Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper noen som er bedre enn meg til å tolke tester, kan si noe om hvilke som er evt negative og positive her. Var hos gynekolog på tirsdag som målte det største egget til 17 mm, og sa jeg mest sannsynlig kom til å få eggløsning i løpet av de neste 1-3 dagene. 
Fikk klart negative tester til og med sent torsdag kveld( eller er den også negativ?)

test nr 2 fredag kveld, positiv?

test nr 3 fredag ettermiddag, også positiv?

Testet ikke igjen før nå i kveld, søndag, og er usikker på om denne testen er omtrent positiv eller negativ? Blir litt bekymret om denne er positiv også.

gikk ikke å poste alle fire tester i samme innlegg, test 3 og 4 i neste innlegg.

 

8BA83A92-42AA-4B55-A3EE-B7FE989F0FF1.jpeg

5066CB5D-A064-41E2-8F42-65DDDD4A0A2A.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper noen som er bedre enn meg til å tolke tester, kan si noe om hvilke som er evt negative og positive her. Var hos gynekolog på tirsdag som målte det største egget til 17 mm, og sa jeg mest sannsynlig kom til å få eggløsning i løpet av de neste 1-3 dagene. 
Fikk klart negative tester til og med sent torsdag kveld( eller er den også negativ?)

test nr 2 fredag kveld, positiv?

test nr 3 fredag ettermiddag, også positiv?

Testet ikke igjen før nå i kveld, søndag, og er usikker på om denne testen er omtrent positiv eller negativ? Blir litt bekymret om denne er positiv også.

gikk ikke å poste alle fire tester i samme innlegg, test 3 og 4 i neste innlegg.

 

8BA83A92-42AA-4B55-A3EE-B7FE989F0FF1.jpeg

5066CB5D-A064-41E2-8F42-65DDDD4A0A2A.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

 

D5DA86B5-CADA-4075-AF4D-2BA3CB4E55D4.jpeg

9F474ED7-6CEA-44E4-9143-F759D8AB33A3.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (6 timer siden):

Skulle ønske man kunne se inni der, så man kunne forstå hva som skjedde 🤣 har prøvd å bli kjent med livmortappen, men føler ikke jeg ble noe klokere av den heller 😅 har du tatt graviditets test? De sier jo at man kan ta den 4 dager før forventet mens, men er jo mange som ikke får positiv test før etter også.. ikke lett å være prøver altså 😆

Ja et lite vindu inn till eggstokkene hadde vært fint😂 livmortappen har jeg aldri gidda å begitt meg ut på. Har ikke testet nei. Liker ikke det. I motsetning til de fleste her inne så  foretrekker jeg å vente på mensen🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

 

D5DA86B5-CADA-4075-AF4D-2BA3CB4E55D4.jpeg

9F474ED7-6CEA-44E4-9143-F759D8AB33A3.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Syns den øverste testen ser helt positiv ut! Den siste virker svakere ja. Har du lagt de inn i premom appen?

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (35 minutter siden):

Ja et lite vindu inn till eggstokkene hadde vært fint😂 livmortappen har jeg aldri gidda å begitt meg ut på. Har ikke testet nei. Liker ikke det. I motsetning til de fleste her inne så  foretrekker jeg å vente på mensen🥴

Forstår deg godt.. blir alltid så sykt skuffa når testen er negativ! Da er det nesten bare bedre å se om mensen kommer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (8 minutter siden):

Syns den øverste testen ser helt positiv ut! Den siste virker svakere ja. Har du lagt de inn i premom appen?

Nei, bruker ingen apper,kun fysiske tester.burde kanskje tempet, det får evt bli om prøvingen tar en del måneder til.

Men takk, jeg synes også den øverste(fra fredag ettermiddag) ser positiv ut.

Håper bare at den siste er klart negativ? Den ser svakere ut ja. Tok den litt etter 20 i kveld, så håper virkelig den er negativ og at eggløsning var i går eller tidlig i dag?

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, bruker ingen apper,kun fysiske tester.burde kanskje tempet, det får evt bli om prøvingen tar en del måneder til.

Men takk, jeg synes også den øverste(fra fredag ettermiddag) ser positiv ut.

Håper bare at den siste er klart negativ? Den ser svakere ut ja. Tok den litt etter 20 i kveld, så håper virkelig den er negativ og at eggløsning var i går eller tidlig i dag?

Anonymkode: fcedf...7b4

Ja man ser godt at den er svakere, så ville sagt den er negativ, mtp at strekene må være like sterke. Bare fortsett å test for å se om den holder seg negativ. Jeg fikk nemlig positiv på tirsdag, negativ onsdag, og positiv igjen torsdag. Helt sirkus denne syklusen min virker det som 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Noen som har noen gode råd her om når jeg bør legge inn aksjer? Pleier ha ca 40-42 dagers syklus. Var hos gynekolog og alt så fint ut. Hvorfor dukker ikke eggløsning opp? 🤔Har fått positiv dag 26 og dag 27 før. Merket bittelitt «slim» i går, men veldig lite. 

9FB4A13D-8A1B-4D63-93F8-3FA2EAD9DDEB.jpeg

650AB820-63F2-4284-8BFC-D7275CE6804A.png

Anonymkode: 4e1d5...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sterk positivt strimmeltest i går kl 16, sammen med fast smilefjes på CB (brukte både den rosa og den lilla). I dag ser testen slik ut - og er blitt negativ igjen. Men streken er jo fortsatt sterk, betyr det at LH-nivået fremdeles er høyt? Burde jeg ta en ny test i ettermiddag for å se om streken er blitt litt svakere, eller har ikke dette noe å si? Vi la inn aksjer i går kveld, men burde kanskje også ta en runde i dag?

