Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Uff, du skremmer meg litt nå. ;)  Har hatt slim hver gang jeg har vært på do i dag, men veldig mye den første gangen. Også fått litt mer murring/stikking på venstre side.

Anonymkode: fcedf...7b4

Da er det nok noe på gang 🤞🏻😁 de sies at man er mest fertil når man har dette slimet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemeg1988 skrev (1 time siden):

Da er det nok noe på gang 🤞🏻😁 de sies at man er mest fertil når man har dette slimet!

Tok denne testen nå nettopp, men er litt i tvil om den er positiv? 

CAAC1752-1CBF-4663-A439-F18C2D5C1D0C.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tok denne testen nå nettopp, men er litt i tvil om den er positiv? 

CAAC1752-1CBF-4663-A439-F18C2D5C1D0C.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Er det lenge siden du var på toalettet før du tok den? Den ser ikke heeelt positiv ut 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (6 minutter siden):

Er det lenge siden du var på toalettet før du tok den? Den ser ikke heeelt positiv ut 🤔

Noen timer, kanskje 3 timer… Er i så fall veldig tidlig om jeg får eggløsning i dag eller i morgen, er på dag 9 i syklus nå.

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen timer, kanskje 3 timer… Er i så fall veldig tidlig om jeg får eggløsning i dag eller i morgen, er på dag 9 i syklus nå.

Anonymkode: fcedf...7b4

Min er alltid så sterk rett den blir positiv iallefall😁 fikk også positiv eggløsningstest syklus dag 9 denne syklusen. Forrige syklus kom den på dag 16 🤭 så stor forskjell fra syklus til syklus tydeligvis hos meg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (4 minutter siden):

Min er alltid så sterk rett den blir positiv iallefall😁 fikk også positiv eggløsningstest syklus dag 9 denne syklusen. Forrige syklus kom den på dag 16 🤭 så stor forskjell fra syklus til syklus tydeligvis hos meg 

Hvor lang tid tar det for deg før den blir positiv etter en slik test jeg la inn bilde av? Om den ikke er positiv. Er bekymret, for kjenner symptomer på eggløsning og har slim, men har lest det kan være negativt/mindre sjanse for graviditet med veldig tidlig eggløsning. 

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor lang tid tar det for deg før den blir positiv etter en slik test jeg la inn bilde av? Om den ikke er positiv. Er bekymret, for kjenner symptomer på eggløsning og har slim, men har lest det kan være negativt/mindre sjanse for graviditet med veldig tidlig eggløsning. 

Anonymkode: fcedf...7b4

Fikk lik som deg søndag formiddag, på kvelden var den postitivt. Tror ikke det har noe å si for graviditet. Har iallefall ikke hørt om det 🤔Eneste er at kanskje mens også blir fremskyvd, at man får en litt kortere syklus. Aner egentlig ikke, første gang jeg har fått så tidlig, er bare 2 PP etter MA så mulig kroppen er litt på bærtur enda 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (5 timer siden):

Fikk lik som deg søndag formiddag, på kvelden var den postitivt. Tror ikke det har noe å si for graviditet. Har iallefall ikke hørt om det 🤔Eneste er at kanskje mens også blir fremskyvd, at man får en litt kortere syklus. Aner egentlig ikke, første gang jeg har fått så tidlig, er bare 2 PP etter MA så mulig kroppen er litt på bærtur enda 🥴

Tok en ny test igjen nå, og den ser positiv ut synes jeg…. Men er det for sent å legge inn aksjer i morgen, må det skje i kveld?

 

BFBBC7A0-E6D5-42D9-9723-E1F9C2617831.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tok en ny test igjen nå, og den ser positiv ut synes jeg…. Men er det for sent å legge inn aksjer i morgen, må det skje i kveld?

 

BFBBC7A0-E6D5-42D9-9723-E1F9C2617831.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Den ser veldig positiv ut! Nei i morgen bør går bra, mange får eggløsning 12-48 timer etter første test, så lever egget også i 24 timer ca :) så kjør på i morgen om dere ikke har mulighet idag 😁 Følg med på når testene blir negative igjen😄

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (17 minutter siden):

Den ser veldig positiv ut! Nei i morgen bør går bra, mange får eggløsning 12-48 timer etter første test, så lever egget også i 24 timer ca :) så kjør på i morgen om dere ikke har mulighet idag 😁 Følg med på når testene blir negative igjen😄

Takk, er bare veldig bekymret siden mannen jobber sent i kveld. Så første mulighet er ettermiddagen i morgen. Ser så mange ulike svar på når det er for sent/ikke for sent, så håper du har rett. 😊

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk, er bare veldig bekymret siden mannen jobber sent i kveld. Så første mulighet er ettermiddagen i morgen. Ser så mange ulike svar på når det er for sent/ikke for sent, så håper du har rett. 😊

Anonymkode: fcedf...7b4

Forstår deg godt.. her ble mannen selvfølgelig influensa syk, så eggløsningsdagen gikk rett i dass :( men får håpe det holdt med dagene før eggløsning.. man er jo fertil da også. Men klart, jo nærmere eggløsningen, jo bedre sjanser ❤️ Tror dere har god tid enda, kos dere 😁

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (4 minutter siden):

Forstår deg godt.. her ble mannen selvfølgelig influensa syk, så eggløsningsdagen gikk rett i dass :( men får håpe det holdt med dagene før eggløsning.. man er jo fertil da også. Men klart, jo nærmere eggløsningen, jo bedre sjanser ❤️ Tror dere har god tid enda, kos dere 😁

Men, hvor lang tid bruker egentlig sædcellene på å nå egget? Plutselig ser jeg for meg at de kanskje kommer for sent?

