Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Kristine79 skrev:

Elisabeth Norheim har tydeligvis visst dette en stund.

Hun er verdt å følge 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns denne saken er helt mindblowing... Tror dere pst ville gått så hardt ut som dette om de ikke hadde fellende bevis? Alle som uttaler seg, snakker jo som om hun har gjort dette. Mannen er jo egentlig sjefen til pst, som har etterforsket dette, hele saken er helt absurd.... Om hun blir felt for dette, hvem skal betale for alle timer med etterfoskning og ressurser? Dama har jo tatt i mot masse omtanke og medfølelse, kalt personen/personene som har gjort dette for gal? Hun har klaget på etterforskning og politiet,  så er hun kanskje skydig.. Dette kunne vært et filmmanus, høres ut som noe Nesbø kunne planlagt 😂

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nå sier samboeren at politiet er på blindspor. Det overrasker meg. Blir litt forskjellig som står her og der.

Så for meg at hun "brøt sammen" og innrømmet alt. Neivel. Interessant. Da har hun en viss kontroll da...

Ja, dette er ganske vilt, men når PST går så langt og ransaker Sjefens hus for bevismateriale så kan jeg ikke skjønne annet enn at de har noe på henne.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, baltazar said:

Ja, dette er ganske vilt, men når PST går så langt og ransaker Sjefens hus for bevismateriale så kan jeg ikke skjønne annet enn at de har noe på henne.

De har også kun siktet henne for da de passet på huset til justisministeren og samboeren. Det kan vel tyde på at bevisene mot samboeren henger sammen med overvåkingen.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kona nå har slettet alt som har om saken å gjøre på sin fb side, der hun klager og får medfølelse hmmm.... Er det bare jeg som tror at om man hyrer Elden, ja da er det ugler i mosen?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, baltazar skrev:

Ja, dette er ganske vilt, men når PST går så langt og ransaker Sjefens hus for bevismateriale så kan jeg ikke skjønne annet enn at de har noe på henne.

Ja. Vilt. Når en tror ingen nyheter vil sjokkere lenger..

Jeg ble rimelig satt ut. Det er veldig rart og uforståelig for meg om PST ikke har ganske sikre bevis. Så ble rimelig overrasket over at hun ikke brøt sammen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, SVK skrev:

De har også kun siktet henne for da de passet på huset til justisministeren og samboeren. Det kan vel tyde på at bevisene mot samboeren henger sammen med overvåkingen.  

Jeg kan bare ikke fatte hvordan hun kan ha turt å gjøre dette da PST har kontroll over overvåkingskameraene rundt boligen til Justisministeren. Det henger bare ikke på greip

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal huske på at hun ikke er dømt ennå. Med det sagt så vil jo PST ha dritt seg skikkelig ut hvis de tar feil. Så de er nok veldig sikker i sin sak.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, morhjertegod said:

Ser kona nå har slettet alt som har om saken å gjøre på sin fb side, der hun klager og får medfølelse hmmm.... Er det bare jeg som tror at om man hyrer Elden, ja da er det ugler i mosen?

Tenker litt det samme. Handler ikke om at Elden ofte har "kjeltringer". Men noe av det Elden er god på er å håndtere media. Om man ikke har sjans i retten så er det greit å fokusere på kampen i media. Det er jo bare å se på hvordan fremstillingen nå skal være "familietragedie" og ikke lenger terror.  Mediakampen er nok minst like viktig som den rettslige.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosalie skrev:

«I teaterforestillingen er fasader filmet, men ikke ett menneske er vist på film. Adresser oppgis ikke, selv når de er tilgjengelige gjennom Gule Sider og i postens offentlige register. Teaterforestillingen oppgir bare områder, som «vestkanten», «Frogner», «Røa».»

«Ways of Seeing»-striden - Statusblind teaterdebatt

 

Vi bør vel forby Google map i samme slengen, 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, baltazar said:

Jeg kan bare ikke fatte hvordan hun kan ha turt å gjøre dette da PST har kontroll over overvåkingskameraene rundt boligen til Justisministeren. Det henger bare ikke på greip

Det er jeg enig i. Samtidig henger det ikke på greit at noen andre ville begått handlingene heller. Det var jo satt opp store varselsskilt om at området var overvåket og PST hadde gått ut og sagt de prioriterte saken høyt, den hadde også fått mye medieoppmerksomhet. 

Men noen må jo ha ha begått disse angrepene. Så noen må ha begått handlingene som ikke henger på greip med tanke på hvor stor sjanse det var for at man ville bli tatt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, baltazar said:

På nivå med Giske og Grande??? Dette er kanskje den aller største politiske skandale i vår tid, uavhengig om Wara er involvert eller ikke. Samboeren til Justisministeren, som er Sjefen for all sikkerhet i Norge blir siktet for å ha rettet trusler mot sin egen mann og familie, slik at det skulle se ut som det kom fra venstreradikale. Det kan da ikke sammenlignes med verken Giske eller Grande

Jeg ser ikke at dette er en politisk skandale. Hun er ikke politiker og har ingen sentrale samfunnsverv. Hvis Wara hadde visst noe hadde det vært politisk skandale. Når han ikke vet noe så er det ikke det. Jeg kan ikke noen grunn til at dette skal hefte ved han og han burde kunne komme tilbake like fullt som før. Dette er heller ingen sak som hefter ved FRP og det er ingen grunn til at de skulle få avsky eller symparti for dette. Han og samboeren er to forskjellige personer (i tillegg er de heller ikke gift uten at det betyr veldig mye). Vi har sluttet med å straffe noen for noe som vi vet andre har gjort.

