Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, kjøttkaker skrev:

Hva hadde skjedd om dette var en brun person, en fra berikelsen? Da hadde det blitt leven på høyresida, ikke mye "personlig tragedie" da trur eg. 

Nettopp. Men nå blir det personlig tragedie og thoughts and prayers. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, kjøttkaker said:

Hva hadde skjedd om dette var en brun person, en fra berikelsen? Da hadde det blitt leven på høyresida, ikke mye "personlig tragedie" da trur eg. 

Dette skjedde jo nettopp med en brun person fra venstresiden i USA for 14 dager siden. Jussie Smollett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FrodeF said:

Hun er så vidt jeg vet kvinne. 

Nå er det som vi alle vet menn som står for i særklasse mest av straffbare dumheter. Dama til Wara er unntaket, så du må nok finne noe annet enn kjønn å skylde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp er fake news 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Example said:

Det er vel ikke det hun er siktet for, er det det? 

Å trekke linjer mot nazi-Tyskland synes jeg blir litt drøyt. 

Selvfølgelig er det en alvorlig sak. En bisarr sak, som blir spennende å følge. 

Det som er drøyt er å lage fiktive angrep mot justisministeren. Det er ikke drøyt å bruke historiske eksempler på at det er likegyldig hvem som står bak angrepene. Truslene mot demokratiet er de samme uavhengig av hvem som står bak. 

Endret av SVK
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sitronmelisse skrev:

Erna er sleip som en ål. Helt iskald. Den forklaringen hun kom med var så tydelig innøvd etter nøye samråd med kommunikasjonsrådgiverne. Her skulle ikke vises svakhet eller innrømmelser. Men, siste ord er ikke sagt.

Jeg syns hun var dyktig. Å vike er tegn på usikkerhet og svakhet. Hun vek ikke, og det er sånn ledere skal opptre! Hun har ikke sagt noe galt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sam3 skrev:

Som deres forgjenger fra 1930 taller driver sånn krefter med kulturell krig. Ikke tilfeldige at de prøver å gjør dette til kulturell aktører. 

Hæ? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, kakapo skrev:

Jon Georg Dale 

De sa på Dagsrevyen at han skal fungere. Så det er jo bra. Hadde vært veldig kjedelig om han ikke fungerte. :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, kakapo skrev:

Jon Georg Dale 

Takk 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventet det iallefall ikke. Jeg tror derimot at han ikke visste noe om samboerens involvering i saken.

Det blir lettere å diskutere når man vet mer og om hun kobles kun til den siste saken eller også det som skjedde før det.

Men uansett er det ''kunstnerne'' på Black box gjorde like uakseptabelt. Man kan ikke gjemme seg bak kunstnerens frihet og spre hat og propaganda mot andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, parmanoia said:

Pisspreik. 

Han som stakk ned en kvinne på Kiwi ble psykisk syk så snart han fikk snakket med sin forsvarer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, SVK skrev:

Det er et angrep mot demokratiet uavhengig av om man forsøker å ramme Wara eller å ramme Black Box og å sverte muslimer. 

Angrepet mot Wara var aldri kun mot han som person. Angrepet var et forsøk på å legge bånd på vår politiske ytringsfrihet. Det var en av grunnene til at PST ble koblet inn. De hadde jo aldri blitt koblet inn om det kun var hærverk mot en privatperson. Angrepet mot det norske demokratiet er der uavhengig av om det er begått av samboeren til justisministeren eller en muslimsk fundamentalist. 

 

Godt poeng. Allikevel mener jeg det er en forskjell i motiv og tilsiktet hensikt. Jeg tror aldri hun bevisst mente å ramme demokratiet, selv om konsekvensen blir nettopp det. Jeg tror ikke hun hadde et overordnet ideologisk mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, min oppfatning av "Ways of seeing" har ikke forandret seg. Jeg har ikke tenkt å si unnskyld for de tingene jeg har sagt i den andre tråden. Jeg mener det samme ennå. De hadde flaks, og får masse offersympati nå.

Det betyr ikke at jeg godkjenner det Laila Bertheussen har gjort. Hun må være spik spenna idiot. Og ødelegger for så mange.

I beste fall - beste fall for meg - så står hun ikke bak alle hendelsene. Jeg har et håp om at det/de første var ekte, og at hun gjorde det siste i raseri og skuffelse over at de første hendelsene ikke ble tatt på alvor.

Men hun kan ha begått alle, også den første. Det er utilgivelig.

Håper at politiets etterforskning avklarer alt. Jeg tror ikke hun har klart å skjule alle spor, hun har etterlatt seg noe.

Det er ikke opplyst i media om Laila Bertheussen har tilstått, eller hvor sikre bevisene er når jeg skriver dette. Men hvis det var tvil, ville vel ikke Erna Solberg hørtes så definitiv ut? Jeg vet da pokker jeg. Vi får neppe vite alt politiet vet før det blir tatt ut en eventuell siktelse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«I teaterforestillingen er fasader filmet, men ikke ett menneske er vist på film. Adresser oppgis ikke, selv når de er tilgjengelige gjennom Gule Sider og i postens offentlige register. Teaterforestillingen oppgir bare områder, som «vestkanten», «Frogner», «Røa».»

«Ways of Seeing»-striden - Statusblind teaterdebatt

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, trultenada said:

Lær deg norsk du.

Man lærer norsk ved å bruke språket. Vil du bare tar smålige personlige angrep - eller har du noe å si om saken som diskuteres? FrP sine strategier er vel kjent fra landets og Europas historie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, kakapo skrev:

Jon Georg Dale 

Tror de gjør lurt i å velge en justisminister fra et annet parti enn Frp etterhvert. Må hvile en forbannelse over den posten for Frp'ere... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MizBiz

jeg har fortsatt ikke fått med meg om det ble lagt ut adresse i stykket eller bare bilde av huset? 

ville noen få tak i tmw så er det uansett ikke vanskelig å finne adressen til folk her til lands. skjønner ikke hva hun har tilta så til de grader for? kan noen forklare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten visste justisministeren om dette og da er han per definisjon medskyldig. Eller så visste han ikke og da er samboerens angrep på han et like reelt angrep på  justisministeren som om noen andre enn samboeren stod bak. Man kan ikke si "justisministeren visste ikke" og samtidig si "det var ikke et angrep på justisministeren og demokratiet". 

Truslers alvorlighet blir bestemt av om de oppfattes som reelle. Da har det ikke noe å si hvem den skyldige er så lenge offeret(justisministeren) ikke vet hvem den skyldige er. 

 

Endret av SVK
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MizBiz skrev:

jeg har fortsatt ikke fått med meg om det ble lagt ut adresse i stykket eller bare bilde av huset? 

ville noen få tak i tmw så er det uansett ikke vanskelig å finne adressen til folk her til lands. skjønner ikke hva hun har tilta så til de grader for? kan noen forklare meg?

Hun var ekstremt opptatt av å være privat og å være utenfor offentligheten. Tror ingen helt kan forklare så mye utover det her... ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun har vært så sint p.g.a teaterforestillingen og at hun mener hun ikke ble tatt på alvor da hun anmeldte dem at hun tenkte "jeg skal vise dem jeg."

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...