Gå til innhold

Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet


NordicViking

Anbefalte innlegg

Trådene "Samboeren til justisministeren siktet"  og  "Justisminister Tor Mikkel Wara utsatt for hatkriminalitet"  er flettet sammen. 

Perelandra, mod. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MizBiz
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hun var ekstremt opptatt av å være privat og å være utenfor offentligheten. Tror ingen helt kan forklare så mye utover det her... ? 

Men å vise et bilde av et hus sier jo ingen noe om hvor det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, kjøttkaker said:

Hva hadde skjedd om dette var en brun person, en fra berikelsen? Da hadde det blitt leven på høyresida, ikke mye "personlig tragedie" da trur eg. 

Vet folk ikke liker at 22. juli dras frem. Men angrepet var en "full krigserklæring" i følge Per Sandberg helt til han fant ut at Anders Breivik stod bak.  Da ble det stille fra Sandberg før han klinket til med "AP har spilt et offer etter 22. juli". 

Hvem som rammes og hvem som er den skyldige har uten tvil påvirkning på hvordan saken skal fremstilles. Det er noe av det som må tas oppgjør med. For en av grunnene til at samboeren til justisministeren kunne finne på noe slik er denne "oss mot dem"-retorikken. Hvor om noen fra ens eget parti gjør noe galt så er det "enkelttilfelle, han mente nok ikke noe vondt med det, uskyldig, utsatt for heksejakt", mens  om noen fra politiske motstandere gjør noe galt så er det "Dette er noe typisk for deres gruppe og som vi har advart mot hele tiden. Er bare topppen av isberget som er avdekket". 

Det er slikt fiendebilde som gjør at enkelte kan finne på å gjøre straffbare handlinger "i sakens tjeneste". 

Endret av SVK
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MizBiz skrev:

Men å vise et bilde av et hus sier jo ingen noe om hvor det er?

Nei, de finner ut det samme lett på andre måter også. Men det er vel følelsen av at noen overvåker kanskje? Og at de ble vist i dette teaterstykket? Hun sluttet jo å trekke fra gardinene etter episoden...Så her snakker vi å bli litt ( mye ) paranoid. Jeg skjønner at opplevelsen må føles veldig ubehagelig. Men her tok det helt av for henne. Hun ble jo besatt av hevn.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, ops2 skrev:

Altså, min oppfatning av "Ways of seeing" har ikke forandret seg. Jeg har ikke tenkt å si unnskyld for de tingene jeg har sagt i den andre tråden. Jeg mener det samme ennå. De hadde flaks, og får masse offersympati nå.

Det betyr ikke at jeg godkjenner det Laila Bertheussen har gjort. Hun må være spik spenna idiot. Og ødelegger for så mange.

I beste fall - beste fall for meg - så står hun ikke bak alle hendelsene. Jeg har et håp om at det/de første var ekte, og at hun gjorde det siste i raseri og skuffelse over at de første hendelsene ikke ble tatt på alvor.

Men hun kan ha begått alle, også den første. Det er utilgivelig.

Håper at politiets etterforskning avklarer alt. Jeg tror ikke hun har klart å skjule alle spor, hun har etterlatt seg noe.

Det er ikke opplyst i media om Laila Bertheussen har tilstått, eller hvor sikre bevisene er når jeg skriver dette. Men hvis det var tvil, ville vel ikke Erna Solberg hørtes så definitiv ut? Jeg vet da pokker jeg. Vi får neppe vite alt politiet vet før det blir tatt ut en eventuell siktelse.

Hun har oppsøkt flere steder hvor Black Box har vært. Har filmet flere ganger. Og etter at hun har vært der, så har det skjedd hendelser mot familien etterpå...

Det gir ingen mening i at kun Wara ble utsatt for dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elden på banen som forsvarer. Det pleier vel å være et sikkert tegn på at siktede er skyldig.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, spinner skrev:

Elden på banen som forsvarer. Det pleier vel å være et sikkert tegn på at siktede er skyldig.

Det var nok ganske sikkert fra før. Vi snakker om samboeren til Justisministeren her. 

Wara er inne til avhør. Elden forteller at han var uvitende. Trodde ikke noe annet heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prt90 skrev:

 

 

Dette ble jo skrevet før nyhetene kom at det var hans egen samboer som sto bak, dette kunne ikke noen av oss 2 vite. Så jeg ser ikke poenget ditt ved å prøve å henge oss ut for å skrive om noe alle andre hadde samme informasjon om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, spinner said:

Elden på banen som forsvarer. Det pleier vel å være et sikkert tegn på at siktede er skyldig.

Lurer litt på hvorfor alle velger Elden. Skjønner at han er dyktig.  Men hadde jeg ønsket advokat så tror jeg jeg hadde tatt en som var dyktig og ikke fullt så populær. Handler jo litt om hvor mye man blir prioritert.  Elden sier selv han jobber opp mot 100 timer i uka. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, MizBiz skrev:

jeg har fortsatt ikke fått med meg om det ble lagt ut adresse i stykket eller bare bilde av huset? 

ville noen få tak i tmw så er det uansett ikke vanskelig å finne adressen til folk her til lands. skjønner ikke hva hun har tilta så til de grader for? kan noen forklare meg?

