Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jenteanonym91 skrev (5 timer siden):

Hvor lenge etter dere sluttet på p-piller begynte dere å få utslag av LH på eggløsningstester? 3 uker siden jeg sluttet, og eggløsningstester er så og si helt hvite, ingen forandring. Nysgjerrig på hvor lang tid det vil ta å få hormonene tilbake til normalen. 

Jeg antar det - som alt annet - varierer. Jeg fikk utslag på EL-tester den første "ordentlige" syklusen etter jeg sluttet. 

Anonymkode: 2874f...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jenteanonym91 skrev (8 timer siden):

Hvor lenge etter dere sluttet på p-piller begynte dere å få utslag av LH på eggløsningstester? 3 uker siden jeg sluttet, og eggløsningstester er så og si helt hvite, ingen forandring. Nysgjerrig på hvor lang tid det vil ta å få hormonene tilbake til normalen. 

Veldig variabelt ja. Da jeg sluttet på p-piller etter flere års bruk tok det 3-4 måneder før jeg fikk første eggløsning. Skulle vise seg at jeg bare fikk et par eggløsninger det første året... for etter 1 års prøving fikk jeg utredning som tilsa hormonforstyrrelser/pcos og trengte hjelp til å få syklusen i rute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (På 24.12.2021 den 14.47):

kva tyder dette? 

Var EL ein gong etter siste test? 

 

IMG_20211224_144111824.jpg

Når er disse testene tatt? Ingen av disse er nær å være positiv

Anonymkode: 98fb4...144

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 23.12.2021 den 8.59):

Veldig variabelt ja. Da jeg sluttet på p-piller etter flere års bruk tok det 3-4 måneder før jeg fikk første eggløsning. Skulle vise seg at jeg bare fikk et par eggløsninger det første året... for etter 1 års prøving fikk jeg utredning som tilsa hormonforstyrrelser/pcos og trengte hjelp til å få syklusen i rute.

Ja, skjønner det varierer, men var bare interessert i å høre hvordan det var for dere andre 😄 Virker ikke som jeg er i nærheten av noe eggløsning her i allefall, 3 uker uten hormoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Når er disse testene tatt? Ingen av disse er nær å være positiv

Anonymkode: 98fb4...144

tatt frå cd5 til 15. Dagens test er og blenda. Brukt ettermiddags urin. Oki.... så eg hadde ikkje EL denna månaden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mammahjarte skrev (30 minutter siden):

tatt frå cd5 til 15. Dagens test er og blenda. Brukt ettermiddags urin. Oki.... så eg hadde ikkje EL denna månaden??

Du har ikke hatt eggløsning enda nei :) Fortsette å teste, så kommer den nok snart. Mensen kommer ikke før du har hatt eggløsning, så vær forberedt på at IKM også blir forskjøvet. 😊 

Endret av Lykkefrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg premom viser LH 4,7 på det meste. Den gikk opp til 4,3 forrige uke. I forgårs 4,7. Nå er den nede på 0,3 igjen. Kan jeg ha hatt eggløsning uten å treffe med test på riktig tid? Ble gravid forrige syklus, men hadde en kjemisk. Heller ikke da fikk jeg positiv test og gikk bare og ventet og ventet på at testen skulle bli sterkere. 

Anonymkode: daff3...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Iflg premom viser LH 4,7 på det meste. Den gikk opp til 4,3 forrige uke. I forgårs 4,7. Nå er den nede på 0,3 igjen. Kan jeg ha hatt eggløsning uten å treffe med test på riktig tid? Ble gravid forrige syklus, men hadde en kjemisk. Heller ikke da fikk jeg positiv test og gikk bare og ventet og ventet på at testen skulle bli sterkere. 

Anonymkode: daff3...7ef

Hvor ofte testa du de dagene du hadde høy LH? Du kan rett og slett ha veldig kort LH topp:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Lykkefrø said:

Du har ikke hatt eggløsning enda nei :) Fortsette å teste, så kommer den nok snart. Mensen kommer ikke før du har hatt eggløsning, så vær forberedt på at IKM også blir forskjøvet. 😊 

Oki :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (På 24.12.2021 den 14.47):

kva tyder dette? 

Var EL ein gong etter siste test? 