Om eggløsningstest er negativ i morgen tidlig, betyr det vel at eggløsning er i løpet av morgendagen? Og at egget lever ca. 24 t fom det slipper?

Håper det kan klaffe. :) 

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men, hvor lang tid bruker egentlig sædcellene på å nå egget? Plutselig ser jeg for meg at de kanskje kommer for sent?

Om eggløsningstest er negativ i morgen tidlig, betyr det vel at eggløsning er i løpet av morgendagen? Og at egget lever ca. 24 t fom det slipper?

Håper det kan klaffe. :) 

Anonymkode: fcedf...7b4

Det jeg har fått høre er at de bruker 6 timer ca. Men er ikke noe ekspert på det altså 🤔 ja hvis den er negativ i morgen så har det nok sluppet. Mine var positive i 2 døgn, så jeg er veldig usikker på når mitt slapp. Men tror det var igår, ved 2 positive testen på kvelden, for hadde så utrolig vondt i rundt en time, så ga det seg. Ja egget lever i 24-timer fra det slipper 😁 da er det beste at det ligger sædceller der å venter på egget, og ikke omvendt. Og sædceller kan leve i flere dager, de fleste sier 3-5, men noen også helt oppi 7 dager 😵 håper det klaffer for dere 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemeg1988 skrev (3 minutter siden):

Det jeg har fått høre er at de bruker 6 timer ca. Men er ikke noe ekspert på det altså 🤔 ja hvis den er negativ i morgen så har det nok sluppet. Mine var positive i 2 døgn, så jeg er veldig usikker på når mitt slapp. Men tror det var igår, ved 2 positive testen på kvelden, for hadde så utrolig vondt i rundt en time, så ga det seg. Ja egget lever i 24-timer fra det slipper 😁 da er det beste at det ligger sædceller der å venter på egget, og ikke omvendt. Og sædceller kan leve i flere dager, de fleste sier 3-5, men noen også helt oppi 7 dager 😵 håper det klaffer for dere 😄

Men husk også på at selv med positiv eggløsningtest så er det bare indikasjon på at eggløsningen er på vei. Det kan skje med engang, om 1 dag, om 2 dager osv. man blir litt tullete 🤪 temper du ved siden av? Da kan tempen fortelle deg når du hadde eggløsning, i ettertid da. Men da vil man få ett nogenlunde mønster de neste syklusene (om spira ikke sitter nå da 🤞🏻

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (6 minutter siden):

Men husk også på at selv med positiv eggløsningtest så er det bare indikasjon på at eggløsningen er på vei. Det kan skje med engang, om 1 dag, om 2 dager osv. man blir litt tullete 🤪 temper du ved siden av? Da kan tempen fortelle deg når du hadde eggløsning, i ettertid da. Men da vil man få ett nogenlunde mønster de neste syklusene (om spira ikke sitter nå da 🤞🏻

Ja, det er utrolig nervepirrende. Jeg har symptomer som stikking/murring i sidene nå, og håper inderlig at det ikke er for sent i morgen.

Er det vanlig at eggløsning skjer samme dag som man har positiv eggløsningstest? Har lest at mange mener det skjer ca. 24 timer etter, som du og nevnte, men blir skikkelig nervøs når du skriver at det og kan skje med en gang....Da er det jo for sent for meg, om eggløsningen skjer nå, og lever i 24 timer, da rekker vel ikke sædcellene å komme på plass. Samleie på lørdag, men de sædcellene er vel døde for lengst nå.

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (34 minutter siden):

Men husk også på at selv med positiv eggløsningtest så er det bare indikasjon på at eggløsningen er på vei. Det kan skje med engang, om 1 dag, om 2 dager osv. man blir litt tullete 🤪 temper du ved siden av? Da kan tempen fortelle deg når du hadde eggløsning, i ettertid da. Men da vil man få ett nogenlunde mønster de neste syklusene (om spira ikke sitter nå da 🤞🏻

Fant en link som nærmest fastslår at eggløsningen skjer NÅR testen er positiv. Hadde ikke tenkt at det var en reell mulighet før du nevnte det i innlegget ditt, så googlet litt.

 

https://4pluss1.wordpress.com/2013/05/10/froyaklinikken-svarer-del-1-egglosning/

 

Da er vel løpet kjørt for meg denne syklusen desserre, om eggløsningen virkelig skjer når testen er positiv (trodde det var ca. 24 timer etter).

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tenker dere om denne?87997C40-CF2C-4B52-B5C5-44D59216FFC6.thumb.jpeg.ccfa76157d30cc5fc59d0f149aad2eb0.jpeg

Anonymkode: c83b7...0c5

Synes denne ser positiv ut.

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes denne ser positiv ut.

Anonymkode: fcedf...7b4

Edit: Beklager, skrev feil. Den ser IKKE positiv ut.

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva tenker dere om denne?87997C40-CF2C-4B52-B5C5-44D59216FFC6.thumb.jpeg.ccfa76157d30cc5fc59d0f149aad2eb0.jpeg

Anonymkode: c83b7...0c5

Veldig positiv! Test streken er mye sterkere enn kontrollstreken 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...