Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei.. jeg er på syklus dag 10, og nå nettopp fikk jeg en veldig sterk strek på eggløsningstesten 🤔 er ikke dette fryktelig tidlig? Forrige syklus hadde jeg eggløsning på dag 16. 

 

er det vanlig at den er så sterk så tidlig? Eller kan jeg nærme meg eggløsning allerede nå? 

7DFD717C-75B8-4C7A-8D2A-4D302FE705B0.png

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usikker på denne, ikke EL før om 4 dager på kalenderen, men hadde EL smerter og slim så tok en test på utvannet kveldsurin, den ble såpass sterk med en gang!

30D4D108-4F3F-419A-8DD5-A8946D39BA3A.jpeg

Anonymkode: e5b46...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Positiv! 😄

Anonymkode: e5b46...f7f

Testene stiger enda. Vil det si at egget ikke har sluppet enda? Vil jo ikke få peak før den blir negativ eller lavere 

AC1FC84A-2BDF-4A92-AE48-74F36864771D.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Litt usikker på denne, ikke EL før om 4 dager på kalenderen, men hadde EL smerter og slim så tok en test på utvannet kveldsurin, den ble såpass sterk med en gang!

30D4D108-4F3F-419A-8DD5-A8946D39BA3A.jpeg

Anonymkode: e5b46...f7f

Hadde det der vært min hadde jeg tenkt at neste test ble positiv 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Lillemeg1988 said:

Hadde det der vært min hadde jeg tenkt at neste test ble positiv 🥰

Det ble den! Hurra! 😄

C827C656-1F46-45C6-97DC-265F1EB232AE.jpeg

Anonymkode: e5b46...f7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tester (gjør det selv): Kan man stole på eggløsningstestene? Står på de fleste pakker at de er 99% sikre....Men jeg er på dag 9 i syklus nå, og fikk negativ eggløsningstest i dag, men har masse eggløsningsslim....Kan jeg ha eggløsning i dag uten at testen blir positiv?

Hadde negativ test i går også.

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som tester (gjør det selv): Kan man stole på eggløsningstestene? Står på de fleste pakker at de er 99% sikre....Men jeg er på dag 9 i syklus nå, og fikk negativ eggløsningstest i dag, men har masse eggløsningsslim....Kan jeg ha eggløsning i dag uten at testen blir positiv?

Hadde negativ test i går også.

Anonymkode: fcedf...7b4

Det der forvirret meg også noe voldsomt første gang jeg testet etter EL! Har du 28-dagers syklus er det vel anbefalt å begynne å teste på CD12 tror jeg, men første syklusen jeg testet fikk jeg ikke positiv EL test før på CD16, så det var en aha-opplevelse! TR kom forsåvidt nøyaktig 14 dager etter, så testen hadde nok rett!

Husk også at mange har kort LH topp, er derfor lurt å teste flere ganger om dager for å finne den 😊

Anonymkode: e5b46...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dere som tester (gjør det selv): Kan man stole på eggløsningstestene? Står på de fleste pakker at de er 99% sikre....Men jeg er på dag 9 i syklus nå, og fikk negativ eggløsningstest i dag, men har masse eggløsningsslim....Kan jeg ha eggløsning i dag uten at testen blir positiv?

Hadde negativ test i går også.

Anonymkode: fcedf...7b4

Du kan ha el slim en god stund før el :) bare fortsett å teste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det der forvirret meg også noe voldsomt første gang jeg testet etter EL! Har du 28-dagers syklus er det vel anbefalt å begynne å teste på CD12 tror jeg, men første syklusen jeg testet fikk jeg ikke positiv EL test før på CD16, så det var en aha-opplevelse! TR kom forsåvidt nøyaktig 14 dager etter, så testen hadde nok rett!

Husk også at mange har kort LH topp, er derfor lurt å teste flere ganger om dager for å finne den 😊

Anonymkode: e5b46...f7f

Har ikke 28 dagers syklus, varierer mellom 24-26 dager, så litt uforutsigbart. Legger inn datoer og antall i sånne eggløsningskalkulatorer, som sier at eggløsning er på alt fra 10-13.desember. Men kjenner også litt svake murringer/stikkinger jeg får ved eggløsning, men som sagt negativ test. Skal teste igjen etter jobb i ettermiddag. Livredd for å gå glipp av eggløsning.

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (1 time siden):

Du kan ha el slim en god stund før el :) bare fortsett å teste. 

