Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har brukt RFSU og make sure. Opplever at RFSU sjelden blir like sterke. Make sure blir, men de blir lys rosa begge to. Ikke rød. Har det noe å si? 

Og sæd overlever jo lengre. Men stemmer det for alle at annenhver dag i tiden før, under og etter EL er nok? Hvis noen har lav kvalitet, bør man da ha sex hver dag? 

Virker som eggløsning nærmer seg, men lysten er dessverre ikke på topp hos mannen nå. Typisk...

Anonymkode: daff3...7ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Amatariel said:

Ja det kan være veldig frustrerende å være prøver i første syklus etter en abort. Det har jeg vært fire ganger. Men har faktisk klart å finne EL hver gang. Hovedsaklig fordi den har vært forsinket (noe den ofte er etter abort), men også for at hcg har gått ut av min kropp ganske raskt (2-3 uker) og da vil jo en EL-test være reell. Om man er uheldig og hcg sitter igjen lenge så er nesten eneste håp å bare ha jevnlig sex slik at man i alle fall misser forsøket, selv om man ikke får vite akkurat når EL skjer.

Uff så vondt og frustrerende å ha gått gjennom det 4 ganger, tror jeg har fått med meg at du er gravid nå, håper det 💕

Skal teste med graviditetstester av nysgjerrighetsgrunn, spent på når hcg ikke er testbar lengre ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange mnd og utallige tester, så trooor jeg at jeg endelig har fått en positiv eggløsningstest🤞
Syns dere den ser positiv ut, eller har jeg bare sett meg blind på den? 😅

A1AF3B1C-99A1-4070-BC18-39A0733CD8DB.jpeg

Anonymkode: f98c4...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 18.16):

Har brukt RFSU og make sure. Opplever at RFSU sjelden blir like sterke. Make sure blir, men de blir lys rosa begge to. Ikke rød. Har det noe å si? 

Og sæd overlever jo lengre. Men stemmer det for alle at annenhver dag i tiden før, under og etter EL er nok? Hvis noen har lav kvalitet, bør man da ha sex hver dag? 

Virker som eggløsning nærmer seg, men lysten er dessverre ikke på topp hos mannen nå. Typisk...

Jeg har lært motsatt, at har du lav kvalitet lønner det seg å spare opp 3-4 dager før el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter mange mnd og utallige tester, så trooor jeg at jeg endelig har fått en positiv eggløsningstest🤞
Syns dere den ser positiv ut, eller har jeg bare sett meg blind på den? 😅

A1AF3B1C-99A1-4070-BC18-39A0733CD8DB.jpeg

Anonymkode: f98c4...535

Positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Etter MA i september har vi begynt å prøve igjen. Og har begynt å teste med eggløsningstester. Første dag i siste mens var 25 oktober (utskrapning etter medisinsk abort 20 september, hadde rester) Graviditetstest ble negativ 3 dager etter utskrapning. Så begynte el-testingen da.. for en Berg og dalbane!

Tirsdag kl 10 fikk jeg positiv test (mener den var positiv iallefall, og tok en digital og en ny strimmel 4 timer etterpå, som fikk smilefjes,  men syns strimmelen på hakket til å være positiv (?!) 

igår (onsdag) kl 14 så var strimmel og digital negativ. Er ikke dette veldig kort og topp? Og betyr det at eggløsningen er over da? Igår kveld var jeg ekstremt oppblåst, som en stram ballong. Har ikke eggløsningsslim, ikke hatt i det hele tatt. Mye kremete uflod. Har prøvd å bli kjent med tappen denne perioden, men den har vært høyt hele tiden, nesten så jeg ikke når den, må være litt hardhendt. Om den er åpen eller lukket aner jeg ikke, eneste jeg har kjent er ett bittelite «hull» midt på, den har vært hard hele tiden. Skal ikke denne være myk og åpen ved eggløsning da? Kan der være egget ikke slapp? 

tok ny strimmel idag, den er helt klart negativ, men streken er fortsatt sterk. Murringer kommer og går, men ikke like oppblåst idag.. 

Beklager at dette ble langt, føler meg så råd løs.. 

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (4 minutter siden):

Hei! Etter MA i september har vi begynt å prøve igjen. Og har begynt å teste med eggløsningstester. Første dag i siste mens var 25 oktober (utskrapning etter medisinsk abort 20 september, hadde rester) Graviditetstest ble negativ 3 dager etter utskrapning. Så begynte el-testingen da.. for en Berg og dalbane!

