Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ikke hatt eggløsning siden tenårene og holder nå på med første pp og testing etter el. Fikk blinkende smiley på clearblue digital advance i noen dager før jeg idag morrest fikk fast smiley. ettersom jeg ikke kan fortsette å teste for å sjekke når den blir negativ (og jeg seff ikke har kjøpt inn noen andre tester) så har jeg tatt utgangspunkt i at el er imorgen, og 1dpo på tirsdag. nå kommer jeg til spørsmålet mitt. ikveld har jeg hatt skikkelig murringer/smerter og er oppblåst i nedre del av magen. ettersom jeg aldri har hatt el aner jeg ikke om det er symptomer som kan forenes med det, men dere som er litt erfarne, ville dere sagt at el er ikveld/natt og regnet mandag som 1dpo eller tirsdag som 1dpo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

alilja skrev (11 timer siden):

Hei! Jeg har ikke hatt eggløsning siden tenårene og holder nå på med første pp og testing etter el. Fikk blinkende smiley på clearblue digital advance i noen dager før jeg idag morrest fikk fast smiley. ettersom jeg ikke kan fortsette å teste for å sjekke når den blir negativ (og jeg seff ikke har kjøpt inn noen andre tester) så har jeg tatt utgangspunkt i at el er imorgen, og 1dpo på tirsdag. nå kommer jeg til spørsmålet mitt. ikveld har jeg hatt skikkelig murringer/smerter og er oppblåst i nedre del av magen. ettersom jeg aldri har hatt el aner jeg ikke om det er symptomer som kan forenes med det, men dere som er litt erfarne, ville dere sagt at el er ikveld/natt og regnet mandag som 1dpo eller tirsdag som 1dpo? 

Jeg har sterke murringer like før og under eggløsning. Tenker kanskje du hadde el natt til i dag så vil gjerne si tirsdag er 1dpo men kanskje litt mindre om du skjønner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (Akkurat nå):

Jeg har sterke murringer like før og under eggløsning. Tenker kanskje du hadde el natt til i dag så vil gjerne si tirsdag er 1dpo men kanskje litt mindre om du skjønner :)

takk for svar! tenker jeg går ut ifra at tirsdag er 1dpo ☺️ det har jo ikke all verden å si, så lenge jeg venter til 11-12dpo med testing! (hvis jeg klarer)😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har god erfaring med denne? Vurderer denne til neste syklus da denne pp ikke gikk (brukt strimler) 

5E66632D-3EF8-446C-A01D-EF17548A0351.jpeg

Anonymkode: 9ee09...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som har god erfaring med denne? Vurderer denne til neste syklus da denne pp ikke gikk (brukt strimler) 

5E66632D-3EF8-446C-A01D-EF17548A0351.jpeg

Anonymkode: 9ee09...36b

har brukt denne nå i min første pp, og var forsåvidt veldig fornøyd! eneste jeg ikke var fornøyd med var at når den viser ‘fast’ smiley og positiv test så vises smileyen i 48 timer. dermed kan man ikke fortsette å teste for å finne ut når den blir negativ igjen! ville supplert med strimler etter positiv test av den grunn, det er min plan i neste pp☺️ litt frustrerende å bruke så mye tid og penger på testene når man ikke får brukt dem hele veien gjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alilja skrev (2 timer siden):

har brukt denne nå i min første pp, og var forsåvidt veldig fornøyd! eneste jeg ikke var fornøyd med var at når den viser ‘fast’ smiley og positiv test så vises smileyen i 48 timer. dermed kan man ikke fortsette å teste for å finne ut når den blir negativ igjen! ville supplert med strimler etter positiv test av den grunn, det er min plan i neste pp☺️ litt frustrerende å bruke så mye tid og penger på testene når man ikke får brukt dem hele veien gjennom. 

Ja, det var slik jeg også forsto det. Men denne er også slik at man skal bruke morgenurin? 

Anonymkode: 9ee09...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, det var slik jeg også forsto det. Men denne er også slik at man skal bruke morgenurin? 

Anonymkode: 9ee09...36b

det står det i bruksanvisningen, men jeg tok den noen ganger litt senere også😅 aner ikke om det utgjorde noen forskjell, men med turnusarbeid så måtte det bare bli sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alilja skrev (9 timer siden):

det står det i bruksanvisningen, men jeg tok den noen ganger litt senere også😅 aner ikke om det utgjorde noen forskjell, men med turnusarbeid så måtte det bare bli sånn. 

Jeg jobber også turnus. Og etter nattevakt så blir jo morgenurin fort i 15 tiden.

