Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Burde ikke både PST og media opptrådd litt mer diskret? Trenger vi å få vite at samboeren til justisministeren har turna? Trenger barna å få dette brettet ut i media for hele landet? At det har klikka for mora deres? 

Pressekonferanse? 

Vanskelig å unngå når saken, naturlig nok, er så stor som den er fra før. 

Så de hadde ikke så mye valg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, SVK skrev:

Godt mulig han priorieterer denne saken.  Men han kan jo neppe prioritere alle sakene om han jobber 100 timer i døgnet. Å prioritere betyr noe betyr jo at man nedprioriterer noe annet. Er timeplanen full og man får ekstra arbeid så må noe vike. 

Han gjør jo ikke alt alene selv om han har en sak. Det er nok en del han overlater til andre i firmaet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
16 minutter siden, SVK skrev:

Godt mulig han priorieterer denne saken.  Men han kan jo neppe prioritere alle sakene om han jobber 100 timer i døgnet. Å prioritere betyr noe betyr jo at man nedprioriterer noe annet. Er timeplanen full og man får ekstra arbeid så må noe vike. 

La oss håpe at en bake blogger som hater kvinner er en av de som må vike. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du tror ikke at han prioriterer denne saken? Hallo.

Tror heller ikke at han akkurat tar på seg mer enn han takler heller. 

Jeg tror han prioriterer denne saken i like stor grad som alle de andre sakene han velger å ta på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Vi trenger ikke å vite at noen har tørna. Men vi har selvfølgelig rett på å vite hvem som står bak kriminelle handlinger! Hva tenker du? At vi ikke skulle få vite noe i en så alvorlig sak? 

Hvor alvorlig saken er, er ikke nødvendigvis så viktig. Media utelater navn i langt mer alvorlige saker. Det som derimot har noe å si er om navnet har offentlig interesse, og det har det i høyeste grad her. Det er ikke til å unngå med det forløpet som har vært. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, The Kitten skrev:

Jeg tror han prioriterer denne saken i like stor grad som alle de andre sakene han velger å ta på seg. 

Ja? Jeg har ikke skrevet noe annet heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Example said:

Det blir drøyt fordi alvorlighetsgraden og historiene bak er så rivende forskjellige. 

Bruker du sånne sammenligninger ødelegger du bare din egen sak. Selvfølgelig skal denne saken utnyttes til det ytterste for å oppnå politisk vinning. Problemet er vel heller hvor langt det er lurt å dra strikken. 

Å dra en sammenligning mellom Hitler og Waras samboer blir da å overdrive for mye. Ingen vil ta det seriøst. 

Er det noen som har prøvd å tøye strikken til det ytterste for å oppnå  politisk vinning så er det jo deg: 

On 3/10/2019 at 3:40 PM, Example said:

I lys av den siste tids hendelser vil jeg påstå at valget om å vise bilder fra hans hus i dette teaterstykket fremstår som dårligere og dårligere. 

Merkelig hvordan media er såpass stille rundt dette også. Det burde være en stor sak som preger nyhetsbildet. Ikke det inntrykket man får av å lese norske aviser. Føler det kan ha en sammenheng med at han tilhører Frp og er justisminister. For mange er i pressen er dette rene ondskapen selv. 

Tenk om det gikk utover Hadija Tajik, da ville avisene vært fulle av spektakulasjon om et høyreekstremt miljø, rasisme og islamofobi. 

Håper PST får fatt i bakmannen eller mennene, for utviklingen går i en stygg retning. Jeg håper ikke Norge får en død minister før det skjer. 

Dette "Dette skjer bare med FRP og ting ville vært helt annerledes om det skjedde med noen fra et annet parti" er jo i kjernen av å bruke en sak til politisk vinning. Det er også i kjernen av denne "oss mot dem"-retorikken som er så skadelig for demokratiet. 

Jeg har for øvrig aldri sagt at samboeren og Hitler var like ille. Det er de selvsagt ikke! Jeg har kun skrevet at iscenesatte terrorangrep er like ille for demokratiet som reelle. Samt brukt Nazi-Tyskland som eksempel siden det ikke er så mange historisk kjente iscenesatte terrorangrep, heldigvis!

 

Endret av SVK
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Burde ikke både PST og media opptrådd litt mer diskret? Trenger vi å få vite at samboeren til justisministeren har turna? Trenger barna å få dette brettet ut i media for hele landet? At det har klikka for mora deres? 

