Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ok ,takk for forklaring, føler meg litt mindre bekymra nå. :)  Er ikke lett dette, og så frustrerende at det ikke finnes noen entydige, klare svar heller. Så søndag og nå i kveld tirsdag, er kanskje nok da, om egget samarbeider eller er bra nok vel å merke.

Anonymkode: fcedf...7b4

Nei, det er ikke så lett. Kroppen er jo et veldig innviklet maskineri, og ingen er like. :) Det viktigste er jo at egget kommer, og at det er soldater der. Annen hver dag skal holde, men nå som du har fått positiv test ville jeg nok lagt inn både i dag og i morgen, om dere føler for det. Krysser fingrene! 🤞

Endret av Lykkefrø
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkefrø skrev (4 minutter siden):

Nei, det er ikke så lett. Kroppen er jo et veldig innviklet maskineri, og ingen er like. :) Det viktigste er jo at egget kommer, og at det er soldater der. Annen hver dag skal holde, men nå som du har fått positiv test ville jeg nok lagt inn både i dag og i morgen, om dere føler for det. Krysser fingrene! 🤞

Har ikke mulighet i morgen dessverre, håper det ikke ødelegger sjansene denne syklusen? Testen var jo positiv i går kveld også, så håper det kan være nok i kveld? Om egget løsner innen 24 timer (så kanskje i ettermiddag/kveld eller natt), og lever 24 timer etter det? Så kan det jo potensielt være klaff i kveld? Sædcellene bruker vel noen timer på å komme frem også.

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (4 timer siden):

Nei, det er ikke så lett. Kroppen er jo et veldig innviklet maskineri, og ingen er like. :) Det viktigste er jo at egget kommer, og at det er soldater der. Annen hver dag skal holde, men nå som du har fått positiv test ville jeg nok lagt inn både i dag og i morgen, om dere føler for det. Krysser fingrene! 🤞

Veldig forvirrende og litt bekymret over at jeg også nå nettopp fikk det jeg synes ser ut som en positiv test? Siden vi ikke har mulighet til å legge inn aksjer i morgen, kun i kveld. 😕

94F5C19D-B169-4C0E-80EF-844B75777AF6.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig forvirrende og litt bekymret over at jeg også nå nettopp fikk det jeg synes ser ut som en positiv test? Siden vi ikke har mulighet til å legge inn aksjer i morgen, kun i kveld. 😕

94F5C19D-B169-4C0E-80EF-844B75777AF6.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Annen hver dag skal holde sier ekspertene :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Laura80 og @Lykkefrø Takk for svar, jeg antar at strimmelen var positiv på søndag, og at EL var i går. Fikk lagt inn aksjer fra fredag til og med i dag, for sikkerhets skyld. Så nå er det bare å vente 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (1 time siden):

@Laura80 og @Lykkefrø Takk for svar, jeg antar at strimmelen var positiv på søndag, og at EL var i går. Fikk lagt inn aksjer fra fredag til og med i dag, for sikkerhets skyld. Så nå er det bare å vente 😊

Lykke til! :klemmer: Nervepirrende å vente! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Positiv eller bare nesten? 😄

C88A860D-D9FE-4EB8-B194-37191002005E.jpeg

Anonymkode: 006a1...fd2

Tolker denne som positiv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk negativ test nå nettopp, og fikk positive tester både mandag og tirsdag (på ettermiddagen). Betyr det at eggløsningen min er nå i dag, eller kan den ha vært i natt? 
La inn aksjer sent i går kveld, men bekymrer meg siden jeg kanskje har eggløsning nå men har ikke mulighet til å prøve i kveld.

Kan i går kveld ha vært bra nok med tanke på når tester var positive og negative?

Anonymkode: fcedf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lang syklus men fått konstatert at jeg har el. Temper er selvsagt ødelagt og jeg venter på ny i posten. Men jeg lurer på hvorfor dette skjer? Jeg skal ha EL på søndag ut etter planen, og vet det kn skje før. Men her ble den gradvis sterkere før den nå bare sank. Jeg målte på den sterkeste dagen rett før jeg la meg, da var den gått littegrann ned. Men det kom jo aldri noen topp, så kan ikke skjønne at el kom for tidlig. Er det enda håp for at det kan gå opp igjen og at jeg får EL eller kan det hende at jeg bare ikke får el denne mnd?