Kun bilde av husfasaden, samt stedsangiving «Røa». Røa har 47 000 innbyggere. Det ble også brukt film av flere husfasader under stykket, uten at noen av dem har mottatt noen trusler i etterkant.

«(...) Generalsekretæren for NATO er som kjent norske Jens Stoltenberg, og hans hus er også filmet og presentert på lerret i løpet av forestillingen. Det samme er hjemmene til politikere og premissleverandører som Christian Tybring-Gjedde og Helge Lurås, og finansmenn som Rimi-Hagen og Jan Haudemann-Andersen, som begge har gitt store donasjoner til regjeringspartiene og til meningsprodusenter utenfor regjering.»

https://www.dagbladet.no/kultur/statusblind-teaterdebatt/70549510

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SVK skrev:

Lurer litt på hvorfor alle velger Elden. Skjønner at han er dyktig.  Men hadde jeg ønsket advokat så tror jeg jeg hadde tatt en som var dyktig og ikke fullt så populær. Handler jo litt om hvor mye man blir prioritert.  Elden sier selv han jobber opp mot 100 timer i uka. 

Du tror ikke at han prioriterer denne saken? Hallo.

Tror heller ikke at han akkurat tar på seg mer enn han takler heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke både PST og media opptrådd litt mer diskret? Trenger vi å få vite at samboeren til justisministeren har turna? Trenger barna å få dette brettet ut i media for hele landet? At det har klikka for mora deres? 

Pressekonferanse? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Madame Butterfly skrev:

Burde ikke både PST og media opptrådd litt mer diskret? Trenger vi å få vite at samboeren til justisministeren har turna? Trenger barna å få dette brettet ut i media for hele landet? At det har klikka for mora deres? 

Pressekonferanse? 

I følge Solberg hørte hun rykter om at Waras samboer kunne stå bak brannen allerede i går. Så saken ville ha sprukket i media i dag uansett.

https://www.dagbladet.no/nyheter/erna-solberg-rystet-horte-om-wara-spekulasjonene-i-gar/70873703

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elden som advokat ja. Here we go. Dette blir litt av en reise utover våren.

For PSTs skyld håper jeg virkelig de har nok til å dømme henne, man kan jo bare tenke seg etterspillet om det ikke fører til fellende dom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Burde ikke både PST og media opptrådd litt mer diskret? Trenger vi å få vite at samboeren til justisministeren har turna? Trenger barna å få dette brettet ut i media for hele landet? At det har klikka for mora deres? 

Pressekonferanse? 

Jeg tenker jo egentlig at det var uungåelig at det ville komme ut uansett, det har vært så stor mediedekning rundt truslene og brannen at de kunne nok ikke bare sagt at en person var pågrepet og siktet og aldri fortalt hvem dette var. Så jeg har litt vanskelig for å se hvordan de kunne gjort det annerledes, selv om det selvsagt er fælt for familie og alle de nærmeste at det kommer ut. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Burde ikke både PST og media opptrådd litt mer diskret? Trenger vi å få vite at samboeren til justisministeren har turna? Trenger barna å få dette brettet ut i media for hele landet? At det har klikka for mora deres? 

Pressekonferanse? 

Helt enig, men om PST og politikere har holdt dette litt mer diskret hadde media plusset dette opp enda mer for enda mer klikks. Media bryr seg ikke om folkets helse, de bryr seg bare om hvor mange klikk en artikkel kan få og hvor mye penger de tjener, journalismen er død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SoWhat? said:

Du tror ikke at han prioriterer denne saken? Hallo.

Tror heller ikke at han akkurat tar på seg mer enn han takler heller. 

Godt mulig han priorieterer denne saken.  Men han kan jo neppe prioritere alle sakene om han jobber 100 timer i døgnet. Å prioritere betyr noe betyr jo at man nedprioriterer noe annet. Er timeplanen full og man får ekstra arbeid så må noe vike. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SVK skrev:

Det som er drøyt er å lage fiktive angrep mot justisministeren. Det er ikke drøyt å bruke historiske eksempler på at det er likegyldig hvem som står bak angrepene. Truslene mot demokratiet er de samme uavhengig av hvem som står bak. 

Det blir drøyt fordi alvorlighetsgraden og historiene bak er så rivende forskjellige. 

Bruker du sånne sammenligninger ødelegger du bare din egen sak. Selvfølgelig skal denne saken utnyttes til det ytterste for å oppnå politisk vinning. Problemet er vel heller hvor langt det er lurt å dra strikken. 

Å dra en sammenligning mellom Hitler og Waras samboer blir da å overdrive for mye. Ingen vil ta det seriøst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Burde ikke både PST og media opptrådd litt mer diskret? Trenger vi å få vite at samboeren til justisministeren har turna? Trenger barna å få dette brettet ut i media for hele landet? At det har klikka for mora deres? 

Pressekonferanse? 

Vi trenger ikke å vite at noen har tørna. Men vi har selvfølgelig rett på å vite hvem som står bak kriminelle handlinger! Hva tenker du? At vi ikke skulle få vite noe i en så alvorlig sak? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...