Jeg mener også at Ernas kritikk mot teaterstykker står like fullt ved lag. At samboeren har gjort dette endrer ingen ting.

Endret av Brutex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Brutex skrev:

Jeg ser ikke at dette er en politisk skandale. Hun er ikke politiker og har ingen sentrale samfunnsverv. Hvis Wara hadde visst noe hadde det vært politisk skandake. Når han ikke vet noe så er det ikke det.

Selvsagt er det en politisk skandale da saken vil få politiske konsekvenser for regjeringen. Wara er jo ferdig som Justisminister dersom det viser seg at samboeren er skyldig.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristine79 skrev:

Elisabeth Norheim har tydeligvis visst dette en stund.

Hun er skarp 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Brutex skrev:

Jeg kan ikke noen grunn til at dette skal hefte ved han og han burde kunne komme tilbake like fullt som før.

Ærlig talt, du tror vel ikke at Erna Solberg kan ha Wara sittende som Justisminister med den oppmerksomheten han vil tiltrekke seg i lang tid fremover. Jeg er også ganske sikker på at han ikke vil klare å gjøre jobben videre med dette hengende over seg. Når det er sagt synes jeg fryktelig synd om Wara, fin kar.

Endret av baltazar
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, Brutex said:

Jeg ser ikke at dette er en politisk skandale. Hun er ikke politiker og har ingen sentrale samfunnsverv. Hvis Wara hadde visst noe hadde det vært politisk skandale. Når han ikke vet noe så er det ikke det. Jeg kan ikke noen grunn til at dette skal hefte ved han og han burde kunne komme tilbake like fullt som før. Dette er heller ingen sak som hefter ved FRP og det er ingen grunn til at de skulle få avsky eller symparti for dette. Han og samboeren er to forskjellige personer (i tillegg er de heller ikke gift uten at det betyr veldig mye). Vi har sluttet med å straffe noen for noe som vi vet andre har gjort.

 

Det er kun i strafferetten det kreves "bevis utover enhver rimelig tvil".  Som politiker så er jo spørsmålet kun om saken går utover ens tillit. Og tror det er mange som mistenker at Wara kan ha vært med på det. Det er jo han saken har handlet om fra dag 1. Man kan jo ikke ha en justisminister som mange mistenker har vært med på å lage fiktive trusler for å skaffe sympati og sverte og kneble politiske motstandere. Det gjelder uavhengig av om Wara faktisk er skyldig.

For øvrig om han skulle være helt uskyldig så ville det jo uansett vært problematisk å ha han som justisminister mens saken mot hans samboer pågår. Det går jo både på hans evne til å fokusere på jobben og frykt for at noen skal føle politisk press. Det vil også være spesielt om han skal være justiminister mens samboeren soner en dom for trusler mot justisministeren. 

Klart  om det viser seg at samboeren er uskyldig så burde jo ingenting hefte mot Wara. 

Endret av SVK
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Brutex skrev:

Jeg ser ikke at dette er en politisk skandale. Hun er ikke politiker og har ingen sentrale samfunnsverv. Hvis Wara hadde visst noe hadde det vært politisk skandale. Når han ikke vet noe så er det ikke det. Jeg kan ikke noen grunn til at dette skal hefte ved han og han burde kunne komme tilbake like fullt som før. Dette er heller ingen sak som hefter ved FRP og det er ingen grunn til at de skulle få avsky eller symparti for dette. Han og samboeren er to forskjellige personer (i tillegg er de heller ikke gift uten at det betyr veldig mye). Vi har sluttet med å straffe noen for noe som vi vet andre har gjort.

Jeg mener også at Ernas kritikk mot teaterstykker står like fullt ved lag. At samboeren har gjort dette endrer ingen ting.

Det er ikke sikkert at det blir bevis for at Wara har vært med på det hvis han har, så hvis samboeren blir dømt for dette er det garantert mange som mistenker han som medhjelper, deriblant meg. Blir ho dømt tviler jeg sterkt på at Siv Jensen vil ha han tilbake da det blir veldig, veldig vanskelig for han å bevise at han ikke har vist noe om det eller på en annen måte ikke vært med på det. Det eneste som kan redde han er at PST trekker mistanken noe som er svært lite sannsynlig etter så hardt de nå har gått ut. 

Blir ho dømt blir sannsynligvis forholdet mellom de brutt, og når ho kan gjøre det som ho nå har gjort kan ho også vitne falsk mot Wara å si at han har vært med på det og planlagt det sammen. 

Dette er en svært farlig og vanskelig sak for Wara 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, baltazar said:

Når det er sagt synes jeg fryktelig synd om Wara, fin kar.

Ja om han er uskyldig så er det selvsagt enormt synd på Wara. Ikke bare fordi jobben som justisminister og mye av hans tillit trolig ryker.

Men om han er uskyldig så har han jo fortsatt levd med disse truslene frem til i dag. For han var de jo reelle og det at dama trolig er klin gæren gjorde det neppe lettere. For var jo neppe bekymret bare for seg selv, men også for sin samboer som virket å være helt oppslukt av truslene. Barna har vel også bodd hos han.

Endret av SVK
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, The Kitten skrev:

Vi skal huske på at hun ikke er dømt ennå. Med det sagt så vil jo PST ha dritt seg skikkelig ut hvis de tar feil. Så de er nok veldig sikker i sin sak.

Dritt seg ut er bare forbokstaven.... For en storm det blir om PST tar feil. Iflg Elden er det kun det utkoblede kameraet som er deres bevis. Det kan umulig stemme, da det aldri vil være i nærheten nok til en fellende dom. Så her sitter nok PST på mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...