Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fant en link som nærmest fastslår at eggløsningen skjer NÅR testen er positiv. Hadde ikke tenkt at det var en reell mulighet før du nevnte det i innlegget ditt, så googlet litt.

 

https://4pluss1.wordpress.com/2013/05/10/froyaklinikken-svarer-del-1-egglosning/

 

Da er vel løpet kjørt for meg denne syklusen desserre, om eggløsningen virkelig skjer når testen er positiv (trodde det var ca. 24 timer etter).

Anonymkode: fcedf...7b4

Absolutt ikke alle der egget slipper samme dag som positiv test! Lest om mange som sier frøyaklinikken er litt shady side, de holder visst på med mye alternative behandlinger osv. men ja såklart, egget KAN slippe samme dag, men mest normalt fra til 12 til 48 timer. Tror dersom testene dine nå øker i styrke, la oss si du har positiv (sterkere positiv enn idag) i morgen så har ikke egget sluppet. Legger du testene inn i appen premom? Der får du scorenivå☺️ Sånn som Flo appen min denne syklusen, eggløsningsdagen 7 desember, men står at 8 desember er også fertil dag. Men ikke lett å vite nøyaktig dessverre. Vet det er drit kjipt i ikke vite. Men er jo bare å prøve, likevel og se om det klaffer 🤞🏻

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemeg1988 skrev (5 timer siden):

Absolutt ikke alle der egget slipper samme dag som positiv test! Lest om mange som sier frøyaklinikken er litt shady side, de holder visst på med mye alternative behandlinger osv. men ja såklart, egget KAN slippe samme dag, men mest normalt fra til 12 til 48 timer. Tror dersom testene dine nå øker i styrke, la oss si du har positiv (sterkere positiv enn idag) i morgen så har ikke egget sluppet. Legger du testene inn i appen premom? Der får du scorenivå☺️ Sånn som Flo appen min denne syklusen, eggløsningsdagen 7 desember, men står at 8 desember er også fertil dag. Men ikke lett å vite nøyaktig dessverre. Vet det er drit kjipt i ikke vite. Men er jo bare å prøve, likevel og se om det klaffer 🤞🏻

Vet ikke om denne er sterkere enn i går, men ser i alle fall positiv ut. Da er det kanskje håp om at det ikke er for sent å legge inn aksjer i ettermiddag/ kveld? Har fremdeles murringer og slim.

05555D5B-E4C0-42EC-B995-A75CBEDD2292.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok… jeg har vært testgal denne gangen 🙈 Startet med slim/murringer søndag kveld, fikk positiv test mandag kveld med peak tirsdag kveld. La inn aksjer søndag kveld og mandag kveld, men LH er fremdeles høy i dag, onsdag! 

Håper så inderlig egget har sluppet siden vi ikke har mulighet for mer aksjer de nærmeste dagene. Hva tror dere?

Kan legge til at el smerter på venstre side gikk over i generell mensmurring sent i går kveld.

31D6A9C5-5688-4F4E-AA66-CA731BE169EE.jpeg

Anonymkode: e5b46...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vet ikke om denne er sterkere enn i går, men ser i alle fall positiv ut. Da er det kanskje håp om at det ikke er for sent å legge inn aksjer i ettermiddag/ kveld? Har fremdeles murringer og slim.

05555D5B-E4C0-42EC-B995-A75CBEDD2292.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Jeg tok meg den friheten til å lage en collasj, bare for å sammenligne 🤣 og dagens er sterkere ser du ❤️ Vil tro du har peak nå. Og da kunne det ikke passet bedre med sex idag 🤞🏻😍

77DC0EFF-FA24-4755-8EB5-A493397762BF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ok… jeg har vært testgal denne gangen 🙈 Startet med slim/murringer søndag kveld, fikk positiv test mandag kveld med peak tirsdag kveld. La inn aksjer søndag kveld og mandag kveld, men LH er fremdeles høy i dag, onsdag! 

Håper så inderlig egget har sluppet siden vi ikke har mulighet for mer aksjer de nærmeste dagene. Hva tror dere?

Kan legge til at el smerter på venstre side gikk over i generell mensmurring sent i går kveld.