74318C09-84BA-4DB4-8994-E8E25AF63BBE.jpeg

Anonymkode: ab433...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står forresten CD20 på to av de, men den ene er CD19, bare glemte å legge det inn i appen etterpå*

Anonymkode: ab433...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har litt lang syklus men fått konstatert at jeg har el. Temper er selvsagt ødelagt og jeg venter på ny i posten. Men jeg lurer på hvorfor dette skjer? Jeg skal ha EL på søndag ut etter planen, og vet det kn skje før. Men her ble den gradvis sterkere før den nå bare sank. Jeg målte på den sterkeste dagen rett før jeg la meg, da var den gått littegrann ned. Men det kom jo aldri noen topp, så kan ikke skjønne at el kom for tidlig. Er det enda håp for at det kan gå opp igjen og at jeg får EL eller kan det hende at jeg bare ikke får el denne mnd?

74318C09-84BA-4DB4-8994-E8E25AF63BBE.jpeg

Anonymkode: ab433...9b2

Enten hadde du positic senere på kvelden cd 20 med el i dag, har du noen elsmerter i dag? Hvis ikke så er det stor sannsynlighet for at el kommer senere , de kan vimse både opp og ned i styrke før de er positive. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laura80 skrev (1 time siden):

Enten hadde du positic senere på kvelden cd 20 med el i dag, har du noen elsmerter i dag? Hvis ikke så er det stor sannsynlighet for at el kommer senere , de kan vimse både opp og ned i styrke før de er positive. :) 

Nei men har aldri kjent noen symptomer på EL. Håper det bare var noe variasjon i styrke, har bare ikke opplevd det før. Nå har jeg bare testet «ordentlig» med to ganger daglig til rett tid i et par PP, så hvis det er tilfelle så har jeg nok bare misset det 🙈 var redd jeg skulle ha gått glipp av EL denne måneden, det hadde vært kjipt etter mange pp🙈

Anonymkode: ab433...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen andre opplevd en slik forskjell i tester? Vet at begge er negative. Men hvilken er mest realistisk, noen erfaringer? Øverste er babyplan og nederste er rfsu 😊

F5FD7B6D-4758-4E69-A12A-B4CF79A306A3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

iselinholten skrev (10 timer siden):

7B417C5F-0CDF-42A6-8126-1760C93023FD.thumb.jpeg.e0e85a4959d702fb9d6fb448458f61a9.jpeg
9AE0D12C-8400-462E-8045-AAD4C1C725E5.thumb.jpeg.86370c9dfe5d23aac32ff483f01ef4f7.jpeg

 

Er disse positivE?

Nei ikke helt :) kanskje de er positive om du tar nye noen timer senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfulgen skrev (9 timer siden):

Har noen andre opplevd en slik forskjell i tester? Vet at begge er negative. Men hvilken er mest realistisk, noen erfaringer? Øverste er babyplan og nederste er rfsu 😊

F5FD7B6D-4758-4E69-A12A-B4CF79A306A3.jpeg

Ja men spiller ingen rolle om de varierer og heller er ingen mer realistisk enn den andre når begge uansett er negative. Ved el ville nok begge vært tydelig positive.   Man skal ikke tolke styrken på strekene i seg selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg vet denne ikke er positiv, men hva tror dere? Jeg har slitt med at jeg ikke fikk mensen etter p-pillene (gikk 8 mnd uten mensen før jeg begynte med hormoner/ivf og har gått på det stort sett siden). Mistet nå etter jeg ble gravid med prøverør i uke 5+3. Dette er vel cirka 4-5 uker siden nå. Jeg var hos gyn for cirka 2 uker siden som så en tykk og fin slimhinne (for første gang naturlig). Jeg har vært ganske "våt"/hatt mye vannete utflod i flere dager nå, og tok idag denne testen. Fikk også for første gang på lenge eggehvite-utflod idag som kan strekkes, som skal være tegn på at el kommer. Tror dere det er håp for at det kan være el på vei for meg? Isåfall for godt til å være sant 😄 

IMG_20211027_204044.jpg

Anonymkode: da78a...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! 

Jeg vet denne ikke er positiv, men hva tror dere? Jeg har slitt med at jeg ikke fikk mensen etter p-pillene (gikk 8 mnd uten mensen før jeg begynte med hormoner/ivf og har gått på det stort sett siden). Mistet nå etter jeg ble gravid med prøverør i uke 5+3. Dette er vel cirka 4-5 uker siden nå. Jeg var hos gyn for cirka 2 uker siden som så en tykk og fin slimhinne (for første gang naturlig). Jeg har vært ganske "våt"/hatt mye vannete utflod i flere dager nå, og tok idag denne testen. Fikk også for første gang på lenge eggehvite-utflod idag som kan strekkes, som skal være tegn på at el kommer. Tror dere det er håp for at det kan være el på vei for meg? Isåfall for godt til å være sant 😄 

IMG_20211027_204044.jpg

Anonymkode: da78a...100

Kan legge til at jeg har kjent stramme/såre bryst i minst en uke nå. Uvant for meg

Anonymkode: da78a...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...