Anonymkode: 9ee09...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 13.02):

Tatt på samme urin,,,, Tanker?,, :huh:

37421308-C8C8-4926-AC74-63A9C485B379.jpeg

Anonymkode: 32b16...f06

Tenker at Babyplan er en bedre test. Jeg har ofte fått forskjellig resultat på en babyplanstrimmel og en annen strimmel. Alltid vært babyplan som har vært riktig. Hold deg til dem! :)

AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 15.27):

Noen som har god erfaring med denne? Vurderer denne til neste syklus da denne pp ikke gikk (brukt strimler) 

5E66632D-3EF8-446C-A01D-EF17548A0351.jpeg

Anonymkode: 9ee09...36b

Dårlig erfaring. Følte det var unødvendig med den blinkingen, og den stemte heller ikke alltid. Og ekstremt plagsomt at smilet setter seg fast, halve poenget borte for meg. Gikk raskt over til rosa CB og det var mye bedre. Brukte dog srimler som hovedtest, men når jeg fikk streker som gjorde meg usikker så tok jeg alltid en rosa CB og fikk klart svar :) På den måten holdt en pakke som dette i flere sykluser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tenkte jeg skulle prøve grapefruktkjerneekstrakt for å bedre el-slim. Har noen prøvd dette? Det skal brukes fra første mensdag til eggløsning (ikke over el) men betyr det til positiv el-test da? 🙈

7F528F34-6AC9-496B-B606-54284269E0C2.thumb.jpeg.f79191a0d10a2b2ee83abf45692b9f75.jpeg

Anonymkode: 9ee09...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første bildet er fra i går. Det andre er i dag. Ser jo at den i går er klart positiv. Men er det bare mine øyne som ser at dagens test, at teststreken er like sterk som kontroll streken? 😅 Jeg fikk første positive test på tirsdag :) 

 

Hva tenker dere? 

754AA311-E19A-4EEF-B321-6D72A9A6D029.jpeg

A078C5A4-1803-4AAB-8330-35017E8F8D9E.jpeg

Anonymkode: 32b16...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det første bildet er fra i går. Det andre er i dag. Ser jo at den i går er klart positiv. Men er det bare mine øyne som ser at dagens test, at teststreken er like sterk som kontroll streken? 😅 Jeg fikk første positive test på tirsdag :) 

Ja dagens test er også positiv. Kanskje egget slippes i natt? Får ta en test i morgen også, så får du se 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått tatt bilder. Men i går var teststreken sterkere, men ikke lik, altså så forskjell. I dag er teststteken omtrent hvit/en svak nyanse av skygge. 

Hvorfor er det slik? Tappen har vært høy og lukket, i går litt lengre ned og fremdeles ganske lukket, kanskje et par mm i forskjell.

Anonymkode: f730a...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nederste testen i lista er den det er et bildre av alene. Den er tatt i kveld. Den er betydelig svakere enn i går, og tidligere i dag. Betyr dette at egget har sluppet? 

Screenshot_20210917_203328_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg

IMG_20210917_200843.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mammatilsukkertopp skrev (På 17.9.2021 den 20.38):

Den nederste testen i lista er den det er et bildre av alene. Den er tatt i kveld. Den er betydelig svakere enn i går, og tidligere i dag. Betyr dette at egget har sluppet? 

Screenshot_20210917_203328_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg

IMG_20210917_200843.jpg

Fant dette på nett.. Neste mnd skal jeg slutte å teste etter første positiv test 😂🙈

48D44B0A-3727-48D6-AC45-09C9FEB651F3.png

Anonymkode: 4f866...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2021 den 16.59):

Jeg har egentlig ikke begynt å prøve enda, men har tatt el tester denne syklusen for å følge med. Har foreløpig ikke fått positiv test, og tenkte jeg hadde misset LH-vinduet siden jeg hadde tegn på el allerede dag 11-12. Er på dag 28 nå (har vanligvis sykluser på 30-35 dager, litt uregelmessig og mild pcos). Fikk nye tester i posten i dag og testet for moro skyld. Også bæm!, positiv test??? Måtte ta to på rappen 😂 20210826_160803.thumb.jpg.26bcdb04abed88a21803d093796045c3.jpg

Anonymkode: 9293e...418

Ville bare si at når du har PCOS så er det ikke like lurt å stole på eggløsningstest (som forøvrig er sykt ironisk fordi det er vi som trenger det som mest å ha en test som kan hjelpe oss siden vi ikke har regelmessig syklus). 
Vi med pcos produserer LH noe mer enn normalt holdt jeg på å si, så vi kan ha falskt positiv test. Og det kan gjøre det mer demotiverende når man tror man har eggløsning, ikke får mensen og ikke er gravid. Så bare et lite tips.

Anonymkode: 7a2db...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...