31D6A9C5-5688-4F4E-AA66-CA731BE169EE.jpeg

Anonymkode: e5b46...f7f

Mine var også høy i LH etter peak, men trooor mitt egg slapp dagen etter, hadde helt sinnsyke smerter da. Men er vanskelig å vite eksakt! Men uansett så lever sædceller flere dager 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (4 minutter siden):

Jeg tok meg den friheten til å lage en collasj, bare for å sammenligne 🤣 og dagens er sterkere ser du ❤️ Vil tro du har peak nå. Og da kunne det ikke passet bedre med sex idag 🤞🏻😍

77DC0EFF-FA24-4755-8EB5-A493397762BF.jpeg

Hehe, takk for kolasjen. :)  Ja, ser at øverste er sterkere. Men betyr det at eggløsning kanskje skjer i kveld (siden den først var positiv i går ettermiddag/kveld), eller i morgen?

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hehe, takk for kolasjen. :)  Ja, ser at øverste er sterkere. Men betyr det at eggløsning kanskje skjer i kveld (siden den først var positiv i går ettermiddag/kveld), eller i morgen?

Anonymkode: fcedf...7b4

Det er jo her mange er uenige🤯 noen sier man skal gå ut i fra første postitivt test uansett, og noen sier man skal gå ut i fra når den blir negativ igjen 🤔 har Googla myyye denne prøveperioden, blir helt matt av så mye forskjellig info 😖 tror man nesten må bare prøve å kjenne etter på kroppen, ikke alle som kjenner noe heller. 
egen erfaring er iallefall at etter siste positive test så kommer smertene, og etter smertene er testen negativ igjen. Så jeg tror iallefall at for min del blir testen negativ når egget har sluppet. 

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lillemeg1988 said:

Mine var også høy i LH etter peak, men trooor mitt egg slapp dagen etter, hadde helt sinnsyke smerter da. Men er vanskelig å vite eksakt! Men uansett så lever sædceller flere dager 🤞🏻

Det står jo så mye forskjellig over alt! 🙈 Noen steder står det at egget slipper etter første positive, andre steder står det at det slipper på peak og atter andre igjen sier at det ikke slipper før etter negativ test… 

På symptomer i kroppen å regne tror jeg egget slapp rundt peak i går kveld, men det er jammen ikke greit å vite 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e5b46...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det står jo så mye forskjellig over alt! 🙈 Noen steder står det at egget slipper etter første positive, andre steder står det at det slipper på peak og atter andre igjen sier at det ikke slipper før etter negativ test… 

På symptomer i kroppen å regne tror jeg egget slapp rundt peak i går kveld, men det er jammen ikke greit å vite 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: e5b46...f7f

Nei ikke sant?? Blir gal. Det beste er vel å ha sex annenhver dag, men med tre barn, full jobb og alt som hører med så har vi rett og slett ikke energi til så mye sex hele tiden. Derfor det hadde vært så greit å vite eksakt. Som her feks, gubben har vært syk, og er keen på sex nå liksom. I følge Flo var eggløsningsdagen min igår, og at jeg fortsatt er fertil i følge kalenderen. Men jeg tror egget slapp da jeg hadde de smertene natt til igår, og da vil det jo være for seint tror jeg.. uff ikke lett det her 😖

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lillemeg1988 said:

Nei ikke sant?? Blir gal. Det beste er vel å ha sex annenhver dag, men med tre barn, full jobb og alt som hører med så har vi rett og slett ikke energi til så mye sex hele tiden. Derfor det hadde vært så greit å vite eksakt. Som her feks, gubben har vært syk, og er keen på sex nå liksom. I følge Flo var eggløsningsdagen min igår, og at jeg fortsatt er fertil i følge kalenderen. Men jeg tror egget slapp da jeg hadde de smertene natt til igår, og da vil det jo være for seint tror jeg.. uff ikke lett det her 😖

Ja, man kan faktisk bli gal av mindre! 🙈 Ikke så lett å få til all den sexen nei! Vi nærmer oss midten av 30 årene og er rett og slett ikke så hypp på å hoppe i høyet hele tiden lenger. Samboer jobber turnus i tillegg så når kvelds- og nattevaktene dukker opp på kalenderen er positive EL tester ganske upopulært 😅

Hvis egget slapp natt til i går spørs det nok om det er for sent, men har dere lyst og ork er det nok bare fint å få lagt inn alle de aksjene dere kan! ❤️

Anonymkode: e5b46...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, man kan faktisk bli gal av mindre! 🙈 Ikke så lett å få til all den sexen nei! Vi nærmer oss midten av 30 årene og er rett og slett ikke så hypp på å hoppe i høyet hele tiden lenger. Samboer jobber turnus i tillegg så når kvelds- og nattevaktene dukker opp på kalenderen er positive EL tester ganske upopulært 😅

