Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Example skrev:

Er det samfunnskritikk å offentliggjøre bostedsadressene til folk som er aktive i politikken? Hva slags kritikk er dette? 

Politikken til Wara har ingenting med dette å gjøre. 

Dette blir for dumt. Først tar teateret å maler et blide av noen fæle rasister, nazister og generelt slemme folk, etter deres mening. Så legger man ut hvor de bor?!?

Er det mulig at noen tok hintet??

Nazistene lagde filmen Jud Suss I 1940  https://m.imdb.com/title/tt0032653/.

Etter visninger var det ikke sjelden at rasende filmgjengere oppsøkte jøder for å "ta dem".

Dette teateret har åpenbart en politisk slagside hvor de identifiserer de "slemme". At noen tar affære er vel ikke overraskende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, Example said:

De hadde tatt bilder og offentliggjorde med det hvor han bodde. Det var jo en tåpelig ting å gjøre allerede da, og fremstår enda verre nå. De gjorde også det samme med Tybring-Gjedde og Helge Lurås. 

Man åpner jo med det opp for å gi folk anledning til å gjøre slike ting. Og er en form for trussel. "De vi ikke liker, legger vi ut bilder av husene til, sånn at folk ekstreme folk har mulighet til å gjøre noe." 

Det er klassisk doxxing. Legg ut adressen. Bilde av huset. Følg på med en fabel om et nettverk av rasister, og fortell fra scenen at dette er en av lederrasistene.

Selvsagt trengte ikke teaterstykket å be noen om å gjøre noe. Bare bevisstheten om at et teatergruppen kan behandle politikere slik, er nok til å skape uro. Selv om ingenting skjer, har doxxingen oppfylt sitt formål: Å skremme. "Se hva jeg har makt til å gjøre med deg. Ingen kan stoppe meg, heller ikke du".

Noe å tenke på for andre, når teatergruppen kan gjøre det med justisminsteren, så er de selv ikke trygge.

Det er selvsagt mulig å finne ut hvor Wara bor, men kanskje teaterstykket trigget noen. De ville ikke søkt opp hans adresse, eller kanskje de ville vært redde for at noen kunne finne ut at de hadde lett etter den selv. Nå slapp de det. Det ble lagt til rette for en ekstremist, som også følte at han gjør det rette, fordi rasister har man lov til å skade.

Noen tenker det er en person som vil skade venstresiden med falske angrep? Det er selvsagt mulig. Men jeg tror ikke det skjer så ofte i Norge. Men jeg trodde ikke det som har skjedd med Wara, kunne skje i Norge heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først legger de ut informasjon hvor wara bor, så anklager de for å være rasist og så tar de faen meg å legge skylden på de ved å kalle det "icenesatt" Fy faen hun burde da blitt anmeldt for å angripe en familie på en slik måte hun gjør i VG!

Endret av PaN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der regissøren virker ikke helt god... TIpper hun hadde blitt rimelig forbannet om folk hadde offentliggjort hennes adresse og bilde av boligen på nettet. Jeg er sterkt kritisk til at hun slipper unna med dette som "kunst". Det er en handling som truer vårt demokrati når man avslører hvor en minister bor, mot deres egen vilje.

Så prøver hun å ro seg unna dette ved å anklage folk for å iscenesette hele opplegget. Hun virker tilbakestående.

Nå er det for øvrig fullt opp med politifolk ved Waras bolig, og det varsles pressekonferanse.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8wrvmr/politifolk-ved-waras-bolig-naa-pressekonferanse-snart

Endret av Opie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
3 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Samboeren siktet. Hvorfor er jeg ikke overrasket?..

Er ikke det litt sånn FrPer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Samboeren siktet. Hvorfor er jeg ikke overrasket?..

Heller ikke overrasket, for jeg følger Elisabeth Norheim på Facebook :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
1 minutt siden, Nuna skrev:

Heller ikke overrasket, for jeg følger Elisabeth Norheim på Facebook :)

Hva har hun skrevet om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm! Dette har jeg hatt lyst til å skrive de siste dagene, men da hadde det blitt slettet! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Nuna said:

Heller ikke overrasket, for jeg følger Elisabeth Norheim på Facebook :)

Er overrasket, men syntes det var noe spesielt med at Wara av alle skulle få såpass mye hat og trusler. Han er jo en av de minst kontroversielle FrPerne.  Syntes også det var spesielt om noen bilder av huset hans i et teaterstykke knapt noen har sett skulle føre til alle disse truslene og hærverket .  

Men jeg hadde aldri mistenkt at det var samboeren som stod bak. 

Endret av SVK
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, parmanoia skrev:

Mhm! Dette har jeg hatt lyst til å skrive de siste dagene, men da hadde det blitt slettet! 

Tror det er mange som har spekulert i det. Det virket bare for amatørmessig til at PST ikke skulle greie å finne ut noe med de ressursene de hadde til disposisjon. Det var liksom enten at de styret med det selv, eller at PST var helt udugelige. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 22.59, FrodeF skrev:

Hvem er disse folkene som tror det? Hvilken sten bor de under? 

Det er ganske velkjent at venstresiden er mye mer voldelige og mye mindre tolerante overfor folk med andre meninger. 

Utlendinger som angriper FrP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Paramount skrev:

Det skulle skjedd med en politiker fra AP, og dersom gjerningsmannen var etnisk norsk i tillegg, da ville vi ikke hørt om annet i flere måneder framover. Men nå vil det seg slik at dette er en sak av den typen som media er blitt enige om å fortie. Vi bor nok ikke i et demokrati lenger.

Du har ikke fått med deg siste nytt skjønner jeg. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Paramount said:

Det skulle skjedd med en politiker fra AP, og dersom gjerningsmannen var etnisk norsk i tillegg, da ville vi ikke hørt om annet i flere måneder framover. Men nå vil det seg slik at dette er en sak av den typen som media er blitt enige om å fortie. Vi bor nok ikke i et demokrati lenger.

Hæ?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Hva har hun skrevet om det? 

Hun har mer enn antydet dette gjennom dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veldig mye til overs for Waras politikk, men akkurat nå synes jeg synd på fyren.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...