som var favoritten blant folk

Når det gjelder snekringen fikk Annette og Thor Erling også veldig mye skryt. På befaringen sa Lars noe om hvilken hytte han likte best, var mest sommer hytte. Han likte ikke spesielt den mørke stilen til KK. Emma og Jostein  hadde også mørkt kjøkken, noe  han tydeligvis ikke hadde så  sansen for Jeg tenker Annette og Thor Erling trakk det lengste strået, nettopp  fordi han likte deres stil bedre , Han skrøt masse av begge lagene under veis. Thor Erling fikk mange gode tilbakemeldinger på arbeidet.  For øvrig fikk også KK mye skryt av jobben de hadde gjort. 

..og når det gjelder rekkefølge  på utdelingen av de siste hammerne  var dette selvsagt  nøye planlagt, for å få opp spenningen. 

 

Anonymkode: 5d509...442

Nå er det ikke Emma og Torstein som har startet Spleisen sin selv. Dette er det noen som har gjort av egen fri vilje, og folk støtter saken av egen fri vilje. Vil du ikke spleise så lar du være. Lyser sjalusi av deg lang vei. 

Det er forøvrig ikke bare dette laget som har komt med kritikk mot opplegget, men alle de resterende parene. Om du leser artikkelen så ser man også at de rettet kritikk mot produksjonen før vinneren var kåret, og da handler det ikke om å være en dårlig taper. Da handler det om rettferdighet. Kjedelig å skulle ta 10 uker ulønnet permisjon for å delta i en konkurranse du VET du ikke kan vinne pga skittent spill.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, misssssnorway skrev:

Nå er det ikke Emma og Torstein som har startet Spleisen sin selv. Dette er det noen som har gjort av egen fri vilje, og folk støtter saken av egen fri vilje. Vil du ikke spleise så lar du være. Lyser sjalusi av deg lang vei. 

Det er forøvrig ikke bare dette laget som har komt med kritikk mot opplegget, men alle de resterende parene. Om du leser artikkelen så ser man også at de rettet kritikk mot produksjonen før vinneren var kåret, og da handler det ikke om å være en dårlig taper. Da handler det om rettferdighet. Kjedelig å skulle ta 10 uker ulønnet permisjon for å delta i en konkurranse du VET du ikke kan vinne pga skittent spill.

Sånn jeg har skjønt det fikk de da betalt for de 10 ukene. Står på bloggen til Miriam 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk liksom inntrykk av att Jostein og Emma er av typen som er mere opptatt av rettferdighet, enn å bare finner på ting  for å karre til seg en hytte?

Og hvorfor skulle det laget som ikke hadde mulighet til å vinne uansett (Miriam og Alek), bry seg med falske beskyldninger?

Uavhengig av hvilken hytte man likte best,det er jo noe som ikke stemmer her. Jeg tror ikke her er grunn til å kalle noen for dårlige tapere.

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Neida så
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, misssssnorway skrev:

Nå er det ikke Emma og Torstein som har startet Spleisen sin selv. Dette er det noen som har gjort av egen fri vilje, og folk støtter saken av egen fri vilje. Vil du ikke spleise så lar du være. Lyser sjalusi av deg lang vei. 

Det er forøvrig ikke bare dette laget som har komt med kritikk mot opplegget, men alle de resterende parene. Om du leser artikkelen så ser man også at de rettet kritikk mot produksjonen før vinneren var kåret, og da handler det ikke om å være en dårlig taper. Da handler det om rettferdighet. Kjedelig å skulle ta 10 uker ulønnet permisjon for å delta i en konkurranse du VET du ikke kan vinne pga skittent spill.

Nei de har ikke startet den selv, og alle som gir gir av fri vilje. Og E og J kan av fri vije velge å si ja til pengene eller velge å si nei til pengene og donere de bort til noen som virkelig trenger det.

Anonymkode: 1da0d...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei de har ikke startet den selv, og alle som gir gir av fri vilje. Og E og J kan av fri vije velge å si ja til pengene eller velge å si nei til pengene og donere de bort til noen som virkelig trenger det.

Anonymkode: 1da0d...9b9

Jeg har vansker med å tro att alt  bare er oppspinn, at 6 personer (som virker som de hadde eit godt forhold til KK) bare finner på noe i løse lufta for att noen andre  skall få hytta? Som jeg oppfattet Emma og Jostein, har jeg mere tro på att de er av den typen som donerer bort penger, en som jukser til seg hytter.

Spleisen er nokk laget i beste mening, av noen som synes noe er urettferdig.

Om du tror at alt er bare løyn og fanteri, forstår jeg selvfølgelig at du mener spleisen er forkastelig.

Anonymkode: de3ae...1bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er spleisen avsluttet. På drøyt 400'. 

Hvis dette er så skikkelige folk som man skal ha det til så kan en veldedig organisasjon se frem til en snarlig påfyll på kontoen. 

 

Anonymkode: 3285b...45e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...