87CAD2A8-88EF-4531-9E0A-54E4453D00A5.jpeg

Anonymkode: 196bc...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fikk sterk positivt strimmeltest i går kl 16, sammen med fast smilefjes på CB (brukte både den rosa og den lilla). I dag ser testen slik ut - og er blitt negativ igjen. Men streken er jo fortsatt sterk, betyr det at LH-nivået fremdeles er høyt? Burde jeg ta en ny test i ettermiddag for å se om streken er blitt litt svakere, eller har ikke dette noe å si? Vi la inn aksjer i går kveld, men burde kanskje også ta en runde i dag?

87CAD2A8-88EF-4531-9E0A-54E4453D00A5.jpeg

Anonymkode: 196bc...5ea

Mine tester blir sånn som det der hver mnd. Megasterk en dag(tydelig positiv). Så er den sterk, men ikke positiv dagen etter. Bruker å teste dagen etter det også for å være bombesikker, og da er den som regel helt svak. Sånn har jeg hatt det denne mnd nå. Megapositiv lørdag, sterk men ikke positiv søndag og helt svak i dag. Alle tatt til samme tid på døgnet. Lykke til😊

Anonymkode: 3674b...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som nylig har bestilt eggløsningstester fra babyplan, og opplever at de ikke får positive tester? Altså at de er defekte…? 

Anonymkode: 32b16...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Noen som nylig har bestilt eggløsningstester fra babyplan, og opplever at de ikke får positive tester? Altså at de er defekte…? 

Anonymkode: 32b16...f06

Jeg har, stavtester. Fungerer fint så vidt jeg har erfart denne syklusen. 

Anonymkode: fcedf...7b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har, stavtester. Fungerer fint så vidt jeg har erfart denne syklusen. 

Anonymkode: fcedf...7b4

Oki, så bra :) Jeg kjøpte strimmel tester

Anonymkode: 32b16...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen som nylig har bestilt eggløsningstester fra babyplan, og opplever at de ikke får positive tester? Altså at de er defekte…? 

Anonymkode: 32b16...f06

jeg hadde en strimmel i min pakke som var defekt denne runden 😬 kontrollstreken var borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei dere!

Noen som har noen gode råd her om når jeg bør legge inn aksjer? Pleier ha ca 40-42 dagers syklus. Var hos gynekolog og alt så fint ut. Hvorfor dukker ikke eggløsning opp? 🤔Har fått positiv dag 26 og dag 27 før. Merket bittelitt «slim» i går, men veldig lite. 

9FB4A13D-8A1B-4D63-93F8-3FA2EAD9DDEB.jpeg

650AB820-63F2-4284-8BFC-D7275CE6804A.png

Anonymkode: 4e1d5...e2d

Ikke godt å si hvorfor ikke el dukker opp, enten kan den komme enda senere eller kanskje du får en runde uten el denne gang og at mensen kommer etter hvert. Selv om eggstokker ser fine ut kan man ha sykluser uten el. Det kommer mest sannsynligvis ut av litt feil verdier med hormoner, ofte kan vi ikke styre dette selv.  Andre ting som kan utsette eller hemme el er overvekt, undervekt, veldig mye stress, kosthold … håper el dukker opp 😀

Anonymkode: bee08...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Fikk sterk positivt strimmeltest i går kl 16, sammen med fast smilefjes på CB (brukte både den rosa og den lilla). I dag ser testen slik ut - og er blitt negativ igjen. Men streken er jo fortsatt sterk, betyr det at LH-nivået fremdeles er høyt? Burde jeg ta en ny test i ettermiddag for å se om streken er blitt litt svakere, eller har ikke dette noe å si? Vi la inn aksjer i går kveld, men burde kanskje også ta en runde i dag?

87CAD2A8-88EF-4531-9E0A-54E4453D00A5.jpeg

Anonymkode: 196bc...5ea

Helt normalt. Har du hatt positiv trenger du ikke teste mer. Denne er jo dessuten negativ selv om streken er tydelig  :) Alt er som det skal være.

Anonymkode: bee08...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt normalt. Har du hatt positiv trenger du ikke teste mer. Denne er jo dessuten negativ selv om streken er tydelig  :) Alt er som det skal være.

Anonymkode: bee08...0b8

Takk, godt å høre😊

Anonymkode: 196bc...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mine tester blir sånn som det der hver mnd. Megasterk en dag(tydelig positiv). Så er den sterk, men ikke positiv dagen etter. Bruker å teste dagen etter det også for å være bombesikker, og da er den som regel helt svak. Sånn har jeg hatt det denne mnd nå. Megapositiv lørdag, sterk men ikke positiv søndag og helt svak i dag. Alle tatt til samme tid på døgnet. Lykke til😊

Anonymkode: 3674b...c55

Så bra! Jeg testet igjen i går ettermiddag, og da var streken litt svakere, og digitaltesten viste rund ring, altså negativ. Så da var nok EL søndag kveld eller natt til i går.😊 Takk😊

Anonymkode: 196bc...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive, ikke sant? Helt ny på EL-testing, så det er veldig mulig jeg spør dumt..

FB55E798-BD3D-4071-9434-A283AC98E4D0.jpeg

39905802-7A1E-4A0C-943A-CEF846FA2AB8.jpeg

Anonymkode: be3d5...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Positive, ikke sant? Helt ny på EL-testing, så det er veldig mulig jeg spør dumt..

FB55E798-BD3D-4071-9434-A283AC98E4D0.jpeg

39905802-7A1E-4A0C-943A-CEF846FA2AB8.jpeg

Anonymkode: be3d5...2ce

Er ikke ekspert, men synes de ser positive ut. 👍

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...