Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jenteanonym91 skrev (11 timer siden):

Arg! Er så utålmodig etter å begynne å prøve på baby. 4 uker siden jeg sluttet på pilla og enda ikke i nærheten av noe eggløsning. Har testet ca. hver 3. dag siden cd12, testene er fremdeles nesten blenda. Har heller ikke hatt noe slim, eller kjent noe murringer. Menmen, den som venter på noe godt! Hvor lang tid tok det for dere før mensen kom første gangen?

Den kom aldri hos meg. Ventet 6 mnd før jeg fikk primolut av gynekologen min, da først fikk jeg mensen. Brukte p-piller i nesten 10 år

Anonymkode: f7417...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet at strimmelen ikke er positiv, men hvordan kan den være såpass sterk uten at jeg får utslag på digital? Ikke blinkende smiley engang? 

79C468F7-94FE-4010-8477-D97EE05CA056.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dager før eggløsning begynner LH å stige for dere? :)

Anonymkode: 98fb4...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor mange dager før eggløsning begynner LH å stige for dere? :)

Anonymkode: 98fb4...144

Dagen før hos meg 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 31.12.2021 den 20.29):

Fordi noen batchnr med babyplan er helt håpløse! Vil ikke finansiere de mer. Dette er fra samme urin:

 

20211209_085521.thumb.jpg.22caa8167ace094a25cafee74cc452f3.jpg

Oisann! Det er såpass ja. Nå fikk jeg motsatt også, at staven er svakere. Ah, jeg gir opp. Kommer aldri til å finne el når det er slike forskjeller :S og jeg som sliter med veldig ny/ uregelmessig syklus fra før.. 

 

Takk for svar ❤️ 

Anonymkode: da78a...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er denne positiv? 🙈

3D32385F-0453-4718-940F-4FDFAB69CDB7.jpeg

Anonymkode: c66ca...843

Nei denne eggløsningstester er negativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Oisann! Det er såpass ja. Nå fikk jeg motsatt også, at staven er svakere. Ah, jeg gir opp. Kommer aldri til å finne el når det er slike forskjeller :S og jeg som sliter med veldig ny/ uregelmessig syklus fra før.. 

 

Takk for svar ❤️ 

Anonymkode: da78a...100

Hm. Jeg har heller ikke vært fornøyd med babyplan denne måneden. Har feks testet kl 15 og 18. Første test veldig sterk, andre test omtrent blank. Dagen etter sterk igjen osv. Vet man ikke ser stigning, men stemmer heller ikke overens når jeg har testet med annet merke på samme urin. Veldig kjedelig! 

Anonymkode: daff3...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor mange dager før eggløsning begynner LH å stige for dere? :)

Anonymkode: 98fb4...144

Både stiger og synker om hverandre uten noen fasit før den plutselig er knall positiv her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenteanonym91 skrev (På 1.1.2022 den 3.17):

Arg! Er så utålmodig etter å begynne å prøve på baby. 4 uker siden jeg sluttet på pilla og enda ikke i nærheten av noe eggløsning. Har testet ca. hver 3. dag siden cd12, testene er fremdeles nesten blenda. Har heller ikke hatt noe slim, eller kjent noe murringer. Menmen, den som venter på noe godt! Hvor lang tid tok det for dere før mensen kom første gangen?

Mensen kom etter 3 uker ca men uten eggløsning først. Hadde korte sykluser uten eggløsning i ca 4 måneder før det stabiliserte seg og jeg begynte få eggløsninger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfarne testere, jeg er forvirret av at jeg i går ettermiddag fikk positiv test på CB digital (fast smilefjes), som da skal tilsi at eggløsning kommer innen 24-36 timer. Men, utålmodig og nysgjerrig som jeg er, tok jeg i tillegg en babyplan test (stav, ikke digital), og den var veldig positiv! Da skjønner jeg ingenting! Kan jeg da forvente eggløsning i morgen, eller i dag? Eller kanskje om 48 timer fra nå?

Kjente ikke noe i går, hadde kun eggløsningsslim. I dag har jeg både litt slim og noe svak smerte/murring i eggstokkene, mest på høyre side. Er eggløsningen i gang nå? Skal jeg stole mest på CB sin digitale test, eller babyplan sin som var positiv nå for to timer siden? 🥴

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Erfarne testere, jeg er forvirret av at jeg i går ettermiddag fikk positiv test på CB digital (fast smilefjes), som da skal tilsi at eggløsning kommer innen 24-36 timer. Men, utålmodig og nysgjerrig som jeg er, tok jeg i tillegg en babyplan test (stav, ikke digital), og den var veldig positiv! Da skjønner jeg ingenting! Kan jeg da forvente eggløsning i morgen, eller i dag? Eller kanskje om 48 timer fra nå?

Kjente ikke noe i går, hadde kun eggløsningsslim. I dag har jeg både litt slim og noe svak smerte/murring i eggstokkene, mest på høyre side. Er eggløsningen i gang nå? Skal jeg stole mest på CB sin digitale test, eller babyplan sin som var positiv nå for to timer siden? 🥴

Anonymkode: fcedf...7b4

Hei! Jeg hadde samme problem som deg når det gjaldt CB digital.. Den ble positiv altfor tidlig i forhold til de andre testene. Det jeg valgte å gjøre var å teste videre med strimler frem til testen ble negativ igjen, også droppa jeg CB digital neste syklus da jeg ble mer forvirra og stresset av å teste med den.. Følte at strimlene fra babyplan var mye mer korrekt, selvom de også kunne være upålitelige til tider, med defekte tester og feil svar (mulig batch som var dårlig? hørt flere har hatt det problemet).