Tirsdag kl 10 fikk jeg positiv test (mener den var positiv iallefall, og tok en digital og en ny strimmel 4 timer etterpå, som fikk smilefjes,  men syns strimmelen på hakket til å være positiv (?!) 

igår (onsdag) kl 14 så var strimmel og digital negativ. Er ikke dette veldig kort og topp? Og betyr det at eggløsningen er over da? Igår kveld var jeg ekstremt oppblåst, som en stram ballong. Har ikke eggløsningsslim, ikke hatt i det hele tatt. Mye kremete uflod. Har prøvd å bli kjent med tappen denne perioden, men den har vært høyt hele tiden, nesten så jeg ikke når den, må være litt hardhendt. Om den er åpen eller lukket aner jeg ikke, eneste jeg har kjent er ett bittelite «hull» midt på, den har vært hard hele tiden. Skal ikke denne være myk og åpen ved eggløsning da? Kan der være egget ikke slapp? 

tok ny strimmel idag, den er helt klart negativ, men streken er fortsatt sterk. Murringer kommer og går, men ikke like oppblåst idag.. 

Beklager at dette ble langt, føler meg så råd løs.. 

F920866B-C5E1-48A6-8714-FC01CBFFC521.jpeg

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig bilde men, er vel ikke positiv denne. Det første bildet et fra i går, det andre er fra i dag. Dersom det andre bildet er svakere, da kan vel eggløsning ha vært?

Anonymkode: 1414d...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20211111_204510.thumb.jpg.4bb7573402a5934769ee48f25312436b.jpgLitt dårlig bilde men, er vel ikke positiv denne. Det første bildet et fra i går, det andre er fra i dag. Dersom det andre bildet er svakere, da kan vel eggløsning ha vært?

Endret av Coffee1234
Få med bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i tillegg eggløsningssmerter i kveld. Noen som vet om det kommer før eller etter eggløsning? Eller imens? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coffee1234 skrev (1 minutt siden):

Har i tillegg eggløsningssmerter i kveld. Noen som vet om det kommer før eller etter eggløsning? Eller imens? 

Man kan kjenne det før, imens og etter. Ikke riktig godt å bli klok på. Forrige gang kjente jeg plutselig et skarpt hugg i den ene eggstokken, og det viste seg å være dagen for positiv test. Så det er mulig å kjenne det før egget slipper også :) Har flere ganger pleid å kjenne murringer i dagene før testen blir positiv. Bare å krysse fingrene og håpe at testen blir positiv hvert øyeblikk. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet fra syklusdag 5-17. Jeg har ikke fått like sterk strek. Men ser at fargen har vært sterkere noen dager. Har tenkt at jeg har fått testet til feil tid. Så usikker på om jeg har hatt eggløsning. Blitt noe svakere, men i dag ser det ut til at fargen er litt sterkere enn i går igjen. Men har hørt man ikke skal teste etter like streker? Så hvis jeg har hatt eggløsning, så er gjerne ikke testene etterpå reell? 

Har også kjent på tappen. Den har variert veldig. Har ikke slim. Men våt/vann utflod for noen dager siden, for så mer melkeaktig. I dag vannaktig igjen. Men lest vannaktig utflod også er fertil utflod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Coffee1234 skrev (33 minutter siden):

Kan denne være positiv, tro? 

Tok eggløsningssprøyte i går da, så vet ikke om det har noe å si 

Ser positiv ut. Og ja, EL-sprøyte innvirker på tester. Så når man har injisert det så kan man egentlig ikke ta/stole på EL-tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Ser positiv ut. Og ja, EL-sprøyte innvirker på tester. Så når man har injisert det så kan man egentlig ikke ta/stole på EL-tester.

Okei, ja skjønner. Takk for svar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner meg ikke på disse testene jeg tar.. Er det noen som kan komme med noen erfaringer/råd?

Jeg har testet med lilla CB digital de foregående syklusene, men har ikke helt stolt på den. Derfor har jeg denne runden testet med babyplan strimler i tillegg, og det er det som gjør meg forvirret nå. Babyplantestene er negative, mens CB digital har vist blinkende smiley i to dager før jeg fikk fast smiley idag. Jeg har hørt så mye om at babyplan strimlene er til å stole på, men at den digitale også skal være god, så nå vet jeg ikke hva jeg skal tro.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...