 

IMG_20211224_144111824.jpg

Nei ingen el her, fortsett å teste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (13 timer siden):

Hvor ofte testa du de dagene du hadde høy LH? Du kan rett og slett ha veldig kort LH topp:) 

Har lagt bildene inn med noen dagers mellomrom, så datoer blir jo ikke riktig. Men har tatt ca en per dag til det steg noe i farge. Så har jeg tatt morgen og ettermiddag/kveld. Har ikke målt temp denne syklusen, men var 37 i morges. De to syklusene jeg temaet tidligere, så lå jeg på 36,3-36,7 før el.

Har jo blitt gravid en gang, og fikk ikke lik teststrek da heller. Så kan jo kanskje stemme at jeg har kort LH-topp. Har det noe å si? Kan man være mindre fruktbar da? 

Anonymkode: daff3...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har lagt bildene inn med noen dagers mellomrom, så datoer blir jo ikke riktig. Men har tatt ca en per dag til det steg noe i farge. Så har jeg tatt morgen og ettermiddag/kveld. Har ikke målt temp denne syklusen, men var 37 i morges. De to syklusene jeg temaet tidligere, så lå jeg på 36,3-36,7 før el.

Har jo blitt gravid en gang, og fikk ikke lik teststrek da heller. Så kan jo kanskje stemme at jeg har kort LH-topp. Har det noe å si? Kan man være mindre fruktbar da? 

Anonymkode: daff3...7ef

Nei, kort LH topp betyr ikke at du er mindre fruktbar. Betyr bare at sjansen for å få med deg LH toppen på eggløsningstester er lavere. Forrige syklusen min var min test positiv kun 12 timer. Hvis jeg ikke hadde testet så ofte som jeg gjorde hadde jeg misset den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet noen hvordan jeg med samme urin kan få forskjell på babyplan sin test med strimmel versus stav? :) Fikk da sterkere test på stav testen. 

Anonymkode: da78a...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Endelig er syklusen min blitt stabil, så jeg tester etter eggløsning for å ha litt kontroll. 

Jeg fikk tydelig positiv tidligere idag, og har testet et par ganger til for å følge lh-nivået. 

De to siste testene idag er fortsatt sterke, men de er svakere enn den positive jeg fikk først idag. Når vil dere anta at eggløsning er med tanke på hvordan testene mine har vært idag? 

 

Takk for svar 😊 

Screenshot_20211230_214157_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_179971153374619.jpg

Anonymkode: fcea0...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei! Endelig er syklusen min blitt stabil, så jeg tester etter eggløsning for å ha litt kontroll. 

Jeg fikk tydelig positiv tidligere idag, og har testet et par ganger til for å følge lh-nivået. 

De to siste testene idag er fortsatt sterke, men de er svakere enn den positive jeg fikk først idag. Når vil dere anta at eggløsning er med tanke på hvordan testene mine har vært idag? 

 

Takk for svar 😊 

Screenshot_20211230_214157_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_179971153374619.jpg

Anonymkode: fcea0...d8b

Ville tippet i dag, eller i går. :) 

Endret av Lykkefrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 12/30/2021 den 16.26):

Vet noen hvordan jeg med samme urin kan få forskjell på babyplan sin test med strimmel versus stav? :) Fikk da sterkere test på stav testen. 

Anonymkode: da78a...100

Fordi noen batchnr med babyplan er helt håpløse! Vil ikke finansiere de mer. Dette er fra samme urin:

 

20211209_085521.thumb.jpg.22caa8167ace094a25cafee74cc452f3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (50 minutter siden):

Fordi noen batchnr med babyplan er helt håpløse! Vil ikke finansiere de mer. Dette er fra samme urin:

 

20211209_085521.thumb.jpg.22caa8167ace094a25cafee74cc452f3.jpg

Virker som babyplan sine tester er veldig dårlige fortiden. Graviditets testene svake streker også, uten å være gravid… stoler ikke på babyplan fortiden. Virker som de har noen dårlige partier for tiden…

Anonymkode: 4429d...e23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Virker som babyplan sine tester er veldig dårlige fortiden. Graviditets testene svake streker også, uten å være gravid… stoler ikke på babyplan fortiden. Virker som de har noen dårlige partier for tiden…

Anonymkode: 4429d...e23

100% enig,dessverre  :( har vært sikker på å være gravid de to siste syklusen, uten å være det. Så skuffende 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg! Er så utålmodig etter å begynne å prøve på baby. 4 uker siden jeg sluttet på pilla og enda ikke i nærheten av noe eggløsning. Har testet ca. hver 3. dag siden cd12, testene er fremdeles nesten blenda. Har heller ikke hatt noe slim, eller kjent noe murringer. Menmen, den som venter på noe godt! Hvor lang tid tok det for dere før mensen kom første gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...