Siste syklusen nå bestemte jeg meg for å droppe alt av EL-tester og sikre meg med sex annenhver dag fra mensen var ferdig til antatt IKM, og jeg følte meg myye roligere av det. Har mye symptomer ved EL, så jeg visste ca når det var uten å måtte teste. 

Anonymkode: f7417...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Erfarne testere, jeg er forvirret av at jeg i går ettermiddag fikk positiv test på CB digital (fast smilefjes), som da skal tilsi at eggløsning kommer innen 24-36 timer. Men, utålmodig og nysgjerrig som jeg er, tok jeg i tillegg en babyplan test (stav, ikke digital), og den var veldig positiv! Da skjønner jeg ingenting! Kan jeg da forvente eggløsning i morgen, eller i dag? Eller kanskje om 48 timer fra nå?

Kjente ikke noe i går, hadde kun eggløsningsslim. I dag har jeg både litt slim og noe svak smerte/murring i eggstokkene, mest på høyre side. Er eggløsningen i gang nå? Skal jeg stole mest på CB sin digitale test, eller babyplan sin som var positiv nå for to timer siden? 🥴

Anonymkode: fcedf...7b4

El i dag. Jeg har hvertfall som regel el samme dag som eltest er positiv på morgen, eller dagen etter dersom jeg tester på kveld og den er positiv på kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Erfarne testere, jeg er forvirret av at jeg i går ettermiddag fikk positiv test på CB digital (fast smilefjes), som da skal tilsi at eggløsning kommer innen 24-36 timer. Men, utålmodig og nysgjerrig som jeg er, tok jeg i tillegg en babyplan test (stav, ikke digital), og den var veldig positiv! Da skjønner jeg ingenting! Kan jeg da forvente eggløsning i morgen, eller i dag? Eller kanskje om 48 timer fra nå?

Kjente ikke noe i går, hadde kun eggløsningsslim. I dag har jeg både litt slim og noe svak smerte/murring i eggstokkene, mest på høyre side. Er eggløsningen i gang nå? Skal jeg stole mest på CB sin digitale test, eller babyplan sin som var positiv nå for to timer siden? 🥴

Anonymkode: fcedf...7b4

Babyplan sin ville nok og vært positiv i går. Egget slipper stort sett et døgn etter første positive test ikke siste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (2 minutter siden):

Babyplan sin ville nok og vært positiv i går. Egget slipper stort sett et døgn etter første positive test ikke siste.

Mulig du har rett, men blir litt forvirret av personen som svarte før deg og som mener CB digitaltest gir positivt svar for tidlig.

Kjenner i alle fall symptomer på eggløsning nå.

Sikker på at eggløsning skjer et døgn etter første positive test og ikke etter siste positve test?

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei! Jeg hadde samme problem som deg når det gjaldt CB digital.. Den ble positiv altfor tidlig i forhold til de andre testene. Det jeg valgte å gjøre var å teste videre med strimler frem til testen ble negativ igjen, også droppa jeg CB digital neste syklus da jeg ble mer forvirra og stresset av å teste med den.. Følte at strimlene fra babyplan var mye mer korrekt, selvom de også kunne være upålitelige til tider, med defekte tester og feil svar (mulig batch som var dårlig? hørt flere har hatt det problemet).

Siste syklusen nå bestemte jeg meg for å droppe alt av EL-tester og sikre meg med sex annenhver dag fra mensen var ferdig til antatt IKM, og jeg følte meg myye roligere av det. Har mye symptomer ved EL, så jeg visste ca når det var uten å måtte teste. 

Anonymkode: f7417...db1

Akkurat det jeg bekymrer meg for; at CB har vist positv for tidlig. Men siden jeg kjenner murring/svak stikking i eggstokkene nå i dag, så er kanskje eggløsning i dag likevel.

Uff, kjenner ikke kroppen min i det hele tatt føler jeg.

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mulig du har rett, men blir litt forvirret av personen som svarte før deg og som mener CB digitaltest gir positivt svar for tidlig.

Kjenner i alle fall symptomer på eggløsning nå.

Sikker på at eggløsning skjer et døgn etter første positive test og ikke etter siste positve test?

Anonymkode: fcedf...7b4

Hos meg er det iallefall slik. Kjenner godt el og temper i tillegg. Er 99% sikker på at du har eggløsning i kveld / natt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (3 minutter siden):

Hos meg er det iallefall slik. Kjenner godt el og temper i tillegg. Er 99% sikker på at du har eggløsning i kveld / natt.

Takk, håper du har rett. :) 

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil noen tolke for meg?😅 Jeg har hatt veldig el-smerter i dag.. Tok denne på formiddagen. Første gang jeg prøver sånn digital el-test, og ble litt forundra da den viste blank men likevel hadde så sterkt utslag på strimmelen? Clearblue Advanced. 

FCEAFC8D-428A-4765-8FA2-42586E7A1EC6.jpeg

F1D6B25A-64D4-406B-865E-E45CC0BE3D94.jpeg

Anonymkode: 72447...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (9 timer siden):

Både stiger og synker om hverandre uten noen fasit før den plutselig er knall positiv her.

Skjønner! Ikke fått syklus tilbake etter p-pilleslutt, og trudde kanskje den begynte å stige litt da testen i går var noen sterkere enn de andre. Men trur nok bare det var som du beskriver, en liten stigning og sykling omhverandre. Da dagens test var svakere igjen. Menmen, eggløsningen kommer vel tilslutt 😄

Anonymkode: 98fb4...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...