Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal jeg tolke den som starten på positiv eller som at jeg mistet positiv EL? 
 

har hatt mye murringer og delvis kvalme den siste uken, negativ graviditetstest. Tok siste p-sprøyte i januar og kroppen har ikke kommet tilbake i syklus så aner ikke hvor jeg er i løypa.

eneste jeg kan sammenligne med er en EL test i juli som var mye svakere enn denne og i følge premom på 0.17. Denne testen tolkes på 0.5 av premom om det har noe å si for dere litt mer erfarne🤭

5A0C0D40-A422-4E52-9EAE-81941CF5BD08.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg hatt EL? Kanskje litt vanskelig å si med tanke på at det kun er 3 tester men jeg forstår ikke hvordan dette funker, tror jeg ikke 😅🙈 

eller har jeg EL idag ettersom den fant peak igår? Eeeller er den testen fra igår for svak til å være EL?

958281AA-D00E-4543-A241-296232D5E586.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Livetshemmelighet Hm.. Jeg synes nesten at testen som premom scorer til 0.74 ser sterkere ut enn den på 0.88. 🙉 Tror kanskje premom har gjort en feil der. Jeg ville absolutt regnet den på 0.74 som positiv, og tenkt at du mest sannsynlig har EL i dag, siden testene har blitt negative igjen så raskt. 😃

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (2 timer siden):

@Livetshemmelighet Hm.. Jeg synes nesten at testen som premom scorer til 0.74 ser sterkere ut enn den på 0.88. 🙉 Tror kanskje premom har gjort en feil der. Jeg ville absolutt regnet den på 0.74 som positiv, og tenkt at du mest sannsynlig har EL i dag, siden testene har blitt negative igjen så raskt. 😃

Det syntes faktisk jeg også 🙈😅 men «stoler» jo litt på den appen når man ikke kan dette selv 🙊

Klarte jo ikke å dy meg, så tok 2 tester idag (ca 13.30 og 18.00) som dagene tidligere, og den kl 18.00 var veldig svak, svakere enn første på dette bildet (premol tolket den også til 0.11) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips er å legge inn hver test flere ganger, for det hender at premom scorer de feil. Det gjør de rett som det er hos meg også :) Pleier å legge inn tre ganger, og om alle tre er like så sletter jeg to av de. Om de er forskjellig, så legger jeg inn noen fler og beholder den som oftes går igjen. Noen ganger hjelper det å legge testene inn i den tabben som heter "other" har jeg funnet ut. Kommer ofte opp "riktigere" måling da. :) Men testen din var uten tvil positiv, og det er jo det viktigste! :) Tror du kan regne med at EL er i dag, spesielt siden testene dine har blitt såpass svake igjen. Masse lykke til!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen kyndige som kan hjelpe meg litt? 
 

Bekreftet eggløsning forrige uke hos gynekolog, svarende til «peak» i premom. Fikk mensen 8 dager før tiden, har nå småblødd litt i 4 dager men testet «for gøy» da det ikke gir mening at mensen skulle komme så tidlig. Får en sterkere strek enn jeg burde, selv om testen ikke er positiv. Hvorfor er det sånn? 

CD52E427-7EDB-40DA-A811-A0D25F01EF78.png

Endret av jadaneidaså
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruspulver skrev (Akkurat nå):

@jadaneidaså jeg ville ikke tolket noen av disse som positive el-tester 🤔 Kan lh-toppen ha vært tidligere, og at du har gått glipp av den? 

Jeg er enig, hadde gjettet på det samme selv, men har testet siden CD10, så vet at jeg ikke har misset noe, og fikk bekreftet eggløsning hos gynekolog (innvendig ultralyd) CD34. Så jeg er veldig forvirret 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (1 time siden):

Jeg er enig, hadde gjettet på det samme selv, men har testet siden CD10, så vet at jeg ikke har misset noe, og fikk bekreftet eggløsning hos gynekolog (innvendig ultralyd) CD34. Så jeg er veldig forvirret 🤷‍♀️

Du er ikke gravid? 

Anonymkode: 2eccc...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er ikke gravid? 

Anonymkode: 2eccc...ef6

Blødningen jeg fikk 6DPO var ganske kraftig, så jeg er relativt sikker på at det var mensen. Tror det er litt tidlig å teste enda, men kan jo selvsagt ta en tidligtest i morgen. Men ville ikke teststreken på el-testen lyst mot meg da? Den er jo negativ selv om den er tydeligere enn den pleier når jeg ikke nærmer meg eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (11 timer siden):

Er det noen kyndige som kan hjelpe meg litt? 
 

