Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

alilja skrev (1 time siden):

jeg skjønner meg ikke på disse testene jeg tar.. Er det noen som kan komme med noen erfaringer/råd?

Jeg har testet med lilla CB digital de foregående syklusene, men har ikke helt stolt på den. Derfor har jeg denne runden testet med babyplan strimler i tillegg, og det er det som gjør meg forvirret nå. Babyplantestene er negative, mens CB digital har vist blinkende smiley i to dager før jeg fikk fast smiley idag. Jeg har hørt så mye om at babyplan strimlene er til å stole på, men at den digitale også skal være god, så nå vet jeg ikke hva jeg skal tro.. 

 

Hmm. Ja dette var veldig rart!! Har aldri opplevd noe tull med babyplantestene, så vanskelig å si for meg. Den fra clearblue var jo veldig positiv også. Jeg ville lagt inn aksjer nå, og fortsatt å teste med babyplan strimlene fremover i to uker tilfelle den fra clearblue var falskt positiv. Om du ikke får mensen om to uker og du ikke er gravid, så var den falsk. Bare vær obs på at om du blir gravid, så vil plutselig babyplan LH strimlene bli positive også. :) Så om du får positiv LH strimmel senere, ta en gravidstrimmel i tilfelle. :) Eller eventuelt dra på apotek i dag å kjøp en pakke fra RFSU. Da vil du jo få svar på hvilken av testene som er rett og hvilken som er defekt. :) 

Endret av Lykkefrø
Så bilde nå :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (6 timer siden):

Hmm. Ja dette var veldig rart!! Har aldri opplevd noe tull med babyplantestene, så vanskelig å si for meg. Den fra clearblue var jo veldig positiv også. Jeg ville lagt inn aksjer nå, og fortsatt å teste med babyplan strimlene fremover i to uker tilfelle den fra clearblue var falskt positiv. Om du ikke får mensen om to uker og du ikke er gravid, så var den falsk. Bare vær obs på at om du blir gravid, så vil plutselig babyplan LH strimlene bli positive også. :) Så om du får positiv LH strimmel senere, ta en gravidstrimmel i tilfelle. :) Eller eventuelt dra på apotek i dag å kjøp en pakke fra RFSU. Da vil du jo få svar på hvilken av testene som er rett og hvilken som er defekt. :) 

Ja, det viktigste er vel at man helgarderer ved å legge inn aksjer gjennom hele perioden, så får vi se når EL viser seg å være.. Veldig frustrerende å ikke få til denne testingen, og nå er jeg usikker på om jeg har truffet på EL i tidligere sykluser også, ettersom jeg kun har brukt CB 😥 

Glad jeg kjøpte strimlene nå, for å kanskje få litt bedre oversikt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (9 timer siden):

Hmm. Ja dette var veldig rart!! Har aldri opplevd noe tull med babyplantestene, så vanskelig å si for meg. Den fra clearblue var jo veldig positiv også. Jeg ville lagt inn aksjer nå, og fortsatt å teste med babyplan strimlene fremover i to uker tilfelle den fra clearblue var falskt positiv. Om du ikke får mensen om to uker og du ikke er gravid, så var den falsk. Bare vær obs på at om du blir gravid, så vil plutselig babyplan LH strimlene bli positive også. :) Så om du får positiv LH strimmel senere, ta en gravidstrimmel i tilfelle. :) Eller eventuelt dra på apotek i dag å kjøp en pakke fra RFSU. Da vil du jo få svar på hvilken av testene som er rett og hvilken som er defekt. :) 

oppdatering: babyplan strimmel ble positiv nå ikveld!! 🤩🤞🏽 

23E2CC61-1099-4FF7-BF73-A37E309882FD.thumb.png.a5f08e4d2aa7ed0771cb6da88f7f3421.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alilja skrev (6 minutter siden):

oppdatering: babyplan strimmel ble positiv nå ikveld!! 🤩🤞🏽 

23E2CC61-1099-4FF7-BF73-A37E309882FD.thumb.png.a5f08e4d2aa7ed0771cb6da88f7f3421.png

Jaa! :duskedame: Hurra! Kjenner den gledesfølelsen så godt! Krysser alt jeg har for deg. Heia egget! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært vrient denne syklusen, men ser ut til at den er positiv i dag..?

