Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Minime0 skrev (23 minutter siden):

Er det mulig å ha 3 eggløsninger på en mnd? 😅 har 3 positive el tester, 7/7,13/7 og 21/7 

DA586E3B-F04F-4473-B692-2D56D1B9DB13.jpeg

7CD67FF6-D57B-4D92-BA27-53649690D7A6.jpeg

13AD97C1-AA70-48AE-BBE2-9930CDB22804.jpeg

Har du tatt en graviditetstest? :)

Er testene negative i mellom? 

 

Anonymkode: 4d4cd...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har du tatt en graviditetstest? :)

Er testene negative i mellom? 

 

Anonymkode: 4d4cd...50d

Tok 5 graviditetstester før helgen, 3 med svake streker og 2 neg. også i helgen og over helgen var de blanke.. hadde en blødning fra lørdag til mandag formiddag med en del smerter. Og har fortsatt no smerter enda.. ømt i nedre mageregionen.. 

legger med bilder av 2 av de med svak strek

E20D86D8-ED26-444B-8217-DA070B06946C.jpeg

B3FB046D-4C1C-4339-8760-39BE73FC2705.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg forsøker meg på ClearBlue Advanced denne syklusen. Jeg fikk blinkende smilefjes, altså høyt nivå, på lørdag. Har testet to ganger om dagen etter det for å oppnå maks fertilitet, og har derfor brukt opp testpinnene litt fort. Jeg har derfor måttet kjøpe ny pakke, og på første test med denne, i går, altså dag fire etter første blinkefjes, viste den negativ test. Er det noen som har erfaring med dette? Burde jeg heller fortsatt med avleseren fra den første pakka? Jeg anser det som lite sannsynlig at jeg kan ha gått glipp av maks nivå så lenge jeg har testet to ganger om dagen. Har tatt kur med femar denne syklusen, og er litt ekstra gira på å finne eggløsning.

Anonymkode: 8d339...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er el testene fra normal til å stole på? Hadde pos el test igrå fra babyplan, men det var den siste 😅

96EFF1F1-85A8-4ED0-A7F3-31AB2632B0AB.jpeg

Anonymkode: 44161...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Jeg forsøker meg på ClearBlue Advanced denne syklusen. Jeg fikk blinkende smilefjes, altså høyt nivå, på lørdag. Har testet to ganger om dagen etter det for å oppnå maks fertilitet, og har derfor brukt opp testpinnene litt fort. Jeg har derfor måttet kjøpe ny pakke, og på første test med denne, i går, altså dag fire etter første blinkefjes, viste den negativ test. Er det noen som har erfaring med dette? Burde jeg heller fortsatt med avleseren fra den første pakka? Jeg anser det som lite sannsynlig at jeg kan ha gått glipp av maks nivå så lenge jeg har testet to ganger om dagen. Har tatt kur med femar denne syklusen, og er litt ekstra gira på å finne eggløsning.

Anonymkode: 8d339...ab0

Har hørt noen snakke om at den første testen i ny syklus eller den første med ny avleser alltid er negativ uansett, fordi testen skal lære seg hvor din "base-line" er. Jeg vet ikke om det stemmer, for jeg har aldri brukt de selv, men har snust litt på ideen. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (På 22.7.2021 den 16.21):

Har hørt noen snakke om at den første testen i ny syklus eller den første med ny avleser alltid er negativ uansett, fordi testen skal lære seg hvor din "base-line" er. Jeg vet ikke om det stemmer, for jeg har aldri brukt de selv, men har snust litt på ideen. :) 

Tror dette er riktig. Den kalibreres når du begynner å bruke den, du kan dermed ikke begynne på nytt midt i syklusen med en ny holder. 

Anonymkode: 1b5df...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at denne ikke er "helt positiv" men har fått så pass sterke hver dag i ca en uke. Er ikke gravid. Betyr det at El er på vei? Jeg ammer litt (d.v.s. ikke full 20210724_123541.thumb.jpg.a19c2b42f3a31b81d10de89431c1ef26.jpgamming) så er veldig forvirra over om jeg har EL disse dager. 

Anonymkode: 986f8...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 16.57):

Tror dette er riktig. Den kalibreres når du begynner å bruke den, du kan dermed ikke begynne på nytt midt i syklusen med en ny holder. 

Anonymkode: 1b5df...9a0

På dag 3 (i går) viste den nye holderen (og testpinner fra pakke 2) maks nivå. Mener du at dette ikke er et riktig resultat? 