Bekreftet eggløsning forrige uke hos gynekolog, svarende til «peak» i premom. Fikk mensen 8 dager før tiden, har nå småblødd litt i 4 dager men testet «for gøy» da det ikke gir mening at mensen skulle komme så tidlig. Får en sterkere strek enn jeg burde, selv om testen ikke er positiv. Hvorfor er det sånn? 

CD52E427-7EDB-40DA-A811-A0D25F01EF78.png

Hei! Du har lastet opp testene under feil fane. Testene dine skal registreres under kategorien "Andre". Under "Premom" -fanen er måten appen beregner på, annerledes enn de to andre, og den er designet for premom kvantitativt testsett. Testresultatene dine i den nåværende syklusen er negative, og bør egentlig ikke merkes som "høye". Sett dem under kategorien "Andre", så forstår du det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 

Fikk en ganske sterk test istad, som vanligvis ville blitt positiv ved neste testing. Denne gangen ble neste test veldig svak! Hva kan dette skyldes? Tror ikke jeg har misset positiv test her heller? 

 

IMG_20210823_211702-01.jpeg

Screenshot_20210823_211621_premom.eh.com.ehpremomapp-01.jpeg

Anonymkode: fcea0...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! 

Fikk en ganske sterk test istad, som vanligvis ville blitt positiv ved neste testing. Denne gangen ble neste test veldig svak! Hva kan dette skyldes? Tror ikke jeg har misset positiv test her heller? 

Anonymkode: fcea0...d8b

Dette har skjedd meg også :) Da ble utviklingen sånn her. 👇

Jeg tror ikke du har gått glipp av LH-toppen, og tipper testen blir positiv veldig snart! 

IMG_8900.thumb.jpg.23f0df8b845f070878d507cf08e83d08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Prøvd å bli gravid siden januar. Har en jente på 4 år som jeg ble gravid på første forsøk. Nå har jeg funnet ut at jeg må bruke eggløsningstester. Tok en på søndag, såg en strek, men svak. Tok en i går og den var nesten skalere enn søndag. Og bilde nå er dagens test. Er denne positiv eller negativ? Eggløsning kanskje i morgen, eller dagen etter? 
 

jeg er helt grønn på dette, men ønsker å bli gravid nå.🙏🏼

image.jpg

Anonymkode: 70e73...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei! Prøvd å bli gravid siden januar. Har en jente på 4 år som jeg ble gravid på første forsøk. Nå har jeg funnet ut at jeg må bruke eggløsningstester. Tok en på søndag, såg en strek, men svak. Tok en i går og den var nesten skalere enn søndag. Og bilde nå er dagens test. Er denne positiv eller negativ? Eggløsning kanskje i morgen, eller dagen etter? 
 

jeg er helt grønn på dette, men ønsker å bli gravid nå.🙏🏼

 

Anonymkode: 70e73...c11

Streken skal vere like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, så denne er nok negativ enda. Bare å fortsette å teste :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_pancake skrev (12 minutter siden):

Streken skal vere like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, så denne er nok negativ enda. Bare å fortsette å teste :) Lykke til!

Takk for svar🥰 da må jeg bare fortsette ja😅

Anonymkode: 70e73...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! Prøvd å bli gravid siden januar. Har en jente på 4 år som jeg ble gravid på første forsøk. Nå har jeg funnet ut at jeg må bruke eggløsningstester. Tok en på søndag, såg en strek, men svak. Tok en i går og den var nesten skalere enn søndag. Og bilde nå er dagens test. Er denne positiv eller negativ? Eggløsning kanskje i morgen, eller dagen etter? 
 

jeg er helt grønn på dette, men ønsker å bli gravid nå.🙏🏼

image.jpg

Anonymkode: 70e73...c11

Den er jo nesten positiv, så vil tro at du får fult utslag snart. Uansett er du også fertil i dagene før eggløsning fordi sperm kan overleve i flere dager inne i deg, så nå er det bare å ha masse sex :) ! Så klart på selve eggløsningsdagen også, men det er jo aldri noen garanti for at testene er helt riktige. 

Anonymkode: fc1dd...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer 😊

jeg har et spørsmål. Forrige syklus la jeg inn el tester i Premom appen. Men jeg hadde lagt de inn i easyhome. Prøvde legge inn i Premom nå. Hva er forskjellen? 
jeg la inn i går og i dag i begge to. Easyhome sier 0,23 low i går og 0,27 low i dag. Premom sier 15 peak i går og 10 low i dag. Skjønner ingenting 😂

kan noen forklare? 

Anonymkode: 9ee09...36b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...