D6103AFF-6AC5-47D2-AB85-EF282DA15088.png

Anonymkode: 1bfdd...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ca en uke før skjema, men har kjent på litt murringer og hatt litt el-slim. Har testet med strimler de siste dagene, men de har vært negative. Klarte ikke å slå det fra meg, så testet med cb digital og fikk smiley. Tror dere strimlene blir positive i morgen kanskje? 
 

Testene er tatt på samme urin. 

86953438-6EEE-4A67-8D6D-AE803267278B.jpeg

E3D37247-2590-4EB3-A2B3-3116142E9751.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (13 minutter siden):

Er ca en uke før skjema, men har kjent på litt murringer og hatt litt el-slim. Har testet med strimler de siste dagene, men de har vært negative. Klarte ikke å slå det fra meg, så testet med cb digital og fikk smiley. Tror dere strimlene blir positive i morgen kanskje? 
 

Testene er tatt på samme urin. 

86953438-6EEE-4A67-8D6D-AE803267278B.jpeg

E3D37247-2590-4EB3-A2B3-3116142E9751.jpeg

Smilefjes skal jo vise dine to mest fertile dager, så skulle tro den ble positiv i morgen ja, eller kanskje senere ikveld?

 

jeg fikk forøvrig smilefjes og negativ strimmel på likt, på torsdag, 2 dager på rad, så strimmelen ble aldri skikkelig positiv før digitale også ble negativ.. skjønner ingenting av denne syklusen min. 
 

på tirsdag fikk jeg knallsterk positiv strimmel og smilefjes, onsdag negativt igjen, så positiv på digital torsdag… altså hva skjer liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv? To dager før forventet EL, men første pp på myo-inositol, kan ha hatt noe å si🤔 Har eggløsningsslim og murring. 

 IMG_20211113_172604.thumb.jpg.e57e58a6aa6d863a5b4a5d9ad2149c74.jpg

Anonymkode: 3674b...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (1 time siden):

Smilefjes skal jo vise dine to mest fertile dager, så skulle tro den ble positiv i morgen ja, eller kanskje senere ikveld?

 

jeg fikk forøvrig smilefjes og negativ strimmel på likt, på torsdag, 2 dager på rad, så strimmelen ble aldri skikkelig positiv før digitale også ble negativ.. skjønner ingenting av denne syklusen min. 
 

på tirsdag fikk jeg knallsterk positiv strimmel og smilefjes, onsdag negativt igjen, så positiv på digital torsdag… altså hva skjer liksom..

Nei, det er forvirrende! Jeg forventer egentlig EL den 20. siden mensen kom senere enn forventet, men det ser altså ut som at EL er i morgen? 🤷‍♀️
 

Tok ny test nå, nå er den sterkere… Positiv nå, eller?

0B66ED31-31B2-4E5D-B191-7AF4CEA0C3A8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (23 minutter siden):

Nei, det er forvirrende! Jeg forventer egentlig EL den 20. siden mensen kom senere enn forventet, men det ser altså ut som at EL er i morgen? 🤷‍♀️
 

Tok ny test nå, nå er den sterkere… Positiv nå, eller?