Anonymkode: 8d339...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På dag 3 (i går) viste den nye holderen (og testpinner fra pakke 2) maks nivå. Mener du at dette ikke er et riktig resultat? 

Anonymkode: 8d339...ab0

Det er sikkert riktig, men det vil ikke være like sikkert resultat når du ikke starter på riktig syklusdag. Det testen måler, er jo blant annet LH-stigningen, og det kan den jo klare å fange opp såfremt stigningen skjer etter at du startet å bruke den nye holderen. 

Har du andre tegn på eggløsning? 

Anonymkode: 1b5df...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-22 den 16.17):

Er el testene fra normal til å stole på? Hadde pos el test igrå fra babyplan, men det var den siste 😅

96EFF1F1-85A8-4ED0-A7F3-31AB2632B0AB.jpeg

Anonymkode: 44161...568

Jeg er mest fornøyd med de fra Normal. Der er mine klart negative frem til LH topp, og da blir den knall positiv. Mens med Babyplan synes jeg det er vanskelig å tolke noen ganger, for synes streken tidvis er ganske sterk.

Men samtidig kan du jo ha kort LH topp, og at den da var positiv i går, men negativ dagen etter. Men synes den testen ser positiv ut, er jo like sterke begge to. Hvordan var senere test?

Anonymkode: 9eaee...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er sikkert riktig, men det vil ikke være like sikkert resultat når du ikke starter på riktig syklusdag. Det testen måler, er jo blant annet LH-stigningen, og det kan den jo klare å fange opp såfremt stigningen skjer etter at du startet å bruke den nye holderen. 

Har du andre tegn på eggløsning? 

Anonymkode: 1b5df...9a0

Nei, ingen andre tegn, så har ikke noe å støtte meg på. Det er heller ikke vanlig at jeg har så mange symptomer. 
Jeg har hatt litt mer uregelmessig syklus det siste halve året, i tillegg har jeg som nevnt forsøkt femar denne gangen. Jeg begynte nok litt tidlig med testing for å være sikker på å ikke gå glipp av noen topp.

Anonymkode: 8d339...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dere eggløsning har vært? Eller er det vanlig med såpass varierende i dagene før eggløsning? 

90DE54A2-5DF9-4A8E-B445-2DADE54FF38F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masari skrev (13 timer siden):

Tror dere eggløsning har vært? Eller er det vanlig med såpass varierende i dagene før eggløsning? 

90DE54A2-5DF9-4A8E-B445-2DADE54FF38F.jpeg

Lh-verdiene kan gå opp og ned ila syklusen. Jeg tror ikke du har hatt EL enda. Fortsett å teste videre for å se om du får en test hvor teststreken blir like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

jeg ser at denne el-testen ikke er positiv, men jeg bestemte meg for å teste fra mensslutt til positiv test. Men idag er jeg på CD 5. Fikk mensen 24.7 og ferdig i dag. Har syklus på 27-32 dager. Er det vanlig at den er så sterk så tidlig, eller er den ikke så sterk som jeg tror? Har liten erfaring med el- tester. Noen som kan hjelpe meg? 

029FFF8D-7A74-4ECA-83C9-6BE51C96910F.jpeg

Anonymkode: 9ee09...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei :)

jeg ser at denne el-testen ikke er positiv, men jeg bestemte meg for å teste fra mensslutt til positiv test. Men idag er jeg på CD 5. Fikk mensen 24.7 og ferdig i dag. Har syklus på 27-32 dager. Er det vanlig at den er så sterk så tidlig, eller er den ikke så sterk som jeg tror? Har liten erfaring med el- tester. Noen som kan hjelpe meg? 

029FFF8D-7A74-4ECA-83C9-6BE51C96910F.jpeg

Anonymkode: 9ee09...36b

Denne er ikke sterk i den form at den er nesten positiv nei. Hvis du tester hver dag fremover så kan du sammenligne så det blir lettere for deg.

Anonymkode: 97a1c...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masari skrev (På 26.7.2021 den 19.17):

Tror dere eggløsning har vært? Eller er det vanlig med såpass varierende i dagene før eggløsning? 

90DE54A2-5DF9-4A8E-B445-2DADE54FF38F.jpeg

Tror ikke eggløsning har vært og ville fortsette å teste. Mine vingler også sånn opp og ned til eggløsning plutselig kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...