Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Hadde positiv eggløsningstest i går på ettermiddagen. Tok test også nå på morgen urin klokke. 10. Testene ser slik ut. Men er det feil å teste på morgen urin? Er de positive? Den ene ser jo nesten defekt ut? Begge er lest av etter rett tid. 

9427032B-BEB8-4EDD-A831-D13702BDF72A.jpeg

Anonymkode: 32b16...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellie22 skrev (1 time siden):

Fargene på testlinjen på CD 28, CD 29 og CD 30 er ganske like😁. De ser ganske positive ut. Bildet som er lastet opp på CD 30 er ikke veldig klart med en svart skygge, som kan komme fra telefonen din😬. Vær forsiktig så skyggen kan påvirke appens lesing.😎

Takk for svar! I dag var styrken på streken omtrent halvert, kan det tolkes som at egget nå har sluppet?🙄 er helt newbie på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ganske ny på dette, så håper noen kan hjelpe meg.

Sluttet på p-piller for to mnd siden, og i denne PP ønsket vi å prøve eggløsningstester. Har lastet ned både Flo og Premom. I følge Flo skulle EL vært søndag, Premom sier Mandag. Jobber en del kveldsvakter og har derfor måttet teste rundt 1330. Hadde fri i helgen, prøvde da senere men heller ingen utslag der. Testene tas på ganske konsentrert urin, og ligger 5 min før jeg tar bilde av de og legger inn.

Tror dere EL har vært? Vi har lagt inn mye aksjer så håper virkelig på det, men siden jeg nettopp sluttet på p-piller så mistenker jeg uregelmessig syklus og «forsinket» EL. 

469C9D42-ED8B-419F-9D6C-58169FF11ED5.jpeg

Anonymkode: cca41...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei! Er ganske ny på dette, så håper noen kan hjelpe meg.

Sluttet på p-piller for to mnd siden, og i denne PP ønsket vi å prøve eggløsningstester. Har lastet ned både Flo og Premom. I følge Flo skulle EL vært søndag, Premom sier Mandag. Jobber en del kveldsvakter og har derfor måttet teste rundt 1330. Hadde fri i helgen, prøvde da senere men heller ingen utslag der. Testene tas på ganske konsentrert urin, og ligger 5 min før jeg tar bilde av de og legger inn.

Tror dere EL har vært? Vi har lagt inn mye aksjer så håper virkelig på det, men siden jeg nettopp sluttet på p-piller så mistenker jeg uregelmessig syklus og «forsinket» EL. 

469C9D42-ED8B-419F-9D6C-58169FF11ED5.jpeg

Anonymkode: cca41...770

El har ikke vært. Og mest sannsynlig kommer den innen noen dager. Det er ikke så vanlig med 28 dagers syklus, el dag 14 som legene regner etter.

Mine kommer gjerne dag 18-21.

Fortsett å test, så kommer den plutselig.

Anonymkode: ce78c...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 8.35):

Tror dere EL har vært? Vi har lagt inn mye aksjer så håper virkelig på det, men siden jeg nettopp sluttet på p-piller så mistenker jeg uregelmessig syklus og «forsinket» EL. 

Anonymkode: cca41...770

Jeg tror heller ikke at EL har vært riktig enda. :)  Den dukker nok snart opp. Ikke mist motet. Veldig vanlig at syklusen er litt ute av kurs så tett opp til p.pilleslutt. :) Og som en annen anonym nevner, så er det heller ikke så vanlig med EL på akkurat CD14, selv om man ofte lærer at slik er det. Alt mellom CD12-CD21 regnes som normalt, men mange har enda senere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 7.33):

El har ikke vært. Og mest sannsynlig kommer den innen noen dager. Det er ikke så vanlig med 28 dagers syklus, el dag 14 som legene regner etter.

Mine kommer gjerne dag 18-21.

Fortsett å test, så kommer den plutselig.