0B66ED31-31B2-4E5D-B191-7AF4CEA0C3A8.jpeg

Jeg syns den ser positiv ut! Har du appen premom? Der kan man legge inn testene, å se hva man får i LH😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (Akkurat nå):

Jeg syns den ser positiv ut! Har du appen premom? Der kan man legge inn testene, å se hva man får i LH😄

Den gir meg 0,83 når jeg legger inn der. Men forrige syklus fikk jeg 0,66 på peak, og vet at jeg hadde eggløsning, så vet ikke helt om jeg kan stole på avlesningene til premom 😅

Jeg får bare legge inn aksjer og vente på at temperaturen stiger for å bekrefte EL. 
Temper du, sånn at du får bekreftet EL? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (1 time siden):

Den gir meg 0,83 når jeg legger inn der. Men forrige syklus fikk jeg 0,66 på peak, og vet at jeg hadde eggløsning, så vet ikke helt om jeg kan stole på avlesningene til premom 😅

Jeg får bare legge inn aksjer og vente på at temperaturen stiger for å bekrefte EL. 
Temper du, sånn at du får bekreftet EL? 😊

Ja ikke sant, føler ikke man kan stole helt på premom 😕 får nye rare målinger jeg også.. ja jeg har holdt på å tempe, men så greide jeg jo selvfølgelig å glemme å gjøre det før jeg sto opp igår på morgenen, så da ble jo charten ødelagt føler jeg 😳 åh så mye styr altså 🤭

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemeg1988 skrev (10 minutter siden):

Ja ikke sant, føler ikke man kan stole helt på premom 😕 får nye rare målinger jeg også.. ja jeg har holdt på å tempe, men så greide jeg jo selvfølgelig å glemme å gjøre det før jeg sto opp igår på morgenen, så da ble jo charten ødelagt føler jeg 😳 åh så mye styr altså 🤭

Skjønner heller ikke hvorfor jeg fortsatt får så sterke tester (den er negativ) men utenom eggløsning har jeg kjempesvake . den scorer 0,63 på premom..

64D2FCA8-09F4-4A8A-89BC-F29881AD5FC9.jpeg

Endret av Lillemeg1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (7 minutter siden):

Skjønner heller ikke hvorfor jeg fortsatt får så sterke tester (den er negativ) men utenom eggløsning har jeg kjempesvake . den scorer 0,63 på premom..

64D2FCA8-09F4-4A8A-89BC-F29881AD5FC9.jpeg

https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level/
 

Litt lang, men hvis du leser deg nedover på siden, så står det om forskjellige typer «LH surges», hvor platå ikke er det mest vanlige, men forekommer hos flere. Så kan være det? Men da skal man ta utgangspunkt i den første positive testen man får 😊 Temping kan jo hjelpe på, men hvis det er vanskelig å gjennomføre hver dag, så er det jo mer usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (22 minutter siden):

https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level/
 

Litt lang, men hvis du leser deg nedover på siden, så står det om forskjellige typer «LH surges», hvor platå ikke er det mest vanlige, men forekommer hos flere. Så kan være det? Men da skal man ta utgangspunkt i den første positive testen man får 😊 Temping kan jo hjelpe på, men hvis det er vanskelig å gjennomføre hver dag, så er det jo mer usikkert.

Det var skikkelig fin lesning! Tusen takk! Kan jo absolutt høres ut som at det er det jeg opplever😊 ja nå skal jeg legge vekk testene og bare se om mensen kommer eller ikke. Er første PP etter MA i september, så jeg forventer jo egentlig at det tar litt tid. Men man blir jo litt utålmodig likevel 😅 har dere prøvd lenge?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillemeg1988 skrev (12 timer siden):

Skjønner heller ikke hvorfor jeg fortsatt får så sterke tester (den er negativ) men utenom eggløsning har jeg kjempesvake . den scorer 0,63 på premom..

