Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

Herregud, så pinlig for denne dama. 

Til de som mener Solberg bør unnskylde seg, hvorfor? Poenget står jo fremdeles. Det er jo ikke så at det teateret gjorde var noe mer riktig etter denne vendingen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, TelefonVenn said:

Hun er kun siktet for den siste saken..

Hevn mot teateret tenker jeg! (Kan delvis forstå at hun "klikket" etter teaterets overgrep på privatlivet...men dersom hun er skyldig dro hun det jo altfor langt...😣)

Det er vel den som er enklest å bevise og "all tvil skal komme tiltalte til gode" i en rettssak. Men det er vanskelig å tro at de tidligere angrepene var reelle og så bestemte samboeren seg for å  tenne på bilen etter kameraene var satt opp. Den historien blir veldig tynn. 

 

Endret av SVK
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sam3 said:

Som deres forgjenger fra 1930 taller driver sånn krefter med kulturell krig. Ikke tilfeldige at de prøver å gjør dette til kulturell aktører. 

Lær deg norsk du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SVK skrev:

Hun må selvsagt få psykologisk hjelp. Men er hun skyldig så er hun like skyldig som om hun var muslimsk fundamentalist. Terrorister som angriper det norske demokratiet hører hjemme i fengsel.  

Det er forskjell på drapsforsøk og dette. 

Klart hun bør straffes, men det bør også fyllekjørere. Det betyr ikke det ikke forskjellige grader av alvorlighet i saker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Example skrev:

Det er forskjell på drapsforsøk og dette. 

Klart hun bør straffes, men det bør også fyllekjørere. Det betyr ikke det ikke forskjellige grader av alvorlighet i saker. 

Jeg vil nå si at dette er en mye mer alvorlig enn å kjøre med 0,5 i promille...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Example said:

Det er forskjell på drapsforsøk og dette. 

Klart hun bør straffes, men det bør også fyllekjørere. Det betyr ikke det ikke forskjellige grader av alvorlighet i saker. 

Dette kan vel karakteriseres som en form for oppvigleri. Jeg er ikke enig i at det er harmløst.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, SVK skrev:

Hun må selvsagt få psykologisk hjelp. Men er hun skyldig så er hun like skyldig som om hun var muslimsk fundamentalist. Terrorister som angriper det norske demokratiet hører hjemme i fengsel.  

Motivet er avgjørende for skyldspørsmålet. Det er forskjell på om motivet var å ramme Black Box eller sverte muslimer, eller om motivet var og true Wara og demokratiet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Erna er sleip som en ål. Helt iskald. Den forklaringen hun kom med var så tydelig innøvd etter nøye samråd med kommunikasjonsrådgiverne. Her skulle ikke vises svakhet eller innrømmelser. Men, siste ord er ikke sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2019 den 17.50, Pan skrev:

Først legger de ut informasjon hvor wara bor, så anklager de for å være rasist og så tar de faen meg å legge skylden på de ved å kalle det "icenesatt" Fy faen hun burde da blitt anmeldt for å angripe en familie på en slik måte hun gjør i VG!

 

På 12.3.2019 den 18.38, Commander skrev:

Dette blir for dumt. Først tar teateret å maler et blide av noen fæle rasister, nazister og generelt slemme folk, etter deres mening. Så legger man ut hvor de bor?!?

Er det mulig at noen tok hintet??

Nazistene lagde filmen Jud Suss I 1940  https://m.imdb.com/title/tt0032653/.

Etter visninger var det ikke sjelden at rasende filmgjengere oppsøkte jøder for å "ta dem".

Dette teateret har åpenbart en politisk slagside hvor de identifiserer de "slemme". At noen tar affære er vel ikke overraskende.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, HalldirV2 said:

Motivet er avgjørende for skyldspørsmålet. Det er forskjell på om motivet var å ramme Black Box eller sverte muslimer, eller om motivet var og true Wara og demokratiet. 

Det er et angrep mot demokratiet uavhengig av om man forsøker å ramme Wara eller å ramme Black Box og å sverte muslimer. 

Angrepet mot Wara var aldri kun mot han som person. Angrepet var et forsøk på å legge bånd på vår politiske ytringsfrihet. Det var en av grunnene til at PST ble koblet inn. De hadde jo aldri blitt koblet inn om det kun var hærverk mot en privatperson. Angrepet mot det norske demokratiet er der uavhengig av om det er begått av samboeren til justisministeren eller en muslimsk fundamentalist. 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som åpenbart har skjedd her er at hun ble ekstremt krenket da hun oppdaget at Black Box hadde filmet hjemmet deres. Hun har alltid vært veldig opptatt av å være privat og utenfor offentligheten, og hun takket pressen i sin kronikk i avisen ( husker ikke hvilken ) fordi de alltid har respektert dette ønsket. Ja, en form for nesten grotesk ironi mtp hvor kjent hun er nå, og hvorfor. Kronikken var veldig preget av hvor krenket hun var fordi teateret hadde filmet huset osv. 