Anonymkode: ce78c...2f2

 

bittelillebolla skrev (17 minutter siden):

Jeg tror heller ikke at EL har vært riktig enda. :)  Den dukker nok snart opp. Ikke mist motet. Veldig vanlig at syklusen er litt ute av kurs så tett opp til p.pilleslutt. :) Og som en annen anonym nevner, så er det heller ikke så vanlig med EL på akkurat CD14, selv om man ofte lærer at slik er det. Alt mellom CD12-CD21 regnes som normalt, men mange har enda senere også :)

Takk for svar! I går fikk jeg 0,42 og i dag fikk jeg denne testen, tatt nå klokken 15:

Kanskje EL var i går? Tok testen på veldig konstruert urin, har holdt meg siden klokken 11

855D99D2-306F-4410-BA0D-904E9C8D778F.jpeg

Anonymkode: cca41...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Takk for svar! I går fikk jeg 0,42 og i dag fikk jeg denne testen, tatt nå klokken 15:

Kanskje EL var i går? Tok testen på veldig konstruert urin, har holdt meg siden klokken 11

855D99D2-306F-4410-BA0D-904E9C8D778F.jpeg

Anonymkode: cca41...770

Konsentrert skulle det stå

Anonymkode: cca41...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Takk for svar! I går fikk jeg 0,42 og i dag fikk jeg denne testen, tatt nå klokken 15:

Kanskje EL var i går? Tok testen på veldig konstruert urin, har holdt meg siden klokken 11

Anonymkode: cca41...770

Nei, det tror jeg egentlig ikke dessverre. Noen kan få eggløsning uten at testene blir positive, bare litt sterkere. Men du har jo fått 0.42 før også, på CD10. Så jeg tror egentlig at det bare er normale svingninger i LH hormonet som gjør at testene dine øker og synker i styrke. :) Når testen blir positiv, så tar det mellom 12 og 48 timer før selve eggløsningen. Positiv test varsler at eggløsningen skal skje, ikke at den skjer akkurat nå. Likevel er det fint med aksjeinnskudd ved positiv test, for sedcellene liker visst best å vente på egget i egglederen. :)  Tror du bare må være tålmodig. Selv fikk jeg ikke EL før CD41 etter p.pilleslutt, og syklus nummer to tok enda lenger tid med EL på CD49. 🙉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (8 minutter siden):

Nei, det tror jeg egentlig ikke dessverre. Noen kan få eggløsning uten at testene blir positive, bare litt sterkere. Men du har jo fått 0.42 før også, på CD10. Så jeg tror egentlig at det bare er normale svingninger i LH hormonet som gjør at testene dine øker og synker i styrke. :) Når testen blir positiv, så tar det mellom 12 og 48 timer før selve eggløsningen. Positiv test varsler at eggløsningen skal skje, ikke at den skjer akkurat nå. Likevel er det fint med aksjeinnskudd ved positiv test, for sedcellene liker visst best å vente på egget i egglederen. :)  Tror du bare må være tålmodig. Selv fikk jeg ikke EL før CD41 etter p.pilleslutt, og syklus nummer to tok enda lenger tid med EL på CD49. 🙉 

Oi! Såppass. Takk for hjelpen! Da får jeg bare fortsette til jeg enten får positiv test på det ene eller andre evt mensen😊

Anonymkode: cca41...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet at den øverste eggløsningstesten er positiv, men jeg lurer på om den nederste eggløsningstesten er positiv eller negativ? 🤔

Anonymkode: 59160...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei!