64D2FCA8-09F4-4A8A-89BC-F29881AD5FC9.jpeg

Vet du, dette opplevde jeg og denne syklusen. Pleier å ha kort topp med 2 poisitive tester før de blir veldig negative igjen. Ble super forvirra denne syklusen. . Jeg venter mensen i disse dager så blir spennende å se når EL- faktisk var. Flo og premom mener jeg skulle hatt mensen i går, og at jeg hadde EL dagen etter første positive test. Ingen mensen enda men jeg tror den kommer i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (1 time siden):

Vet du, dette opplevde jeg og denne syklusen. Pleier å ha kort topp med 2 poisitive tester før de blir veldig negative igjen. Ble super forvirra denne syklusen. . Jeg venter mensen i disse dager så blir spennende å se når EL- faktisk var. Flo og premom mener jeg skulle hatt mensen i går, og at jeg hadde EL dagen etter første positive test. Ingen mensen enda men jeg tror den kommer i morgen

Ikke rart man blir forvirra 😅 jeg hadde positive fra tirsdag til onsdag ettermiddag, da ble de negative igjen. Så positiv fra torsdags morgen til litt utpå ettermiddagen. Men får vel regne med at EL var mellom disse dagene ett sted. Var så oppblåst som en ballong tirsdagskvel. Kanskje egget slapp da? Null smerter i etterkant. Kun litt mens murringer, det har jeg idag også. I følge premom er jeg 4 dpo nå, men 1 dpo på Flo. har ikke de store forhåpningene denne syklusen, for mannen var på firmatur i 5 dager, så vi rakk bare sex to ganger før han dro, og en gang når han kom hjem torsdagskveld. Så typisk!

Endret av Lillemeg1988
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemeg1988 skrev (2 timer siden):

Ikke rart man blir forvirra 😅 jeg hadde positive fra tirsdag til onsdag ettermiddag, da ble de negative igjen. Så positiv fra torsdags morgen til litt utpå ettermiddagen. Men får vel regne med at EL var mellom disse dagene ett sted. Var så oppblåst som en ballong tirsdagskvel. Kanskje egget slapp da? Null smerter i etterkant. Kun litt mens murringer, det har jeg idag også. I følge premom er jeg 4 dpo nå, men 1 dpo på Flo. har ikke de store forhåpningene denne syklusen, for mannen var på firmatur i 5 dager, så vi rakk bare sex to ganger før han dro, og en gang når han kom hjem torsdagskveld. Så typisk!

Nei det er jammen ikke lett når kroppen plutselig finner på sånne stunt😂 er bare å krysse fingrene🤞🏻 For min del fikk jeg ifølge premom peak på fredag morgen. Fredag kveld var den veldig negativ igjen, men testene ble plutselig sterke igjen på lørdag og søndag. Ikke lett å forstå seg på. Men som deg, var jeg også som en ballong den ene dagen. På mandag. Hadde skikkelig vondt fordi jeg var så oppblåst. Fikk ikke igjen bukseknappen. Tirsdag var alt normalt igjen. Derfor jeg tror jeg hadde EL på mandag og dermed venter mensen i morgen. Hadde samleie torsdag og natt til søndag. Natt til søndag KAN være innafor men jeg er 99% sikker på at det ikke har klaffet denne gangen heller dessverre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (21 minutter siden):

Nei det er jammen ikke lett når kroppen plutselig finner på sånne stunt😂 er bare å krysse fingrene🤞🏻 For min del fikk jeg ifølge premom peak på fredag morgen. Fredag kveld var den veldig negativ igjen, men testene ble plutselig sterke igjen på lørdag og søndag. Ikke lett å forstå seg på. Men som deg, var jeg også som en ballong den ene dagen. På mandag. Hadde skikkelig vondt fordi jeg var så oppblåst. Fikk ikke igjen bukseknappen. Tirsdag var alt normalt igjen. Derfor jeg tror jeg hadde EL på mandag og dermed venter mensen i morgen. Hadde samleie torsdag og natt til søndag. Natt til søndag KAN være innafor men jeg er 99% sikker på at det ikke har klaffet denne gangen heller dessverre 😅

Skulle ønske man kunne se inni der, så man kunne forstå hva som skjedde 🤣 har prøvd å bli kjent med livmortappen, men føler ikke jeg ble noe klokere av den heller 😅 har du tatt graviditets test? De sier jo at man kan ta den 4 dager før forventet mens, men er jo mange som ikke får positiv test før etter også.. ikke lett å være prøver altså 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...