Ja, er det som er så forrvirrende. Hadde elslim på søndag også, ikke i går, men masse i dag. Håper bare jeg ikke går glipp av den.

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, er det som er så forrvirrende. Hadde elslim på søndag også, ikke i går, men masse i dag. Håper bare jeg ikke går glipp av den.

Anonymkode: fcedf...7b4

Det er kjempeforvirrende! Husk at du kan ha slim uten at det er synlig også! Jeg hadde masse synlig slim på søndag, men EL- testen peaket i dag 🤷🏻‍♀️

Teste, teste, teste! 😄

Anonymkode: e5b46...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, er det som er så forrvirrende. Hadde elslim på søndag også, ikke i går, men masse i dag. Håper bare jeg ikke går glipp av den.

Anonymkode: fcedf...7b4

Skjønner deg godt. Jeg får minimalt med slim. Altså kan se det typ en gang så er det over 😜 hadde det lille slimet igår kveld, det var også da jeg fikk peak. Nå er det tilbake til vanlig lotion utflod. Så ikke alle har synlig slim 🥰 test 3 ganger for dag så går du ikke glipp av den 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det ble den! Hurra! 😄

C827C656-1F46-45C6-97DC-265F1EB232AE.jpeg

Anonymkode: e5b46...f7f

 Var det jeg tenkte meg 😁 hvor lenge pleier du å ha positiv test? Jeg hadde det i to dager nå 🤔 forrige syklus kun 12 timer.. skal man likevel regne eggløsnkng dagen etter første positive test,  eller andre? eller når den er blitt negativ? 🤯🤣

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemeg1988 said:

 Var det jeg tenkte meg 😁 hvor lenge pleier du å ha positiv test? Jeg hadde det i to dager nå 🤔 forrige syklus kun 12 timer.. skal man likevel regne eggløsnkng dagen etter første positive test,  eller andre? eller når den er blitt negativ? 🤯🤣

I ett døgn ca, men er på andre døgnet med positiv nå, så nå håper jeg virkelig den blir negativ snart! Er din blitt negativ nå?

Mener jeg har hørt man kan regne med at egget slipper 12-36 timer etter siste positive test 🥚:heiajente:

Anonymkode: e5b46...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I ett døgn ca, men er på andre døgnet med positiv nå, så nå håper jeg virkelig den blir negativ snart! Er din blitt negativ nå?

Mener jeg har hørt man kan regne med at egget slipper 12-36 timer etter siste positive test 🥚:heiajente:

Anonymkode: e5b46...f7f

Min ble negativ idag tidlig. Ja har også hørt det, men også noen som sier etter første positive 🤣 men det kan stemme for min del da, hadde syke eggløsning smerter kl 01-02 inatt, kanskje da egget slapp? ❤️ikke rart man blir forvirra 😜

65322D19-129E-4781-97EB-CE87D2727541.png

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lillemeg1988 said:

Min ble negativ idag tidlig. Ja har også hørt det, men også noen som sier etter første positive 🤣 men det kan stemme for min del da, hadde syke eggløsning smerter kl 01-02 inatt, kanskje da egget slapp? ❤️ikke rart man blir forvirra 😜

65322D19-129E-4781-97EB-CE87D2727541.png

Å? Ja, det synes jeg egentlig både kan høres og sees logisk ut i ditt tilfelle! 😍  Jeg var på 1,66 i dag, så håper testen er negativ i kveld! Hadde EL- smerter i går, i dag merker jeg ingenting 🤞🏼

Anonymkode: e5b46...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Å? Ja, det synes jeg egentlig både kan høres og sees logisk ut i ditt tilfelle! 😍  Jeg var på 1,66 i dag, så håper testen er negativ i kveld! Hadde EL- smerter i går, i dag merker jeg ingenting 🤞🏼

Anonymkode: e5b46...f7f

Ja merker lite idag jeg også. Litt murringer av og til eneste 🤞🏻❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (1 time siden):

Skjønner deg godt. Jeg får minimalt med slim. Altså kan se det typ en gang så er det over 😜 hadde det lille slimet igår kveld, det var også da jeg fikk peak. Nå er det tilbake til vanlig lotion utflod. Så ikke alle har synlig slim 🥰 test 3 ganger for dag så går du ikke glipp av den 😁

Uff, du skremmer meg litt nå. ;)  Har hatt slim hver gang jeg har vært på do i dag, men veldig mye den første gangen. Også fått litt mer murring/stikking på venstre side.

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...