Jeg vet at den øverste eggløsningstesten er positiv, men jeg lurer på om den nederste eggløsningstesten er positiv eller negativ? 🤔

Anonymkode: 59160...752

 

Anonymkode: 59160...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare enkelt dette, er helt ny her 🙈 Hvordan tolker dere den nederste testen? Positiv eller negativ? EB8B8EE2-10FC-43FE-BA8B-FB4D3731F0A4.thumb.jpeg.6bbda372ec2a9ef2bc56e7541f414348.jpeg9176EE4E-3051-42C8-AD0A-20D6D6A62E8C.thumb.jpeg.5f7274c06b45dd60eea7191366967eb2.jpeg

Endret av Anonymtk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymtk skrev (20 minutter siden):

Ikke bare enkelt dette, er helt ny her 🙈 Hvordan tolker dere den nederste testen? Positiv eller negativ? EB8B8EE2-10FC-43FE-BA8B-FB4D3731F0A4.thumb.jpeg.6bbda372ec2a9ef2bc56e7541f414348.jpeg9176EE4E-3051-42C8-AD0A-20D6D6A62E8C.thumb.jpeg.5f7274c06b45dd60eea7191366967eb2.jpeg

Begge er positive 🙂 Når teststreken er sterkere enn kontrollstrelen, eller like sterke regnes den som positiv 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bittelillebolla skrev (1 minutt siden):

Begge er positive 🙂 Når teststreken er sterkere enn kontrollstrelen, eller like sterke regnes den som positiv 👍

Tusen takk for svar! Ser meg blind på disse testene 👀 Øverste testen er fra i går og nederste fra i dag. Er kanskje normalt å ha positiv test to dager på rad før de blir negativ igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymtk skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for svar! Ser meg blind på disse testene 👀 Øverste testen er fra i går og nederste fra i dag. Er kanskje normalt å ha positiv test to dager på rad før de blir negativ igjen? 

Det er veldig individuelt hvor lenge testen er positiv, og når man får eggløsning etter positiv test :) Det aller mest vanlig tror jeg er to dager med positiv test, men noen har lenger eller kortere. Testen din er på vei tilbake nå, så jeg tipper du vil få eggløsning i dag siden LH-toppen har vært nådd i går. 🙂 Noen får ikke eggløsning før testen er negativ igjen, mens andre får det på toppen. Det er så forskjell fra person til person, og fra gang til gang. Jeg har fått eggløsning samtidig med knall-positiv test, og jeg har fått eggløsning dagen etter positiv test. Det varierer litt fra gang til gang hos meg. Men utifra testene vil jeg tippe at EL enten er i dag (holder en knapp på den) eller i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (13 minutter siden):

Det er veldig individuelt hvor lenge testen er positiv, og når man får eggløsning etter positiv test :) Det aller mest vanlig tror jeg er to dager med positiv test, men noen har lenger eller kortere. Testen din er på vei tilbake nå, så jeg tipper du vil få eggløsning i dag siden LH-toppen har vært nådd i går. 🙂 Noen får ikke eggløsning før testen er negativ igjen, mens andre får det på toppen. Det er så forskjell fra person til person, og fra gang til gang. Jeg har fått eggløsning samtidig med knall-positiv test, og jeg har fått eggløsning dagen etter positiv test. Det varierer litt fra gang til gang hos meg. Men utifra testene vil jeg tippe at EL enten er i dag (holder en knapp på den) eller i morgen :) 

Tusen takk for godt og utfyllende svar! 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dinna er vell positiv?❤️0282654D-8F95-4613-AEFD-F01F957CB1DA.thumb.jpeg.2937a424bd8a043a62ec678be5b94e79.jpeg

Anonymkode: 2bd52...fb9

Ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning idag?

Har tidligere fått tester hvor test-streken er mye tydeligere enn kontrollstreken, og score på 2,5 i premom. Burde testet cd13, men hadde så lavt cd12, og pleier vanligvis ikke ha eggløsning før cd20. Litt rotete syklus denne mnd grunnet kjemisk/sa. Har derfor testet annenhver dag for å fastslå.00BB0394-1FB6-44E9-93C1-E45C0504635C.thumb.jpeg.4855009861a93a7b9c6d06fba200973b.jpeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...