Hvis egget slapp natt til i går spørs det nok om det er for sent, men har dere lyst og ork er det nok bare fint å få lagt inn alle de aksjene dere kan! ❤️

Anonymkode: e5b46...f7f

Forstår godt hva du mener ❤️ Jeg har blitt gravid 4 ganger før, og da har vi alltid kun hatt sex 1 gang rundt eggløsningsdagen 🤪 så man MÅ ikke ha sex hele tiden for å bli gravid. 
 

jeg kan jo ikke være hundre prosent sikker på at det var da det slapp, men nå har vi allerede lagt inn «overtidsaksjene»🤭 hadde heldigvis sex litt før eggløsning også, så kan jo håpe at mannen sine svømmere er sterke og ikke har dødd alle sammen 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere? Er bsre cd 11 så tidlig for meg å få positiv test i så fall Screenshot_20211208-144148_Premom.jpg.72d7d6c67dd4e32df9e8584c16bec572.jpg

Anonymkode: dd69f...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva tror dere? Er bsre cd 11 så tidlig for meg å få positiv test i så fall Screenshot_20211208-144148_Premom.jpg.72d7d6c67dd4e32df9e8584c16bec572.jpg

Anonymkode: dd69f...7fe

Ta en til ikveld, da er den nok helt positiv. For den er jammen ikke langt unna 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemeg1988 skrev (8 minutter siden):

Ta en til ikveld, da er den nok helt positiv. For den er jammen ikke langt unna 😁

Takk 🥳

Anonymkode: dd69f...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (8 timer siden):

Jeg tok meg den friheten til å lage en collasj, bare for å sammenligne 🤣 og dagens er sterkere ser du ❤️ Vil tro du har peak nå. Og da kunne det ikke passet bedre med sex idag 🤞🏻😍

77DC0EFF-FA24-4755-8EB5-A493397762BF.jpeg

Forvirrende, men ser ut til at testen jeg tok rundt kl. 16 i dag også er positiv. Eggløsningen har ennå ikke skjedd? 

EC3C49EB-10FF-4ACC-893E-8DDFDC31F8DD.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forvirrende, men ser ut til at testen jeg tok rundt kl. 16 i dag også er positiv. Eggløsningen har ennå ikke skjedd? 

EC3C49EB-10FF-4ACC-893E-8DDFDC31F8DD.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Ingen som vet akkurat når eggløsningen skjer kun utifra testene. Den kan skje etter at testen har blitt negativ igjen, men den kan også skje mens testen er positiv. Det kan hende du har eggløsning nå. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykkefrø skrev (26 minutter siden):

Ingen som vet akkurat når eggløsningen skjer kun utifra testene. Den kan skje etter at testen har blitt negativ igjen, men den kan også skje mens testen er positiv. Det kan hende du har eggløsning nå. :) 

Kan jeg ha hatt eggløsning i går, eller i natt, slik at det er for sent nå i kveld? Hadde mye slim i går og i dag tidlig, men ikke merkbart nå. Dårlig tegn sikkert.

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg ha hatt eggløsning i går, eller i natt, slik at det er for sent nå i kveld? Hadde mye slim i går og i dag tidlig, men ikke merkbart nå. Dårlig tegn sikkert.

Anonymkode: fcedf...7b4

Det trenger ikke være ett dårlig tegn,m ang slim. Mange som ikke får merkbart slim, så sant det ikke sjekker helt oppi med livmortappen 😄

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan jeg ha hatt eggløsning i går, eller i natt, slik at det er for sent nå i kveld? Hadde mye slim i går og i dag tidlig, men ikke merkbart nå. Dårlig tegn sikkert.

Anonymkode: fcedf...7b4

Vet ikke hvor lenge du har hatt positive tester, men om du fikk første positive i går og den fortsatt er positiv i dag, så tipper jeg at EL ikke var i går. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lykkefrø said:

Vet ikke hvor lenge du har hatt positive tester, men om du fikk første positive i går og den fortsatt er positiv i dag, så tipper jeg at EL ikke var i går. :)  

Samtidig er det flere kilder på nettet som hevder at el test fortsatt kan være positiv når egget slipper/like etter 🤷🏻‍♀️

Poenget er vel, legg inn aksjer i forkant av positiv test og når testen er positiv så får man utnyttet det fertile vinduet maksimalt 😊

Anonymkode: e5b46...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...