Pressekonferanse? 

Barna er voksne så vidt jeg vet. 

Når folk har spekulert i om diverse grupper kan stå bak er det på sin plass at det kommer ut i media at samboeren er siktet. 

Det har allerede gått med store offentlige ressurser til dette. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Example skrev:

Hvor alvorlig saken er, er ikke nødvendigvis så viktig. Media utelater navn i langt mer alvorlige saker. Det som derimot har noe å si er om navnet har offentlig interesse, og det har det i høyeste grad her. Det er ikke til å unngå med det forløpet som har vært. 

Sant. Jeg skulle ikke skrevet "hvem" i alle saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, The Kitten said:

Barna er voksne så vidt jeg vet. 

Når folk har spekulert i om diverse grupper kan stå bak er det på sin plass at det kommer ut i media at samboeren er siktet. 

Det har allerede gått med store offentlige ressurser til dette. 

Trodde de var i tenårene, men godt mulig jeg tar feil.... 

Alderen på barna er ikke viktig, hun må også beskyttes, mot seg selv. Helt unødvendig. 

Dette kunne ha blitt håndtert på annet vis. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Paramount skrev:

Det er i så fall på nivå med Giske og Grande

På nivå med Giske og Grande??? Dette er kanskje den aller største politiske skandale i vår tid, uavhengig om Wara er involvert eller ikke. Samboeren til Justisministeren, som er Sjefen for all sikkerhet i Norge blir siktet for å ha rettet trusler mot sin egen mann og familie, slik at det skulle se ut som det kom fra venstreradikale. Det kan da ikke sammenlignes med verken Giske eller Grande

Endret av baltazar
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Example said:

Vanskelig å unngå når saken, naturlig nok, er så stor som den er fra før. 

Så de hadde ikke så mye valg. 

Får håpe det blir håndtert skånsomt som mulig, for alle involverte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Madame Butterfly said:

Trodde de var i tenårene, men godt mulig jeg tar feil.... 

Barna er myndige. Jeg synes det er leit for dem at dette brettes ut, men samtidig så er denne saken av nokså stor offentlig interesse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
8 minutter siden, baltazar skrev:

På nivå med Giske og Grande??? Dette er kanskje den aller største politiske skandale i vår tid, uavhengig om Wara er involvert eller ikke. Samboeren til Justisministeren, som er Sjefen for all sikkerhet i Norge blir siktet for å ha rettet trusler mot sin egen mann og familie, slik at det skulle se ut som det kom fra venstreradikale. Det kan da ikke sammenlignes med veken Giske eller Grande

Det et veldig surrealistisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miah skrev:

Barna er myndige. Jeg synes det er leit for dem at dette brettes ut, men samtidig så er denne saken av nokså stor offentlig interesse.

Jeg synes også det er leit for dem. Heldigvis fungerer det slik i Norge at når en sak er av så stor offentlig interesse så blir folket informert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tidligere i kveld ble Elden omtalt av en som bistår samboeren. Nå blir han omtalt som forsvarsadvokat

Wara er inne til "fornærmet"avhør

 Om dette skulle overraske noen..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Emmy_H skrev:

Det et veldig surrealistisk. 

Ja, nesten så det ikke har gått opp for meg hvilken skandale som er i ferd med å eskalere. Jeg skal være veldig forsiktig med å synse for mye men når jeg leser hvor besatt denne dama var av "Black-Box" og venstresiden så blir jeg ikke overrasket om det kommer mer, da jeg ser det ligger flere trusler hos PST som media ikke har publisert.

Endret av baltazar
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
10 minutter siden, baltazar skrev:

Ja, nesten så det ikke har gått opp for meg hvilken skandale som er i ferd med å eskalere. Jeg skal være veldig forsiktig med å synse for mye men når jeg leser hvor besatt denne dama var av "Black-Box" og venstresiden så blir jeg ikke overrasket om det kommer mer, da jeg ser det ligger flere trusler hos PST som media ikke har publisert.

Edit: Den siktede mener at politiet er på blindspor. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier samboeren at politiet er på blindspor. Det overrasker meg. Blir litt forskjellig som står her og der.

Så for meg at hun "brøt sammen" og innrømmet alt. Neivel. Interessant. Da har hun en viss kontroll da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...