Så har det nok forårsaket et smell psykisk for henne da. Et skikkelig smell også. Hun har vært på teateret og flere steder hvor de har holdt foredrag osv, og hun har filmet flere ganger. Og etter de gangene har det altså vært disse hendelsene mot familien. Så det er nok ikke bare bilbrannen hun står bak. 

En skal ikke spekulere i menneskers psykiske helse, men det er ikke spekulasjon å si at jeg tror det "rablet" for henne. Hvordan hun var før dette, blir spekulasjoner, så det lar jeg være. Men å bli så til de grader krenket har nok en grunn. 

Fra å være veeldig opptatt av å holde seg unna offentligheten, tok hun jo helt av på sosiale medier også. Hvor hun da har lagt ut alle disse hendelsene og fått masse støtte og oppmerksomhet. 

Ser noen lurer på om Wara visste dette. Selvfølgelig gjorde han ikke det! Stakkars mann! Men om han følte en viss uro mtp samboerens intense engasjement..vel, det vet en jo ikke. Noen mener at han burde skjønt, men ærlig talt. Og noen ganger ser en klarere fra utsiden. 

Forferdelig tragisk sak. Jeg tenker mest på barna her, og alle i familie og blant venner osv. Det var ikke ok å se Siv Jensen på pressekonferansen hellet. En så jo at hun var i sjokk. Det var og er nok mange. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Example said:

Det er forskjell på drapsforsøk og dette. 

Klart hun bør straffes, men det bør også fyllekjørere. Det betyr ikke det ikke forskjellige grader av alvorlighet i saker. 

Dette var og er et angrep på demokratiet uavhengig av om det var samboeren eller noen andre som stod bak. Og et angrep på demokratiet ved hjelp av hærverk og trusler er vel blant de mer alvorlige handlingene man kan begå mot Norge. 

Demokratiet i Tyskland forsvant uavhengig av om det var nazistene eller kommunisten Lubbe som tente på. Angrepet mot demokratiet var like reelt. Mange vil vel kanskje hevde det er mer farlig når de som sitter med makten iscenesetter terrorangrep for å kneble politiske motstandere. 

Edit: Jeg har aldri sagt at samboeren og Hitler er like ille, det er de selvagt ikke! Alt jeg har sagt er at det er like farlig for demokratiet med iscenesatte terrorangrep som reelle.

Endret av SVK
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, T-Rex skrev:

Dette kan vel karakteriseres som en form for oppvigleri. Jeg er ikke enig i at det er harmløst.

Jeg har ikke sagt det er harmløst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, SVK skrev:

Dette var og er et angrep på demokratiet uavhengig av om det var samboeren eller noen andre som stod bak. Og et angrep på demokratiet ved hjelp av hærverk og trusler er vel blant de mer alvorlige handlingene man kan begå mot Norge. 

Demokratiet i Tyskland forsvant uavhengig av om det var nazistene eller kommunisten Lubbe som tente på. Angrepet mot demokratiet var like reelt. Mange vil vel kanskje hevde det er mer farlig når de som sitter med makten iscenesetter terrorangrep for å kneble politiske motstandere. 

Det er vel ikke det hun er siktet for, er det det? 

Å trekke linjer mot nazi-Tyskland synes jeg blir litt drøyt. 

Selvfølgelig er det en alvorlig sak. En bisarr sak, som blir spennende å følge. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Jeg vil nå si at dette er en mye mer alvorlig enn å kjøre med 0,5 i promille...

Du misset poenget. Det er en grunn til at vi straffer drapsforsøk strengere enn dette, og fyllekjøring forøvrighet. Det er grad av alvorlighet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, Jordbærogfløte said:

Hvem er vara for Wara? Siden han skal i permisjon..

Jon Georg Dale 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Example skrev:

Du misset poenget. Det er en grunn til at vi straffer drapsforsøk strengere enn dette, og fyllekjøring forøvrighet. Det er grad av alvorlighet. 

Ja det er det absolutt, men om dette stemmer så bør det straffes hardere enn det fyllekjøreremed 0,5 gjør 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde skjedd om dette var en brun person, en fra berikelsen? Da hadde det blitt leven på høyresida, ikke mye "personlig tragedie" da trur eg. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kariannne skrev:

Etter å ha kikket på Facebook profilen henne, virker hun litt smågal. 

Intenst. Tenk å stå i dette i flere måneder og ta i mot den støtten. Spille det spillet for så mange så lenge. Tror det er noe som kobler ut sånn at en faktisk tror at en fortjener alle kommentarer på hvor forferdelig de må ha hatt det. Ganske bisarr forestilling. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...