Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei!

CF075AB5-37B7-4368-A05D-07C0CAACC841.thumb.jpeg.06893e4985052d97dbbf31a9adaf7ddd.jpegJeg har en veldig lang syklus, syklus på ca 40-42 dager og har forsøkt med eggløsningstester. Kan det stemme at eggløsning da er på ca dag 27-29 etter testene jeg har tatt? Når bør jeg i så fall legge inn aksjer for størst mulighet for graviditet? 
takk for svar ☺️

Anonymkode: 4e1d5...e2d

Ja nå kommer sannsynligvis endelig el. Har hatt lange sykluser i perioder selv og forrige barn ble laget med el over dag 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved tidlig eggløsning (første-tredje dag av de første dagene etter mensen), når kan man teste for graviditet? Ved normal syklus på 28 dager.

Anonymkode: daff3...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ved tidlig eggløsning (første-tredje dag av de første dagene etter mensen), når kan man teste for graviditet? Ved normal syklus på 28 dager.

Anonymkode: daff3...7ef

Ved 28 dagers syklus kommer el rundt dag 14. Kan starte å teste dag 10-11.

Anonymkode: 9eaee...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ved 28 dagers syklus kommer el rundt dag 14. Kan starte å teste dag 10-11.

Anonymkode: 9eaee...43b

El-test viser peak to dager etter mensen.

Anonymkode: daff3...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

El-test viser peak to dager etter mensen.

Anonymkode: daff3...7ef

Hvor lang mensen hadde du da? :) IKM vil være tidligere når EL kommer tidligere, og du kan derfor teste tidligere. Jeg pleier å begynne rundt 10 dager etter EL, noen begynner før andre senere. Litt opp til hva men liker best selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Når tror dere at eggløsningen min kommer? I følge Flo skulle jeg hatt den 3 oktober og i følge premom har jeg i dag. Hva tror dere? Testet meg hver dag siden den 3 okt. 

E88262CC-E5FF-45B5-B995-051234529FCF.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misko skrev (11 minutter siden):

Hei! Når tror dere at eggløsningen min kommer? I følge Flo skulle jeg hatt den 3 oktober og i følge premom har jeg i dag. Hva tror dere? Testet meg hver dag siden den 3 okt. 

E88262CC-E5FF-45B5-B995-051234529FCF.png

Kan el være i dag? At du ikke klarte fange peak? Var ganske tydelig den i går? Har du hatt smerter i går/dag? Sjekket tapp om den er åpen, myk? Er puppene ømme om du klemmer på dem? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (31 minutter siden):

Kan el være i dag? At du ikke klarte fange peak? Var ganske tydelig den i går? Har du hatt smerter i går/dag? Sjekket tapp om den er åpen, myk? Er puppene ømme om du klemmer på dem? 

Hatt vondt i tissen og nedre del av magen i dag. Ingen ømme pupper eller noe sånt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (14 timer siden):

Hvor lang mensen hadde du da? :) IKM vil være tidligere når EL kommer tidligere, og du kan derfor teste tidligere. Jeg pleier å begynne rundt 10 dager etter EL, noen begynner før andre senere. Litt opp til hva men liker best selv :) 

6-7 dager. Da får jeg bare vente og se!

Anonymkode: daff3...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært litt stress, så har ikke fått testet helt slik jeg håpte. Er det sannsynlig at LH topp har funnet sted mellom CD 12 og CD 13 et sted? Og har tidspunktet for test noe å si? Fikk ganske lave verdier forrige PP også, og da testet jeg rundt 21/22 på kvelden. Noen som vet om det er visse tidspu nkt man burde teste? Vet man burde unngå morgen, men da blir det ofte sent før jeg får testet.

20211008_205506.thumb.jpg.7442bfadba0571c6a79a1677b2b4fa23.jpg

Anonymkode: 773d1...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har vært litt stress, så har ikke fått testet helt slik jeg håpte. Er det sannsynlig at LH topp har funnet sted mellom CD 12 og CD 13 et sted? Og har tidspunktet for test noe å si? Fikk ganske lave verdier forrige PP også, og da testet jeg rundt 21/22 på kvelden. Noen som vet om det er visse tidspu nkt man burde teste? Vet man burde unngå morgen, men da blir det ofte sent før jeg får testet.

20211008_205506.thumb.jpg.7442bfadba0571c6a79a1677b2b4fa23.jpg

Anonymkode: 773d1...c67

Jeg pleide teste to ganger om dagen når det nærmet seg. På formiddagen og kvelden. Letter å fange toppen da:) er vel ikke klokkeslett på hva som er best, noen har kort topp og noen lang, derfor greit å teste to ganger om dagen om en bruker strimmeltester:)

Endret av nøtta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på p-piller for ca 3 mnd siden etter 12 år på p-piller (har ennå ikke fått første mens) og testet eggløsningstester en periode siden vi har ubeskyttet sex og vil ha litt kontroll… 

Tror dere jeg har hatt eggløsning her? Stusset litt over at den bare var så høy ca én dag?

1E14D758-F38C-461E-B690-BA747932CC53.jpeg

Anonymkode: ed3b5...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sluttet på p-piller for ca 3 mnd siden etter 12 år på p-piller (har ennå ikke fått første mens) og testet eggløsningstester en periode siden vi har ubeskyttet sex og vil ha litt kontroll… 

Tror dere jeg har hatt eggløsning her? Stusset litt over at den bare var så høy ca én dag?

1E14D758-F38C-461E-B690-BA747932CC53.jpeg

Anonymkode: ed3b5...41d

Ja tenker du du får eggløsning i kveld / natt evt morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peak på morgenurin i dag, CD 9. Har klokkestabil syklus på vanligvis 27 dager (en sjelden gang 26 og 28). Dette er første pp. Tror dere EL er allerede i morgen?🤔

BC4B3DFE-BF4B-4927-88A7-6BD92D30047E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lisaleah Jeg vil absolutt tro du har EL i morgen ja! :) Egentlig tenker jeg at testen din i går også er positiv, selv om premom sier "low", synes absolutt ikke den er lav altså. :) Blir spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...